• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Vijesti iz zemlje
U tijeku upisi na MBA studij IGBS Zagreb PDF Print E-mail

Međunarodna diplomska škola za poslovno upravljanje, Zagreb, (International Graduate Business School Zagreb, IGBS) upisuje petu generaciju upisnika u svoj program MBA studija, koji traje 18 mjeseci i počinje 09. studenog. Program je razvijen prema MBA programu Poslovne škole Kelley sa Sveučilišta u Indiani, jedne od vodećih javnih poslovnih škola u Sjedinjenim Američkim Državama. IGBS Zagreb osnovan je 2003. uz potporu US State Departmenta i Ekonomskog instituta, Zagreb, a međunarodni karakter škole potvrđuje certifikat Sveučilišta u Indiani, koji studenti stječu po završetku studija. „Program je usklađen s Bolonjskim procesom, čime je diploma izdana od strane IGBS Zagreb ekvivalentna istim programima u Europi. Program ima Dopusnicu MZOŠ -a i ocijenjen je s 90 ECTS bodova, a studenti po završetku dobivaju titulu Specijalist poslovnog upravljanja (MBA) koja se upisuje u Radnu knjižicu. Studij, koji nudi 14 osnovnih predmeta i dvije specijalizacije - iz marketinga i financija, do sada su uspješno završila 62 polaznika. Od početka nam je cilj bio osmisliti elitni program s vrhunskim predavačima, svake godine upisujemo maksimalno 20 polaznika kako bi se svaki profesor mogao posvetiti svakom učeniku. Nastava se održava na engleskom jeziku, kroz analize stvarnih poslovnih primjera, brojnih case studyja, razmjenu materijala putem online platforme Sveučilišta u Indiani", ističe Zlatan Fröhlich, dekan IGBS Zagreb, te dodaje da tvrtke u Hrvatskoj i regiji, koje su do nedavno na stjecanje edukacije morale o visokom trošku slati svoje menadžere u poslovne škole u Europi ili SAD-u, sada imaju puno dostupniji i povoljniji put do visoko kvalitetnog obrazovanja o upravljanju.

Nositelji studija većinom su renomirani profesori s Kelley School of Business, ugledni znanstvenici s Ekonomskog instituta Zagreb i gostujući predavači - predsjednici uprava vodećih tvrtki u Hrvatskoj, poput Coca-Cole, Siemensa... Polaznici MBA studija stječu zaokruženu cjelinu znanja i primjenjivih vještina iz područja poslovnog upravljanja, kojima mogu razviti i unaprijediti postojeći materijalni i intelektualni kapital poduzeća, što nije moguće ostvariti bez odgovarajućeg ulaganja u obrazovanje.

Sve informacije o upisu u MBA studij na www.igbs.hr.

 
Xclaim osvaja slovačko tržište PDF Print E-mail
janmartin2 Xclaim, lider u intext i kontekstualnom oglašavanju u zemljama jugoistočne Europe, najavio je daljnje širenje poslovanja na slovačko tržište. Ova hrvatska tvrtka osnovana je 2006. godine i u dvije godine nakon osnivanja proširila se na poljsko tržište, gdje je u vrlo kratkom roku postala najveća i najvažnija kontekstualna mreža u Poljskoj. Osim otvaranja novih tržišta, u Xclaimu napominju da su se posvetili prilagođavanju poslovanja kriznim vremenima, ali i razvoju novih proizvoda, poput inovacije u naplati usluga oglašavanja video spotovima na internetu, što oglašivačima omogućava da u potpunosti iskoriste sav uložen oglašivački budžet, jer plaćaju samo za korisnike koji kliknu na njihov oglas i posjete njihovu stranicu.
Xclaim će tržištu uskoro predstaviti i proizvod InfoBox, koji obuhvaća ono najbolje iz dva svijeta - oglašavanja i informiranja te posjetiteljima stranice nudi korisne informacije o pojedinom pojmu iz teksta, dok oglašivačima omogućuje da posjetitelju ponudi izbor hoće li pogledati novu video reklamu, specifikacije proizvoda ili usporedni test iz nekog magazina. "Ideja iza ovog proizvoda je da, za razliku od standardnih reklama i bannera, umjesto običnog linka na stranice oglašivača korisnicima ponudimo više informacija o pojmu o kojem čitaju i mogućnost izbora. Naravno, sve to uz najpovoljniju cijenu klika," ističe Jan Jilek, direktor strategije Xclaima. Xclaim koriste mnoge tvrtke i brandovi među kojima su i: Allianz, Apple, Croatia osiguranje, Coca Cola, Diners Club, Dove, Ford, HP, Hrvatska Lutrija, Ledo, Microsoft, Nivea, Renault, Sony Ericsson, T-com, Tele2, Volksbank i Visa.
 
