• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Vijesti iz zemlje
NTL preuzima Kerum? PDF Print E-mail
„Već smo u nekim dogovorima. Razgovarao sam sa Željkom Kerumom i najvjerojatnije ćemo otkupiti njegov udio u Narodnom trgovačkom lancu (NTL-u) koji će ostati jak kao i što je bio, a moguće će biti još jači", izjavio je za Večernji list Josip Milavić, predsjednik Nadzornog odbora NTL-a, vlasnik omiške tvrtke Studenac, komentirajući najave splitskog gradonačelnika da će prodati trgovački dio svoje tvrtke i isključivo se posvetiti politici.
NTL, koji godišnje ostvaruje prihod oko osam milijardi kuna, ima 10 vlasnika, a četiri - Gavrilović, Studenac, Tommy i čakovački Mlinovi - vode glavnu igru.
"Cilj nam je sačuvati domaću prehrambenu proizvodnju, koja je najzdraviji dio hrvatske industrije, zaštititi radna mjesta te zadržati drugu poziciju na tržištu prehrambene trgovine. NTL će biti, ako ne najbolja, onda sigurno druga kompanija nakon Todorićeve", naglasio je Milavić.
S obzirom na obveze iz ugovora o osnivanju te klauzulu po kojoj vlasnici NTL-a imaju prednost pri otkupu udjela, očekuje se da će oni u idućih mjesec dana i otkupiti Kerumov udio.
 
METRO Cash & Carry provodi internu reorganizaciju PDF Print E-mail
METRO Cash & Carry Hrvatska najavio je nastavak reorganizacije poslovnih procesa i organizacijske strukture, započet u svibnju 2008. godine. Ovom fazom bit će obuhvaćeno 70 zaposlenika od ukupno cca 1200 u šest veleprodajnih centara u Hrvatskoj i u Upravi kompanije u Zagrebu. Cilj reorganizacije je pojačanje strateškog fokusa na profesionalne kupce, pojačanje organizacijske učinkovitosti i daljnje približavanje zaposlenika kupcima. Reorganizacija će osigurati i dodatnu usklađenost s Metroovom globalnom poslovnom strategijom i kroz međunarodni trogodišnji program "Shape 2012" koji je usmjeren na poboljšanje učinkovitosti i vrijednosti, koji je Metro Grupa predstavila u siječnju 2009. godine.
Zahvaljujući različitim programima koje Metro Cash & Carry Hrvatska intenzivno provodi u posljednje dvije godine, a čiji je sastavni dio i ova reorganizacija interne strukture kompanije, Metro Cash & Carry očekuje daljnji rast tržišnog udjela u Hrvatskoj, posebno u segmentu specijaliziranih kupaca.

 

 
Trajna dobra u kućanstvima Hrvatske PDF Print E-mail
Trajna dobra kao što su telefon, televizor, hladnjak i perilica rublja prisutni su u gotovo svim hrvatskim domovima, a najnovije GfK-ovo istraživanje, provedeno u prosincu, pokazuje daljnji napredak u opremljenosti i nizom drugih trajnih proizvoda.
Pokrivenost kućanstava telefonom na razini je od 99 posto, pri čemu fiksnu kućnu liniju ima ukupno oko 90 posto kućanstava. Oko 7 posto kućanstava ima posebno i fax uređaj za primanje i slanje fax poruka putem fiksnog telefona, pokazuju rezultati GfK-ovog istraživanja.

Posjedovanje mobitela se stabiliziralo na razini od oko 89 posto kućanstava u kojima postoji barem jedan takav uređaj, a najviše ih je u Zagrebu (91 posto kućanstava). U 36 posto kućanstava danas se već nalazi barem jedan smartphone (najviše u Istri s Primorjem - 47 posto i Zagrebu - 44 posto, a najmanje u Slavoniji - 24 posto).
TV prijemnik prisutan je u gotovo svim kućanstvima (99 posto). Preko polovine kućanstava (54 posto) ima barem jedan TV prijemnik s ravnim ekranom, bilo da je riječ o plazmi ili LCD-u. Satelitskom antenom opremljeno je 31 posto kućanstava, a preko 16 posto kabelskom televizijom. Video recorder/player ima oko 30 posto kućanstava, a DVD player ili snimač (priključen na TV) 59 posto kućanstava.
Osobno računalo kao stolno ili prijenosno prisutno je u 66 posto kućanstava. Posebno, klasično stolno računalo nalazi se u oko 50 posto kućanstava, dok prijenosno ima oko 20 posto kućanstava. Posjedovanje računala, veće od prosjeka, je u Zagrebu (66 posto) i Istri s Primorjem (65 posto), a notebook najviše posjeduju kućanstva u Zagrebu (29 posto).

