• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Vijesti iz zemlje
Na Badnjak zatvorene sve Lidlove trgovine PDF Print E-mail
Thursday, 14 December 2017 11:38

lidl-predvecerjeTrgovački lanac Lidl Hrvatska na Badnjak će zatvoriti sve svoje trgovine, čime po prvi puta sve 92 Lidlove trgovine u Hrvatskoj neće raditi tri dana zaredom – na Badnjak, Božić i blagdan Svetog Stjepana.

Lidl se na ovaj potez odlučio želeći svojim zaposlenicima, njih više od 2000, omogućiti da božićne blagdane provedu u krugu obitelji.

Za vrijeme božićnih i novogodišnjih blagdana Lidlove trgovine neće raditi na Badnjak 24.12., Božić 25.12., Svetog Stjepana 26.12. te Novu godinu 1.1.2018. Trgovine će raditi skraćeno na Staru godinu 31.12. i Sveta tri kralja 6.1.2018.

 
Osnovana udruga dobavljača Agrokora PDF Print E-mail
Thursday, 14 December 2017 14:07

U prostorijama prehrambene industrije Kraš osnovana je Udruga dobavljača Agrokora, s glavnim ciljem promicanja interesa dobavljača tijekom postupka izvanredne uprave. Time je i formalizirana dosadašnja Koordinacija proizvođača i dobavljača te napravljen korak neophodan za kvalitetniju komunikaciju prema javnosti i dionicima u procesima buduće nagodbe koncerna Agrokor.

Prema osnivačkim dokumentima, član Udruge može postati svaka pravna osoba koja ima položaj dobavljača vjerovnika. Tijela Udruge čini predsjednik, devet članova upravnog odbora te tri člana nadzornog odbora. Za predsjednika Udruge jednoglasno je izabran Marin Pucar iz Podravke, koji je ujedno i predsjednik upravnog odbora kojeg čine Roberto Škopac (Adris), Neven Vranković (Atlantic), Ivan Artuković (Franck), Hrvoje Filipović (Granolio), Dinko Klepo (Kraš), Mate Škojo (Mlinar), Alen Mravlinčić (Vindija) te Damir Skender (Saponia). U nadzornom odboru Udruge sjede Nikola Cvjetković (AWT), Jozo Ljubičić (Žito) i Ivo Markotić (Badel 1862 d.d).

Na osnivačkoj skupštini je ponovljeno kako je udruga otvorena za sve dobavljače bez obzira na veličinu i vrstu tražbine. Članovi Udruge su zauzeli jasan stav kako je u prvoj fazi njihov interes sačuvati gospodarsku cjelinu Agrokora te izrazili svoju želju za razvijanjem partnerskih odnosa s izvanrednom upravom te bankama koje posluju na hrvatskom tržištu.

Osnivanjem Udruge dobavljači su još jednom poručili kako su svjesni da samostalnim djelovanjem ne mogu na adekvatan način ostvariti zadane ciljeve održivosti vlastitog poslovanja, ali i da će ovako udruženi biti nezaobilazan faktor u budućoj nagodbi.

Inicijalni osnivači:

1. Adris grupa d.d.
2. Alca d.o.o.
3. Atlantic d.d.
4. AWT d.o.o.
5. Badel 1862 d.d.
6. Croatia osiguranje d.d.
7. Franck d.d.
8. Granolio d.d.
9. Kraš d.d.
10. Mlinar d.d.
11. Podravka d.d.
12. Saponia d.d.
13. TDR d.o.o.
14. Vindija d.d.
15. Žito d.d.

 
METRO Cash & Carry ostvario rast prodaje PDF Print E-mail
Wednesday, 13 December 2017 15:39

metro-agNovi METRO AG uspješno je zaključio prvu financijsku godinu nakon razdvajanja METRO Grupe te je postigao održivi rast prodaje i stabilan razvoj EBIT-a. U financijskoj godini 2016./2017. (1.10.2016. - 30.9.2017.), METRO AG ostvario je rast like-for-like prodaje od 0,5 posto dok je ukupna prodaja rasla 1,6 posto, dosegnuvši 37,1 milijardi eura. EBIT prije posebnih stavki iznosi 1,106 milijardi eura, što je na razini prethodne financijske godine (2015./2016.: 1,106 milijardi eura).

