• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Vijesti iz zemlje
Otvorena nova tvornica PIK-a Vrbovec PDF Print E-mail
Prošli je tjedan otvorena nova tvornica mesa i mesnih prerađevina tvrtke PIK Vrbovec, koja posluje u sklopu koncerna Agrokor. Tvornica u Vrbovcu, koja je najveća greenfield investicija Agrokora u protekloj godini, vrijedna je oko milijardu kuna, a prostire se na površini od 40 tisuća četvornih metara novog proizvodnog prostora, a novu tvornicu su otvorili predsjednik Vlade Ivo Sanader i vlasnik Agrokora Ivica Todorić. S godišnjim kapacitetom od 100 tisuća tona mesa i mesnih prerađevina, tvornica predstavlja jednu od najvećih mesnih industrija u Europi, a u tehnološkom smislu u njoj su primijenjena sva najmodernija tehnološka dostignuća, uz potpuno automatsko vođenje proizvodnog procesa, navode iz Agrokora.
Ovom investicijom PIK je stvorio preduvjete za proizvodnju mesa i mesnih prerađevina po konkurentnim uvjetima, kako na tržištu regije, tako i potencijalno za izvoz u EU. Koncern Agrokor preuzeo je PIK Vrbovec 2004. godine kada je tvornica proizvodila 8500 tona proizvoda i imala ukupan prihod od 220 milijuna kuna. U prve je tri godine kapacitet proizvodnje podignut na 55 tisuća tona, a u 2008. godini ostvaren je prihod u iznosu od 1,520 milijardu kuna, u čemu je izvoz iznosio 10 posto.

 

 
Varteks i Podravka potpisali ugovor o suradnji PDF Print E-mail
podravkavarteksTesktilna kompanija Varteks i prehrambena industrija Podravka potpisale su prošli tjedan ugovor o poslovnoj suradnji temeljem kojeg će dvije kompanije svojim zaposlenicima omogućiti povoljniju nabavu proizvoda i usluga iz svojih asortimana. Interes je obiju kompanija, istaknuli su predsjednici uprava Zoran Koščec i Zdravko Šestak, doprinijeti razvoju i održanju proizvodnje hrvatskih proizvoda, a samim time i očuvanju radnih mjesta. Varteks ovim ugovorom pruža zaposlenicima Podravke uslugu šivanja po mjeri i povoljnije uvjete pri kupnji u svojoj maloprodajnom mreži, ali i šivanje radne odjeće. Predsjednik Uprave Varteksa Zoran Koščec napominje i kako je ugovor dobar primjer povezivanja domaćih kompanija u trenutačnoj gospodarskoj situaciji. Predsjednik Uprave Podravke Zdravko Šestak je istaknuo kako je u današnje vrijeme, kada je naglasak stavljen na očuvanje radnih mjesta i zaštitu domaće proizvodnje, važan partnerski odnos među tvrtkama.
 
Gucić prodaje Getro? PDF Print E-mail
Vjekoslav Gucić prodaje Getro putem Zagrebačke banke, a potencijalni kupci mogu svoj interes za taj trgovački centar iskazati najkasnije do 20. travnja, prenosi posljednjih dana hrvatski tisak pozivajući se na neslužbene kanale i povjerljive izvore. Gucić, nagađaju mediji, planira prodati sto posto vlasništva nad tvrtkom, i to samo poslovanje, a nekretnine zadržati. Nadalje, neslužbeno doznaju, u Zagrebačku je banku pristiglo 10-tak ponuda za kupnju Getroa, a među zainteresiranima su Agrokor, Spar, Kaufland, Mercator i Metro te nekoliko investicijskih fondova. Svi zainteresirani kupci detaljne informacije o prodaji Getroa dobili su nakon što su potpisali ugovor o tajnosti.

Iz Getroa, pak, opovrgavaju da je u tijeku njegova prodaja: "Getro d.d. nije objavio prodaju tvrtke, već razmatra različite strateške opcije vezane uz daljnje jačanje položaja na maloprodajnom tržištu Hrvatske, te bolje pozicioniranje kompanije kako bi ona neometano i dalje organski rasla. Osim procesa pronalaženja strateškog partnera, Getro uobičajeno nastavlja s intenzivnim mjerama jačanja profitabilnosti i optimizacije postojećeg poslovanja. Tijekom 2008. kompanija je zabilježila porast profitabilnosti, kada je bruto marža iznosila 19.4%, odnosno 0.7 postotnih poena više nego u 2007., dok je neto prihod kompanije tijekom istog razdoblja povećan za više od 25%. Poslovanje u prvom kvartalu ove godine je otežano, u skladu s globalnim tržišnim kretanjima, ali rezultati su očekivani i zadovoljavajući", stoji u priopćenju Getroa, dok Uprava Spara ističe da je „Spar Hrvatska zainteresiran za daljnje širenje na hrvatskom tržištu, ne samo putem otvaranja novih Interspar hipermarketa i Spar supermarketa, već i putem akvizicija. Pravila koncerna nam ne dozvoljavaju da komentiramo bilo kakve napise ili glasine i da dajemo bilo kakve informacije o potencijalnim akvizicijama prije njihove stvarne realizacije."
Getro posjeduje 17 objekata u 14 hrvatskih gradova. Financijski vrhunac zabilježio je 2004. ostvarivši 2,09 milijarda kuna prihoda, da bi potom u silaznoj putanji 2007. stao na 1,93 te lani na 1,76 milijarda kuna.

