• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Vijesti iz svijeta
Novi 'eco-friendly' Eurospar otvoren u južnoj Italiji PDF Print E-mail
Friday, 05 February 2016 16:05

Novi Eurospar otvoren je u Giovinazzou, u južnoj Italiji, s jakim fokusom prijateljske nastrojenosti prema životnoj sredini. Ova prodavaonica, kojom rukovodi Maiora, DeSparov partner, opremljena je rashladnim jedinicama i klimama s niskom potrošnjom i koristi LED rasvjetu kako bi maksimizirala energetsku efikasnost. Osim toga, postoje planovi da se na krov stave solarni paneli, kako bi se istovremeno smanjili troškovi za energiju koju prodavaonica koristi. Ukupna veličina prodajnog prostora ove trgovine je 1.400m2, pri čemu je veliki prostor ostavljen za proizvode iz kategorija zdravlje i wellness, uključujući namirnice za posebne dijetetske potrebe, kao što su one bez glutena. Maiorin predsjednik i generalni direktor Cannillo rekao je da želi na sličan način modernizirati i druge prodavaonice. "Naš cilj je da smanjimo potrošnju energije i zagađenje", kazao je on. Maoria je nedavno ponovo otvorila i DeSpar prodavaonicu u Coratou, koja koristi eco-friendly materijale i trudi se nabavljati svoje proizvode lokalno, kako bi skratila vrijeme isporuke i smanjila troškove i gubitke. (esmmagazine.com)

 
Francuska: Tržište privatnih robnih marki nastavlja se smanjivati PDF Print E-mail
Friday, 05 February 2016 16:05

Proizvodi privatnih robnih marki u hipermarketima u Francuskoj gube tržišni udio u korist svojih brendiranih konkurenata, te od svog vrhunca 2009. konstantno nastavljaju bilježiti pad, izvještava LeMonde.fr. Privatne robne marke na francuskom tržištu trenutno imaju oko 28% udjela, što je pad od cijela dva postotka u posljednjih sedam godina. PL je u francuskim hipermarketima bio u zenitu 2009., kada je držao 30% vrijednosnog udjela na tržištu. Le Monde vidi 2015. kao godinu kada je francuski PL doživio svoj najspektakularniji pad. A opet, broj PL proizvoda na policama supermarketa i hipermarketa u Francuskoj je povećan za 15% od 2009. godine, prema podacima agencije Nielsen. Pascale Cartier, Monoprixov direktor prehrane, na ovu je temu izjavio: "U posljednje dvije godine, promocije koje su uveli nacionalni brendovi i sniženja cijena od strane trgovaca doveli su do toga da je kod kupaca smanjena percepcija o tome da postoji neka stvarna razlika između brendova i proizvoda privatnih robnih marki". (esmmagazine.com)

 
SAD: P&G se vraća rastu pod novim CEO-om PDF Print E-mail
Friday, 05 February 2016 16:04

Procter&Gamble je objavio porast osnovne prodaje u svom drugom kvartalu, što je pozitivan start pod novim CEO-om kompanije Davidom Taylorom. U drugom kvartalu, prodaja je pala za 8,5% na 16,9 milijardi dolara, ali je organska prodaja porasla za 2%, nakon pada od 1% u prvom kvartalu. Grupa je također priopćila da su ostvarili osnovnu zaradu po dionici koja je bolja od očekivane, čemu su doprinijele mjere rezanja troškova. Ipak, odluka grupe da podigne cijene kako bi nadoknadila jačanje američkog dolara vodila je ka tome da opadne volumen u svim kategorijama. CFO Jon Moeller rekao je da P&G sada nastoji reducirati neproizvodne troškove za 25-30% tijekom 2016. Dodao je i da će grupa nastaviti investirati, usprkos utjecaju koji dolar ima na rezultate postignute na međunarodnom nivou, kao i da će se fokusirati na profitabilnije brendove na prekooceanskim tržištima. Kada je riječ o cijeloj godini, P&G očekuje da će dolar reducirati prodaju za 7%, umjesto 5-6% kako se procjenjivalo ranije. Ukupna prodaja će, kako se očekuje, pasti u visokom jednoznamenkastom postotku. (kamcity.com)

