• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Vijesti iz zemlje
Održana panel rasprava na temu "Zdravija djeca u zdravijoj Hrvatskoj" PDF Print E-mail
Thursday, 08 November 2018 16:47

nestle-panel-novo-1Panel raspravom "Zdravija djeca u zdravijoj Hrvatskoj", koju je organizirala kompanija Nestlé, otvoren je dijalog između privatnog i javnog sektora te stručne javnosti o razvoju i odgajanju zdravijih generacija djece. Na panelu su prisustvovali dr.sc. Dijana Mayer, voditeljica odjela za praćenje i unaprjeđenje zdravlja školske djece i mladih iz Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, dr.sc. Martina Jeričević, načelnica Sektora za potporu sustavu športa iz Središnjeg državnog ureda za šport, Nikica Perković, predsjednik Hrvatskog školskog sportskog saveza i Olivera Međugorac, menadžerica za Odnose s EU Institucijama iz Ureda Korporativnih komunikacija i javnih poslova Nestlé Europa, Srednji Istok i Sjeverna Afrika.

S posebnim naglaskom na promociju preventivnih mjera – pravilne prehrane i svakodnevne tjelesne aktivnosti, sudionici panela raspravljali su o rezultatima projekata koji su do sada provođeni zajedničkim snagama, kao što je projekt Vrtim zdravi film, koji se u Hrvatskoj odvija već osmu godinu za redom.

nestle-panel-novo-2

„Preporučenih pet obroka dnevno imalo je samo 32,18% anketiranih učenika, a svega 17,7% učenika imalo je svakodnevnu tjelesnu aktivnost u trajanju od najmanje jedan sat dnevno ", istaknula je Dijana Mayer, epidemiolog iz Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo objašnjavajući rezultate istraživanja koje je HZJZ proveo u okviru projekta Vrtim zdravi film te je napomenula da se prehrambene djece navike pogoršavaju s porastom dobi.

Vrtim zdravi film do sada je obuhvatio više od 36.000 učenika sedmih razreda diljem Hrvatske čije je prosječno znanje o pravilnoj prehrani i važnosti bavljenja tjelesnom aktivnosti nakon edukacije unaprijeđeno za oko 14%. Projekt trenutno prerasta svoju inicijalnu ideju i širi se i kroz vršnjačku edukaciju.

"Kako bi podržao roditelje u odgoju zdravijih generacija, Hrvatski školski sportski savez provodi i druge programe koji imaju za cilj poticati učenike na tjelesnu aktivnost, kao što su Univerzalna sportska škola i Vježbaonica, a kojima je obuhvačeno oko 120.000 djece’, istaknuo je Nikica Perković, predsjednik Hrvatskog školskog sportskog saveza.

nestle-panel-novo-3„Neosporna je uloga prehrambene industrije. Promicanje pravilne prehrane i zdravog načina života integralni je dio naše poslovne strategije. Zasniva se na dobrom poznavanju nutritivnih potreba djece kao i razumijevanja očekivanja njihovih roditelja. Kompanija Nestlé je do danas u provođenje projekta Vrtim zdravi film i edukaciju djece u Adriatic regiji uložila milijun eura te je njime obuhvatila više od 101.000 djece u više od 1.100 osnovnih škola", naglasila je Olivera Međugorac, menadžer za Odnose s EU Institucijama iz tvrtke Nestlé.

Kao jedan od brojnih pozitivnih primjera promocije zdravijeg načina života, u okviru panela istaknut je i Nacionalni program športa, kojeg izrađuje Središnji državni ured za šport.

"U Nacionalnom programu športa posebno se vodi računa o tome kako unaprijediti zdravstveno usmjereno tjelesno vježbanje i iskoristiti promocijske vrijednosti športa. Mogući načini ostvarenja su kroz poticanje programa univerzalnih športskih škola, zatim programa koji potiču poboljšanju psihofizičkog statusa i osiguranje uvjeta za masovno bavljenje športom kroz sustav obrazovanja.", istaknula je pritom Martina Jeričević iz Središnjeg državnog ureda za šport.

Sudionici panela zaključili su da su uloga roditelja, međusektorsko djelovanje ali i vršnjačka edukacija ključni su za odgov zdravijih generacija djece te su najavili da će u narednim godinama odvojiti dodatne resurse i usmjeriti kapacitete u unapređenje proizvoda i konkretne akcije kojima je za cilj promoviranje zdravijeg životnog stila u Hrvatskoj.

