• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Vijesti iz svijeta
Britanija: Lidl ostvario prodaju veću od 4 mlrd. funti PDF Print E-mail
Monday, 20 July 2015 20:59

Lidl Velika Britanija priopćio je da je ostvario impresivan dvoznamenkasti rast u posljednjoj financijskoj godini koja se završila u veljače 2015., s prodajom koja je po prvi puta prekoračila četiri milijarde funti. Promet je porastao 21,1%, na četiri milijarde funti. Godina 2014. je bila vrlo uspješna za Lidl. Kompanija je tu godinu završila sa 620 trgovina, tako da nije ni čudo što je trgovac dostigao ovakve brojke. Lidl je optimizirao svoj asortiman i unaprijedio kategorije, uveo pekarnice u svoje trgovine, lansirao prvu TV brend kampanju...

Lidl je pokrenuo još mnogo inicijativa u 2014. i čini se da će 2015. biti još jedna godina-prekretnica za kompaniju kada je riječ o investicijama, a Lidl se nada da će otvoriti veće trgovine, od kojih će najveća biti na oko 1.420 m2 i nalazit će se u Maryportu (Cumbria).

Lidl se već počeo snažno natjecati s konkurentima kada je riječ o oglašavanju, lansirajući drugu nacionalnu brend kampanju. Plan koji se tiče asortimana alkoholnih pića već je u pripremi, poguran nedavnim snažnim napretkom kategorija vina i piva. Interesantno je da je vino kategorija koju Lidl planira prodavati online, gradeći kanal koji s uspjehom već funkcionira u Nemačkoj.

Razgovarajući s medijima, izvršni direktor Ronny Gottschlich kazao je da diskonter ostaje snažno fokusiran na to da pomogne procvatu britanske ekonomije kroz otvaranje novih radnih mjesta. Ostala Lidlova europska tržišta također će imati korist od diskonterove pozicije u Britaniji, a 30 milijuna funti sira i 100 milijuna funti viskija bit će izvezeno na ova tržišta. Kako je rekao Gottschlich, potrošači sada od Lidla očekuju sve najbolje, pa stoga trgovac mora stalno iznenađivati svoje kupce.

Zajedno s priopćenjem o rezultatima prodaje, Lidl je otkrio i da će premjestiti svoj glavni ured do kraja 2018. godine iz Wimbledona u okolicu Tolwortha. Nova zgrada će moći primiti 720 ljudi, duplo više nego što prima trenutni glavni ured, a imat će i konferencijske i prostore za trening. (www.igd.com)

 
Njemačka: dm drogerie markt lansirao online trgovinu PDF Print E-mail
Monday, 20 July 2015 20:59

dm drogerie markt lansirao je u Njemačkoj svoju online trgovinu 'dm.de', koja u ponudi ima asortiman od 9.000 artikala, sa cijenama istim kao u 'fizičkim' trgovinama. Minimalna vrijednost narudžbe je 25 eura. Proizvodi mogu biti isporučeni uz korištenje DHL-a ili Hermesa, ili se mogu 'pokupiti' na za to određenim punktovima, uz cijenu dostave od 4,95 eura. (www.kantarretailiq.com

 
Njemačka: Migros planira širenje PDF Print E-mail
Monday, 20 July 2015 20:59

Švicarski trgovac Migros ušao je u utrku za preuzimanje 130 Kaiser's Tengelmann trgovina u Bavarskoj, nakon što je u svoju mrežu već uključio 290 Tegut trgovina, smještenih u centralnom dijelu zemlje. Prošle godine, Edeka je pristao na kupovinu svih Tengelmann trgovina u Bavarskoj, Berlinu i Koelnu, ali je služba za zaštitu tržišnog natjecanja u travnju objavila da ne dozvoljava ovu akviziciju. (www.planetretail.net

 
Lidl uveo koncept in-store pivovare PDF Print E-mail
Monday, 20 July 2015 20:59

Nakon premiumizacije svoje ponude vina, uvođenjem koncepta 'Vinski podrum', Lidl je uveo i in-store pivovaru, kako bi osvježio svoju ponudu i privukao nove kupce. Lidl će ponuditi šest različitih lokalnih vrsta piva. Osim toga, Lidl nudi i različita premium piva, svjetska svijetla piva i domaće cidere. Regionalna 'craft' piva prodavat će se po cijeni od oko 1,49 funti. Diljem Velike Britanije, predstavljeno je ukupno 48 premium regionalnih piva. (www.kantarretailiq.com

