• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Vijesti iz zemlje
Hrvatska godišnje proizvede 3,4 milijuna hektolitara piva PDF Print E-mail
Wednesday, 26 July 2017 11:06

pivoU Hrvatskoj se godišnje proizvede 3,4 milijuna hektolitara piva što hrvatsku industriju piva svrstava na 22. mjesto po proizvodnji tog pića u Europskoj uniji. Ukupna godišnja potrošnja piva na hrvatskom tržištu, u što je uključena i potrošnja inozemnih turista, iznosi oko 80 litara per capita te se Hrvatska nalazi na visokom 8. mjestu u EU.

Bez turističke potrošnje, potrošnja piva bi iznosila oko 64 litre per capita, pri čemu bi Hrvatska bila na 20. mjestu po potrošnji u EU, a time i u prosjeku potrošnje piva u Uniji. No, u Hrvatskoj je primjetan izniman sezonalni karakter potrošnje piva.

„Analiza tržišta piva u Hrvatskoj pokazuje da je pivarska industrija stabilna, jaka i prosperitetna industrija koja pokazuje uzlazne trendove, a time pruža siguran temelj za daljnji rast pivarstva, ali i popratnih mu gospodarskih grana. Pivarska industrija u Hrvatskoj, izravno i neizravno, zapošljava oko 28.000 osoba. Jedno radno mjesto u industriji otvara dodatnih 13 radnih mjesta u povezanim djelatnostima.

Rastućim trendom otvaranja malih pivovara, te značajnim ulaganjima u nove brendove, industrija se prilagođava sve raznolikijim zahtjevima potrošača, što rezultira sve većom ponudom piva u jeku turističke sezone”, rekla je direktorica Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo HGK Božica Marković.

Udruženje pivara pri HGK svojim članstvom u Europskom udruženju pivara zastupa gospodarske interese cijele industrije piva te ima uvid u sve svjetske i europske trendove. Osim što u Hrvatskoj postoji šest većih aktivnih pivovara koje proizvode pivo, hrvatsko tržište bilježi i rastući trend malih tzv. craft pivovara, kojih je trenutno 30-ak aktivnih. Nudeći inovativne i raznolike proizvode, hrvatska industrija piva značajnije se prilagođava zahtjevima europskih potrošača. Novi proizvodi podižu imidž i kategoriju cjelokupne industrije, što jača potencijal malog i srednjeg poduzetništva i konačno rezultira rastom trenda zapošljavanja.

 
Rast prometa u trgovini na malo 3,5 posto godišnje PDF Print E-mail
Monday, 24 July 2017 12:08

ema-culi-hgkNa promet u trgovini, a pritom i u trgovini na malo utječu ukupna makroekonomska kretanja, a upravo je trgovina prvi gospodarski sektor koji osjeti sve promjene u navikama ponašanja potrošača. Slijedom toga, dolazi do prilagođavanja ponude na tržištu.

Da se pozitivni trendovi događaju u trgovini na malo, pokazuju posljednji objavljeni podaci za svibanj Državnog zavoda za statistiku (DZS) prema kojima je vidljivo kako je promet u trgovini na malo rastao 3,5 posto na godišnjoj razini.

Isto, tako povećan je promet u tom obliku trgovine i u prvih pet mjeseci ove godine kada je zabilježeno povećanje od 4,3 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Ipak, treba istaknuti, kako bez obzira na to što već tri godine traje uzlazni trend realnog prometa u trgovini na malo, zbog negativnih kretanja u prethodnim godinama u tom sektoru, prošlogodišnja razina prometa u trgovini na malo manja je za 11 posto u odnosu na onu iz 2008., prve krizne godine.