 
BOSCH obilježio 25 godina uspješnog poslovanja u Hrvatskoj PDF Print E-mail
Thursday, 08 November 2018 15:10

bosch-press-1Bosch Hrvatska danas će u prostorijama zagrebačkog hotela Westin svečanom večerom s partnerima i djelatnicima proslaviti 25 godina poslovanja u Hrvatskoj. Proslavu će upriličiti tristotinjak gostiju koji su pridonijeli rastu i razvoju Boscha u zadnjih 25 godina. U sklopu proslave organizirana je izložba, kojom je na slikovit način prikazana povijest Boscha ali i eksponati novih tehnologija budućnosti kao što su: Rexroth APAS robot koji je fleksibilan i mobilan a koji se koristi u pametnim tvornicama industrije 4.0 kao pomoć ljudima jer preuzima monotone i jednostavne zadatke te bubble car pomoću kojeg je prikazana budućnost rada u Bosch servisnim radionicama za vozila.

U budućnosti će se uz naočale za virtualnu stvarnost i odgovarajuću aplikaciju jednostavno detektirati kvar na vozilu. Tvrtka Robert Bosch d.o.o. je osnovana 11. ožujka 1993 god. ali prvi Bosch proizvodi su se u Zagrebu mogli naći još daleke 1922. godine u jednoj trgovini u Martićevoj ulici u Zagrebu.

„Kroz svoje djelovanje, od samih početaka Bosch razvija tehnologiju dostupnu za svakodnevnu upotrebu olakšavajući ljudima život i omogućavajući više vremena za kvalitetnije i zabavnije sadržaje. Tehnologija je glavni pokretač rasta i razvoja naše tvrtke, ona je naš zajednički posao, naša strast i ono što nas obilježava u Hrvatskoj već 25 godina“, izjavila je Mirsada Kudrić direktorica tvrtke Bosch za Hrvatsku i Sloveniju.

Bosch Hrvatska, osnutak i razvoj

Bosch Hrvatska od osnutka u Zagrebu 11. ožujka 1993., neprestano povećava prodaju, koja je 2017. dosegla 409,2 milijuna HRK (oko 55 milijuna eura) bilježeći time blagi porast u odnosu na prethodnu godinu. Broj Boschevih zaposlenika u Hrvatskoj u 2017. godini iznosio je oko 70, očekuje se da će ta brojka ostati na sličnoj razini i u 2018. Uspostavljena je široka mreža kupaca čiji broj danas prelazi 600 lokalnih klijenata u Hrvatskoj. Tvrtka neprestano širi svoje poslovne aktivnosti u Hrvatskoj, tako je Bosch Hrvatska 2004. godine preuzela vođenje poslovanja u Bosni i Hercegovini, a 2014. u Sloveniji. Slijedom praćenja novih tehnoloških trendova i želje da tržištu ponudimo dodatnu vrijednost i probudimo entuzijazam za novim tehnologijama Bosch u Hrvatskoj je otvorio poseban odjel Pametna rješenja 2016. godine.

bosch-press-2Bosch lansira inovativne proizvode na tržištu Hrvatske

Bosch je u Hrvatskoj u 2017. godini predstavio niz inovativnih proizvoda kao što je Indego 400 Connect najefikasnija automatska kosilica na tržištu s kojom se zahvaljujući sustavu Connected Technology jednostavno može upravljati putem pripadajuće aplikacije. Također će od 2019. jednostavnim ažuriranjem softvera biti moguće i glasovno upravljanje kosilicom preko Amazon Alexa glasovnog asistenta.

Klijenti u industriji i potrošači toplinske energije sve više traže tehnološka rješenja koja pružaju komfor i sigurnost, a pri tome štede na energiji i troškovima. Zbog toga je Bosch odjel Toplinske tehnologije lansirao Bosch EasyControl CT 200, pametan regulator s pripadajućom aplikacijom koji omogućava da u svakom trenutku korisnik regulacijskog uređaja može dobiti pregled predvidive potrošnje energije za što bolju uštedu.

