• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Vijesti iz svijeta
Henkel zabilježio dobru izvedbu u drugom kvartalu PDF Print E-mail
Monday, 31 August 2015 13:26

"U kontinuirano izazovnom tržišnom okruženju Henkel je ostvario dobru ukupnu izvedbu u drugom kvartalu. Ponovo smo ostvarili dvoznamenkasti rast i po pitanju prodaje i po pitanju zarade. Glavni pokretači bili su snažan rast organske prodaje, prošlogodišnje akvizicije i, prije svega, snažan američki dolar. Organska prodaja bila je snažna na tržištima u razvoju, ponovno pružajući iznadprosječan doprinos rastu," izjavio je izvršni direktor kompanije Henkel, Kasper Rorsted. U drugom kvartalu 2015. godine, prodaja je ponovo zabilježila dvoznamenkasti rast od 13,5 posto na 4,695 milijardi eura. Prodaja je porasla za 6,2 posto čemu su doprinijeli i pozitivni učinci tečaja od 7,3 posto. Organski rast prodaje, prilagođen tečaju i akvizicijama / dezinvestiranju iznosio je 2,4 posto.

Ako se u obzir uzmu jednokratni dobici, jednokratne naknade i troškovi restrukturiranja, prilagođena operativna dobit poboljšala se za 14,0 posto, sa 674 milijuna eura na 768 milijuna eura. Prilagođeni povrat od prodaje povećao se za 0,1 postotna boda na 16,4 posto. Financijski rezultat kompanije Henkel od -11 milijuna eura bio je na razini iz istog kvartala prošle godine. Prilagođena zarada po preferencijalnoj dionici (EPS) povećan je za 11,2 posto sa 1,16 eura na 1,29 eura. U prvoj polovini ove godine Henkelova prodaja značajno se povećala za 1,059 milijardi eura - na 9,125 milijardi eura. Ovo je povećanje od 13,1 posto u usporedbi s prodajom iz prve polovine 2014. godine. Prilagođena tečaju, prodaja je porasla za 6,5 posto.

Organski rast prodaje, prilagođen tečaju i akvizicijama / dezinvestiranju, iznosio je 3,0 posto. Poslovni sektor proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu ponovo je zabilježio snažan organski rast prodaje od 4,3 posto koji je uglavnom bio potaknut izvedbom na tržištima u razvoju koji su ponovo zabilježili veoma snažan razvoj. Regije Istočne Europe i Latinske Amerike zabilježile su dvoznamenkasti rast. Sektor Beauty care zabilježio je daljnji profitabilni rast u drugom kvartalu 2015. godine. S 1,9 posto, rast organske prodaje ponovo je bio iznad onog relevantnih tržišta, što je rezultiralo daljim povećanjem tržišnog udjela. Poslovni sektor ljepila i tehnologije ostvario je pozitivan rast organske prodaje od 1,7 posto u ovom kvartalu. Nominalno, prodaja je porasla za 13,3 posto.

Prodaja u regiji Istočne Europe iznosila je 707 milijuna eura, u usporedbi sa 739 milijuna eura iz istog kvartala prethodne godine. Međutim, usprkos izazovnom tržišnom okruženju, postignut je snažan porast organske prodaje od 5,5 posto. Glavni pokretači bila su poslovanja u Rusiji, Turskoj i Poljskoj. Također, na tržištima u razvoju Istočne Europe, Afrike/Bliskog Istoka, Latinske Amerike i Azije, isključujući Japan, prodaja je značajno porasla, za 11,0 posto na 2,047 milijarde eura. Organska prodaja, kojoj su doprinijeli svi sektori, porasla je za 5,1 posto i tako doprinijela organskom rastu Henkel Grupe.

Osvrćući se na poslovnu 2015. godinu, Rorsted je rekao: "Očekujemo nepromijenjen status kada je u pitanju trenutno teško ekonomsko okruženje u svijetu. Tržišna nestabilnost ostat će na visokoj razini. U tom kontekstu, agilnost i fleksibilnost su ključni čimbenici uspjeha. Stoga ćemo u skladu s promjenjivim uvjetima na tržištu nastaviti s prilagođavanjem, pojednostavljenjem i ubrzanjem naših struktura i procesa." Henkel očekuje organski rast prodaje od 3 do 5 posto u 2015. godini, rast prilagođenog povrata od prodaje od oko 16 posto, kao i da će prilagođena zarada po preferencijalnoj dionici zabilježiti rast od oko 10 posto.