 
L' Oréal razvija online platformu PDF Print E-mail

L' Oréal je priopćio da planira da se intenzivno posveti razvoju svoje online platforme koja će sve više dobivati na važnosti narednih godina, prenio je LSA-Conso.fr. Jean-Paul Agon, CEO ove multinacionalne kompanije, kazao je da se nalaze u procesu promjene koji se kreće u pravcu toga da postanu vrhunska online kompanija, a da će s druge strane ostati dobavljač klasičnih prodavaonica širom svijeta u kojima se prodaju njihovi proizvodi. Agon je objasnio da je prvih devet mjeseci 2015. prihod koji je L`Oréal generirao online bio jednak onome koji je kompanija ostvarila na pet najvažnijih tržišta na kojima posluje. U Kini, 20% L`Oréalove prodaje sada dolazi iz e-kanala, a ukupna kompanijska online prodaja vrijedi preko milijardu eura na godišnjem nivou - 14% ukupnog prihoda dolazi kroz online platformu, rekao je Agon. (esmmagazine.com)

 
Walmart zatvara 269 trgovina4 veljače 2016 PDF Print E-mail
Friday, 05 February 2016 16:01

U pokušaju da povrati svoju prodajnu dominaciju poslije pada prodaje, Walmart Stores će zatvoriti 269 trgovina i skladišta širom svijeta od ukupno 11.600 prodavaonica - uključujući 102 male trgovine Walmart Express, koje su uvedene kao pilot-projekt 2011. Prodavaonice koje će biti zatvorene predstavljaju 1% ukupne kvadrature i ostvarenog prihoda ovog trgovca. Predviđeno je da budu zatvorene 154 prodavaonice u SAD-u, uključujući 23 convenience trgovine, sedam trgovina u Puerto Ricu, šest diskontnih centara i četiri Sam`s Cluba, a kompanija će se fokusirati na jačanje svojih super centara, optimiziranje preostalih trgovina iz susjedstva, razvijanje e-poslovanja i usluge preuzimanja robe.

Također, Walmart će zatvoriti 115 prodavaonica izvan SAD-a, u što spada i 60 nedavno zatvorenih u Brazilu koje nisu poslovale dobro, što predstavlja 5% njegove ukupne prodaje na svjetskom tržištu. Ostatak čine uglavnom male trgovine koje nezadovoljavajuće posluju na drugim tržištima Latinske Amerike. Doug McMillon, predsjednik i CEO kompanije, je rekao: "Zatvaranje trgovina nikada nije laka odluka, ali je neophodno da bi kompanija zadržala snažnu poziciju u budućnosti. Važno je zapamtiti da ćemo tijekom fiskalne 2017. godine otvoriti više od 300 trgovina u svijetu. Mi smo opredijeljeni u pravcu rasta, ali moramo biti disciplinirani u vezi s tim".

Usprkos zatvaranjima, Walmart planira otvoriti 50-60 super centara i 85-95 convenience trgovina tijekom fiskalne 2017. godine, koja počinje 1. veljače. Tijekom istog perioda, Sam`s Club planira se proširiti na još 7-10 lokacija. Van SAD-a, Walmart namjerava otvoriti između 200 i 240 trgovina ove godine. Walmart posluje kroz 72 bannera u 28 zemalja i kroz e-trgovine u 11 zemalja. (progressivegrocer.com)

 
Italija: Broj diskontnih supermarketa porastao za 60% PDF Print E-mail
Monday, 31 August 2015 13:29

trgovina kolica 1Broj diskontnih supermarketa u Italiji je porastao za preko 60% u proteklom desetljeću, sa 1.746 na 4.581 objekata, što čini oko 11,4% ukupnih objekata u kojima se prodaju namirnice u toj zemlji. Prema studiji koju je provela agencija za istraživanje tržišta IRI, diskonti su uglavnom koncentrirani u južnoj Italiji, sa 1.277 prodajnih mjesta i udjelom od 14,1%. Tržišni lideri su Eurospin, MD-LD Discount i Lidl, koji zajedno čine 53,6% prodajne mreže diskonata, sa 2.225 prodajnih mjesta. Ovaj ogromni porast broja diskontnih objekata nije istovremeno praćen proporcionalnim razvojem tržišnog udjela u odnosu na ostale maloprodajne formate.