Odjel Bosch Building Technologies je na tržište uveo Dicentis konferencijske sustave. Zahvaljujući najinovativnijim tehnologijama Dicentis Interpreter desk omogućava simultano prevođenje do 100 jezika na višejezičnim konferencijama, sastancima i prezentacijama. Svakom autoservisu potreban je višefunkcijski tester koji sadrži sve potrebne „alate“ za pronalaženje i otklanjanje smetnji u radu automobila. Zbog toga za odjel autoopreme izdvajamo KTS 250, optimalnim testerom za neovisne servise, koji se brzo instalira a može poslužiti i kao drugi uređaj za mobilnu primjenu.

bosch-press-3Društveno odgovorno poslovanje u Hrvatskoj

Društvena odgovornost jedna je od Boschevih temeljnih vrijednosti. Sljedeći viziju osnivača, Bosch svih 25 godina neprestano provodi društveno odgovorne projekte u Hrvatskoj. Najvažniji projekti uključuju dugogodišnju suradnju sa SOS Dječjim selom Lekenik, potom suradnju sa s Tehničkim muzejom „Nikola Tesla“ u Zagrebu i niz drugih projekata koji se najčešće odnose na djecu kojoj je potrebna pomoć i podršku tehničkim školama. Početkom ove godine, Bosch je bio jedan od glavnih sponzora hrvatskom teamu na amaterskom reliju Budapest-Bamako. Team Tesla, uspio je završiti ovogodišnje izdanje relija Budapest-Bamako, te su ovim činom postali prvi tim na svijetu koji je električnim automobilom, Teslom Model X, prešao Saharu i završio jedan afrički reli.

Bosch Grupa: Poslovni izgledi za 2018.

Nakon ostvarivanja rekordnih rezultata u 2017. godini te uzimajući u obzir gospodarske i geopolitičke rizike, tvrtka je ostvarila prihod od prodaje od 78,1 milijardu eura. To predstavlja povećanje od 6,8 posto, ili 8,4 posto nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike, što ukupno iznosi oko 1,2 milijarde eura. Bosch želi i dalje rasti u 2018. godini, unatoč zahtjevnom gospodarskom okruženju. Grupa Bosch očekuje da će prihod od prodaje u 2018. godini porasti za 2 do 3 posto.

Foto: Petar Santini

 
Konzum donirao uređaj za videonistagmografiju Općoj županijskoj bolnici Vukovar i bolnici hrvatskih veterana PDF Print E-mail
Wednesday, 07 November 2018 17:24

konzum-donacija-bolnica-1Prijeko potreban uređaj za videonistagmografiju, pretragu koja se koristi u dijagnostici i liječenju vrtoglavica, uručio je predsjednik Uprave Konzuma Slavko Ledić Općoj županijskoj bolnici Vukovar i bolnici hrvatskih veterana. Donaciju u vrijednosti 230.945 kuna primili su ravnateljica Opće županijske bolnice Vukovar i bolnice hrvatskih veterana mr. sc. Vesna Bosanac, dr. med. i rukovoditelj Poliklinike za otorinolaringologiju doc. dr. sc. Siniša Maslovara, dr. med.

„Ova je donacija od ogromnog značaja za nas, ali isto tako i za naše brojne pacijente jer njome dobivamo novi, suvremeno koncipirani i unaprijeđeni videonistagmografski uređaj bez kojega je teško zamisliti pouzdanu dijagnostiku poremećaja ravnoteže. Dosadašnji uređaj star je jedanaest godina, potpuno je dotrajao i često neispravan pa je bilo krajnje vrijeme da ga zamijenimo te smo stoga iznimno zahvalni Konzumu na njihovoj velikodušnoj donaciji“, naglasio je doc. dr. sc. Siniša Maslovara, dr. med., rukovoditelj Poliklinike za otorinolaringologiju Opće županijske bolnice Vukovar i bolnice hrvatskih veterana.

„Poliklinika za otorinolaringologiju Opće županijske bolnice Vukovar i bolnice hrvatskih veterana jedan je od najpoznatijih centara za dijagnostiku i liječenje poremećaja ravnoteže na području Republike Hrvatske, u koji godišnje dolazi više od 700 pacijenata. Pritom više od 80 posto njih dolazi iz drugih županija, uključujući i one najudaljenije županije poput Dubrovačko-neretvanske ili Istarske, a ne samo Vukovarsko-srijemske. Zahvaljujući dr. Maslovari i cijelom njegovom timu naša je bolnica poznata i izvan Hrvatske po svojim postignućima na polju dijagnostike i posebice liječenja vrtoglavica metodama vestibularne rehabilitacije, a vjerujem da će im ovaj uređaj pomoći da granice u tome ponovno pomaknu“, istaknula je mr. sc. Vesna Bosanac, dr. med., ravnateljica Opće županijske bolnice Vukovar i bolnice hrvatskih veterana.