 
Ahold dobro poslovao u drugom kvartalu PDF Print E-mail
Monday, 31 August 2015 13:26

Ahold je priopćio da mu se prodaja povećala u drugom kvartalu za 17,1%, na 8,69 milijardi eura (+4,8% u konstantnim cijenama, ne računajući gorivo), dok je osnovni operativni profit porastao za 14,9%, na 331 milijun eura. Na domaćem tržištu, grupa je zabilježila rast od 6,8% i like-for-like rast od 3,4% potpomognut snažnim poslovanjem Albert Heijna, većim brojem transakcija i slično. U SAD-u, prodaja je skočila za 2,1% (u konstantnim cijenama, ne računajući gorivo), dok je like-for-like rast iznosio 1,8%, a grupa je povećala svoj količinski udio na tržištu već četvrti kvartal zaredom. Prodaja je zabilježila snažan rast od 30,2% u Češkoj, ’poguran’ poslovanjem supermarketa Albert, iako je profit bio pogođen Sparovom akvizicijom. Online prodaja je porasla za 22,8% (u konstantnim cijenama), zbog Aholdovih investicija u ovaj kanal. (kamcity.com)

 
Rewe isprobava iBeacons tehnologiju u Billi Austrija PDF Print E-mail
Monday, 31 August 2015 13:26

Billa testira Appleovu iBeacon aplikaciju u svojim brojnim supermarketima u Austriji. Jedanaest Billa prodavaonica u Austriji isprobava ovu tehnologiju koja se koristi za slanje promocija u skladu s lokacijom potrošača unutar trgovine, a također može pristupiti kartici lojalnosti i ažurirati je prilikom plaćanja. Austrija je prva zemlja u kojoj Billa isprobava ovu tehnologiju, prema pisanju web stranice heute.at. Tehnologija omogućava da potrošači putem pametnih telefona, tableta i drugih uređaja iskoriste prednosti promocija kada se nalaze u neposrednoj bilizini iBeacona. iBeacon također olakšava proces plaćanja, dozvoljavajući potrošačima plaćanje putem svojih pametnih telefona. Volker Hornsteiner, PR Bille, rekao je da će Rewe (vlasnik Bille) pratiti kako potrošači reagiraju na ovu tehnologiju i odlučiti isplati li se njeno šire uvođenje. (esmmagazine.com)

 
METRO Grupa preuzela vodećeg azijskog distributera hrane Classic Fine Foods PDF Print E-mail
Monday, 31 August 2015 13:25

METRO Grupa preuzela je Classic Fine Foods, vodećeg distributera prehrambenih proizvoda u Aziji i na Srednjem Istoku. Akvizicijom Classic Fine Foodsa METRO Grupa ojačala je veleprodajnu diviziju METRO Cash & Carry stavljajući još snažniji naglasak na HoReCa segment (hoteli, restorani, catering) i dostavu. Zahvaljujući ovoj akviziciji, METRO ulazi na 10 novih tržišta, uključujući i brzorastuće megalopolise u Aziji i Srednjem Istoku (Singapore, Dubai, Hong Kong, Bangkok, Kuala, Lumpur, Ho Chi Minh i sl.) koji su trenutno najprivlačnija HoReCa tržišta na svijetu.

Classic Fine Foods osigurat će METRO-u širenje s ekskluzivnim poslovnim modelom koji odgovara specifičnoj skupini kupaca, preciznije vrhunskim chefovima i hotelima s pet zvjezdica. "METRO Cash & Carry dugoročno razvija i osnažuje segment dostave prehrambenih proizvoda. Akvizicijom Classic Fine Foodsa naša prisutnost na veleprodajnom tržištu je povećana što nam otvara prostor za rast prodaje i zarade", izjavio je Olaf Koch, Predsjednik Uprave METRO AG.

"Radujemo se suradnji s METRO-om jer će nam ona omogućiti još snažniju prisutnost na tržištima Japana i Kine te ulazak na nova tržišta zemalja gdje trenutno nismo prisutni", izjavio je Fergus Balfour, CEO Classic Fine Foodsa. Akvizicija Classic Fine Foodsa od privatnog investicijskog fonda EQT, dio je dugoročne strategije METRO Cash & Carryja kojom, uz veleprodajne centre, profesionalnim kupcima osigurava i usluge dostave, s krajnjim ciljem transformacije tvrtke iz transakcijskog u sistemskog partnera.

 
Lavazza preuzima Douwe Egbertsov Carte Noire za 800 mil. € PDF Print E-mail
Monday, 27 July 2015 17:29

svijet-lavazzaLavazza je pristala preuzeti francuski premium brend kave Carte Noire od Douwe Egbertsa, prema ugovoru navodno vrijednom 800 milijuna eura. Ovaj dogovor će utrostručiti promet talijanske kompanije u Francuskoj i učinit će ovu zemlju njezinim drugim najvećim tržištem, nakon Italije. Transakcija uključuje Carte Noirovu pečenu i mljevenu kavu, filtere i Nespresso-kompatiblni biznis sa kapsulama, kao i proizvodni pogon blizu Monpeljea.