S druge strane, priključak na Internet iz vlastitog kućanstva ima 57 posto kućanstava. Još oko 28 posto kućanstava ima i pisač uz računalo. Videokameru za snimanje ima 9 posto kućanstava, a tu je i digitalna kamera s oko 13 posto.
Dok se stroj za pranje rublja nalazi u gotovo svim kućanstvima (98 posto), sušilica za rublje pak sporo penetrira i ima je tek nešto više od 10 posto kućanstava, i to najviše u Zagrebu. Stroj za pranje posuđa posjeduje približno 28 posto kućanstava.
Dok hladnjak (sa ili bez zamrzivača) posjeduje preko 98 posto kućanstava, potrebno je naglasiti da 50 posto kućanstava ima još i poseban uređaj - zamrzivač, koji je više od prosjeka zastupljen upravo u naseljima do 2.000 stanovnika (66 posto). Praktičnu mikrovalnu pećnicu ima oko 48 posto kućanstava. U novije vrijeme kućanstva su se opremila i s klima uređajima pa tako danas oko 31 posto kućanstava ima takav uređaj (ugradbeni ima 28 posto, a prenosivi oko 3 posto).
Lista trajnih dobara može se još nadopuniti i osobnim automobilom za kojeg blizu 74 posto kućanstava navodi posjedovanje. Oko 10 posto kućanstava ima motor odnosno skuter. Bicikl posjeduje oko 49 posto kućanstava. Stan ili kuća su također dominantno u privatnom vlasništvu (79 posto kućanstava). Kuću za odmor ili vikendicu posjeduje oko 12 posto kućanstava, i to najviše onih iz gradova s preko 100 tisuća stanovnika (24 posto).

GfK je navedeno istraživanje proveo u prosincu 2009. na reprezentativnom uzorku od 1000 građana Hrvatske starijih od 15 godina, putem osobne ankete u kućanstvu.

 
Kerum najavio prodaju trgovačkog dijela svoje tvrtke PDF Print E-mail
Željko Kerum, splitski gradonačelnik i jedan od najvećih dalmatinskih poduzetnika, u razgovoru za Slobodnu Dalmaciju najavio je kako razmišlja o prodaji trgovačkog dijela svoje tvrtke. Najavio je da će se grupacija Kerum ubuduće više baviti turizmom, ugostiteljstvom i konzalting uslugama. Na novinarsko pitanje što se trenutačno događa s tvrtkom Kerum, budući da se u jednom trenutku spekuliralo kako je namjerava prodati Ivici Todoriću, vlasniku Agrokora, Kerum je odgovorio: „Bit ću iskren. Previše imam obaveza, ali i moja sestra Nevenka Bečić, direktorica tvrtke, koja je sada postala predsjednica Gradskog vijeća Splita. Razmišljam o prodaji trgovačkog dijela tvrtke Kerum koja ima godišnji prihod od milijardu i pol kuna, te trenutačno pregovaram s nekoliko potencijalnih kupaca, no najbliži sam da to bude NTL - Narodni trgovački lanac, čiji sam suosnivač, pa bih tako ostao u suvlasničkom odnosu. Ipak sam tu ostavio dvadeset godina života. Tvrtka Kerum bi se tako ubuduće bavila samo turizmom, ugostiteljstvom i konzalting uslugama", zaključio je Kerum.
 