"Poslovna godina 2016./2017. bila je prijelazna godina i jedna od najsadržajnijih i strateški najvažnijih godina u povijesti METRO-a. Uvrštavanjem dionica novog METRO-a na burzu stvorili smo temelj za još snažniji fokus, inovacije i rast. U konačnici, to je poboljšalo i našu mogućnost zarade u operativnom smislu”, izjavio je Olaf Koch, predsjednik Uprave METRO-a AG.

Ukupna prodaja veleprodajnog segmenta, koji objedinjuje METRO Cash & Carry i dostavu, u financijskoj godini 2016./2017. porasla je za 3 posto te je dosegnula 29,9 milijardi eura. Prodaja putem dostave rasla je za više od 25 posto, na 4,6 milijardi eura, čime je ukupni udio dostave u prodaji dosegnuo 15,6 posto. EBIT prije posebnih stavki dosegnuo je 1,114 milijarde eura, što je rast od 66 milijuna eura u odnosu na financijsku godinu 2015./2016.

Tijekom prošle financijske godine, METRO Cash & Carry ojačao je svoj fokus na potrebe i uspjeh profesionalnih kupaca te je rastom like-for-like prodaje od 0,9 posto održao uzastopni kvartalni rast like-for-like prodaje tijekom protekle četiri godine. U financijskoj godini 2017./2018. METRO AG očekuje rast prodaje od barem 1,1 posto te rast like-for-like prodaje nešto viši od 0,5 posto, pri čemu se očekuje da će veleprodajni segment biti glavni pokretač razvoja prodaje.

 
Dodijeljene stipendije humanitarne akcije Korak u život PDF Print E-mail
Wednesday, 13 December 2017 12:47

korak-u-zivot-stipendistiJoš jedan ciklus prikupljanja sredstava, kojima se u sklopu humanitarne akcije Korak u život omogućava fakultetsko obrazovanje djeci bez odgovarajuće roditeljske skrbi, zaključen je jučer uručenjem stipendija devetoj generaciji štićenika. U Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu 19 mladih ljudi primilo je stipendije koje pokrivaju petogodišnje studiranje uz mentorsku brigu, a iznose 1.600,00 kuna mjesečno.

Uz Rotary klub Zagreb Kaptol, ove godine stipendije su osigurali Erste banka, Hrvatski Telekom, Tele2 te tvrtke Klemm, Labud, Speranza, Telur i Croz. Svečanu dodjelu stipendija svojim su nastupom oplemenili mališani iz plesnoga zbora Zagrepčanke i dečki koji su premijerno izveli pjesmu „Korak u život“, napisanu posebno za ovu priliku.

„Kako studiranje sa sobom nosi brojne odgovornosti i obveze pa tako i materijalne, drago mi je da postoje oni koji ovim mladim ljudima pomažu na putu da postanu akademski obrazovani građani. Korak u život omogućuje upravo to te se ovim putem želim zahvaliti svim sponzorima i partnerima akcije bez kojih ona ne bi bila ovako uspješna. Također, od srca čestitam novoj generaciji stipendista u nadi da će im put u život sada ipak biti lakši”, izjavio je predsjednik Rotary kluba Zagreb Kaptol Dražen Mavrić.

Humanitarnu akciju Korak u život pokrenuo je Rotary klub Zagreb Kaptol koji u kontinuitetu od 2008. svake godine stipendira mlade ljude bez odgovarajuće roditeljske skrbi, a do sada je kroz akciju osigurano više od 220 stipendija. Važnost akcije prepoznali su brojni građani i hrvatske kompanije, a svoje vrijeme i trud nesebično su donirala i poznata imena hrvatskog sporta, glazbe i kulture među kojima su Severina, Slaven Bilić, Ivano Balić, Toni Cetinski, Gordan Kožulj, Iva Šulentić, Ištvan Varga, Daniela Trbović, Marija Župan Miholjek, Aleksandar Stanković, Bojana Gregorić Vejzović, Nina Badrić i drugi.

