• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Vijesti iz zemlje
Građani Hrvatske vjeruju domaćim proizvodima PDF Print E-mail
Prema istraživanju o povjerenju robnim markama (Trusted Brand) časopisa Reader's Digest Hrvatska, domaće robne marke drže primat u kategorijama prehrane i usluga. Uvjerljivi pobjednici po treći put su Dukat, Franck, Kraš, Cedevita, Gavrilović i Ožujsko pivo među prehrambenim kategorijama, a Konzum, Zagrebačka Banka, Croatia Osiguranje, Generalturist, Vip i Ina u uslužnima. Uspoređujući rezultate pobjedničkih robnih marki u tri godine, povjerenje hrvatskih potrošača može se ocijeniti kao - stabilno. U 37 kategorija proizvoda i usluga među pobjednicima su 22 domaće i 13 stranih robnih marki. U kategorijama tehničkih proizvoda pobjednici su strane robne marke. Nivea je u tri godine čak 11 puta osvojila status Trusted Branda u kategorijama kozmetičkih sredstava i sredstava za njegu kože i kose, što je čini najuspješnijim brendom ovog istraživanja. U kategorijama kreditna kartica, deterdžent za pranje rublja, žitna hrana, namještaj i internetski poslužitelj trostruki pobjednici su American Express, Ariel, Vitalis, Lesnina i T-Com.

 

 
Pad maloprodaje 12,8 posto PDF Print E-mail
Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, promet od trgovine na malo, što su ga ostvarili svi poslovni subjekti koji se bave tom djelatnošću, bez obzira na svoju pretežnu djelatnost, u rujnu je u odnosu na isti mjesec prošle godine bio manji za 12,8 posto. To je blago usporavanje pada potrošnje, jer je u kolovozu pad prometa u maloprodaji iznosio 13,4 posto na godišnjoj razini. Ujedno je pad od 12,8 posto najmanji mjesečni pad potrošnje u ovoj godini. Ipak, to je već 12. mjesec za redom kako promet u maloprodaji pada, što najavljuje dug put do oporavka.

 

 
Mercator planira akvirirati trgovački lanac Getro? PDF Print E-mail
Kako su prenijele neke tiskovine u Hrvatskoj, slovenski Mercator, navodno, želi akvirirati hrvatski cash & carry lanac Getro. Prema izvoru na koji se novinari tih tiskovina pozivaju, Mercator planira uzeti u najam svih 17 Getro cash & carry trgovina. Aktivnosti spajanja i akvizicija na prostorima zemalja bivše Jugoslavije vrlo su vjerojatne, ako je neki lokalni trgovački lanac ozbiljno pogođen ekonomskom krizom. Mnogi od njih stavili su 'na čekanje' svoje planove širenja ili se čak povukli s određenog tržišta. Srpska Delta Grupa kroz zajednički poslovni pothvat oformljen početkom 2009. s Ritzio Entertainment Groupom radi na razvoju mreže supermarketa u Ukrajini pod nazivom Smak, dok je hrvatski Agrokor, koji je 2008. akvizicijom lokalnog lanca Štampa ušao na tržište Crne Gore, u srpnju 2009. prodao mrežu kupljenu u toj zemlji.
 