 
Podravka u 2008. zabilježila neto dobit od 44,6 milijuna kuna PDF Print E-mail
Grupa Podravka u prošloj je godini zabilježila neto dobit od 44,6 milijuna kuna, što je znatan rast u odnosu na 2007. godinu kada je ona iznosila 18,3 milijuna, izvijestio je predsjednik Uprave Podravke Zdravko Šestak. Prihodi od prodaje dosegli su 3,66 milijardi kuna, što je sedam posto više u odnosu na godinu prije. Prodaja divizije Prehrana i pića iznosila je 2,92 milijarde kuna, što je rast od 4 posto u odnosu na godinu prije, a rezultat je povećane prodaje grupe proizvoda Podravka jela (11 posto), Mesnog programa i ribljih konzervi (13 posto), te Pića (19 posto). Farmaceutika je ostvarila prihode od prodaje u iznosu od 729 milijuna kuna čime je ostvaren rast od 19 posto u odnosu na 2007. godinu. Porast prodaje divizije Farmaceutika na tržištu Hrvatske iznosi 5 posto, a generiran je rastom prodaje lijekova na recept (3 posto) i bezreceptnih proizvoda (6 posto). Prodaja Podravka marki iznosila je 2,46 milijarda kuna i veća je 9 posto u odnosu na 2007. godinu, što je najveći rast Podravka marki u posljednjih devet godina. Rast prodaje grupe proizvoda Podravka jela od 11 posto rezultat je 9 posto veće prodaje na domaćem tržištu i 12 posto veće prodaje na inozemnim tržištima.
„Od inozemnih tržišta, najznačajniji rast prodaje Podravka jela zabilježen je na tržištu srednje Europe, 18 posto, uz najveći doprinos tržišta Češke, 17 posto, zahvaljujući rastu prodaje riže i grahorica od 18 posto. Osim na tržištu srednje Europe, snažan rast prodaje zabilježen je i na tržištu jugoistočne Europe (11 posto), čemu su najviše doprinijela tržišta Srbije (20 posto) i Bosne i Hercegovine (8 posto). Ulaganja Grupe Podravka u 2008. godini dosegla su 403 milijuna kuna, od toga je 137,4 milijuna kuna uloženo u kapitalne investicije i investicijsko održavanje, a preostali iznos uložen je u kupnju brendova i stjecanje ovisnih društava", izjavio je Šestak.
 
Metro Cash & Carry Hrvatska povećao promet za 7% PDF Print E-mail
Metro Cash & Carry Hrvatska je u 2008. ponovno ostvario uspješni poslovni rast, unatoč nepovoljnom ekonomskom okruženju na tržištu koje je nastupilo u posljednjem kvartalu godine. U 2008. ostvaren je ukupni promet u iznosu od 2,42 milijarde kuna, što čini rast od 7% u odnosu na 2007. godinu. Istovremeno, promet u 2008. je iznosio je 335 milijuna eura, što predstavlja rast od 9% u odnosu na 2007. Broj zaposlenih je u 2008. iznosio 1.463, što je rast od 4% u usporedbi s poslovnom 2007.
„Rezultati koje smo ostvarili u 2008. doista su impresivni, s obzirom na cjelokupno financijsko stanje na tržištu i najbolji su od početka poslovanja Metro Cash & Carry u Hrvatskoj. Nastavili smo kontinuirani rast prometa, a i povećali broj zaposlenih. To nam govori da je naša strategija poslovanja ispravna i postavljena na dobrim temeljima. Budući cilj je još više se usmjeriti na naše glavne segmente kupaca, kao što su ugostitelji i „mali" trgovci, pružiti im još kvalitetniju uslugu i kroz partnersku suradnju, u ovoj neizvjesnoj godini, ostvariti dobre poslovne rezultate.", izjavio je Adriaan de Wit, predsjednik Uprave Metro Cash & Carry Hrvatska.
 
