• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Vijesti iz zemlje
Lana Popović na čelu Coca-Cole za srednju i istočnu Europu te postaje odgovorna za 26 zemalja PDF Print E-mail
Monday, 22 October 2018 13:33

lana-popovic-coca-colaThe Coca-Cola Company objavila je kako je Lana Popović imenovana novom predsjednicom Grupe za srednju i istočnu Europu. Na toj će poziciji zamijeniti Nikosa Koumettisa koji je imenovan novim predsjednikom Grupe nadležnim za Europu, Bliski istok i Afriku (EMEA). EMEA je najveća i najraznovrsnija grupacija u tvrtki sa 6 poslovnih jedinica, 120 država i trećinom svjetske populacije, odnosno čak 2.4 milijarde ljudi. Koumettis je u EMEA regiji zamijenio Briana Smitha, koji je izabran za predsjednika i operativnog direktora The Coca-Cola Company odgovornog izravno Jamesu Quincey-u, predsjedniku Uprave The Coca-Cola Company.

Lana Popović do sada je obnašala funkciju direktorice za sjeveroistočnu Europu, a na novoj će poziciji biti zadužena za 26 država, od Rusije do Italije te će odgovarati Nikosu Koumettisu.

Popović je diplomirala pri Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, a Coca-Coli se pridružila 2001. godine. Od tada je stekla iskustvo na vodećim pozicijama u menadžmentu, strategiji i marketingu. Direktoricom marketinga za Hrvatsku, a zatim i za BiH imenovana je 2006. Godinu dana kasnije postala je direktorica poslovanja za jugoistočnu Europu gdje je bila odgovorna za sedam država, uključujući Grčku i Srbiju.

Direktorica poslovanja Coca-Cole u Poljskoj i na Baltiku, Popović je postala 2016., a direktorica novoosnovane poslovne jedinice za sjeveroistočnu Europu 2017., gdje je bila zadužena za razvoj Coca-Colinog poslovanja u Rusiji, Poljskoj, Ukrajini, Bjelorusiji, Latviji, Litvi, Estoniji i Moldaviji.

 
dm potvrdio vodeću poziciju: na tržištu RH ostvario više od 2 mlrd. kn prometa PDF Print E-mail
Thursday, 18 October 2018 14:17

dm-izvjesce-2018-1

U četvrtak, 18. listopada članovi Uprave dm-a predstavili su poslovne rezultate koji su pokazali kako je dm zadržao vodeću poziciju na tržištu drogerijskih proizvoda. U poslovnoj godini 2017./2018. [1] dm je u Hrvatskoj ostvario 2,14 milijardi kuna prometa (+2,3 posto), a u modernizaciju 33 prodavaonice i otvorenje tri specijalizirana odjela bezreceptnih medicinskih proizvoda (OTC) dm je uložio više od 72,6 milijuna kuna.

"Proteklu poslovnu godinu u dm-u obilježio je nastavak razvoja prometa u segmentu OTC proizvoda koji je rastao za 37,4 posto u odnosu na poslovnu godinu 2016./2017. Nastavili smo s razvojem asortimana vlastite robne marke koji smo proširili s četiri nove marke: LVLY, Langhaarmädchen, 183 DAYS by trend IT UP te réell'e, a udio robne marke u ukupnom prometu dosegnuo je 30,53 posto", istaknuo je Mirko Mrakužić, direktor dm-a.

Istraživanje Ipsosa [2] pokazalo je kako ispitanici smatraju da je dm trgovački lanac koji najviše ulaže u lokalnu zajednicu (42 posto) i potiče kupce na razvijanje zdravih životnih navika (47 posto) te najviše brine o djelatnicima (68 posto) i potrebama kupaca (45 posto).

dm-izvjesce-2018-2  dm-izvjesce-2018-3 

"U protekloj poslovnoj godini dm je u zajednicu uložio više od 2,1 milijun kuna. Posebno smo ponosni što sugrađani svake godine u sve većem broju podupiru naše društveno odgovorne inicijative i kampanje. Ovogodišnja dm ženska utrka okupila je rekordan broj sudionica i sudionika - više od 8.000 trkačica i djece na Jarunu su promicali zdrav život te su uplatom kotizacija podržali udrugu Europa Donna Hrvatska. Akcija prikupljanja i recikliranja starog papira Zeleni korak u svojoj je sedmoj godini također oborila rekord. Za sudjelovanje se prijavilo 230 škola iz cijele Hrvatske i svaki deseti osnovnoškolac prikupljao je papir", izjavila je Gordana Picek, voditeljica Nabave, marketinga i PR-a te Prodajne regije u dm-u.