U pravnim osobama u djelatnosti trgovine, prema NKD-u, u 2016. godini bio je registriran ukupno 190.631 zaposlenik. Od ukupnog broja zaposlenih u djelatnosti trgovine, najviše ih je bilo zaposleno u trgovini na malo, osim trgovine motornim vozilima i motociklima gdje je bilo registrirano 110.548 zaposlenika što je 9,4 posto od ukupno zaposlenih u Hrvatskoj.

ema-culi-hgk-2

Maloprodaja u Hrvatskoj izložena je konkurenciji, a karakterizira je i internacionalizacija uz relativno visok stupanj koncentracije. Taj stupanj koncentracije rezultat je konsolidacije i preslagivanja na tržištu, što je neprekidno prisutno. Jedan od aktualnih procesa konsolidacije početkom ove godine uspješno je završio pripajanjem Bille - Sparu Hrvatska i Kozma - Muelleru Hrvatska. Distributivna trgovina ima veliko značenje u hrvatskom gospodarstvu. U trgovini, prema kriteriju udjela u ukupnom broju registriranih pravnih osoba, posluje 20,30 posto gospodarskih subjekata, a zaposleno je oko 16,20 posto ukupnog broja zaposlenih.

ema-culi-hgk-3

Komentar direktorice Sektora za trgovinu HGK Eme Culi: „Promet u trgovini na malo neprekidno raste već 33 mjeseca zaredom. Jednim dijelom to je rezultat povećanja potrošačkog optimizma u posljednje dvije godine, ali i povoljnije promjene oporezivanja plaća početkom 2015. godine. Također, i nova porezna reforma koja se počela primjenjivati u siječnju ove godine utjecala je na ostvareni godišnji rast prometa u trgovini na malo. Uz očekivano dobru turističku sezonu, procjenjuje se kako će se pozitivan trend rasta prometa u trgovini na malo nastaviti i u nadolazećim mjesecima“.

 
Proširenje i nove odgovornosti Tevinog Centra financijskih aktivnosti Zagreb PDF Print E-mail
Monday, 24 July 2017 14:39

Centar financijskih aktivnosti Zagreb (Shared Service Center Zagreb – 'SSC') koji posluje u okviru PLIVE, članice Teva grupe, prelazi na novu poslovnu lokaciju, nastavlja sa širenjem poslovanja i razmatranjem novih usluga postojećim korisnicima u zemljama Europske unije kao i novima iz Južne Amerike.

Ovaj prvi i za sada najveći centar financijskih usluga u Hrvatskoj osnovan je 2014. godine radi unapređenja kvalitete usluga i učinkovitosti financijskih aktivnosti s ciljem iskorištavanja sinergija i daljnjeg jačanja Tevine konkurentnosti. Centar trenutačno broji 90 zaposlenika koji rade u međunarodnom korporativnom okruženju s naprednim tehnologijama, koje omogućavaju uspješno provođenje postojećih i razmatranje potpuno novih proizvoda radi unapređenja zadovoljstva korisnika. Sukladno planu ovaj je centar do sada objedinio usluge transakcijskih financija svih većih europskih lokacija i podržava velik broj zemalja u Europi, kao što su Njemačka, Španjolska, Italija, Velika Britanija, Švicarska i druge. Proces objedinjavanja EU operacija završava se ovih dana uključivanjem Francuske kao posljednje veće zemlje kojoj će se usluge uskoro pružati iz Zagreba.

Uspješno provedene aktivnosti osnova su za uvođenje novih vrsta usluga kao i povećanje broja zemalja koje će svakodnevnu podršku dobivati od grupe stručnjaka iz Zagreba. U tom smislu značajan iskorak predstavlja početak preuzimanja zemalja Južne Amerike koje uz svoje regulatorne specifičnosti i vremenske zone donose potrebu za zapošljavanjem novih djelatnika. Upravo zbog očekivanog rasta poslovanja u nadolazećem razdoblju Centar se seli na novu lokaciju s kapacitetom od 115 djelatnika.

„Imamo kontinuiranu potrebu za kvalitetnim stručnjacima financijskog profila koji tečno govore nekoliko stranih jezika. Dosadašnji predani rad kolega u Financijskom centru Zagreb najzaslužniji je za uvođenje novih usluga i povećanje broja zemalja koje te usluge koriste. Njihove iznimne vještine, snalaženje u novim situacijama, obrazovanje i odlično sporazumijevanje na nekoliko stranih jezika rezultira stvaranjem novih vrijednosti sukladno Tevinim potrebama, što omogućava daljini rast. Iznimno mi je drago da kontinuirano zapošljavamo nove djelatnike na različitim pozicijama i razinama odgovornosti te očekujemo da će se to nastaviti radi naših ambicioznih planova i uključivanja novih zemalja”, istaknuo je Dheeraj Nagpal, viši direktor Financijskih operacija u Europi.