HGK nastavlja akciju 'Kupujmo hrvatsko' PDF Print E-mail
Hrvatska gospodarska komora kontinuirano štiti interese nacionalnoga gospodarstva, te nastavlja svoju akciju 'Kupujmo hrvatsko' u 21 hrvatskom gradu, gdje će organizirati prigodne događaje i prodaju hrvatskih proizvoda od travnja do rujna ove godine. Promicanje kvalitetnih domaćih proizvoda neće imati posljedica na hrvatsko članstvo u EU jer akciju financira Hrvatska gospodarska komora odnosno hrvatsko gospodarstvo te ona ne tereti državni proračun. "Ovim putem pozivamo sve građane da nam se pridruže na trgovima hrvatskih gradova i pogledaju ponudu kvalitetnih hrvatskih proizvoda. Poduprimo hrvatsko gospodarstvo! Kupovati domaće kvalitetne proizvode uvijek je važno, a posebno sada u vrijeme globalne gospodarske krize kada odabirom takvih proizvoda izravno štitimo svoje radno mjesto, pomažemo svojoj i drugim obiteljima, razvijamo domaće gospodarstvo, osiguravamo sadašnje i buduće mirovine te prosperitet budućih naraštaja, a ponajprije budućnost našoj djeci", poručila je koordinatorica akcije "Kupujmo hrvatsko" i direktorica Sektora za trgovinu HGK Milica Rakuša-Martulaš.
 
Cigarete poskupile dvije kune PDF Print E-mail
Zbog novog sustava trošarina, koji je Hrvatski sabor usvojio u petak, 20. ožujka, TDR je prvog travnja cijene svojih proizvoda povećao za dvije kune, osim Yorka čija će se cijena povećati za kunu. Pojašnjavajući razloge poskupljenja cigareta, predsjednik Uprave TDR-a, Davor Tomašković, rekao je da bi se prihodi tvrtke, ako bi se zadržale trenutne cijene, smanjili za 30 posto što na godišnjem nivou iznosi 450 milijuna kuna. „To bi TDR iz jedne od najuspješnijih hrvatskih kompanija pretvorilo u gubitaša. I uz ovo povećanje cijena od 20%, prihodi TDR-a smanjit će se za 3%. U prvom kvartalu ove godine, uz poskupljenje od jedne kune, TDR je zabilježio pad prodaje od pet posto, a s daljnjim poskupljenjem očekujemo dvoznamenkasti pad prodaje."
Izmjenama modela oporezivanja ukupno je trošarinsko opterećenje povećano za 27 posto. Smanjeno je porezno opterećenje na skupim cigaretama, a povećano na jeftinim, kaže Tomašković te dodaje kako će se, uz povećanja maloprodajne cijene cigareta, povećati nelegalna trgovina i prekogranična kupnja. Naime, kutija Ronhilla u Hrvatskoj stoji 18 kuna, u BIH 7,6 kuna, a u Srbiji 7,8 kuna. „Domaća cigaretna industrija koristi više od 70% domaćih duhana u svim svojim proizvodima, za što plaćamo 30% višu cijenu od svjetske cijene. U Podravini oko 2.500 kooperanata uzgaja duhan s ukupnom proizvodnjom 12-14 tisuća tona duhana što čini oko 6-7% ukupne proizvodnje u Europi. Zbog navedenih promjena, morat ćemo početi tržišno kupovati duhan tamo gdje nam je isplativ, što će pogoršati položaj domaćih seljaka, uzgajivača duhana", najavio je Davor Tomašković.
U TDR ističu da je Hrvatska imala prekratko prijelazno razdoblje, pa ćemo direktive EU-a dosegnuti čak tri godine prije ulaska u Europsku uniju. Upozoravaju da će Hrvatska, uz Irsku, prema kupovnoj moći potrošača imati najskuplje cigarete u Europi. Kao posljedicu poskupljenja, u TDR-u očekuju pojavljivanje jeftinijih internacionalnih brendova cigareta. Od 6. svibnja, poštujući odredbe novog zakona o ograničavanju uporabe duhanskih proizvoda, TDR će izbaciti iz svojih brandova nazive 'lights', 'superlights' i 'ultra' te jasno istaknuti zdravstveno upozorenje: pušenje ubija.
 
Metro uveo beskamatne kredite PDF Print E-mail
metro_logotip_rgbMetro Cash & Carry je u suradnji sa Zagrebačkom bankom kroz akciju „Kupi sada - plati poslije sezone" uveo mogućnost kratkoročnog i beskamatnog kreditiranja kupnje za pravne osobe u iznosima od dvije do dvadeset tisuća eura. Ova je usluga dio procesa prilagodbe Metroa aktualnoj gospodarskoj situaciji, a kupcima će omogućiti korištenje kratkoročnih kredita uz valutnu klauzulu u eurima bez plaćanja kamate i naknade za obradu kreditnog zahtjeva, koje podmiruje Metro. Kredit se može otplatiti na dva načina: jednokratno, tri mjeseca od dana korištenja kreditnih sredstava, ili u mjesečnim ratama na rok do šest mjeseci od dana korištenja kredita. Svi kupci zainteresirani za ovakav način financiranja kupnje u veleprodajnim centrima Metroa dobit će predračun za odabranu robu, koji će uz zahtjev za kredit dostaviti bilo kojoj poslovnici Zagrebačke banke. Kupcu koji zadovoljava uvjete kreditne sposobnosti, sklopit će Ugovor o kreditiranju temeljem kojeg će se kreditna sredstva isplatiti na račun Metroa, nakon čega kupac preuzima robu. Rok realizacije kredita traje maksimalno četiri dana.
 


Page 278 of 281