„Izuzetna mi je čast biti danas ovdje i uručiti donaciju predstavnicima vukovarske bolnice, a zadovoljstvo je još veće kad čujem koliko će im novi uređaj pomoći u svakodnevnom radu te doprinijeti još kvalitetnijoj dijagnostici i liječenju pacijenata. Društveno odgovorno djelovanje, osobito u lokalnim zajednicama u kojima poslujemo, uvijek je bilo i ostaje u fokusu Konzumovog poslovanja, s osobitim naglaskom na pomoći najugroženijim skupinama društva. Drago mi je što će ova donacija dodatno osnažiti ulogu Poliklinike za otorinolaringologiju u pomoći i podršci pacijentima iz cijele Hrvatske te se nadam da ćemo i ubuduće imati još prilika doprinijeti radu vukovarske bolnice, koja je za sve nas simbol nepokolebljive snage i borbe“, izjavio je Slavko Ledić, predsjednik Uprave Konzuma.

Uređaj za videonistagmografiju (VNG) omogućava bilježenje videozapisa pokreta oka koji se dobiva bez neposrednog kontakta, uporabom minijaturnih infracrvenih kamera visoke razlučivosti ugrađenih u prilagođene Frenzelove naočale male težine. Videozapis dobiven na taj način prebacuje se na medicinsko računalo opremljeno programom za njegovo promatranje, analizu i pohranu. Ta se metoda razvila iz potrebe za praćenjem i bilježenjem pokreta očiju u svim smjerovima, a ne samo jednodimenzionalnih, vodoravnih pokreta što je omogućavala klasična elektronistagmografija (ENG), dok se o stvarnim pokretima očiju moglo samo nagađati.

konzum-donacija-bolnica-2Prednost je videonistagmografije u odnosu na klasičnu elektronistagmografiju i u tome što omogućava istovremeno praćenje i analizu pokreta oba oka, a tijekom postupka se ne koriste elektrode, koje iziskuju dodatno vrijeme i financijska sredstva te često izazivaju nelagodu, osobito kod djece. Uređaj za videonistagmografiju uz to ne zahtijeva ni učestalo ponovno kalibriranje, a izbjegava se i potreba za posebnom zatamnjenom prostorijom te dodatnom opremom koja se u nju ugrađuje.

Metoda je vrlo primjenjiva kao značajna pomoć liječnicima za dobivanje potpunije slike i točnije dijagnostike vrtoglavica, ali i kao rana pretraga. Pospješuje i kliničku edukaciju te razumijevanje neurofizioloških i neuromuskularnih pojava vezanih uz pokrete očiju te je stoga pogodna za većinu zdravstvenih ustanova. Sredstva za donaciju videonistagmografa ostvarena su iznimnim uspjehom kampanje Zdravoljupci, kojom Konzum u razdoblju od 23. kolovoza do 12. studenog nastoji podići svijest djece i mladih, ali i odraslih, o važnosti redovite konzumacije voća i povrća i uravnotežene prehrane.

U središtu programa vjernosti nalaze se simpatični plišani likovi koji su se mogli kupiti po posebnim akcijskim cijenama uz sakupljanje naljepnica tijekom kupnje u Konzumu. Brokula Branko, Češnjak Luka, Patlidžan Patrik, Mrkva Mirko, Banana Bela, Jagoda Jana i Kruška Klara brzo su osvojili srca djece diljem cijele Hrvatske, a tri su maskote danas nakon uručenja donacije posjetile najmlađe pacijente na Odjelu za pedijatriju vukovarske bolnice. Tamo su se fotografirale s mališanima i darivale im plišane igračke kako bi im barem malo uljepšale i olakšale boravak u bolnici.

 
Lonia odlučila sve djelatnike zaposliti na neodređeno radno vrijeme PDF Print E-mail
Monday, 29 October 2018 10:47

lonia-zaposljavanjeLonia d.d., najveća je članica trgovačkog udruženja Ultra gros d.o.o. i najveća trgovačka kuća u Sisačko-moslavačkoj županiji. Osnovna joj je djelatnost trgovina na malo u nespecijaliziranim prodavaonicama. U posljednjih pet godina, Lonia je proširila poslovanje izvan granica svoje domicilne županije i Brodsko-posavske gdje se nalazi najveći dio prodavaonica, na Bjelovarsko-bilogorsku županiju, Grad Zagreb i Zagrebačku županiju, te danas broji 244 prodajna mjesta, većinom formata "dućana iz susjedstva".