Udrugama za napuštene životinje donirano 100.000 kn vrijednosti hrane PDF Print E-mail
U Superkonzumu u Zagrebu održana je primopredaja Pedigree&Whiskas i Konzum donacije udrugama za napuštene životinje. Predstavnicama udruga Noina Arka i Spirit donaciju su predali gđa Ana Krešić, Pedigree&Whiskas brand manager i g. Nikola Jurčić, direktor Sektora marketinga Konzuma.
Primopredaja donacije obilježila je završetak akcije „Pomozi mi" koja je u listopadu održana u Konzumu. Potaknuti problemima udruga za zbrinjavanje napuštenih životinja te recesijom koja je postojeće probleme dodatno intenzivirala, Pedigree&Whiskas i Konzum su pokrenuli humanitarno-prodajnu akciju čiji je cilj bio prikupiti potrebna sredstva.
Akciji koja je trajala tjedan dana, od 4. do 11. listopada 2009. godine, odazvao se veliki broj ljubitelja životinja - Konzumovih kupaca te je prikupljeno 50.000,00 kuna. Kako bi osigurali da napuštene životinje ne pate u ovim teškim vremenima i hladnim danima koji dolaze, Pedigree&Whiskas su taj iznos popratili dodatnom donacijom od 50.000,00 kuna te je sveukupna vrijednost donacije 100.000,00 kuna, odnosno 4000 kg hrane za pse i mačke. Hrana za životinje bit će podijeljena udrugama Noina Arka i Spirit iz Zagreba, udrugama Maca i Život iz Osijeka te Društvu za zaštitu životinja i azilu za napuštene pse u Rijeci. Organizatori akcije i predstavnici udruga nadaju se da će ova akcija dati svoj doprinos u poticanju ljudi na udomljavanje napuštenih pasa i mačaka.
 
Rezultati poslovanja Grupe Podravka za prvih devet mjeseci 2009. godine PDF Print E-mail
Ukupna prodaja Grupe Podravka u prvih devet mjeseci 2009. godine iznosila je 2.663,5 milijuna HRK i manja je za 1% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Na hrvatskom tržištu ostvarena je prodaja od 1.399,9 milijuna HRK, što predstavlja pad od 3% i treba ga sagledati kroz prizmu pada kupovne moći potrošača na domaćem tržištu. Na inozemnim tržištima prodaja je iznosila 1.263,6 milijuna HRK, što predstavlja rast od 1%. Najveći porast ukupne prodaje ostvaren je na tržištu jugoistočne Europe (13%) uz najveći doprinos tržišta Bosne i Hercegovine. Prihodi od prodaje SPP Prehrana i pića iznosili su 2.137,5 milijuna HRK i manji su za 3%, dok su Podravka marke s prodajom od 1.826,7 milijuna HRK zabilježile minimalni pad od 1%. SPP Farmaceutika ostvarilo je prodaju od 522,5 milijuna HRK i bilježi rast od 7%, a rastu najviše pridonosi prodaja od distribucije lijekova i ljekarničkog biznisa.
U promatranom razdoblju operativni troškovi Grupe Podravka iznosili su 2.522,2 milijuna HRK i zabilježili su pad od 2%, odnosno pad od 61,1 milijuna HRK u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Na pad operativnih troškova utjecalo je efikasnije upravljanje troškovima prodaje i distribucije te uštede i kontrola administrativnih troškova. Troškovi prodaje i distribucije zabilježili su pad od 2%, a nastavkom kontrole troškova administrativnih funkcija, opći i administrativni troškovi zabilježili su pad od 17%.
Operativna dobit iznosila je 123,2 milijuna HRK i veća je za 5% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Najveći doprinos ovom rastu dalo je SPP Prehrana i pića, koje je poboljšanjem operativnog poslovanja ostvarilo operativnu dobit od 78 milijuna HRK. Neto dobit iznosila je 42,2 milijuna HRK od čega SPP Prehrana i piće ostvaruje 25,1 milijuna HRK, a SPP Farmaceutika 17,1 milijuna HRK.
Od značajnijih poslovnih događaja u trećem kvartalu valja spomenuti da su Podravka d.d. i Gastro grupa d.o.o. proširile postojeću suradnju u distribuciji Podravkinih bezalkoholnih pića u Horeca kanalu i na projekt Lero instant napitaka, dok je Belupova zdravstvena ustanova Deltis Pharm d.o.o. ušla je u veledrogerijski biznis pridruživši se Pharma Netu, mreži ljekarni koja objedinjava stotinjak ljekarničkih jedinica.
Podravka d.d. poduzela je potrebne radnje kako bi umanjila rizike po kreditima danim SMS d.o.o. u 2007. godini u iznosu od 65 milijuna HRK, koji su osigurani založnim pravom na žig. Zajedno s ostalim vjerovnicima u tijeku je razmatranje mogućnosti sanacije i restrukturiranja društva SMS d.o.o.
 