 
Njemačka: Lidl dobio skoro milijardu dolara za financiranje razvoja PDF Print E-mail
Thursday, 16 July 2015 17:31

Njemački lanac supermarketa Lidl i sestrinski lanac Kaufland dobili su skoro 900 milijuna dolara tzv. javnog novca tijekom prošlog desetljeća, objavio je Guardian. Naime, kompanije u vlasništvu Schwarz grupe i kontrolirane od strane jedne od najbogatijih njemačkih obitelji, dobile su kreditna sredstva od malo poznatog ogranka Svjetske banke IFC i od Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Ove javne institucije, financirane od strane poreznih obveznika, a u vlasništvu vlade, imaju eksplicitni zadatak poboljšati lokalni razvoj u zemljama u kojima troše svoj novac. Svjetska banka također ima dodatni, specifični zadatak da smanji nivo svjetskog siromaštva. Ove banke su izjavile da financiranje Lidla i Kauflanda pomaže kompanijama širenje u centralnoj i istočnoj Europi, čime se stvaraju nova radna mjesta, otvaraju nova tržišta za lokalne proizvođače i siromašnim potrošačima postaje dostupna hrana dobre kvalitete po cijeni koju si mogu priuštiti.

Ovakve tvrdnje su naišle na napad trgovačkih sindikata i grupa. Luiz Vieira, koordinator Bretton Woods projekta, britanske nevladine organizacije koju nadgleda Svjetska banka, rekao je: "Ideja da će ubrizgavanje injekcije kapitala na multinacionalnom nivou voditi neupitno ka općem dobru i stabilnom rastu već se pokazivala kao loša u proteklih 20 godina". Jan Czarzasty, profesor u Varšavskoj školi ekonomije, rekao je da je količina javnog novca koju je Schwarz grupa dobila šokantna. U Poljskoj, Lidl je u fokusu ponovljenih protesta radnika. Izvještaji iz Državnog inspektorata, prenosi Guardian, dokumentiraju da je više puta prekršen nacionalni zakon o radu u Lidlu, uključujući kršenje odredbe o radnom vremenu koja zahtijeva od poslodavaca da daju radnicima najmanje 11 sati slobodnog vremena svakog dana i 35 sati neprekidnog odmora svakog tjedna. Schwarz grupa, koja je s poslovanjem počela 1930. godine kao veletrgovac u Njemačkoj, sada je jedan od najvećih i najbržerastućih svjetskih trgovaca, a njen vođa Dieter Schwarz je jedan od najbogatijih ljudi na svijetu čije se bogatstvo procjenjuje na 21 milijardu dolara.

Internacionalna financijska korporacija (IFC), manje poznati, ali sve moćniji ogranak Svjetske banke koji investira u privatne kompanije, dao je prvih 100 milijuna dolara sredstava Schwarz grupi 2004. - iste godine kada je Njemačko udruženje trgovaca Ver.di objavilo svoju `crnu knjigu` o Lidlu u Europi, dokumentujući u njoj navodnu povredu prava radnika. Ovo financiranje, priopćio je tada IFC, bilo je namijenjeno tome da se pomogne grupi da se proširi u odabranim urbanim zonama u određenim zemljama centralne i istočne Europe.

Guardian je potvrdio da je nešto od tog novca otišlo na financiranje širenja Lidla u Poljskoj. Godine 2009., Kaufland je dobio 75 milijuna dolara da se proširi u Bugarskoj i Rumunjskoj, a 2011. Lidl je dobio 66 milijuna za ekspanziju u Rumunjskoj. U 2013., više od 105 milijuna dolara je dano Lidlu da pojača prisustvo u Bugarskoj i Hrvatskoj i da otvori prve trgovine u Srbiji. Ukupno, IFC je osigurao oko 350 milijuna dolara dugoročnog zajma za širenje Schwarz grupe kroz Europu. EBRD, koji često radi zajedničke projekte s komercijalnim bankama, osigurao je s njima više od 700 milijuna dolara za Lidl i Kaufland u proteklom desetljeću, pridonoseći sam sa oko 500 milijuna dolara.

