• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Vijesti iz regije
Mađarska: Neradna nedjelja koštala posla više od 2.000 radnika PDF Print E-mail
Wednesday, 01 July 2015 17:37

Mađarski zakon koji zabranjuje rad nedjeljom koštao je posla više od 2.000 ljudi koji su bili zaposleni u trgovini, do kraja travnja 2015., prenio je blokkk.com, citirajući službene statističke podatke. Uz to, broj prekovremenih radnih sati najviši je u posljednjih pet godina. Zapošljavanje u trgovačkom sektoru u Mađarskoj palo je u travnju, što je bio prvi mjesec kada je u cjelini bio zabranjen rad nedjeljom. Službeni statistički podaci jasno pokazuju da je broj zaposlenih s punim radnim vremenom pao za više od 500 u odnosu na veljaču.

U ožujku, došlo je do pada u broju zaposlenih radnika koji su radili smanjen broj radnih sati. U maloprodaji i veleprodaji, broj zaposlenih je pao za 2.200 ljudi u travnju u usporedbi s veljačom. Suprotno nekim mišljenjima, nije riječ samo o nekoliko glavnih lanaca hipermarketa, već i o drugim trgovinama.

Portal također navodi da su veliki lanci odlučili zatvoriti kasnije radnim danima nego što su to činili ranije, kako bi nadoknadili gubitak neradne nedjelje, što je donekle ublažilo trend otpuštanja. (Ipak, treba imati na umu i da je novi zakon, koji je stupio na snagu 15. ožujka, također uveo restrikciju radnog vremena na razdoblje između 6 i 22 sata, što je utjecalo na trgovce kao što je Tesco, čije su trgovine bile otvorene 24 sata sedam dana u tjednu). Službenim statističkim podacima su obuhvaćene tvrtke koje imaju više od četvero zaposlenih pa zato podaci nisu potpuni. Oni ne uključuju male trgovine s jednim do četvero zaposlenih koje također od sredine ožujka ne mogu raditi poslije 22 sata, što se odrazilo i na njihove zaposlene. (portfolio.hu)

 
Hell Energy označio početak izgradnje 1. faze zabavnog parka, vrijedne 17,6 mil. € PDF Print E-mail
Wednesday, 24 June 2015 13:42

Mađarski proizvođač energetskih pića Hell Energy započeo je prvu fazu izgradnje zabavnog parka, vrijednu 5,5 milijardi forinti (17,6 milijuna eura), koja će se sastojati od autodroma, igrališta, pivskog vrta, konferencijskog centra i terena s umjetnom travom, a nalazit će se u Avalon parku u Miskolctapolciju, u Bükk planinama, na sjeveroistoku Mađarske. Očekuje se da će park biti dovršen u listopadu, a ponudu će upotpuniti hotel sa 32 sobe i 15 kolibica. Iz kompanije su rekli da im se prihod prošle godine skoro utrostručio, na 12,7 milijardi forinti (40,6 milijua eura), uključujući 5,6 milijardi forinti (17,9 milijuna eura) od izvoza. Profit nakon poreza je dostigao 560 milijuna forinti (1,8 milijuna eura). (bbj.hu)

 
Delhaize Srbija za održivo poslovanje PDF Print E-mail
Wednesday, 24 June 2015 13:42

U Izvještaju o održivom poslovanju za 2014. godinu, kompanija Delhaize Serbia predstavila je napredak na polju održivog poslovanja, a posebno se ističe briga o lokalnoj zajednici, ulaganje u kvalitetne odnose s potrošačima i zaposlenima, kao i zaštita životne sredine. Time je kompanija koja je vlasnik maloprodajnih lanaca Maxi, Tempo i Shop&Go potvrdila da je na putu da postane lider održivog razvoja na domaćem tržištu. "Održivo poslovanje predstavlja strateško opredjeljenje naše kompanije i zadovoljni smo što i kroz brojke možemo jasno vidjeti naš doprinos lokalnoj zajednici i društvu", rekao je Relja Kosanović, koordinator održivog razvoja Delhaize Serbia.