NTL grupa i ZAPI u kampanji ‘Razmisli' PDF Print E-mail
ntlNarodni trgovački lanac i Zagrebačka pivovara pokrenuli su kampanju o odgovornom konzumiranju alkohola „Razmisli", s ciljem podizanja svijesti javnosti o poštovanju zakonom određene dobne granice za prodaju i konzumaciju alkohola. Na 150 prodajnih mjesta NTL grupe širom Hrvatske do kraja godine bit će istaknuti vizualni elementi kampanje sa sloganom „Poštuj mlade, reci im ne!". Početku kampanje je prethodila edukacija zaposlenika i prodajnog osoblja NTL grupe o ciljevima kampanje, jer su oni glavni pokretači prema krajnjim kupcima. Predsjednik uprave NTL grupe Martin Evačić istaknuo je kako taj trgovački lanac, sa svojom širokom mrežom maloprodajnih objekata, osigurava izvrsnu logističku podršku te pridonosi krajnjem cilju aktivnosti, a to je neposredan utjecaj na promjenu ponašanja u smislu smanjenja maloljetničke konzumacije alkohola. Sergey Yeskov, predsjednik uprave Zagrebačke pivovare, izjavio je da su prepoznali „NTL grupu kao partnera u ovoj kampanji jer dijelimo isti stav kad su u pitanju maloljetnici i alkohol - podržavamo postojeća zakonska dobna ograničenja za konzumaciju i prodaju alkohola te smatramo važnim da se ona dosljedno i provode."
 
Zagreb dobiva prvi online 3D trgovački centar PDF Print E-mail
Zagrebačka tvrtka Trillenium predstavila je projekt zagrebačkog online 3D trgovačkog centra, koji će na 180 tisuća četvornih metara virtualnog prostora nuditi proizvode 90-ak domaćih i stranih tvrtki iz 25 djelatnosti, a čiji bi pokusni rad trebao početi 2. studenog. Vrijednost projekta je milijun eura. Ideja je da se klikom na web stranicu Trilleniuma uđe u online virtualni trgovački centar, gdje će se proizvodi moći trodimenzionalno pogledati i kupiti putem interneta uz kreditne kartice ili neki drugi oblik plaćanja. Centar će, kako je izjavio voditelj projekta i direktor Trilleniuma Tomica Radošević, nuditi i zabavne, socijalne i poslovne sadržaje i sve što nude slični centri u stvarnom svijetu. Osim u Zagrebu, slični će se centri 'otvoriti' i u Splitu, Rijeci te Osijeku. Investitor i suvlasnik Trilleniuma, Hrvoje Prpić, očekuje godišnji promet od 100 milijuna kuna, a nakon Hrvatske, planira proboj i na tržišta SAD-a, Njemačke, Španjolske i drugih zemalja. Prpić je pojasnio da se u online 3D trgovačkom centru može unajmiti prostor te da će iza virtualnih prodavača stajati i oni stvarni, koji će kupcima pomagati u odabiru i kupnji. Trillenium sam bira tvrtke-trgovine-marke koje će se naći u tom centru, a riječ je o tržišni liderima.
 
Nedjelja opet radna! PDF Print E-mail
Šest mjeseci od donošenja novog Zakona o trgovini, po kojem je trgovinama zabranjen rad nedjeljom i blagdanima, Ustavni je sud ukinuo odredbu o neradnoj nedjelji kao neustavnu, s obrazloženjem da u demokratskom društvu nije nužno zakonsko propisivanje zabrane radi zaštite prava radnika. Podsjetimo, ustavnu tužbu protiv spornih odredbi Zakona o trgovini predložili su Općinsko vijeće općine Stupnik i osam trgovačkih društava zbog ograničenja poduzetničkih sloboda, diskriminacije trgovaca i utjecaja na financiranje lokalne samouprave. Trgovački lanci zadovoljni su novodonesenom odlukom koja se temelji na pravu svih poslovnih subjekata da posluju pod jednakim uvjetima. „Očekivali smo takvu odluku i vjerovali u pravosuđe. Žao nam je što je dosta ljudi ostalo bez posla zbog neradne nedjelje, a većinu njih vjerojatno ćemo vratiti na posao", najavio je Dragutin Mamić iz trgovačkog centra Mandy. I Slobodan Školnik, predsjednik uprave Flibe koja upravlja Emmezetom, najavljuje zapošljavanja: "Vrati li nam se 15 posto prometa, koliko smo izgubili zbog neradne nedjelje, a sada radom do 14 sati gubimo 8 posto, mogu se očekivati nova zapošljavanja, dapače". Crkva će se, pak, i dalje zalagati za slobodnu nedjelju, za dostojanstvo radnika i njihovih obitelji koje su, smatra Hrvatska biskupska konferencija, teško pogođene ovakvim odlukama.

