• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Vijesti iz zemlje
Tuš otišao iz Hrvatske PDF Print E-mail

Tuš d.o.o, u vlasništvu jedne od najvećih slovenskih tvrtki Tuš holdinga iz Celja, povukao se s hrvatskog tržišta, službeno je potvrđeno iz slovenske kompanije. Povlačenje je počelo u listopadu prošle godine, kad je podnesen zahtjev za likvidaciju tvrtke. Slovenska je tvrtka na hrvatsko tržište ušla 2000., a dvije godine poslije otvorila je svoj prvi trgovački centar u Rijeci. Centar je poslije prodan Plodinama, a dobiveni kapital preusmjeren je u otvaranje lanca drogerija 'Ljepota i zdravlje'. Te drogerije, otvorene samo kao popratni sadržaj u sklopu spomenutoga trgovačkog centra, postale su glavni sadržaj poslovanja Tuša u Hrvatskoj. Od 2005., kada je počela ekspanzija, Tuš je imao desetak drogerija i najavljivao širenje u sve gradove s više od pet tisuća stanovnika, uz otvorenje 20 novih drogerija u sljedeće dvije godine.

Od 2006. godine prihodi su počeli strelovito padati, a prema podacima 'Poslovne Hrvatske' s 12,9 milijuna eura prihoda ostvarenih u 2005. godini na samo 3,8 milijuna u 2006., odnosno 2,6 milijuna eura godinu dana poslije. U tih nekoliko godina ukupni gubitak tvrtke popeo se na oko 1,2 milijuna eura. Iako se povukao iz Hrvatske, Tuš se intenzivno širi u druge zemlje bivše Jugoslavije, a u prošloj je godini u širenje prodajne mreže na tržištima Bosne i Hercegovine, Srbije i Makedonije uložio više od 60 milijuna eura. Na tim tržištima do sada je Tuš otvorio 20 supermarketa, a u ukupnim prihodima Tuš holdinga od 809 milijuna eura, na stranim se tržištima lani ostvarilo oko 50 milijuna eura.

 
Podravkin novi skladišno-distributivni centar u Dugopolju PDF Print E-mail
podravka-dugopoljeDistributivni centar u Dugopolju, veličine 6000 četvornih metara, prvi je u nizu distributivnih centara Podravke koje ta kompanija namjerava graditi u Hrvatskoj. Do sada je Podravka distribuirala proizvode u Dalmaciju iz osam skladišta za pojedinačne asortimane, a izgradnjom distribucijskog centra u Dugopolju isporuka kupcima bit će znatno efikasnija jer će se sva distribucija kontrolirati iz jednog centra. „Podravkin je cilj biti najuspješnija među jednakim kompanijama, a ovim novim skladištem nastavljamo našu odrednicu optimizacije troškova poslovanja", rekao je predsjednik Uprave Podravke Zdravko Šestak.
 
Krenuo novi NTL s pridruženim CBA PDF Print E-mail
Trgovci okupljeni u udruženje NTL (Narodni trgovački lanac) i CBA proveli su najavljeno interesno udruživanje, kojim nastaje novi nacionalni trgovački lanac, grupacija od 14 trgovačkih kuća. NTL je osnovan prije pet godina na inicijativu Keruma, Tommya, Plodina i požeškog Presoflexa. Plodine i Presoflex napustili su NTL prije dvije godine, a Željku Kerumu i Tomislavu Mamiću (Tommy) u međuvremenu su se pridružili Gavrilović i njegova Dinova Diona, Josip Milavić sa Studencem te krajem prošle godine i sve članice nacionalnog lanca CBA International. Cilj novog NTL-a je objedinjenje nabave, zajednički razvoj vlastite robne marke i marketinški pristup tržištu. Interesno udruženje CBA, čije su tri tvrtke dokapitalizirale CBA International s 10,5 milijuna kuna i koje sad ima više od 45 milijuna kuna temeljnog kapitala, također je pripojeno NTL-u koji trenutno ima pet samostalnih objekata, a u planu je izgradnja još tri objekta. NTL ostvaruje između 300 i 500 milijuna kuna prometa, dok je promet svih članica na razini 8 milijarda kuna.
 