IFC je branio svoju investiciju prema Schwarz grupi time da je njegova ekspanzija u istočnoj Europi dovela do kreiranja novih kanala za lokalne farmere preko kojih mogu plasirati svoje proizvode. Potrošači su dobili pristup kvalitetnoj hrani po pristupačnijoj cijeni. Gilles Mettetal, šef agrobiznisa u EBRD-u, je kazao: "Ovo je promijenilo živote ljudi. Taj trgovac je osigurao model koji do tada nije postojao, targetirajući slabije platežne kategorije stanovnika i nudeći proizvode ljudima po cijenama koje oni drugačije ne bi mogli sebi priuštiti. Oni jesu i komercijalno agresivna grupa, ali čine dostupnim proizvode ljudima".

IFC i EBRD su rekli da oni na redovnom nivou prate što se događa s novcem koji su investirali, ali da su podaci koliko je novih radnih mjesta kreirano i kako širenje kompanija utječe na lokalne proizvođače povjerljivi. Lidl u Poljskoj ima 14.000 zaposlenih i više od 500 objekata širom zemlje. Iz kompanije kažu da su dnevnice kod njih "značajno više nego kod drugih trgovaca u Poljskoj", kao i da zaposleni dobivaju druge povlastice uključujući besplatno privatno zdravstveno osiguranje. U Rumunjskoj, Lidl je otvorio više od 185 trgovina od 2011., što je u prosjeku jedna nova trgovina tjedno tijekom te četiri godine. (theguardian.com)

 
Šest načina na koje Carrefour osigurava rast PDF Print E-mail
Thursday, 16 July 2015 17:28

IGD analitičari posjetili su trgovine u Francuskoj i Španjolskoj da vide kako su se u tim zemljama promijenile in-store strategije. Tijekom posjeta su primijetili da je fokus na isticanju lokalnih proizvoda.

Ponosni na svoj format hipermarketa

The Carrefour Lille trgovina je odličan primjer hipermarketa u kojem se integrirala prodaja prehrane i neprehrane, umjesto da se tretiraju kao dvije odvojene zone. Ovo je interesantna promjena, mada na prvi pogled zastrašujuća, zato što kada uđete u objekt niste sigurni jeste li u zoni prehrane ili neprehrane. Međutim sve se lijepo razvija kako napredujete kroz trgovinu, s efektnim oznakama koje potrošačima omogućavaju da krenu u pravcu u kojem žele.

Diskontne zone u francuskim hipermarketima

Sniženje cijena je bila ključna karakteristika nedavnih Carrefourovih unaprjeđenja. Komuniciranje ’nižih cijena’ bilo je očigledno u čitavoj Lille trgovini, bilo na samim policama ili na raznim visećim oznakama za cijene. Uz to, diskontne zone, popunjene sa, između ostalog, prohlađenim i smrznutim proizvodima, predstavljaju interesantan pristup. Nasuprot tome, mada su cijene vidljivo istaknute i u hipermarketu u Madridu koji su analitičari IGD-a posjetili, nije toliko komunicirano koje su cijene snižene niti je bilo diskontne zone.

Vođenje računa o potrebama potrošača

Ponovno u Lillu, primijećena je ’bon app’ zona, namijenjena potrošačima koji žele pojesti užinu u trgovini ili vani. Zona knjiga, zajedno sa stolicama za sjedenje, također se nalazila u hipermarketu. Fokus je bio na specijalitetima iz kuhinje određene zemlje, pretežno španjolske i talijanske, a sve je bilo poredano tako da se potrošačima olakša kupovina namirnica i planiranje obroka za specijalnu priliku. Uz to, selekcija organske, halal i azijske hrane, iskombinirana s ambijentalnim i prohlađenim asortimanom, dizajnirana je tako da se vodilo računa o potrebama potrošača.

Naglašavanje multikanalnog pristupa i online mogućnosti

Elementi toga su bili primijećeni tijekom posjete francuskim trgovinama, ali i u hipermarketu u Madridu, gdje su online usluge i naručivanje stalno promovirani.