dm-izvjesce-2018-4U protekloj poslovnoj godini 684 djelatnika dm-a volontiralo je u 169 ustanova, institucija i organizacija civilnog društva u 52 grada u Hrvatskoj. Uz prosječnu neto plaću u prodavaonicama višu od 9.300 kuna, dm svojim djelatnicima osigurava kontinuirano profesionalno usavršavanje te mogućnost napredovanja unutar tvrtke. Tako je u protekloj poslovnoj godini djelatnicima omogućio edukacije u trajanju od 128 dana kojima se pridružilo više od 1.210 djelatnica i djelatnika te su dodijeljene diplome prvoj generaciji dm akademije tijekom koje su djelatnice i djelatnici dm-a educirani za novo zanimanje drogerista.

Danas dm posluje u 157 prodavaonica te u 60 gradova zapošljava 1.470 djelatnika. U poslovnoj godini 2018./2019. dm će uložiti 80 milijuna kuna u modernizaciju prodavaonica i razvoj asortimana.

[1] Poslovna godina 2017./2018. = 1.10.2017. - 30.9.2018.
[2] Ipsos za dm, kolovoz/rujan 2018.; CATI N=500

dm-izvjesce-2018-6

 
Gradu Ogulinu dm predao donaciju vrijednu 44.600 kn PDF Print E-mail
Wednesday, 17 October 2018 13:37

dm-donacija-2018U srijedu, 17. listopada dm je Gradu Ogulinu predao donaciju vrijednu 44.600 kuna zahvaljujući kojoj je uređeno gradsko dječje igralište u ogulinskom naselju Struga. Donacija dm-a stiže kao poklon Ogulincima povodom otvorenja prve dm prodavaonice u Ogulinu, a mališane na novouređenom igralištu čekaju nove sprave, uređeni okoliš i mnogo zabave na otvorenom.

Prva dm prodavaonica u Ogulinu svoja je vrata kupcima otvorila 19. rujna na adresi Bernardina Frankopana 15/a. Posjetitelje je na dan otvorenja dočekalo mnoštvo aktivnosti i popusta, a posebno iznenađenje priredio je ogulinski gradonačelnik Dalibor Domitrović koji je na sat vremena preuzeo ulogu dm-ovog prodavača. Radom na dm-ovoj blagajni gradonačelnik je „zaradio“ 44.600 kuna koje je dm zatim donirao Gradu za uređenje dječjeg igrališta.

„Izuzetno mi je drago što je dm stigao i u Ogulin. Poznato mi je kako je veliki broj Ogulinaca s nestrpljenjem dočekao prodavaonicu dm-a u našem gradu i kako se raduju novostima iz dm ponude. dm se kroz suradnju na uređenju dječjeg igrališta pokazao kao vrijedan partner i istinski član naše zajednice. Ovim putem još bih se jednom zahvalio dm-u na poklonu Ogulinu“, zadovoljstvo je izrazio gradonačelnik Grada Ogulina Dalibor Domitrović.

„Otvaranjem novih prodavaonica dm kupcima želi približiti bogatu ponudu proizvoda, ali i filozofiju dm-a, koja čovjeka i brigu za zajednicu stavlja na prvo mjesto. Kao novi član zajednice Grada Ogulina odlučili smo donirati novac za uređenje gradskog dječjeg igrališta, imajući na umu važnost igre na otvorenom za razvoj najmlađih članova našega društva. Veliko hvala gradonačelniku, gospodinu Domitroviću koji se s puno dobre volje uključio u našu inicijativu, a posebno nas veseli i zahvalni smo na interesu i podršci Ogulinaca kojima je dm već postao jedno od omiljenih mjesta kupovine“, naglasio je Davor Željko, član Uprave dm-a.