Protuustavna odredba
Iako se suci Ustavnog suda nisu usuglasili sa svim primjedbama u tužbi, zaključili su da je riječ o protuustavnim zakonskim odredbama kojima se narušava ustavnost i jednakost trgovaca unutar jedne skupine bez objektivnog i razboritog opravdanja. U obrazloženju presude, sudac izvjestitelj Marko Babić, rekao je da su prava radnika u trgovini zaštićena Ustavom, zakonom i kolektivnim ugovorima koje država treba djelotvorno štititi, a to se može i drugim sredstvima koja manje zadiru u poduzetničke slobode trgovaca. Sud smatra da je zakonsko pravo svakog radnika da za rad nedjeljom ima pravo na povećanu plaću, a da za svaki radni tjedan u kojem je radio nedjeljom ima pravo na dan odmora.

Političke igre bez granica
Zanimljivo je da je Ustavni sud i 2004. godine ukinuo zabranu rada nedjeljom, s vrlo sličnim obrazloženjem, proglasivši zabranu neustavnom, u vrlo sličnoj dnevnopolitičkoj klimi. I tada je odredba o neradnoj nedjelji donesena pod velikim utjecajem Kaptola i u predizborno vrijeme, ali i tada je Ustavni sud bio taj koji je 'vrući kesten' šest mjeseci kasnije vadio iz vatre. I dok je Hrvatska udruga poslodavaca pozdravila ukidanje odluke zbog koje je u posljednjih šest mjeseci bila narušena sloboda poduzetništva, a trgovina bila diskriminirana u odnosu na druge gospodarske grane, Sindikat trgovine Hrvatske upozorio je da odluka Ustavnog suda pogoduje krupnom kapitalu koji i tako nije bio ugrožen zabranom rada nedjeljom. Pad prometa u trgovini, prema Sindikatu, posljedica je krize i smanjene kupovne moći, uz istodobni rast cijena. Ipak, podatak da je u samo četiri mjeseca, od početka primjene odredbe o neradnoj nedjelji, promet u trgovini na malo pao preko 16%, da je preko 1500 trgovačkih obrta zatvoreno, a da je broj onih koji su ostali bez posla prema nekim procjenama između tri i četiri tisuće, pokazuje prve konture nastale štete. Ovi preliminarni podaci tek će kroz nekoliko mjeseci pokazati prave razmjere štete odredbe o neradnoj nedjelji, na osnovu kojih će se tek vidjeti koliko će trgovaca od države tražiti odštetu zbog pretrpljenih gubitaka.

Radi, ne radi, radi...Ukidanjem odredbe o neradnoj nedjelji, ipak se nije stavilo točku na 'i' cijeloj priči. Osim nedefiniranog radnog vremena, zakonodavac će morati i objasniti dilemu većine trgovaca oko (ne)rada u blagdansko vrijeme. Prema Zakonu o blagdanima, spomendanima i neradnim danima u Republici Hrvatskoj, propisano je da se u dane blagdana ne radi, no ovim zakonom se ne propisuju nadzorne odredbe i kaznene mjere prema onima trgovcima koji na blagdane rade, tako da je ostalo dosta nejasno koji će se zakon primjenjivati i tko će ga regulirati.

 
Tek ćemo vidjeti kolika je šteta PDF Print E-mail
Odredba o ograničavanju radnog vremena početkom ove godine male je trgovce gurnula u najtežu situaciju do sada. S obzirom da su, prema nekim podacima, nedjeljom ostvarivali i do 20 posto tjednog prometa, veliki se broj trgovačkih obrta, najčešće obiteljskih, u samo nekoliko mjeseci našao na rubu egzistencije. Iako su od početka upozoravali na tržišnu neravnopravnost u odnosu na velike trgovce i predlagali dopune koje će uvažavati ovu razliku poput prakse mnogih europskih zemalja, Zakon o trgovini i sporna odredba je ipak donesena, a u šest mjeseci koliko je bila na snazi, većina malih danas može samo zbrajati štete. Ukidanje sporne odredbe i posljedice njene primjene, kratko je za Progressive komentirao Boris Vukelić, predsjednik Ceha trgovina pri Hrvatskoj obrtničkoj komori.

Jeste li zadovoljni s odlukom Ustavnog suda o ukidanju odredbe o neradnoj nedjelji?
Pomalo je deplasirano biti zadovoljan nekom sudskom odlukom. Bilo bi bolje da je to ozbiljna i promišljena odluka odgovornih, temeljena na stvarnoj situaciji, tj. na činjenici da su mali trgovci bili najoštećeniji i najugroženiji kroz dosadašnju primjenu odredbe o ograničenju radnog vremena, uz, vjerojatno iako iz jedne druge perspektive, velike trgovačke centre. Ovome u prilog govore i istraživanja koja pokazuju da nikada do sada nije bilo tako brzog prelijevanja prometa od malih prema velikim trgovcima u maloprodajnom sektoru.