Otvorena nova tvornica Vindije u Varaždinu PDF Print E-mail
vindija-otvaranjeVaraždinska Vindija nedavno je svečano u pogon pustila tvornicu za proizvodnju paniranih i pečenih proizvoda Industrije mesa Koka, investiciju vrijednu 137 milijuna kuna, od čega se 70 posto odnosi na ulaganje u tehnološku opremu i energetiku. Pogon će zapošljavati sto radnika, a u njemu će se proizvoditi nova paleta proizvoda etabliranih Vindijinih marki Cekin i Vindon, istaknuto je na svečanosti na kojoj je tvornicu otvorio potpredsjednik Vlade i ministar gospodarstva, rada i poduzetništva Damir Polančec zajedno sa svojim domaćinom, generalnim direktorom Poslovnog sustava Vindija Dragutinom Drkom. Čelni čovjek Vindije tom je prigodom za početak svibnja najavio otvorenje i nove tvornice mesnih prerađevina od mesa peradi u Plandištu u Republici Srbiji, gdje je Vindija kompletno obnovila i rekonstruirala tvornicu otkupljenu u siječnju ove godine. Posjet Varaždinu i otvorenje nekoliko novih pogona, ujedno i otvaranje novih radnih mjesta, odgovor je na gospodarsku krizu. Varaždin i varaždinska regija najbolji su primjer provođenja zajedničke strategije hrvatske Vlade i jedinica lokalne samouprave o poticanju poduzetništva, istaknuo je potpredsjednik Polančec prilikom otvaranja novog Vinidjinog proizvodnog pogona.
 
Otvorena nova tvornica PIK-a Vrbovec PDF Print E-mail
Prošli je tjedan otvorena nova tvornica mesa i mesnih prerađevina tvrtke PIK Vrbovec, koja posluje u sklopu koncerna Agrokor. Tvornica u Vrbovcu, koja je najveća greenfield investicija Agrokora u protekloj godini, vrijedna je oko milijardu kuna, a prostire se na površini od 40 tisuća četvornih metara novog proizvodnog prostora, a novu tvornicu su otvorili predsjednik Vlade Ivo Sanader i vlasnik Agrokora Ivica Todorić. S godišnjim kapacitetom od 100 tisuća tona mesa i mesnih prerađevina, tvornica predstavlja jednu od najvećih mesnih industrija u Europi, a u tehnološkom smislu u njoj su primijenjena sva najmodernija tehnološka dostignuća, uz potpuno automatsko vođenje proizvodnog procesa, navode iz Agrokora.
Ovom investicijom PIK je stvorio preduvjete za proizvodnju mesa i mesnih prerađevina po konkurentnim uvjetima, kako na tržištu regije, tako i potencijalno za izvoz u EU. Koncern Agrokor preuzeo je PIK Vrbovec 2004. godine kada je tvornica proizvodila 8500 tona proizvoda i imala ukupan prihod od 220 milijuna kuna. U prve je tri godine kapacitet proizvodnje podignut na 55 tisuća tona, a u 2008. godini ostvaren je prihod u iznosu od 1,520 milijardu kuna, u čemu je izvoz iznosio 10 posto.

 

 
Varteks i Podravka potpisali ugovor o suradnji PDF Print E-mail
podravkavarteksTesktilna kompanija Varteks i prehrambena industrija Podravka potpisale su prošli tjedan ugovor o poslovnoj suradnji temeljem kojeg će dvije kompanije svojim zaposlenicima omogućiti povoljniju nabavu proizvoda i usluga iz svojih asortimana. Interes je obiju kompanija, istaknuli su predsjednici uprava Zoran Koščec i Zdravko Šestak, doprinijeti razvoju i održanju proizvodnje hrvatskih proizvoda, a samim time i očuvanju radnih mjesta. Varteks ovim ugovorom pruža zaposlenicima Podravke uslugu šivanja po mjeri i povoljnije uvjete pri kupnji u svojoj maloprodajnom mreži, ali i šivanje radne odjeće. Predsjednik Uprave Varteksa Zoran Koščec napominje i kako je ugovor dobar primjer povezivanja domaćih kompanija u trenutačnoj gospodarskoj situaciji. Predsjednik Uprave Podravke Zdravko Šestak je istaknuo kako je u današnje vrijeme, kada je naglasak stavljen na očuvanje radnih mjesta i zaštitu domaće proizvodnje, važan partnerski odnos među tvrtkama.
 
Gucić prodaje Getro? PDF Print E-mail
Vjekoslav Gucić prodaje Getro putem Zagrebačke banke, a potencijalni kupci mogu svoj interes za taj trgovački centar iskazati najkasnije do 20. travnja, prenosi posljednjih dana hrvatski tisak pozivajući se na neslužbene kanale i povjerljive izvore. Gucić, nagađaju mediji, planira prodati sto posto vlasništva nad tvrtkom, i to samo poslovanje, a nekretnine zadržati. Nadalje, neslužbeno doznaju, u Zagrebačku je banku pristiglo 10-tak ponuda za kupnju Getroa, a među zainteresiranima su Agrokor, Spar, Kaufland, Mercator i Metro te nekoliko investicijskih fondova. Svi zainteresirani kupci detaljne informacije o prodaji Getroa dobili su nakon što su potpisali ugovor o tajnosti.