Prva prodavaonica dm-a u Ogulinu ujedno je i četvrta prodavaonica u Karlovačkoj županiji u kojima kupci mogu pronaći proizvode renomiranih brandova kao i proizvode dm-ovih robnih marki koje se odlikuju izvrsnim omjerom cijene i kvalitete. Ogulinski dm prostire se na 340 kvadratnih metara i ima četiri novozaposlena djelatnika koji su sada dio dm obitelji koja broji više od 1.400 djelatnika.

 
Ivica Katavić novi predsjednik Udruženja trgovine HGK PDF Print E-mail
Monday, 15 October 2018 14:02

ivica-katavic-hgkUdruženje trgovine Hrvatske gospodarske komore održalo je plenarnu sjednicu na kojoj je izabrano novo vodstvo. Za predsjednika Udruženja trgovine izabran je Ivica Katavić, predsjednik Upravnog odbora KTC-a, a za zamjenicu predsjednika izabrana je Mirjana Palada Kmetović, članica uprave Plodina.

„Udruženje trgovine i u novom sazivu nastavlja proaktivno raditi s ciljem identificiranja i rješavanja problema u trgovačkoj djelatnosti i sve to u suradnji s resornim ministarstvima, granskim udrugama i sindikatima“, istaknuo je Katavić. Dopredsjednici Udruženja su Martin Evačić, direktor NTL-a, Slavko Ledić, predsjednik Uprave Konzuma, Danijel Vidiš, član Uprave Spar Hrvatska, Hrvoje Šimić, direktor društva Tekstilpromet i Dario Mamić, direktor korporativnih komunikacija Tommya. Vijeće Udruženja trgovine čini 41 ugledna trgovačka tvrtka iz cijele Hrvatske.

Na sjednici je u suradnji s Ekonomskim institutom iz Zagreba i profesorom Ivanom Damirom Anićem prezentirana analiza trgovine na malo u razdoblju od 2007. do 2018. godine. Trgovina je istaknuta kao važna djelatnost u gospodarstvu, što pokazuju i makroekonomski pokazatelji. Udio trgovaca u ukupnom broju poduzetnika iznosi 18,7 posto, a 15,8 posto svih zaposlenih u Hrvatskoj radi u trgovini.

Pozitivna kretanja u gospodarstvu dobro su se odrazila na promet u trgovini na malo. U razdoblju od 2007.-2018. čimbenici koji su snažno utjecali na promet u tom sektoru na malo su BDP, potrošnja kućanstva, bruto investicije, vanjska trgovina (uvoz i izvoz) i turistička aktivnost. Očekivanja potrošača su poboljšana u posljednjim godinama, što ukazuje na porast optimizma i rast povjerenja u hrvatsko gospodarstvo, a to se pozitivno odrazilo na promet. Postoji trend smanjenja udjela izdataka za hranu i bezalkoholna pića, no te kategorije još uvijek imaju najveći udio u strukturi izdataka za osobnu potrošnju (29,5 posto). Projekcija rasta prometa u trgovini na malo u Hrvatskoj je 3 posto u 2018. i 3,5 posto u 2019.

„Za uspješnu konkurentsku utakmicu trgovaca, važnu ulogu imaju inovacije, suradnja, konsolidacija tržišta, automatizacija i primjena nove tehnologije u poslovanju i digitalna trgovina“, izjavio je Anić.

 
Svi Lidlovi dobavljači do kraja 2018. imat će certifikat GLOBAL G.A.P. PDF Print E-mail
Monday, 15 October 2018 13:44

lidl-gap-1Svi dobavljači voća i povrća trgovačkog lanca Lidl Hrvatska će do kraja 2018. godine imati certifikat GLOBALG.A.P. Riječ je o jednom od najraširenijih svjetskih standarda primarne proizvodnje svježeg voća i povrća. Ovime Lidl još jednom dokazuje i nastavlja svoju misiju neprestane brige oko kvalitete i zdravstvene ispravnosti svojih proizvoda, kao i rada na smanjenju negativnog utjecaja poljoprivredne proizvodnje na okoliš. Proizvođači koji posjeduju GLOBAL G.A.P. standard obvezuju se prilikom obavljanja svih aktivnosti na poljoprivrednom gospodarstvu primjenjivati dobru poljoprivrednu praksu, program kontrole pesticida, sustav upravljanja kvalitetom i HACCP načela.