 
Otvoren novi Tommy supermarket u Šibeniku PDF Print E-mail
Tuesday, 12 December 2017 16:15

tommy-donacija-i-otvorenjeU utorak, 12. prosinca 2017. otvoren je novi Tommy supermarket u Šibeniku čime je ovaj vodeći dalmatinski trgovački lanac najavio daljnju ekspanziju prodajne mreže.

Supermarket Tommy Šibenik, na adresi Ante Šupuka 10 (City life centar) opremljen je po suvremenim standardima i kao takav će predstavljati osvježenje u trgovačkoj ponudi grada Šibenika. Ponudu standardno karakterizira širina asortimana prehrambenih i neprehrambenih proizvoda, a posebno se ističu odjeli delikatesa, svježeg voća i povrća i pekarsko-slastičarskih proizvoda “Bobis“.

Površina korisnog prostora iznosi preko 500 metara četvornih, a zaposleno je novih 16 djelatnika, kojima Tommy nudi stimulativno radno okruženje i visoke radne standarde. Politikom kontinuirane ekspanzije prodajna mjesta Tommyja postaju još dostupnija potrošačima koji prepoznaju kvalitetu i konkurentnost ponude.

Šibenski supermarket bit će 5. poslovnica Tommyja u gradu Šibeniku i 14. u Šibensko-kninskoj županiji, te 196. prodajno mjesto Tommyja u Hrvatskoj.

Kao društveno odgovorna kompanija koja je i partner lokalne zajednice, a prigodom otvorenja novog supermarketa u Šibeniku, Tommy je donirao iznos od 40.000 kuna Općoj bolnici Šibensko – kninske županije. Donacija je uručena županu Šibensko-kninske županije Goranu Pauku, a donaciju je u ime Tommyja uručio Marin Kaštelančić, član Uprave. Bolnica će donirana sredstva iskoristiti za nabavu opreme pojedinim odjelima u skladu s potrebama i prioritetima.

“Nadamo se da će ova donacija pridonijeti poboljšanju uvjeta rada bolnice i boljim standardima zdravstvene skrbi za stanovnike grada Šibenika i cijele Županije. Putem projekata društveno odgovornog poslovanja i donacija, nastojimo poboljšati uvjete života stanovnika u lokalnim zajednicama u kojima poslujemo“, priopćeno je iz Tommyja.

 
Stupio na snagu Zakon o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi PDF Print E-mail
Friday, 08 December 2017 12:17

trgovina-kolica-4Zakon o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom namijenjen je sprječavanju korištenja dominantne tržišne pozicije i nametanja nepoštenih trgovačkih praksi u proizvodnji, preradi i trgovini hranom. Dionici lanca opskrbe hranom nisu samo trgovci kao kod Zakona o trgovini, već je to lanac kojeg čine proizvođač (uključivo i primarni proizvođač), otkupljivač, te prerađivač i trgovac.

Sprječavanje zloporabe dominantne pozicije u pregovaračkim odnosima i uređivanje tržišta, sankcioniranje nametanja i prebacivanja troškova jedne strane u lancu na drugu, kao i neopravdano raskidanje ugovora i neopravdane naknade za nepostojeće usluge neki su od segmenata koje uređuje ovaj zakon, ističu iz Ministarstva poljoprivrede.

Trgovačke lance, s godišnjim prihodom većim od 100 milijuna kuna te otkupljivače i prerađivače s prihodom iznad 50 milijuna kuna zakon obvezuje da postojeće ugovore sa svojim dobavljačima moraju uskladiti najkasnije do 31. ožujka 2018., jer u protivnom oni postaju nevažeći.

Zakon je, kako napominju u Ministarstvu poljoprivrede, u postupku usvajanja naišao na veliku potporu zastupnika u Hrvatskom saboru, što najbolje potvrđuju podaci da je najviša predložena kazna za pravne osobe podignuta s 3,5 na 5 milijuna kuna, a za fizičke s 1,5 na 2,5 milijuna kuna, dok je prvotno predloženi rok plaćanja proizvođačima/dobavljačima od 60 dana spušten na 30 dana za svježi asortiman.

Najvišu kaznu, primjerice, moguće je izreći ako trgovac prodaje neki proizvod po cijeni nižoj od bilo koje nabavne cijene u nabavnom lancu tog proizvoda.