Zajedno sa sestrinskim firmama Gradska pekara d.o.o., koja se bavi pekarstvom i Spugom-k d.o.o., registriranom za proizvodnju vina, Grupa Lonia zapošljava oko 1135 djelatnika.

S prometom nešto većim od 700 milijuna kuna koji Lonia planira ostvariti u 2018. godini (što je rast veći od 50% kroz zadnjih 5 godina poslovanja), uvrstila se na ljestvicu 10 najvećih trgovačkih lanaca u RH. Rezultat je to kombinacije organskog rasta i preuzimanja dijela prodavaonica u Zagrebu od trgovačkog lanca Diona, te nekoliko poslovnica većeg formata trgovačkog lanca Billa.

Kao i ostale članice trgovačkog udruženja Ultra gros, Lonia veliku pažnju pridaje svježim programima, naročito proizvodima koji su podrijetlom iz RH, a posebice iz županija u kojima djeluje. Tako se može pohvaliti s činjenicom da je više od 75% proizvoda na polici domaćeg podrijetla.

„Kako su briga o djelatnicima i društvena odgovornost imperativi i glavni fokus Lonie, o čemu svjedoči činjenica da nikada od kada posluje nije bilo kašnjenja u isplati osobnih dohodaka, ponosni smo što možemo objaviti da je zahvaljujući podršci Upravnog odbora, donesena odluka o zapošljavanju svih djelatnika isključivo na neodređeno radno vrijeme. Od ukupno 998 zaposlenih u Loniji, samo će njih 186 ostati zaposleno na određeno radno vrijeme (radi se o novozaposlenima na probnom roku, nakon kojeg će uslijediti zaposlenje na neodređeno). Time se nadamo pridonijeti sigurnosti radnih mjesta u lokalnim zajednicama u kojima djelujemo, kao i većem zadovoljstvu samih djelatnika na radnome mjestu“, priopćeno je iz Lonie.

Ujedno, Lonia je ponosna što je posljednjih godinu dana, unatoč svim izazovima i jakoj konkurenciji, uspjela povećati bruto plaće djelatnicima za cca 17% (po satima rada), pa je tako prosječni neto iznos isplaćen u 2018. godini 3.900 kn, u odnosu na 2017. godinu kada je iznosio 3.400 kn.

Ukoliko bi se povela ozbiljnija diskusija o ograničenju rada trgovina nedjeljom i praznikom, Lonia bi na svim razinama diskusije podržala prijedlog ograničenja i skraćivanja maksimalno mogućeg rada nedjeljom i praznikom, što je pokazala i 1. svibnja na Praznik rada, koji je za sve djelatnike bio neradan.

„U nadolazećoj blagdanskoj sezoni, kao i prethodnih Lonia će nagraditi svoje djelatnike božićnicom i kao svake godine, jubilarnim nagradama. Lonia d.d. se zahvaljuje svim svojim djelatnicima, kupcima i poslovnim partnerima bez kojih ovakvi rezultati ne bi bili mogući“, stoji u priopćenju.

 
Visoki trgovački sud potvrdio Nagodbu vjerovnika u Agrokoru PDF Print E-mail
Friday, 26 October 2018 16:29

agrokor-izvanredna-upravaVisoki trgovački sud u Zagrebu u vijeću sastavljenom od sudaca Branke Vučaj, predsjednice Vijeća, Dubravke Zubović, sutkinje izvjestiteljice i Nevenke Marković, članice Vijeća, u postupku izvanredne uprave nad dužnikom Agrokor i njegovim ovisnim i povezanim društvima, donio je rješenje kojim odbija odnosno odbacuje sve žalbe vjerovnika na rješenje Trgovačkog suda u Zagrebu od 6. srpnja 2018. kojim je potvrđena nagodba prihvaćena od strane vjerovnika u postupku izvanredne uprave, na ročištu za glasovanje o nagodbi održanom 4. srpnja 2018. godine.

Pravilnost i zakonitost pobijanog rješenja ispitana je kroz ocjenu i analizu pojedinačno podnesenih 87 žalbi, a Vijeće je riješilo da žalbe djelomično nisu osnovane, a djelomično nisu dopuštene. Visoki trgovački sud je ocijenio kako u postupku koji je prethodio donošenju rješenja o potvrdi nagodbe, kao ni njenim donošenjem, nisu ostvarene bitne povrede postupka, a niti one na koje sadržajno upućuju pojedini vjerovnici - žalitelji.