Velik dio Lidlovih domaćih dobavljača, a i svi strani dobavljači, već su certificirani GLOBALG.A.P. standardom, a do kraja 2018. godine bit će dovršen proces certificiranja i preostalih domaćih dobavljača, čime će svi Lidlovi dobavljači imati ovaj ugledni certifikat. Kada je riječ o domaćim dobavljačima voća i povrća u Lidlu, njihov udio dosegnuo je 90 posto, ovisno o sezonskoj dostupnosti. Lidl je domaće dobavljače dodatno podržao 2016. godine, organizirajući natječaj Okusi svoj zavičaj koji je kasnije postao svojevrsna ekstenzija brenda Okusi zavičaja, pokrenutog još 2013. godine.

Da bi dobili GLOBALG.A.P. certifikat, svi Lidlovi dobavljači svake godine moraju zadovoljiti niz pravila i postupaka, kao što su primjerice bilježenje svih aktivnosti na zemljištu, ulazak posjetitelja u skladište u kontroliranim uvjetima, ali i voditi brigu o dvosmjernoj komunikaciji između radnika i rukovodstva te jasno definiranje svih poslovnih procesa.

Obvezuju se također koristiti certificirano i kvalitetno sjeme i gnojiva, vršiti neprestane analize vode za navodnjavanje, tla i proizvoda te brinuti o mehanizaciji, čistoći i ispravnosti pakirne linije. Sljedivost od polja do kupca je prioritet, baš kao i briga o zdravlju i dobrobiti djelatnika, kao i njihovo stalno educiranje. Dobavljači se obvezuju biti i energetski učinkoviti, održivo gospodariti otpadom te se neprestano usavršavati i pratiti nove trendove.

 
Mjesečno izvješće Agrokora: Nastavak uspješnog poslovanja i povećanja profitabilnosti PDF Print E-mail
Thursday, 11 October 2018 12:59

agrokor-izvanredna-upravaObjavljeno je mjesečno izvješće izvanredne uprave Agrokora koje se odnosi na razdoblje od 11. rujna do 10. listopada 2018. godine. Cilj je izvješća u tom razdoblju pratiti razvoj gospodarske i financijske situacije u sustavu Agrokora te izvještavati o realizaciji operativnih aktivnosti izvanredne uprave i ukupnog poslovanja Agrokora d.d. i dijela većih kompanija.

U izvješće su uključeni rezultati 16 kompanija iz tri poslovna segmenta: Maloprodaja i veleprodaja, Prehrana i Poljoprivreda koje su u prvih osam mjeseci 2018. godine ostvarile ukupno 16,07 milijardi kuna nekonsolidiranih prihoda te 1,46 milijardi kuna operativne dobiti. U odnosu na planirane vrijednosti za razdoblje, EBITDA je veća za 25,5 miljuna kuna. Najveći utjecaj na povećanu realizaciju operativne dobiti tijekom vrlo uspješne turističke sezone, imali su rezultati grupe Maloprodaja i veleprodaja, primarno Konzuma te rezultati grupe Prehrana.

Unatoč nešto nižim prihodima od prodaje, u poslovnim segmentima Prehrana te Maloprodaja i veleprodaja zabilježeno je povećanje operativne dobiti u odnosu na plan. Tako je operativna dobit Prehrane premašila milijardu kuna te je bila 54,7 milijuna kuna viša od plana. Najveći utjecaj na to su imale mjere restrukturiranja, kao i fokus na profitabilnije kategorije proizvoda. Ujedno su sve kompanije iz segmenta Prehrane uspjele očuvati ili povećati tržišne udjele te osnažiti svoje tržišne pozicije.

Ukupan prihod Maloprodaje je u izvještajnom razdoblju iznosio 8,97 milijardi kuna, od čega je samo prihod Konzuma bio gotovo šest milijardi kuna. Konzum nastavlja s uspješnim poslovanjem, pa je tako u rujnu prihod od prodaje bio tri posto veći nego u istom mjesecu prethodne godine. Cijela Maloprodaja je, pak, do rujna ostvarila 351,2 milijun kuna EBITDA što je 39,4 milijuna kuna iznad plana za to razdoblje.