Iz Getroa, pak, opovrgavaju da je u tijeku njegova prodaja: "Getro d.d. nije objavio prodaju tvrtke, već razmatra različite strateške opcije vezane uz daljnje jačanje položaja na maloprodajnom tržištu Hrvatske, te bolje pozicioniranje kompanije kako bi ona neometano i dalje organski rasla. Osim procesa pronalaženja strateškog partnera, Getro uobičajeno nastavlja s intenzivnim mjerama jačanja profitabilnosti i optimizacije postojećeg poslovanja. Tijekom 2008. kompanija je zabilježila porast profitabilnosti, kada je bruto marža iznosila 19.4%, odnosno 0.7 postotnih poena više nego u 2007., dok je neto prihod kompanije tijekom istog razdoblja povećan za više od 25%. Poslovanje u prvom kvartalu ove godine je otežano, u skladu s globalnim tržišnim kretanjima, ali rezultati su očekivani i zadovoljavajući", stoji u priopćenju Getroa, dok Uprava Spara ističe da je „Spar Hrvatska zainteresiran za daljnje širenje na hrvatskom tržištu, ne samo putem otvaranja novih Interspar hipermarketa i Spar supermarketa, već i putem akvizicija. Pravila koncerna nam ne dozvoljavaju da komentiramo bilo kakve napise ili glasine i da dajemo bilo kakve informacije o potencijalnim akvizicijama prije njihove stvarne realizacije."
Getro posjeduje 17 objekata u 14 hrvatskih gradova. Financijski vrhunac zabilježio je 2004. ostvarivši 2,09 milijarda kuna prihoda, da bi potom u silaznoj putanji 2007. stao na 1,93 te lani na 1,76 milijarda kuna.

 
Podravka u 2008. zabilježila neto dobit od 44,6 milijuna kuna PDF Print E-mail
Grupa Podravka u prošloj je godini zabilježila neto dobit od 44,6 milijuna kuna, što je znatan rast u odnosu na 2007. godinu kada je ona iznosila 18,3 milijuna, izvijestio je predsjednik Uprave Podravke Zdravko Šestak. Prihodi od prodaje dosegli su 3,66 milijardi kuna, što je sedam posto više u odnosu na godinu prije. Prodaja divizije Prehrana i pića iznosila je 2,92 milijarde kuna, što je rast od 4 posto u odnosu na godinu prije, a rezultat je povećane prodaje grupe proizvoda Podravka jela (11 posto), Mesnog programa i ribljih konzervi (13 posto), te Pića (19 posto). Farmaceutika je ostvarila prihode od prodaje u iznosu od 729 milijuna kuna čime je ostvaren rast od 19 posto u odnosu na 2007. godinu. Porast prodaje divizije Farmaceutika na tržištu Hrvatske iznosi 5 posto, a generiran je rastom prodaje lijekova na recept (3 posto) i bezreceptnih proizvoda (6 posto). Prodaja Podravka marki iznosila je 2,46 milijarda kuna i veća je 9 posto u odnosu na 2007. godinu, što je najveći rast Podravka marki u posljednjih devet godina. Rast prodaje grupe proizvoda Podravka jela od 11 posto rezultat je 9 posto veće prodaje na domaćem tržištu i 12 posto veće prodaje na inozemnim tržištima.
„Od inozemnih tržišta, najznačajniji rast prodaje Podravka jela zabilježen je na tržištu srednje Europe, 18 posto, uz najveći doprinos tržišta Češke, 17 posto, zahvaljujući rastu prodaje riže i grahorica od 18 posto. Osim na tržištu srednje Europe, snažan rast prodaje zabilježen je i na tržištu jugoistočne Europe (11 posto), čemu su najviše doprinijela tržišta Srbije (20 posto) i Bosne i Hercegovine (8 posto). Ulaganja Grupe Podravka u 2008. godini dosegla su 403 milijuna kuna, od toga je 137,4 milijuna kuna uloženo u kapitalne investicije i investicijsko održavanje, a preostali iznos uložen je u kupnju brendova i stjecanje ovisnih društava", izjavio je Šestak.
 


Page 279 of 282