„Ponosan sam na kolege koji su iznimno motivirani te svakodnevno doprinose poboljšanju kvalitete, usluga i učinkovitosti Teva grupe kako na području financija tako i na području upravljanja ljudskim potencijalima i nabave. Kao rezultat uspješnog rada unutar Grupe u centru zajedničkih usluga u manje od tri godine zaposleno je više od 200 ljudi”, istaknuo je Mihael Furjan, predsjednik Uprave PLIVE.

Iz PLIVE pozivaju sve zainteresirane da se jave putem kontakt obrasca na www.pliva.hr i okušaju u ovom, za Hrvatsku još uvijek novom načinu poslovanja.

 
Što nas očekuje na 11. dm millennium jumpu? PDF Print E-mail
Thursday, 20 July 2017 13:48

dm-millennium-jump-2017Jedanaesti dm millennium jump održat će se u subotu, 29. srpnja na zadarskoj rivi gdje se očekuje 3.000 sudionica i sudionika, najavljeno je na konferenciji za medije održanoj u četvrtak 20. srpnja. Ove godine iz Zadra će biti poslana najveća ljubavna poruka: sudionici će tijelima ispisati natpis "From Zadar with love", a dio prihoda od kotizacija bit će doniran Dječjem vrtiću Latica za Školu plivanja za djecu s poteškoćama u razvoju. Na zadarskoj rivi kuhat će se najveća tjestenina all'amatriciana od organskih dmBio proizvoda, a sav prihod od prodaje bit će doniran socijalnoj samoposluzi u Zadru.

"Ponosno možemo najaviti odličan spektakl s puno zabave i dobrom spizom za sve sudionike. Zahvalni smo Gradu Zadru i TZ grada na podršci, svim sponzorima koje predvodi naš dugogodišnji partner dm kao društveno najosjetljivija tvrtka u regiji i šire. dm millenium jump postao je zaštitni znak turističkog ljeta u Zadru. Jako je malo ljudi u našoj zemlji koji za njega nisu čuli te se moramo i dalje truditi da mu osiguramo mirnu budućnost“, izjavio je Neven Stojaković, začetnik millennium jumpa.

dm-millennium-jump-2017-2Kako bi boravak na suncu bio siguran, tijekom cijelog programa posjetitelji i sudionici dm millennium jumpa na raspolaganju će imati tim dermatologa koji će, pod vodstvom prof. dr. sc. Mirne Šitum, voditeljice Referentnog centra za melanom Ministarstva zdravstva, obavljati besplatne dermatološke preglede.

"Do sada je na dm millennium jumpu više od 3.400 ljudi besplatno pregledalo kožu. Vjerujem kako će se sudionici ovogodišnjeg jumpa u velikom broju pridružiti svima koji su već napravili taj važan korak u zaštiti od sunca. U ime dm-a pozivam sve građanke i građane te sve posjetitelje Zadra da nam se 29. srpnja pridruže u skokovima za Dječji vrtić Latica, da se zabave i naprave nešto dobro za svoje zdravlje", izjavila je Hana Matić, područna menadžerica dm-a za Dalmaciju.

Prijave za 11. dm millennium jump počinju u ponedjeljak 24. srpnja od 19 do 23 sata na Narodnom trgu ispred lože ili na Kalelargi ispred dm-a. Okupljanje sudionika u subotu 29. srpnja počet će u 12:30 sati, a skakat će se tri glavna skoka - skok na noge, dvostruki domino skok te skok s loptom. Pod budnim okom voditelja Frane Ridjana, sve sudionike i posjetitelje očekuje bogat glazbeno-plesni program.

 
Položen kamen temeljac za izgradnju Designer Outleta Croatia PDF Print E-mail
Thursday, 20 July 2017 13:36

designer-outlet-1U četvrtak, 20. srpnja, održano je svečano polaganje kamena temeljca povodom izgradnje najvećeg outlet kompleksa u Hrvatskoj, nadomak robne kuće IKEA Zagreb, čije se otvorenje planira na proljeće 2018. godine.