Da potrošači što češće dolaze

U oba Carrefour marketa koja su analitičari IGD-a posjetili u Francuskoj, snažan fokus je bio na inspiriranju potrošača da što češće dolaze, pa su nuđene uštede na različitim odjelima u različito vrijeme tijekom tjedna (na primjer, samo od 2-4 sata za jedan proizvod, od 5-6 sati za drugi...).

Što je sljedeće?

Trgovina ostaje glavni izazov za Carrefour na mnogim tržištima, uz integraciju Dia trgovina u Francuskoj. Iako će integracija Dia osigurati rast prisustva u urbanim područjima, naročito u Parizu, poboljšanje prodaje će zahtijevati trajno investiranje. Trgovac se nada da integracija Dia neće umanjiti rezultate koje je ostvario nedavno u toj zemlji, gdje je generiran ukupan rast prodaje od 7,9% u prvom kvartalu, što je potpomognuto dobrim poslovanjem hipermarketa, a rast like-for-like prodaje je porastao za 2,1%. Širenjem strategije koje Carrefour provodi u ove dvije zemlje, Francuskoj i Španjolskoj, a koja uključuje i povećanje broja objekata u svakoj, vjerojatno će nedavni napredak poslovanja biti održan, s fokusom na vrijednost, relevantnost i proširenje izbora za kupce. (retailanalysis.igd.com)

 
Mondelez i Master Blenders završili spajanje PDF Print E-mail
Thursday, 16 July 2015 17:28

Mondelez International i D.E Master Blenders 1753 završili su proceduru spajanja svojih poslovanja kavom. Kao rezultat toga stvorena je kompanija Jacobs Douwe Egberts (JDE), s godišnjim prihodom većim od pet milijardi eura. Po završetku transakcije, Mondelez je dobio oko 3,8 milijardi eura u gotovini i 44% kapitala u novoj kompaniji. Acorn Holdings, vlasnik Master Blendersa, imat će 56% dionica u JDE. AH je u vlasništvu investicijske grupe koju vodi JAB Holding Company u partnerstvu sa BDT Capital Partnersom, Quadrant Capital Advisorsom i Société Familiale d`Investissementsom. Sa sjedištem u Nizozemskoj, nova kompanija će imati lidersku poziciju na tržištu u 18 zemalja, kao i snažno globalno pristustvo. JDE će posjedovati neke od najpoznatijih svjetskih brendova kave, kao što su Jacobs, Tassimo, Moccona, Senseo, L`OR, Douwe Egberts, Kenco, Pilão i Gevalia. (esmmagazine.com)

 
Italija: Konzumacija piva smanjena zbog taksi PDF Print E-mail
Thursday, 16 July 2015 17:27

Konzumacija piva u Italiji pala je za 3% u prvih pet mjeseci 2015. zbog viših taksi, navodi se u studiji Udruženja pivara i proizvođača slada Italije (Assobirra). Studija, pripremljena od strane Format Researcha, ukazuje na to da su takse u razdoblju između listopada 2013. i siječnja 2015. godine pogodile čitav sektor, uključujući farmere, preko 600 proizvođača piva, velikih i malih, vlasnike restorana i barova, distributere i uslužne kompanije. Takse su također usporile rast malih pivara (sa +20-25% na samo +4%), dok bi smanjenje trošarina moglo stvoriti između 3.000 i 11.000 novih radnih mjesta. Trenutno, u čitavom sektoru je zaposleno 136.000 ljudi.

Trošarine u Italiji iznose oko 0,37 eura po litri piva dok su u EU zemljama u kojima se ne odnose na vino (kao i u Italiji) one mnogo niže. U Francuskoj, na primjer, taksa na pivo je slična kao u Italiji (0,35 eura), ali se također naplaćuje i na vino (0,04 eura za obično i 0,09 eura za pjenušavo). U sektoru već desetak godina nije zabilježen rast, a podaci koji se odnose na prvih deset mjeseci 2014. pokazuju da je došlo do blagog pada (-0.6%). Ova situacija ima dvostruke posljedice: s jedne strane talijanske kompanije imaju ograničenu mogućnost da se probiju na međunarodno tržište (poslije godina kada su bilježile dvocifrene stope rasta izvoza), dok su sa druge strane uvoznici piva pojačali uvoz sa 4,9 milijuna litara u 2004. godini na 6,2 milijuna u 2014. (esmmagazine.com)

 


Page 9 of 170