Naime, tržišni udio diskontnih supermarketa porastao je za samo 2,5% od 2005. godine. Uz to, došlo je do upadljivog usporavanja rasta prodaje od ljeta 2013., kao i do jaza između convenience i ostalih kanala otkako je konkurencija snažno ’pogurala’ promotivne i diskontne artikle. Trandicionalno, diskonti su pobjeđivali konkurenciju umjerenim cijenama i snažnim prisustvom, što je bilo od ključne važnosti u današnjem društvu koje sve više stari.

U pokušaju povećanja prodaje, oni su povećali asortiman i čak uveli premium brendove, želeći prodrijeti do onih društvenih klasa koje ranije nisu uspijevali privući. Tijekom prethodne godine, mnogi diskonti su proširili ponudu svježih proizvoda, otvorili pekare, odjele voća i povrća te ribe. Lidl je, na primjer, u nekim svojim trgovinama ponudio izbor svježe ribe za ponijeti. Sljedeći primjer Lidlove Deluxe linije, MD-LD diskontne trgovine su uvele novu premium liniju proizvoda, koja se sastoji od 30 artikala podijeljenih u različite kategorije (svježi proizvodi, doručak, zimnica). (esmmagazine.com)

 
Operativna dobit Carlsberga ispod očekivane u drugom kvartalu PDF Print E-mail
Monday, 31 August 2015 13:27

Četvrta po veličini svjetska pivovara Carlsberg priopćila je da joj je u drugom kvartalu operativna dobit ispod očekivane, na što je utjecalo hladno vrijeme u sjevernoj Europi i pad poslovanja na tržištu istočne Europe. Operativna dobit prije odbijanja posebnih stavki pala je za 18,9%, na 2,92 milijarde danskih kruna (432 milijuna dolara) u periodu od travnja do lipnja. Kompanija nije uspjela u punoj mjeri ostvariti očekivane uštede, ali je započela s procesom revizije svoje strategije usmjerene na to da se ponovo uspostavi i u budućnosti osnaži financijska stabilnost, rekao je Cees ’t Hart, koji je 15. lipnja preuzeo funkciju izvršnog direktora.

Organska bruto dobit pala je za 1%. Operativna dobit je pala u istočnoj Europi, a u drugom kvartalu također i u zapadnoj Europi, što je djelomično nadoknađeno rastom u Aziji. Cees ‘t Hart je izjavio: "Prva polovina 2015. godine bila je izazovna za Grupu, a rezultati su lošiji od očekivanih u zapadnoj i istočnoj Europi. Očekivali smo da će vremenske prilike biti loše u drugom kvartalu u sjevernoj Europi, tako da nismo mogli u potpunosti postići predviđene uštede. Kada je riječ o cijeloj godini, ne vjerujemo da će snažno poslovanje u Aziji biti dovoljno da nadoknadi slabije rezultate u zapadnoj Europi i izazovne tržišne uvjete u istočnoj Europi. Zato užurbano radimo na tome da unaprijedimo efikasnost." (foodingredientsfirst.com)

 
Henkel zabilježio dobru izvedbu u drugom kvartalu PDF Print E-mail
Monday, 31 August 2015 13:26