Kamen temeljac su položili predstavnici investitora, Branko Mihajlov, direktor tvrtke Designer Outlet Croatia, Sylvie Mutschler, direktorica švicarskog Mutschler Outlet Holding AG, Stefan Vanoverbeke direktor IKEA SEE te Thomas Reichenauer, direktor tvrtke ROS Retail Outlet Shopping koja će upravljati kompleksom i biti zadužena za zakup prostora. U polaganju kamena temeljca pridružili se i načelnik Općine Rugvica Mato Čičak te župan Zagrebačke županije Stjepan Kožić.

Detalje o novom odredištu za kupovinu otkrio je Branko Mihajlov direktor tvrtke Designer Outlet Croatia: “Želimo doprinijeti daljnjem razvoju lokalne zajednice te će, uz otvaranje više od 400 radnih mjesta nakon prve faze gradnje, u sklopu Designer Outlet Croatia djelovati i tržnica, na kojoj će obiteljska poljoprivredna gospodarstva, prvenstveno s područja Općine Rugvica, našim posjetiteljima ponuditi svoje proizvode. Iskustvo kupovine bit će dodatno obogaćeno arhitekturom koja je inspirirana hrvatskim regijama. Uvjereni smo kako će Designer Outlet Croatia postati omiljeno mjesto razonode i opuštanja te pružiti jedinstveno iskustvo kupovine.“

Izaslanik Predsjednika Vlade Republike Hrvatske Frano Matušić, državni tajnik u Ministarstvu turizma, istaknuo je kako će outlet kompleks doprinijeti turističkoj ponudi nadomak glavnog grada Hrvatske te svojom jedinstvenom ponudom i pozicijom na križištu autocesta, privući i brojne posjetitelje iz regije i susjednih zemalja.

Svečanosti su nazočili i drugi predstavnici državne vlasti, među kojima i izaslanik Predsjednice Republike Hrvatske Marko Jurčić, savjetnik Predsjednice za gospodarstvo te državnik tajnik u Ministarstvu graditeljstva i prostornog uređenja Željko Uhlir. Podršku projektu pružili su i predstavnici Veleposlanstva Švedske i Švicarske u Republici Hrvatskoj te predstavnici Hrvatske gospodarske komore, Hrvatske udruge poslodavaca i Hrvatske obrtničke komore.

designer-outlet-2Projekt u dvije faze

U dvije faze gradnje i prateće sadržaje bit će uloženo ukupno 88 milijuna eura. Nakon prve faze koja će biti završena tijekom proljeća sljedeće godine, najveći outlet kompleks u Hrvatskoj prostirat će se na od 15.000 m2 s oko 90 trgovina. Nakon druge faze projekta, kompleks će se protezati na 25.000 m2 te će imati oko 150 trgovina, među kojima će velik dio činiti modni brandovi.

Uz robnu kuću IKEA Zagreb, Designer Outlet Croatia posjetiteljima će osigurati i prateće sadržaje, među kojima su lanci brze hrane, dječje igralište te benzinska crpka koji će biti dostupni već 2018. godine, dok će hipermarket i maloprodajni park te DIY zona biti otvoreni nakon druge faze gradnje.

Status zakupa već 50%

„Designer Outlet Croatia u Hrvatsku dovodi potpuno novi koncept maloprodaje i zato smo, kao tvrtka koja upravlja dizajnerskim outletima i inovativnim outlet šoping konceptima diljem Europe, odlučili sudjelovati u ovom projektu. Iznimno nam je drago što su naši partneri - zakupci, također prepoznali taj projekt što je rezultiralo trenutnim statusom zakupa od 50 %. Znanje i iskustvo koje smo stekli utkat ćemo u ovaj projekt kako bismo omogućili jedinstveno iskustvo kupovine po povoljnim outlet cijenama za građane Hrvatske, susjednih zemalja te brojne turiste“, istaknuo je Thomas Reichenauer, direktor ROS Retail Outlet Shopping.

Održiva gradnja

Designer Outlet Croatia bit će jedan od prvih maloprodajnih objekata u Hrvatskoj s međunarodnim certifikatom za zelenu gradnju BREEAM. Naime, projekt će uključiti brojne elemente održivosti, među kojima su korištenje geotermalne energije, LED rasvjeta, solarni paneli na krovu, prikupljanje kišnice i njeno ponovno korištenje za navodnjavanje i ispiranje površina te punionicu za električna vozila.