Primjenom mjera energetske efikasnosti u prodavaonicama smanjena je potrošnja struje za 8521 mWh, što predstavlja ekvivalent od 6475 tona manje emitiranog ugljen dioksida u atmosferu. 93 posto rashladnih fluida u uređajima za hlađenje su neškodljivi za ozonski omotač. U okviru inicijative ‘Ništa se ne baca’ (Zero waste) 6.460 tona otpada umjesto na deponij poslano je na obradu za ponovnu upotrebu. Tijekom samo jedne akcije u Tempu, više od 4.000 potrošača recikliralo je 7,85 tona ambalažnog otpada na eko otocima. Unaprjeđenjem privatnih robnih marki koje Delhaize plasira na tržište Srbije postignuto je da 48 posto proizvoda ima GDA obilježje na prednjoj strani ambalaže, što kupcima omogućava lakše donošenje odluke pri kupovini. Uz to, 32 posto dobavljača privatnih robnih marki posjeduje jedan od GFSI prepoznatih certifikata, koji garantiraju sigurnost hrane.

Delhaize Serbia je tijekom prethodne godine uspostavio sljedivost sirovina za 34 posto proizvoda koji u sebi sadrže palmino ulje i 63 posto proizvoda s plodovima mora. Kompanija je donirala 31 tonu hrane, a zaposleni su prikupili dva šlepera pomoći za poplavljena područja. Tijekom protekle godine 52 studenata steklo je praksu, i prepoznalo kompaniju Delhaize Serbia kao najpoželjnijeg poslodavca sajma zapošljavanja Career Days. U Izvještaju se navodi poštovanje različitosti i davanje jednakih šansi za zapošljavanje i s ponosom ističu da su na 65 posto rukovodećih pozicija žene. Ulaganje u zaposlene vidi se kroz činjenicu da su zaposleni tijekom 2014. godine imali više od 28.000 sati obuke na različitim treninzima, poput profesionalnog razvoja i odnosa prema kupcima.

 
BiH: Bingo preuzima Tušove supermarkete PDF Print E-mail
Wednesday, 17 June 2015 13:32

Bosansko-hercegovački trgovac Bingo planira preuzeti nekoliko supermarketa koji su ranije bili u vlasništvu slovenskog Tuša, priopćili su bosansko-hercegovački organi za zaštitu konkurencije. Tuzlanski Bingo planira preuzeti Tušove supermarkete u Tuzli, Sanskom Mostu, Prnjavoru, Ugljeviku, Mostaru i istočnom Sarajevu. Zbog ekonomskih problema i nestabilnog poslovnog okruženja, Tuš je krajem prošle godine zatvorio dvadesetak objekata, koliko je imao u BiH. EBRD trenutno razmatra zajam od 21 milijun eura koji bi podržao Bingovu daljnju ekspanziju na tržištu. Bingo je trenutno drugi najveći prehrambeni trgovac u zemlji, nakon spajanja Konzum/Mercator.

 
Otvorena tvornica Henkel Adhezivi BH u Bileći PDF Print E-mail
Wednesday, 17 June 2015 13:32

Kompanija Henkel otvorila je u Bileći novu tvornicu za proizvodnju suhih cementnih proizvoda za lijepljenje pločica i fasada dobro poznate robne marke Ceresit. Tvornica Henkel Adhezivi BH otvorena je uz prisustvovanje mnogobrojnih gostiju, poslovnih partnera i predstavnika medija. "Vrlo smo ponosni na otvaranje nove tvornice Henkel Adhezivi BH u Bileći koja je dio naše strategije zadržavanja vodeće pozicije u Jugoistočnoj Europi. Iz tvornice u Bileći, snabdijevat ćemo tržište u Bosni i Hercegovini i okolna tržišta, uključujući Hrvatsku, Crna Goru, Albaniju i druge zemlje", izjavio je gospodin Wolfgang Zettl, direktor sektora ljepila kompanije Henkel zadužen za Jugoistočnu Europu.

Frank Werner, prvi tajnik i rukovoditelj ekonomskog odjela Ambasade Federalne Republike Njemačke u BiH, naglasio je da su ekonomski odnosi između Njemačke i Bosne i Hercegovine dobri, te izrazio nadu da će ova investicija biti poticaj za ulaganje i drugim njemačkim investitorima. Veliki značaj ove investicije istakla je i gospođa Jelica Grujić, Direktorica Agencije za unaprjeđenje stranih investicija u BiH, koja je tom prilikom rekla da će ova investicija imati pozitivan učinak ne samo na lokalnu zajednicu, već i na bosanskohercegovačku ekonomiju u cjelini. Ona je također istaknula da ova tvornica kao greenfield investicija, predstavlja dobar primjer ostalim kompanijama.