Adriatica.net dokapitalizirana, Agrokor dao 42 mil. kuna PDF Print E-mail
Adriatica.net objavila je podatke o sanacijskoj dokapitalizaciji kojom je u tvrtku uloženo 29 milijuna eura, potvrdivši kako je jedini ulagač u većinskom državnom vlasništvu Croatia osiguranje, a u prvom je krugu izostalo ulaganje Termi Čatež. Najveći dioničar postao je Agrokor, koji drži 20,3%, a uložio je 42 milijune kuna, AWT drži 16,9%, CO 16,9% na račun prijenosa potraživanja i nekretnina, a toliki je udjel i EPH - ove Slobodne Dalmacije, dok je udjel samog EPH 1%. Isti je udjel preostao i Emporionu. Preostali dioničari su HUP Zagreb s 10,1%, te šibenski Jolly i osječka Saponia, koji svaki drže po 8,5% udjela. Prema Poslovnom dnevniku, svi su partneri osim Croatia osiguranja uložili novac. Kako je dio Adriatica.neta i velika slovenska agencija Kompas, očekivali su se i ulagači iz te zemlje, koji bi se mogli pojaviti u eventualnom sljedećem krugu.
 
Kozmo prodan fondu Nexus Alpha PDF Print E-mail

Konzum je na posljednji dan prošle godine objavio završetak procesa prodaje cjelokupnog poslovnog udjela u lancu drogerija Kozmo otvorenom investicijskom fondu rizičnog kapitala Nexus Alpha. Cijena transakcije nije objavljena, a za fond se navodi da je osnovan u listopadu 2008., pod upravljanjem tvrtke Nexus Private Equity. Prodaja Kozma tumači se posljedicom neuspjeha u zauzimanju većeg tržišnog udjela, kao i procesom u kojem koncern Agrokor prodaje kompanije i udjele gdje ne ostvaruje željene sinergijske učinke. Kozmo je u četiri godine otvorio 43 trgovine, u kojima radi 242 zaposlenika, a novi vlasnik najavljuje otvaranje još 15 do 20 trgovina, dok bi u razdoblju od najviše dvije godine želio udvostručiti broj prodajnih mjesta.

 

 
Dukat dokapitalizirao KIM s 58 mil. kuna PDF Print E-mail
Dukat je dokapitalizirao Karlovačku industriju mlijeka, pretvaranjem kredita koji je dao KIM-u u temeljni kapital. Dukat je 58,1 milijun kuna pretvorio u vlasnički kapital, pa je sad vlasnik 99,8% dionica karlovačke mljekare. Zagrebačka mljekara kupila je KIM prije godinu i pol za 21,6 milijun kuna, kad se obvezala uložiti 143,5 milijuna kuna u modernizaciju proizvodnje.
 
Mercator preuzeo Getro PDF Print E-mail
Društvo Getro, d.d., i društvo Mercator-H, d.o.o., potpisali su 18. prosinca ugovor o strateškom povezivanju, na temelju kojeg Mercator-H preuzima trgovačku djelatnost društva Getro na tržištu Republike Hrvatske.
Strateško povezivanje uključuje preuzimanje robne marke »Getro«, dugoročni poslovni najam svih 16 trgovačkih centara Getroa i drugih poslovnih objekata ukupne površine više od 110.000 m2, a osim toga, društvo Mercator-H će preuzeti i sve radnike.
Društvo Getro, d.d., sa svojih 16 trgovačkih centara te utemeljenom trgovačkom markom spada među najveće hrvatske trgovce proizvoda za svakodnevnu potrošnju na hrvatskom tržištu. Mercator namjerava nakon provedbe strateškog povezivanja zadržati robnu marku »Getro« te nastaviti s njenim razvojem, kako na hrvatskom, tako i na nekim drugim tržištima u regiji.
Ovim povezivanjem Mercator će povećati svoj tržišni udio na hrvatskom tržištu, u trgovačkoj branši proizvoda za svakodnevnu upotrebu na 8 do 9% te time utvrditi svoj položaj drugog po redu najvećeg trgovca na tržištu.
Dogovor o strateškom povezivanju na snagu stupa nakon pridobivanja suglasnosti od strane hrvatske Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja.
 


Page 279 of 287