Investicija u Designer Outlet Croatia zajednički je pothvat tvrtke IKEA Centres i švicarskog Mutschler Outlet Holding AG, koje već surađuju u realizaciji Designer Outlet Algarve u Portugalu. Najvećim outlet kompleksom u Hrvatskoj upravljat će konzultantska tvrtka ROS Retail Outlet Shopping, poznati austrijski upravitelj dizajnerskih outleta.

 
Duplo zlato za Frankovku Miraz 2012 PDF Print E-mail
Thursday, 20 July 2017 13:34

frankovka-miraz-alfombra-rojaNa najpoznatijem vinskom ocjenjivanju u Meksiku - Alfombra Roja 2017. – Feravinova Frankovka Miraz 2012. osvojila je duplo zlato. O najboljima je odlučivalo 36 međunarodno priznatih sommeliera metodom slijepog kušanja. Frankovka Miraz okitila se odličjem u konkurenciji čak 224 etiketa iz različitih svjetskih vinskih regija.

„Naša je Frankovka sve traženija u Meksiku jer izvrsno ide uz njihova pikantna jela. Prepoznali su je i u europskim zemljama, pa je prva veća količina ovog vina iz linije Dika otišla u Francusku, a početkom godine na predstavljanju u glavnom gradu Češke dobila je odlične kritike struke. Frankovka je tipična, ali nažalost, podcijenjena sorta u kontinentalnom dijelu Hrvatske i samo su joj se rijetki – poput naše vinarije, strastveno posvetili“, istaknuo je Luka Vrga, direktor prodaje i marketinga Feravina.

Frankovka Miraz 2012. moćno je vino kojeg krasi rubinsko crvena boja s purpurnim odsjajem. Miris je izraženo sortni, a u pozadini se nenapadno osjećaju vanilija, papar i tamna čokolada. Okus je intenzivan, dugotrajan, fin i čist. Odležavanje u barriqueu dalo joj je poseban šarm i privlačnost. Hrast se odlično uklapa u strukturu vina, a dominira tek u naknadnom okusu kao fini začin. Izvrsno se sljubljuje uz pršute i šunke, slavonski kulen, kulenovu seku i kobasicu, ali i začinjene specijalitete iz kotlića: fiš paprikaš i čobanac, jela od divljači te riječnu ribu. Izvrsna je uz roštilj, janjetinu s ražnja, odreske, ali i zrelije kravlje i kozje sireve.

 
Produžen mandat Upravi Podravke PDF Print E-mail
Wednesday, 19 July 2017 16:18

podravka-zgrada-2Na jučerašnjoj sjednici Nadzornog odbora Podravke d.d. donesena je odluka da se za člana Uprave Podravke d.d. s danom 18. srpnja 2017. godine imenuje Marko Đerek, koji ima dugogodišnje menadžersko iskustvo u internacionalnim kompanijama, a u Podravku dolazi s pozicije direktora prodaje za jugoistočnu Europu PLIVA/TEVA.

Nadzorni odbor također je donio odluku da se predsjedniku Uprave Marinu Pucaru i svim članovima Uprave mandat produžuje do 23. veljače 2022. godine. Time je Upravi ukazano povjerenje te dana puna podrška da nastavi s jačanjem tržišnih pozicija kako na domaćem tako i na inozemnim tržištima na kojima je Grupa Podravka prisutna već dugi niz godina.

Jedan od osnovnih ciljeva aktualne Uprave je da Podravka bude predvodnik trendova u segmentu inovacija proizvoda i modernih tehnoloških rješenja te povećanju efikasnosti ukupnog poslovanja.

 
Lidl ulistao 10 od 16 novih domaćih dobavljača u sklopu projekta 'Okusi svoj zavičaj' PDF Print E-mail
Wednesday, 19 July 2017 15:39

lidl-okusi-zavicaj-2017-1Lidl je u svoju ponudu i službeno ulistao proizvode 10 od 16 odabranih dobavljača voća i povrća u sklopu projekta „Okusi svoj zavičaj“. Tijekom idućeg razdoblja, ulistat će se i proizvodi preostalih 6 domaćih dobavljača koji su odabrani putem natječaja koji je Lidl raspisao u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom krajem 2016. Projektom „Okusi svoj zavičaj“ Lidl želi dodatno podržati domaća poljoprivredna gospodarstva te svojim kupcima omogućiti još veći odabir svježeg domaćeg voća i povrća.