Za provedbu zakona zadužena je Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja koja u svojoj nadležnosti ima ovlast za provođenje nenajavljenih pretraga poslovnih i drugih prostorija poduzetnika, zemljišta i prijevoznih sredstava, kao i za pečaćenje te privremeno oduzimanje predmeta. AZTN-u pripada i ovlast izricanja privremenih mjera, utvrđivanja i izricanja upravno-kaznenih mjera, te mogućnost izricanja oslobođenja od plaćanja ili umanjenja plaćanja upravno-kaznene mjere za pokajnike u cilju otkrivanja najtežih povreda.

"Cilj Vlade i Ministarstva poljoprivrede je zaštititi proizvođače od nekorektnih tretmana trgovaca i otkupljivača, odnosno urediti tržište i sankcionirati nepoštene trgovačke prakse u lancu opskrbe hranom", istaknuo je nedavno ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić. Dodao je kako vjeruje da će zakon pridonijeti novoj praksi i pravilima te u konačnici poštenijoj trgovini i partnerstvu u odnosima između svih sudionika u tom procesu.

Tolušić je naveo kako je više od 20 članica EU-a po različitim modelima uredilo odnose na svojim tržištima poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda, a Hrvatska je stala uz bok onih koje su se odlučile na rješavanje toga pitanja donošenjem posebnog zakona s detaljnim popisom zabranjenih nepoštenih trgovačkih praksi i sustavom upravno-kaznenih mjera koje omogućuju brži i učinkovitiji postupak.

Zakonom je utvrđena lista s 24 primjera dosadašnjih nepoštenih praksi. To su novčani ili drugi oblici naknada koje trgovci i/ili otkupljivači zaračunavaju proizvođačima, odnosno dobavljačima da bi otkupili njihove proizvode za preradu ili ih stavili na police svojih trgovina. Tako više neće smjeti biti uvjetovanja kompenzacija, naplate naknada za krađu proizvoda s polica trgovina, za investiranje u nove trgovine, istraživanje tržišta i sl., navode iz Ministarstva. (Izvor: seebiz.eu)

 
Deset najmoćnijih žena hrvatskog biznisa PDF Print E-mail
Thursday, 07 December 2017 18:26

zene-u-biznisu-lider-1-2017U sklopu 7. međunarodne konferencije Žene u biznisu koja je održana u Hrvatskom glazbenom zavodu, poslovni tjednik Lider tradicionalno je predstavio 10 najmoćnijih žena hrvatskog biznisa.

U suradnji s tvrtkom Bisnode, Lider već 13 godina objavljuje listu 300 najmoćnijih žena hrvatskog biznisa prema upravljačkoj moći, odnosno ukupnim prihodima koje su kompanije kojima upravljaju ili nadziru ostvarile u prošloj godini.

Tako listu 300 najmoćnijih čini 50 predsjednica uprava, 150 članica uprava te 50 predsjednica nadzornih odbora, dok je TOP 10 najmoćnijih izbor Liderove redakcije.

Naime, u izboru deset najmoćnijih žena uz upravljačku moć kriterij je i utjecaj koji najistaknutije hrvatske menadžerice imaju na poslovanje kompanija i institucija u kojima rade, ali i njihov utjecaj na ukupno gospodarstvo. Nagrade i priznanja najmoćnijima dodijelio je glavni urednik Lidera Miodrag Šajatović.

 

1. Gordana Kovačević, predsjednica Uprave, Ericsson Nikola Tesla d.d.

2. Ana Stojić Deban, predsjednica Uprave, Zagrebački Holding d.o.o.

3. Tamara Perko, predsjednica Uprave, Hrvatska banka za obnovu i razvitak (HBOR)

4. Vedrana Jelušić Kašić, direktorica hrvatskog ureda, Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD)

5. Anita Letica, predsjednica Uprave, PhilipMorris Zagreb d.o.o.

6. Ivana Bratanić, predsjednica Uprave, EUROHERC osiguranje d.d.

7. Lada Tedeschi Fiorio, predsjednica Nadzornog odbora, Atlantic Grupa d.d.

8. Ružica Vađić, predsjednica Nadzornog odbora, Medika d.d.

9. Ruža Tomić Fontana, predsjednica Uprave, Coca-Cola HBC Hrvatska d.o.o.

10. Gordana Deranja, predsjednica, Hrvatska udruga poslodavaca (HUP)

 