Razlozi navedeni u obrazloženju pobijanog rješenja su jasni i razumljivi te imaju činjeničnu i pravnu osnovu iz koje jasno proizlazi na temelju kojih relevantnih činjenica i dokaza je sud prvog stupnja (Trgovački sud) primijenio procesno i materijalno pravo. Stoga je ocjena ovog suda da je sud prvog stupnja imajući u vidu relevantne činjenice utvrđene u predmetnom postupku donio pobijano rješenje u smislu članka 43. ZPIUTD-a kojom odredbom je regulirana 'Nagodba između dužnika i vjerovnika' - navodi se u Rješenju VTS-a.

 
Mars obilježio godinu dana od lansiranja programa “Plan održivosti kroz generacije” PDF Print E-mail
Tuesday, 23 October 2018 15:46

darja-sustersic-marsTvrtka Mars obilježila je godinu dana od pokretanja programa „Plan održivosti kroz generacije“ (Sustainable in a Generation Plan) kao odgovor na globalne probleme poput klimatskih promjena, siromaštva, pretilosti i nestašice prirodnih resursa s kojima se kompanije, ali i društvo u cjelini danas suočavaju.

Mars, jedna od najvećih svjetskih kompanija s više od sto godina tradicije koja predstavlja svjetski poznate brendove kao što su Snickers, Twix, M&M's, Orbit, Airwaves, Uncle Ben's, Pedigree i Whiskas, od svog osnutka do danas u potpunosti je u privatnom vlasništvu jedne obitelji.

Od svojih početaka Mars se u poslovanju vodio s pet načela – kvalitetom, odgovornošću, uzajamnosti, učinkovitošću i slobodom. Za tvrtku su pet načela kompas koji ih oduvijek usmjerava u donošenju poslovnih odluka, ali i temelj na kojem je pokrenut dugoročni program „Plan održivosti kroz generacije“ kao nastavak dobre prakse koju Mars već godinama provodi u smislu društveno-odgovornog poslovanja.

„Plan održivosti kroz generacije“ je nastao kao rezultat dugogodišnjih istraživanja i praćenja ekološkog, socijalnog i ekonomskog utjecaja kojeg Mars ima na planetu i društvo u kojem živimo.

„Tvrtka Mars obavezala se uložiti milijardu dolara u sljedećih nekoliko godina kao pomoć za rješavanje globalnih problema kroz inicijativu 'Plan održivosti kroz generacije' kako bi stvorili zemlju boljim mjestom za život“, izjavila je Darja Šušteršič, direktorica tržišta Hrvatske, Slovenije i Bosne i Hercegovine u Marsu.

Plan je fokusiran na tri međusobno povezana područja u kojima je tvrtka procijenila da može napraviti najznačajnije pomake u rješavanju nekih od najvećih svjetskih problema definiranih u ciljevima UN-ove Agende 2030. za održivi razvoj: ZDRAVA PLANETA s ciljem smanjenja utjecaja na okoliš, potrošnje energije i korištenje obnovljivih izvora, PROSPERITET LJUDI u vlastitom lancu nabave u smislu poboljšanja životnih uvjeta i povećanja prihoda svojih suradnika, uz poštivanje ljudskih prava i podršku ženama da se ostvare i unaprijede vlastito poslovanje, i POVEĆANJE BLAGOSTANJA kroz napredak znanosti, inovacije i marketinga s naglaskom na sigurnost hrane, unapređenju vlastitih proizvoda i sastojka od kojih nastaju, kao i odgovorno oglašavanje.

Svoja iskustva i praksu Mars je prezentirao na konferenciji "Održivost – budućnost poslovanja“ u organizaciji HUP-a i mreže Global Compact Hrvatska održanoj u Dubrovniku 22. listopada kako bi pridonio donošenju plana za razvoj održivog gospodarstva s ciljem poticanja odgovornog poslovanja.

Rani pokazatelji provođenja Plana itekako pokazuju napredak:

mars-infografika-1-2018• Mars danas u 9 država na 5 kontinenata električnu energiju dobavlja isključivo iz obnovljivih izvora energije. U vlastitoj proizvodnji tvrtka trenutno koristi količinu obnovljive energije dobivenu iz vjetroelektrana dostatnu za cjelokupnu proizvodnju M&M’s-a, čokoladnog branda broj jedan u svijetu.