Povećanjem drugih aktivnosti poslovni segment Poljoprivrede uspješno umanjuje negativni utjecaj pada cijena svinjskog mesa na europskoj burzi te nastavak pada cijena polutvrdog sira na poslovne prihode, no i dalje je prisutan pad operativne dobiti u odnosu na plan. S obzirom na dobre naturalne pokazatelje u primarnoj proizvodnji u idućem razdoblju, negativan utjecaj pada cijena na prihode dodatno se planira smanjiti.

Budući da je kompanija stabilna i bilježi izvrsne rezultate, izvanredna uprava je u prethodnom razdoblju pokrenula aktivnosti vezane uz refinanciranje Ugovora o najstarijem zajmu. Istodobno, nastavljeno je s pripremama implementacije nagodbe, s kojom će se započeti nakon odluke Visokog trgovačkog suda.

Također, uprava je nastavila s podizanjem internih korporativnih standarda u svim sastavnicama grupe te je unificirala ključne poslovne pokazatelje unutar kompanija i uvela novu korporativnu kulturu izrade izvještaja po poslovnim grupama i segmentima poslovanja. Osnažene su neke korporativne funkcije, poput funkcije riznice i funkcije ljudskih potencijala te je nastavljeno s ulaganjima u zaposlenike i kvalitetnim upravljanjem ljudskim potencijalima.

 
Značajno poboljšanje materijalnog statusa radnika Grupe Podravka PDF Print E-mail
Wednesday, 10 October 2018 15:07

podravka-kolektivni-ugovor

Nakon četveromjesečnih pregovora unutar Grupe Podravka između pregovaračkih timova poslodavca i sindikata donesene su mjere koje će dodatno poboljšati materijalni status i prava radnika Grupe Podravka. Tako će se Podravkinim radnicima s najnižom plaćom ista povećati za oko 1000 kuna neto čime će se najniži koeficijent podići s dosadašnjeg 1,20 na 1,67. Među dogovorenim mjerama, između ostalog, nalazi se i povećanje fiksnog dodatka za radnike s dosadašnjih 400 na 470 kuna neto, a isplaćivat će se i naknada troškova mjesnog prijevoza u iznosu od 170 kuna neto.

Također, poslodavac će godišnje za svakog radnika uplaćivati svojevrsnu štednju od 1000 kuna u 3. mirovinski stup, proporcionalno broju mjeseci koje radnik provede u radnom odnosu. Pored toga, povećat će se iznosi jubilarnih nagrada te će se povećati i novčana pomoć u slučaju smrti člana uže obitelji s dosadašnjih 2500 na 3000 kuna neto. Dogovoreno je i povećanje jednokratnog dodatka na plaću prigodom Uskrsa za 50 posto, s dosadašnjih 400 na 600 kuna neto.

Prilikom predstavljanja dogovorenih izmjena i dopuna Kolektivnog ugovora predsjednik Uprave Podravke Marin Pucar naglasio je: „Bez zadovoljnog radnika nema niti uspješne kompanije. To za Podravku vrijedi i puno više jer oduvijek je lojalnost i povezanost između Podravkinih zaposlenika, bez obzira na radno mjesto i cjelinu u kojoj se nalazili, bila puno jača i čvršća nego što je to u ostalim tvrtkama i kompanijama, ne samo u Hrvatskoj nego i diljem svijeta. I to je nešto na čemu želimo nastaviti graditi budućnost jer je to jedna od ključnih vrijednosti Podravke. Danas je radnik u fokusu svih političkih i gospodarskih scena i nastupa, a vidimo i da je mobilnost radnika u EU sve veća. Zato smo prije četiri mjeseca započeli pregovore sa sindikatima i došli do rješenja za 2019. godinu, u želji da se popravi materijalni status radnika Grupe Podravka. Dogovorene izmjene i dopune samo su početak puta kojim ćemo nastaviti u daljnjim razdobljima, a sve s ciljem povećanja socijalne odgovornosti i tržišne orijentiranosti te poboljšanja kompanijske klime“.