Sedma Liderova konferencija ‘Žene u biznisu‘ na kojoj se po 13. puta predstavio izbor deset najmoćnijih žena u biznisu u Hrvatskoj, otvorena je u četvrtak u Hrvatskom glazbenom zavodu pozdravnim riječima glavnog urednika poslovnog tjednika Lider Miodraga Šajatovića.

„Srećom ovo je godina u kojoj je većini ugodnije poslovati jer je ovo treća godina bez recesije. Mi muški ne trebamo vašu pomoć kada ide dobro, no kada zagusti onda zovemo vas“, kazao je glavni urednik Lidera Miodrag Šajatović.

Ovogodišnja konferencija održana je pod visokim pokroviteljstvom predsjednice RH Kolinde Grabar Kitarović te uz partnerstvo Sjedinjenih Američkih Država. Pred okupljenim sudionicima raspravljalo se o ravnopravnosti spolova u biznisu, zastupljenosti žena na čelnim pozicijama te njihovim iskustvima i pogledima na biznis. Kao i svake godine, Lider je tijekom konferencije predstavio tradicionalnu listu 300 najmoćnijih žena Hrvatske.

zene-u-biznisu-lider-2017

 
Podravka brojnim aktivnostima pomaže digitalnom obrazovanju djece PDF Print E-mail
Thursday, 07 December 2017 16:11

podravka-donacijeSvjesna važnosti ulaganja u digitalno obrazovanje djece od najranije dobi, Podravka u svom programu korporativne društvene odgovornosti veliku važnost pridaje podršci projektima koji omogućuju djeci da se već u vrtićima upoznaju s tehnologijom kao temeljem njihovog daljnjeg obrazovanja.

Tako je na sam blagdan Svetog Nikole, vrijednom donacijom računalne opreme, Podravka uz partnera B.T.C. razveselila djecu i zaposlenike u Dječjem vrtiću Tratinčica u Koprivnici. Oprema će od sada biti korištena na svih 11 lokacija vrtića, a donirana su četiri prijenosna računala, stolno računalo te oprema za ispis, kopiranje i skeniranje.

Prigodnom i veselom programu koji su pripremila djeca vrtića Tratinčica, pridružili su se i omiljeni Lino te „Sveti Nikola“ koji su se pobrinuli da se dječje čizmice napune Podravkinim slatkim proizvodima. Svečanosti je prisustvovalo i šestero osnovnoškolaca iz Koprivnice, stipendista Podravke za Algebrinu digitalnu akademiju.

Naime, Podravka se kao partner pridružila projektu Digitalne akademije, Algebrinom programu digitalnog obrazovanja za osnovnoškolce, koja je od ove školske godine prisutna u čak 18 hrvatskih gradova.

podravka-donacije-2

U sklopu ovog projekta, Podravka stipendira po jedno dijete u svakom od gradova, kako bi što više djece dobilo priliku na kreativan i zabavan način iskoračiti u digitalni svijet i steći važna znanja kao nadogradnju njihovog redovnog obrazovanja.

U sklopu podrške digitalnom obrazovanju djece, tijekom trajanja proljetnih školskih praznika, Podravka će organizirati i „Malu školu informatike“ za zainteresiranu djecu zaposlenika Podravke.

„Danas je, bez obzira kojim se poslom bavimo, nezamislivo biti uspješan i konkurentan bez informatičkog znanja i praćenja novih tehnologija. Stjecanje ovih vještina važno je od najranije dobi, kao sastavni dio obrazovanja i pripreme mladih za globalno tržište rada. Podravka, kao odgovoran član zajednice, pokreće i podržava razne projekte i inicijative kako bi što više djece u vrtićima i osnovnim školama dobilo uvjete za tehničku i informatičku izobrazbu“,  izjavio je Marin Pucar, predsjednik Uprave Podravke. 

 


Page 4 of 264