Održan 1. Croatian Retail IT Summit PDF Print E-mail
U Zagrebu je 20. listopada održan 1. Croatian Retail IT Summit u organizaciji Service Plus IT d.o.o., pod medijskim pokroviteljstvom Progressiva. „Cilj konferencije je spojiti vodeće hrvatske trgovce s vodećim proizvođačima IT opreme za trgovinu, kao što su Wincor Nixdorf, Datalogic, Toshiba, Motorola. Želja nam je omogućiti hrvatskim trgovcima direktnu komunikaciju s tim tvrtkama, kako bi mogli pričati o budućnosti, trendovima, vlastitim rješenjima, pa čak i problemima s kojima se trenutno susreću - na koji ih način najbolje i najoptimalnije riješiti", rekao je Darko Pavić, direktor Servise Plus IT, dodajući kako je izuzetno zadovoljan odazivom trgovaca, kojih je bilo više od 70.
Sudionici summita su se, između ostalog, informirali o inovacijama u POS-u, budućnosti modernih opcija skeniranja, optimizaciji zaliha u opskrbnom lancu i iskustvima mobile printinga u maloprodaji.

 

 
dm ostvario 1,8 milijardi kuna prometa PDF Print E-mail
Maloprodajni lanac dm-drogerie markt Hrvatska u poslovnoj godini 2008/2009., koja za tu tvrtku završava u rujnu, ostvario je promet veći od 1,8 milijardi kuna, što je 17,4 posto više u odnosu na prethodnu poslovnu godinu, istaknuo je direktor dm-a Mirko Mrakužić na konferenciji za novinare. Neto dobit tvrtke, a konačni rezultati još nisu gotovi, trebala bi biti na razini prošle godine, odnosno oko 110 milijuna kuna.
Tijekom protekle poslovne godine u dm je ostvareno više od 20 milijuna kupovina, što je 2,3 milijuna više u odnosu na prošlu godina. U tvrtki taj trend rasta kupovina objašnjavaju konceptom "trajno dobre cijene" (trajno snižene cijene najprodavanijih proizvoda), koji koristi 73 posto kupaca. Proteklu poslovnu godinu dm-a obilježile su i više od 52,98 milijuna kuna vrijedne investicije, od kojih je značajan dio uložen u otvaranje novih prodavaonica kojih danas u Hrvatskoj ima ukupno 117.
No, jedan od važnih pokazatelja uspješnog poslovanja, kako je rečeno, je otvaranje 219 novih radnih mjesta i porast plaće zaposlenih u dm-ovim prodavaonicama. Prosječna neto plaća iznosi 7.326 kuna, a svi dm-ovo zaposlenici dobiju 14 plaća godišnje.
Među planovima za narednu godinu direktor Mirko Mrakužić je istaknuo otvaranje dvadesetak novih prodavaonica te otvaranje stotinjak novih radnih mjesta. Prema podacima agencije za istraživanje tržišta AC Nielsen, dm trenutačno drži 25 posto tržišta drogerijske i parfumerijske robe u Hrvatskoj.

 

 
Nova prodavaonica Konzuma u trgovačkom centru Cascade PDF Print E-mail
U sklopu trgovačkog centra Cascade otvorena je nova prodavaonica Konzuma na gotovo 1.000 m² ukupne površine, atraktivno uređena u skladu s prestižnom lokacijom na kojoj se nalazi. Kupcima se nudi širok asortiman s više od 14.000 pomno biranih proizvoda visoke kvalitete, među kojima se posebno ističe gastro odjel s velikim izborom svježe pripremljenih gurmanskih specijaliteta te odjel vinoteke na kojemu kupci mogu odabrati najkvalitetnija hrvatska i strana vina. U novoj prodavaonici kupci mogu birati proizvode iz bogatog asortimana delikatese, svježeg voća i povrća, finih pekarskih proizvoda i kolača te dnevno svježeg mesa i ribe. U novootvorenom Konzumu zaposlena su 33 nova djelatnika.
 


Page 278 of 284