"U kontinuirano izazovnom tržišnom okruženju Henkel je ostvario dobru ukupnu izvedbu u drugom kvartalu. Ponovo smo ostvarili dvoznamenkasti rast i po pitanju prodaje i po pitanju zarade. Glavni pokretači bili su snažan rast organske prodaje, prošlogodišnje akvizicije i, prije svega, snažan američki dolar. Organska prodaja bila je snažna na tržištima u razvoju, ponovno pružajući iznadprosječan doprinos rastu," izjavio je izvršni direktor kompanije Henkel, Kasper Rorsted. U drugom kvartalu 2015. godine, prodaja je ponovo zabilježila dvoznamenkasti rast od 13,5 posto na 4,695 milijardi eura. Prodaja je porasla za 6,2 posto čemu su doprinijeli i pozitivni učinci tečaja od 7,3 posto. Organski rast prodaje, prilagođen tečaju i akvizicijama / dezinvestiranju iznosio je 2,4 posto.

Ako se u obzir uzmu jednokratni dobici, jednokratne naknade i troškovi restrukturiranja, prilagođena operativna dobit poboljšala se za 14,0 posto, sa 674 milijuna eura na 768 milijuna eura. Prilagođeni povrat od prodaje povećao se za 0,1 postotna boda na 16,4 posto. Financijski rezultat kompanije Henkel od -11 milijuna eura bio je na razini iz istog kvartala prošle godine. Prilagođena zarada po preferencijalnoj dionici (EPS) povećan je za 11,2 posto sa 1,16 eura na 1,29 eura. U prvoj polovini ove godine Henkelova prodaja značajno se povećala za 1,059 milijardi eura - na 9,125 milijardi eura. Ovo je povećanje od 13,1 posto u usporedbi s prodajom iz prve polovine 2014. godine. Prilagođena tečaju, prodaja je porasla za 6,5 posto.

Organski rast prodaje, prilagođen tečaju i akvizicijama / dezinvestiranju, iznosio je 3,0 posto. Poslovni sektor proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu ponovo je zabilježio snažan organski rast prodaje od 4,3 posto koji je uglavnom bio potaknut izvedbom na tržištima u razvoju koji su ponovo zabilježili veoma snažan razvoj. Regije Istočne Europe i Latinske Amerike zabilježile su dvoznamenkasti rast. Sektor Beauty care zabilježio je daljnji profitabilni rast u drugom kvartalu 2015. godine. S 1,9 posto, rast organske prodaje ponovo je bio iznad onog relevantnih tržišta, što je rezultiralo daljim povećanjem tržišnog udjela. Poslovni sektor ljepila i tehnologije ostvario je pozitivan rast organske prodaje od 1,7 posto u ovom kvartalu. Nominalno, prodaja je porasla za 13,3 posto.

Prodaja u regiji Istočne Europe iznosila je 707 milijuna eura, u usporedbi sa 739 milijuna eura iz istog kvartala prethodne godine. Međutim, usprkos izazovnom tržišnom okruženju, postignut je snažan porast organske prodaje od 5,5 posto. Glavni pokretači bila su poslovanja u Rusiji, Turskoj i Poljskoj. Također, na tržištima u razvoju Istočne Europe, Afrike/Bliskog Istoka, Latinske Amerike i Azije, isključujući Japan, prodaja je značajno porasla, za 11,0 posto na 2,047 milijarde eura. Organska prodaja, kojoj su doprinijeli svi sektori, porasla je za 5,1 posto i tako doprinijela organskom rastu Henkel Grupe.

Osvrćući se na poslovnu 2015. godinu, Rorsted je rekao: "Očekujemo nepromijenjen status kada je u pitanju trenutno teško ekonomsko okruženje u svijetu. Tržišna nestabilnost ostat će na visokoj razini. U tom kontekstu, agilnost i fleksibilnost su ključni čimbenici uspjeha. Stoga ćemo u skladu s promjenjivim uvjetima na tržištu nastaviti s prilagođavanjem, pojednostavljenjem i ubrzanjem naših struktura i procesa." Henkel očekuje organski rast prodaje od 3 do 5 posto u 2015. godini, rast prilagođenog povrata od prodaje od oko 16 posto, kao i da će prilagođena zarada po preferencijalnoj dionici zabilježiti rast od oko 10 posto.

 


Page 6 of 170