• 90 posto pakiranja svih Marsovih proizvoda već se sada može reciklirati, a tvrtka si je zadala za cilj da se 100 posto pakiranja koje koristi može reciklirati do 2025. godine.

• U 2017. godini nastao je Farmer Income Lab, „think-do-thank“ inicijativa usmjerena na pomoć malim poljoprivrednim gospodarstvima koja su dio lanca nabave Marsa pronalaženjem mehanizama za povećanje njihovih prihoda kroz ulaganje u istraživanja i poticanje međusobnog dijaloga.

• U prvoj godini lansiranja programa Mars je prvenstveno promijenio način poslovanja popravljanjem „prekinutih“ globalnih lanaca nabave sirovina za proizvodnju putem investicija, organizacijskih promjena, fokusiranjem na ključne sirovine i suradnju svih aktera unutar industrije. Nova strategija nabave podrazumijeva udaljavanje od tradicionalnog pristupa trgovine robom i promjenu načina kojim nabavlja ključne poljoprivredne sirovine za proizvodnju s ciljem rješavanja ključnih izazova održivosti – emisiju stakleničkih plinova, nestašicu vode, iskorištavanje poljoprivrednih zemljišta, ljudska prava i prihode. Mars se u početku fokusirao na 10 ključnih sirovina koje imaju najveći utjecaj, uključujući kakao, ribu, rižu i metvicu. Transformacijom lanca nabave aktivno se mijenja način trgovine robom tako da se sirovine za proizvodnju nabavljaju isključivo iz poznatih izvora, uspoređujući njihovu vrijednost i utjecaj na dugoročnu održivost, pri čemu cijena sirovine više nije glavni faktor kod izbora. Ovo je projekt na kojem Mars radi već niz godina, a u prvoj godini provođenja Plana tvrtka je ubrzala postupke koji već funkcioniraju, započela proces preobrazbe vlastitog lanca nabave sirovina, gradeći kritična partnerstva i testirajući nove pristupe.

• Tijekom protekle godine tvrtka se povezala s preko 600 poljoprivrednika i poljoprivrednih organizacija kako bi premjestili nabavu basmati riže u Pakistan. Podrška koju je Mars pružio u kratkom je roku dovela do smanjenja potrošnje vode za 30%, zarada poljoprivrednika uvećana je za 32%, a troškovi tvrtke su se smanjili za 30%. To je primjer načela uzajamnost, koja donosi dobrobit za sve uključene strane, što je ono čemu Mars teži koristeći se strategijom transformacije lanca nabave.

Kako bi se promjene mogle primijeniti globalno, tvrtka Mars fokus postavlja na jačanje suradnje unutar industrije i pokretanju novih suradnji s vladama, nevladinim organizacijama i udruženjima vodećih aktera kako bi se postigle mjerljive razlike i stvorio zdrav planet na kojem će svi ljudi imati kvalitetnu budućnost.

 
Lana Popović na čelu Coca-Cole za srednju i istočnu Europu te postaje odgovorna za 26 zemalja PDF Print E-mail
Monday, 22 October 2018 13:33

lana-popovic-coca-colaThe Coca-Cola Company objavila je kako je Lana Popović imenovana novom predsjednicom Grupe za srednju i istočnu Europu. Na toj će poziciji zamijeniti Nikosa Koumettisa koji je imenovan novim predsjednikom Grupe nadležnim za Europu, Bliski istok i Afriku (EMEA). EMEA je najveća i najraznovrsnija grupacija u tvrtki sa 6 poslovnih jedinica, 120 država i trećinom svjetske populacije, odnosno čak 2.4 milijarde ljudi. Koumettis je u EMEA regiji zamijenio Briana Smitha, koji je izabran za predsjednika i operativnog direktora The Coca-Cola Company odgovornog izravno Jamesu Quincey-u, predsjedniku Uprave The Coca-Cola Company.

Lana Popović do sada je obnašala funkciju direktorice za sjeveroistočnu Europu, a na novoj će poziciji biti zadužena za 26 država, od Rusije do Italije te će odgovarati Nikosu Koumettisu.