Proizvode 16 odabranih domaćih proizvođača Lidl je uvrstio u svoj stalnu ponudu kroz brend „Okusi svoj zavičaj“, a proizvodi prvih 10 proizvođača već su se ulistali u Lidlov asortiman. Na Lidlovim se policama tako mogu pronaći kupus, kelj, cvjetača, krumpir, brokula, paprike, tikvice, kukuruz, celer, trešnje, maline, kupine, borovnice i razno drugo voće i povrće iz svih krajeva Hrvatske.

Od proizvođača voća, tu je PZ Malina Oršić iz Orešja pored Svete Nedjelje koje se bavi uzgojem i proizvodnjom malina, kupina, trešanja, jagoda, ribizla i borovnica. Počeli su s uzgojem malina 2006. godine i od tada šire proizvodnju na uzgoj ostalog bobičastog voća i trešanja. Frutas iz Ravnih kotara osnovan je 2010. godine, a glavna djelatnost mu je uzgoj i prodaja trešanja. Jedan od ulistanih domaćih dobavljača voća je i PG Sršen koji se bave proizvodnjom mandarina u dolini Neretve proteklih 20 godina.

Kada je o povrću riječ, tu su OPG Čajkulić Ana Marija iz Sedlarice pored Pitomače u kojem je čitava obitelj uključena u proizvodnju kukuruza, pšenice i povrća još od 2003. godine. Tu je i obrt Povrće Pula koji od 1997. godine proizvodi kupus, kelj, mladi krumpir, brokulu, karfiol i razne salate. Obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo Darko Radović bavi se proizvodnjom povrća od 2006. godine, a proizvodi mrkvu, celer, peršin, cvjetaču, brokulu, zelje i kelj. Orius iz Zagreba posluje od 2002. godine, a specifični su po hidroponskom uzgoju cherry rajčica.

lidl-okusi-zavicaj-2017-2 lidl-okusi-zavicaj-2017-3 lidl-okusi-zavicaj-2017-4

Agro Šišan je osnovan 2015. godine, bavi se proizvodnjom i prodajom svježeg voća i povrća. Okuplja nekoliko OPG-a s područja južne Istre, a od proizvoda su im najistaknutiji krumpir, paprika, lubenica, kupus, kelj i cvjetača. PZ Marina prepoznatljiva je po proizvodnji domaćeg ekstra djevičanskog ulja te djevičanskog maslinovog ulja koji su proizvedeni u suradnji sa svojim zadrugama i kooperantima kojih je preko tisuću. Osim ulja, PZ Marina poznata je po suhim smokvama, rogaču, rajčicama. Među ulistanim dobavljačima našao se i Stoičev koji posjeduje sedamdesetogodišnju tradiciju u uzgoju povrća te danas obrađuje oko 20 hektara zemlje na kojoj uzgaja salatu, blitvu, kupus, radić, kelj, endiviju, rotkvicu.

Podsjetimo, trgovački lanac Lidl, u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom, pokrenuo je projekt „Okusi svoj zavičaj“ koji je nadogradnja Lidlovog brenda Okusi zavičaja, javnosti predstavljenog 2013. godine, a pod kojim je bilo obuhvaćeno ukupno oko 90 autohtonih proizvoda i receptura domaćih dobavljača. „Okusi svoj zavičaj“ za cilj je imao okupiti lokalne, domaće proizvođače voća i povrća diljem Hrvatske i omogućiti im prodaju unutar Lidlovih trgovina. Natječaj je trajao više od mjesec dana, a prijaviti su se mogla obiteljska poljoprivredna gospodarstva, ostali organizacijski oblici poljoprivrednika te proizvođačke organizacije. Lidlov stručni tim analizirao je nekoliko stotina prijava pristiglih za ovaj projekt, a sukladno pravilima natječaja, odabrano je 16 dobavljača iz svih krajeva Lijepe Naše čiji će se proizvodi moći pronaći na policama Lidlovih trgovina.

 
  • «
  •  Start 
  •  Prev 
  •  1 
  •  2 
  •  3 
  •  4 
  •  5 
  •  6 
  •  7 
  •  8 
  •  9 
  •  10 
  •  Next 
  •  End 
  • »


Page 1 of 254