"Kompanija Henkel prisutna je u Bosni i Hercegovini dugi niz godina. Veliko nam je zadovoljstvo što smo u mogućnosti proširiti naše poslovanje otvaranjem nove tvornice Henkel Adhezivi BH u Bileći. Lokacija je odabrana između ostalog i zato što se u neposrednoj blizini nalazi dobavljač mljevenog kalcijum karbonata, najvažnije sirovine za naše proizvode. Ova tvornica predstavlja investiciju vrijednu gotovo 9 milijuna eura izgrađenu i opremljenu po najvišim tehnološkim standardima." rekao je gospodin Predrag Armuš, generalni direktor Henkel BH.

 
Prodaja mađarske podružnice Pepsi `skočila` u 2014. godini PDF Print E-mail
Wednesday, 17 June 2015 13:31

Nakon restrukturiranja i mjera rezanja troškova u 2014. godini, glavni profil mađarske podružnice Pepsija FAU Zrt. postala je veleprodaja i kompanija je povećala prihod od prodaje u 2014. godini uz izvješće o neto gubitku od 1,4. milijarde forinti (4,46 milijuna eura - isto kao i godinu ranije), a uz smanjenje operativnih troškova od 200 milijuna forinti (637,000 eura), priopćio je online poslovni portal napi.hu. U istom razdoblju, prihod od prodaje Pepsijevog glavnog konkurenta Coca-Cole blago se povećao, no još uvijek ostaje 4,7 puta veći od prihoda Pepsija. Profit Coca-Cola HBC Magyarorszag Kft.-a skočio je na 3,4 milijarde forinti (10.8 milijuna eura), tri puta više nego prethodne godine. (bbj.hu)

 
Srbija: Vlada uvela uvozne kvote na uvoz mlijeka da zaštiti domaće proizvođače PDF Print E-mail
Wednesday, 17 June 2015 13:31

Ministrica poljoprivrede Snežana Bogosavljević Bošković izjavila je da je Vlada Srbije donijela odluku o uvođenju uvozne kvote na mlijeko i kiselo-mliječne proizvode kako bi zaštitila domaću proizvodnju od prekomjernog uvoza. "Poslije ozbiljnih višemjesečnih i temeljnih analiza tržišta i položaja u kojem se našao srpski mljekarski sektor, vlada je donijela odluku o uvođenju uvoznih kvota na mlijeko i kiselo mliječne proizvode. Ovo je privremena mjera u kontekstu ostalih mjera koje država poduzima u cilju rješavanja poremećaja na tržištu mliječnih proizvoda", istaknula je Bogosavljević Bošković i dodala da će kvote vrijediti do kraja godine. Država na ovaj način, smatra Bogosavljević-Bošković, želi koliko je to moguće zaštititi domaće proizvođače koji su u neravnopravnom položaju u odnosu na europske farmere koji imaju daleko veća financijska sredstva na raspolaganju. Vlada Srbije ne želi ni na koji način ugroziti dobre odnose sa EU u pogledu vanjsko-trgovačke razmjene čiji je volumen u prošloj godini iznosio 1,9 milijardi eura, pri čemu je Srbija ostvarila suficit od 334 milijuna eura.

 
Mađarska vlada odobrila razvojnu strategiju za prehrambenu industriju PDF Print E-mail
Wednesday, 17 June 2015 13:30

Mađarska Vlada odobrila je srednjoročnu i dugoročnu razvojnu strategiju za prehrambenu industriju, čiji je cilj podići profitne marže ovog sektora s `mrtve točke` na 4-5% do 2020., izjavio je mađarski ministar poljoprivrede Sándor Fazekas. Strategija predviđa rast domaće prodaje 7-10% i povećanje izvoza 30-40%. Fazekas je najavio i da će oko 300 milijardi forinti (960 milijuna eura) državnih i iz EU biti na raspolaganju prehrambenoj industriji u narednih pet godina. (bbj.hu)

 


Page 10 of 175