Popović je diplomirala pri Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, a Coca-Coli se pridružila 2001. godine. Od tada je stekla iskustvo na vodećim pozicijama u menadžmentu, strategiji i marketingu. Direktoricom marketinga za Hrvatsku, a zatim i za BiH imenovana je 2006. Godinu dana kasnije postala je direktorica poslovanja za jugoistočnu Europu gdje je bila odgovorna za sedam država, uključujući Grčku i Srbiju.

Direktorica poslovanja Coca-Cole u Poljskoj i na Baltiku, Popović je postala 2016., a direktorica novoosnovane poslovne jedinice za sjeveroistočnu Europu 2017., gdje je bila zadužena za razvoj Coca-Colinog poslovanja u Rusiji, Poljskoj, Ukrajini, Bjelorusiji, Latviji, Litvi, Estoniji i Moldaviji.

 
dm potvrdio vodeću poziciju: na tržištu RH ostvario više od 2 mlrd. kn prometa PDF Print E-mail
Thursday, 18 October 2018 14:17

dm-izvjesce-2018-1

U četvrtak, 18. listopada članovi Uprave dm-a predstavili su poslovne rezultate koji su pokazali kako je dm zadržao vodeću poziciju na tržištu drogerijskih proizvoda. U poslovnoj godini 2017./2018. [1] dm je u Hrvatskoj ostvario 2,14 milijardi kuna prometa (+2,3 posto), a u modernizaciju 33 prodavaonice i otvorenje tri specijalizirana odjela bezreceptnih medicinskih proizvoda (OTC) dm je uložio više od 72,6 milijuna kuna.

"Proteklu poslovnu godinu u dm-u obilježio je nastavak razvoja prometa u segmentu OTC proizvoda koji je rastao za 37,4 posto u odnosu na poslovnu godinu 2016./2017. Nastavili smo s razvojem asortimana vlastite robne marke koji smo proširili s četiri nove marke: LVLY, Langhaarmädchen, 183 DAYS by trend IT UP te réell'e, a udio robne marke u ukupnom prometu dosegnuo je 30,53 posto", istaknuo je Mirko Mrakužić, direktor dm-a.

Istraživanje Ipsosa [2] pokazalo je kako ispitanici smatraju da je dm trgovački lanac koji najviše ulaže u lokalnu zajednicu (42 posto) i potiče kupce na razvijanje zdravih životnih navika (47 posto) te najviše brine o djelatnicima (68 posto) i potrebama kupaca (45 posto).

dm-izvjesce-2018-2  dm-izvjesce-2018-3 

"U protekloj poslovnoj godini dm je u zajednicu uložio više od 2,1 milijun kuna. Posebno smo ponosni što sugrađani svake godine u sve većem broju podupiru naše društveno odgovorne inicijative i kampanje. Ovogodišnja dm ženska utrka okupila je rekordan broj sudionica i sudionika - više od 8.000 trkačica i djece na Jarunu su promicali zdrav život te su uplatom kotizacija podržali udrugu Europa Donna Hrvatska. Akcija prikupljanja i recikliranja starog papira Zeleni korak u svojoj je sedmoj godini također oborila rekord. Za sudjelovanje se prijavilo 230 škola iz cijele Hrvatske i svaki deseti osnovnoškolac prikupljao je papir", izjavila je Gordana Picek, voditeljica Nabave, marketinga i PR-a te Prodajne regije u dm-u.

dm-izvjesce-2018-4U protekloj poslovnoj godini 684 djelatnika dm-a volontiralo je u 169 ustanova, institucija i organizacija civilnog društva u 52 grada u Hrvatskoj. Uz prosječnu neto plaću u prodavaonicama višu od 9.300 kuna, dm svojim djelatnicima osigurava kontinuirano profesionalno usavršavanje te mogućnost napredovanja unutar tvrtke. Tako je u protekloj poslovnoj godini djelatnicima omogućio edukacije u trajanju od 128 dana kojima se pridružilo više od 1.210 djelatnica i djelatnika te su dodijeljene diplome prvoj generaciji dm akademije tijekom koje su djelatnice i djelatnici dm-a educirani za novo zanimanje drogerista.

Danas dm posluje u 157 prodavaonica te u 60 gradova zapošljava 1.470 djelatnika. U poslovnoj godini 2018./2019. dm će uložiti 80 milijuna kuna u modernizaciju prodavaonica i razvoj asortimana.

[1] Poslovna godina 2017./2018. = 1.10.2017. - 30.9.2018.
[2] Ipsos za dm, kolovoz/rujan 2018.; CATI N=500

dm-izvjesce-2018-6

 


Page 3 of 281