Ovo je najnoviji brend koji je 'odstrijeljen' iz DE Master Blendersovog portfolija, a koji je pokupila Lavazza, dok europske vlasti nadgledaju prodaju imovine, što je uvjet za spajanje nizozemske kompanije s Mondelēzom.

U siječnju, Lavazza je platila 600 milijuna eura kako bi preuzela francuske brendove kave L'Or i Grande'Mèreand, uz dodatak danskog Merrilda u lipnju ove godine. U međuvremenu, Mondelēz je prodao svojih 50% udjela u japanskom proizvođaču kave Ajinomoto General Foods, pripremajući se za spajanje sa DE Master Blendersom. Izvršni direktor Antonio Baravalle tvrdi da će Lavazza "doći na lidersku poziciju u Francuskoj, na četvrtu u svijetu i drugu u Europi, kada je riječ o tržištu kave", zahvaljujući ovom novom dogovoru. (www.foodbev.com)

 
Mars ulaže 100 mil. eura u širenje tvornice čokolade PDF Print E-mail
Monday, 27 July 2015 17:28

svijet-marsMars je potvrdio da će uložiti 100 milijuna eura u narednih 10 godina u razvoj proizvodnog kapaciteta njegove tvornice čokolade u Nizozemskoj. Tvornica u Veghelu, 10 milja sjeverno od Eindhovena, proći će kroz desetogodišnji program ekspanzije i modernizacije s ciljem povećanja proizvodnih kapaciteta minijaturnih čokoladnih formata.

Minijaturni proizvodi poput Twix Mixa i Mars Mixa trenutačno čine između 25% i 30% proizvodnje, ali nakon ulaganja njihova će proizvodnja porasti za 4-5%.

Tvornica u Veghelu jedna je od najvećih tvornica čokolade na svijetu: proizvodi 27 mil. komada slatkiša svakodnevno, a tamo je zaposleno 1.200 od ukupno 1.500 zaposlenika Marsa u Nizozemskoj. U sklopu proširenja kapaciteta, Mars također ulaže u izgradnju novih ureda, tehnološke i poslovne inovacije. (www.foodbev.com

 
FrieslandCampina akvirirao lokalnog proizvođača mozzarelle PDF Print E-mail
Monday, 27 July 2015 17:28

Preuzimanjem belgijskog proizvođača mozzarelle, tvrtke Fabrelac,  FrieslandCampina širi svoj portfelj sira. Fabrelac naglasak stavlja na proizvodnju mozzarelle od kravljeg mlijeka, a ovom akvizicijom FrieslandCampina ulazi u brzorastuće tržište mozzarelle.

Bas van den Berg, izvršni direktor tvrtke FrieslandCampina Sir, Maslac i Mlijeko, izjavio je: “Ovom akvizicijom proširit ćemo proizvodne kapacitete dodavanjem modernog i učinkovitog proizvodnog pogona bliskog našoj kooperativnoj bazi. Transakcija će nam omogućiti da korisnicima ponudimo širok raspon proizvoda od mozzarelle, uz naš postojeći portfelj sira“.

Osnovan u belgijskom gradu Bree 1993. godine, Fabrelac je 2012. godine proširio proizvodni pogon sa 6.500 na 30.000 metara kvadratnih. Godinu dana kasnije, kompanija je pokrenula potpuno automatiziran proizvodni sustav. Maksimalni godišnji proizvodni kapacitet iiznosi 30 milijuna kg mozzarelle. Osim mozzarelle za pizze, među dodatnim proizvodima su i sir za salatu, sirutka i vrhnje. (www.foodingredientsfirst.com

 
Španjolska: Eroski o širenju u 2015. PDF Print E-mail
Monday, 27 July 2015 17:28

Španjolski lanac supermarketa Eroski otvorio je 52 nove franšizne trgovine, investirajući 11 milijuna eura, u prvoj polovici 2015. godine. Novi hipermarketi otvoreni su uglavnom na području Andaluzije, Katalonije, Baleara i na području Baskije. Daljnja ekspanzija bit će fokusirana na gradove s više od 1.500 stanovnika na području Madrida, Extremadure i Levanta. Nove trgovine raspolagat će sa više od 3.000 SKU-ova. Širenje koje je počelo u prosincu 2014. godine, i u koje će biti uloženo 400 milijuna eura, dio je četverogodišnjeg investicijskog plana Eroskog. (www.kantarretailiq.com

 


Page 8 of 171