Ispred pregovaračkog tima sindikata, kao voditeljica, Ksenija Horvat je zaključila: „Imamo razloga biti zadovoljni: uspjeli smo napraviti veliki iskorak. Uprava je otpočetka pokazala da želi kvalitetnije okruženje za Podravkine radnike i povećanje koje je dogovoreno znači prosječno povećanje plaće od 330 kuna neto, no za najniže plaće ono znači povećanje u neto iznosu od oko 1000 kuna, a što je već u primjeni od 1. listopada ove godine. Do danas nikad nije bilo ovako velikog neto povećanja plaća odjednom za radnike kao što će biti ovim dogovorenim paketom mjera izmjena i dopuna Kolektivnog ugovora i to nas dodatno veseli. Vjerujemo kako će ovim unaprjeđenjem položaja i prava naših radnika, Grupa Podravka postati još poželjniji poslodavac“.

Uprava Podravke i sva tri sindikata koji djeluju u Grupi Podravka (PPDIV, SINPOD, Nezavisni sindikat Podravke) uređuju međusobne odnose dijalogom i pregovorima o izmjenama i dopunama Kolektivnog ugovora Grupe Podravka. To je izuzetno važno za položaj radnika kao i stabilnost te uspješno poslovanje, a upravo su radnici najvrjedniji stup na kojem ono počiva. Kolektivnim ugovorom dodatno se osnažuju prava zajamčena Zakonom o radu, a u duhu pozitivne politike Grupe Podravka interes je prava radnika dodatno unaprjeđivati što je preduvjet za uspješnije i kvalitetnije poslovanje kao i za još homogenije odnose unutar same Grupe Podravka.

 
Poduzetnici obilježili treći "Dan mojeg poslovanja" PDF Print E-mail
Wednesday, 10 October 2018 14:50

metro-dan-mojeg-poslovanja-2018U utorak, 9. listopada, METRO Cash & Carry je u suradnji s malim i srednjim poduzetnicima u 25 zemalja obilježio "Dan mojeg poslovanja". U sklopu trećeg međunarodnog dana neovisnih poduzetnika koji METRO organizira s ciljem promicanja i poticanja neovisnog poduzetništva, mali i srednji poduzetnici iz cijele Hrvatske pripremili su više od 2.800 različitih posebnih ponuda za korisnike svojih usluga i proizvoda.

"U METRO-u smo ponosni što je treće izdanje "Dana mojeg poslovanja" privuklo do sada najveći broj poduzetnika. Dvostruko većim broj posebnih ponuda u odnosu na prošlu godinu, vlasnici restorana, hotela, malih trgovina, frizerskih salona i kafića potvrdili su kako je "Dan mojeg poslovanja" koristan alat za promociju i oglašavanje. "Danom mojeg poslovanja" METRO želi osigurati vidljivost malih i srednjih poduzetnika i istovremeno skrenuti pažnju javnosti na njihovu važnost u gospodarskom razvoju", izjavio je Vladimir Gnjidić, izvršni komercijalni direktor i član Uprave METRO Cash & Carry Hrvatska.

U povodu obilježavanja "Dana mojeg poslovanja" METRO je proveo međunarodno istraživanje koje je pokazalo kako građani prepoznaju trud i doprinos poduzetnika, no smatraju kako njihovo poslovanje nije dovoljno vidljivo. Čak 75 posto ispitanika smatra kako su oglasi neovisnih poduzetnika slabo primjetni, dok 2/3 njih smatra da neovisni poduzetnici nemaju online vidljivost.

Kako bi građanima približio ulogu neovisnih poduzetnika te kako bi im pomogao da odgovore na problem podzastupljenosti kada su u pitanju oglašavanje i vidljivost na digitalnim kanalima, METRO je i ove godine poduzetnicima osigurao digitalnu platformu i besplatnu marketinšku potporu posebnih ponuda koje su pripremili povodom "Dana mojeg poslovanja".

Među velikim brojem posebnih ponuda koje su neovisni poduzetnici priredili za svoje goste na „Dan mojeg poslovanja“, posebno se ističu burgeri za samo 15 kuna koje su posjetitelji mogli kušati u RougeMarin Cityju u Zagrebu, Artičok Art Food Baru u Splitu, American baru Dollar u Osijeku i Restaurantu Gardens u Rijeci, dok je Famous Beach Bar & Grill u Zadru goste počastio miješanom pizzom po cijeni od 15 kuna. U ovim povoljnim ponudama uživalo je gotovo 2.500 ljudi koji su zajedno s vlasnicima restorana obilježili treći „Dan mojeg poslovanja“.

 


Page 7 of 284