Imate li podatke koliko je malih trgovina zatvoreno od kada se primjenjuje ova odredba?
Zatvoreno je oko 1200 trgovine, međutim ovaj podatak treba uzeti s određenom dozom rezerve, jer u jedan dio zatvorenih ulaze i oni koji su posljedica čišćenja određenih administrativnih evidencija. Isto tako, ovaj broj od skoro 2900 izgubljenih radnih mjesta, ovdje govorim samo o obrtničkim radnim mjestima, spada u istu kategoriju. To vjerojatno nije u cijelosti točan podatak, ali ako je i približno točan, govori o izrazito lošoj situaciji. Nedavno istraživanje Ekonomskog instituta pokazalo je da je mala trgovina posebno pogođena, a to su pokazali i naši podaci prema kojima 17-postotni pad prodaje kruha, koji je elementarna namirnica, govori isto to.

Očekujete li zaustavljanje ovog negativnog trenda i nešto bolju perspektivu za male trgovce?
Uskoro će se vidjeti u kojoj je mjeri pad prometa uzrokovala kriza, a koliko ograničenje radnog vremena. Nažalost, u međuvremenu su se promijenile i potrošačke navike, što isto tako valja uzeti u obzir. U kontinentalnom dijelu Hrvatske očekujemo loše rezultate jer se ukidanje odluke o ograničenju radnog vremena dogodilo u trenutku kada ima najmanje kupaca, dok će priobalje ostvariti neke rezultate, no teško je prognozirati kakvo će stanje biti ujesen.

Razgovarao: Domagoj Bajtal

 
Savez udruga malih trgovaca Hrvatske počeo s radom PDF Print E-mail
Prva krovna udruga malih trgovaca Hrvatske i službeno je započela s radom, nedavnom registracijom u Uredu za gospodarstvo Zagrebačke županije. Sjedište Saveza kojega čine registrirane udruge malih trgovaca Zagreba, Splita, Rijeke i Siska, nalazi se u Zagrebu, trenutno broji 212 članova s 366 prodajnih mjesta i ostvarenim prometom od 900 milijuna kuna u 2008. godini. Boris Listeš, predsjednik Saveza i inicijator osnivanja krovne udruge malih trgovaca, istaknuo je da će se Savez udruga zalagati za očuvanje radnih mjesta kroz ostvarivanje zajedničkih interesa malih trgovaca na tržištu. „Prvi korak će biti zajednički nastup prema našim strateškim dobavljačima radi ostvarivanja povoljnijih nabavnih uvjeta. Ovi putem pozivam i sve male trgovce u Hrvatskoj da nam se pridruže jer ćemo jedino opstati i biti jači ako se udružimo i naše interese pokušamo ostvariti zajedničkim snagama", rekao je Listeš i dodao da se sve informacije oko članstva mogu dobiti u tajništvu Saveza u Zagrebu, Ilica 109, na broj 098/572 2438 ili putem elektronske pošte na adresu savez-udruga-trgovaca@net.hr.

 

 

 

 
Vindija lansirala funkcionalno piće GI Control PDF Print E-mail
Objedinjujući najnovija nutricionistička i tehnološka dostignuća, Vindija je razvila inovativna funkcionalna pića 'GI Control', koja osvježavaju, ali i kontroliraju apetit (stvaraju osjećaj sitosti).

Svijest potrošača o važnosti konzumiranja funkcionalnih proizvoda je u stalnom porastu, stoga je najveća prehrambena industrija u Hrvatskoj u svoju ponudu uvrstila i namirnice s niskim glikemijskim indeksom (GI). Spomenuti indeks je mjerilo vrijednosti ugljikohidrata koje se koristi za određivanje koliko brzo pojedine namirnice povisuju razinu šećera u krvi. Pića GI Control s niskim glikemijskim indeksom kontroliraju razinu glukoze u krvi, kontroliraju apetit, stvaraju osjećaj sitosti, a dugoročno štite i od nastanka oboljenja poput dijabetesa tipa 2 ili srčanih oboljenja.

Učinak funkcionalnih sastojaka GI Control pića klinički je ispitan i znanstveno dokazan na prestižnom sveučilištu Oxford Brookes University, Oxford, Engleska. S obzirom na zdrava svojstva zbog prirodnih i zdravih sastojaka, bez kristalnog šećera, konzervansa ili umjetnih sladila, osvježavajuća pića GI Control preporučuju se i djeci i odraslima.

 


Page 282 of 287