• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Vijesti iz zemlje
SPAR podržava hrvatske mljekare: 98 posto prodanog mlijeka je domaće PDF Print E-mail
Thursday, 13 July 2017 12:57

Trgovački lanac SPAR u prvih šest mjeseci ove godine prodao je oko 6,5 milijuna litara mlijeka, a čak 98 posto prodane količine odnosi se na domaće mlijeko. Samo dva posto prodanih količina mlijeka bilo je uvozno, a isključivo je riječ o specijalnim vrstama mlijeka nedostupnim na našem tržištu te vlastitim proizvodima Natur*pur svježe, Vital svježe, kozje svježe mlijeko te Free From mlijeko bez laktoze.

"U SPAR-u podržavamo lokalnu proizvodnju i uvijek se trudimo na policama imati što više proizvoda lokalnih proizvođača. Cijenimo napore ministra poljoprivrede Tomislava Tolušića da se zaustave negativni trendovi u hrvatskom mljekarstvu te da svi sudionici mljekarskog lanca poduzmu sve kako se ne bi dogodio nestanak tog važnog sektora. Spar će i dalje podržavati domaće proizvođače mlijeka i ponosni smo što nas je ministar Tolušić izdvojio kao dobar primjer trgovačke prakse u tom segmentu", kazao je Helmut Fenzl, predsjednik Uprave SPAR Hrvatska.

Najbolji je primjer mljekara BIZ s kojom SPAR surađuje još od 2014. godine. Suradnja je započela s proizvodnjom SPAR robne marke svježeg mlijeka i kiselog vrhnja, a ove smo godine proširili suradnju i uvrstili nekoliko proizvoda samog brenda BIZ na naše police (jogurt, mliječni namaz, domaće kiselo vrhnje i sir). Promet tog dobavljača u prvih šest mjeseci porastao je 70 posto što je najbolja potvrda da priliku za rast imaju i ostali hrvatski dobavljači. Među domaćim dobavljačima SPAR-a su Dukat, KIM, Vindija, Meggle, mljekara BIZ Pleternica, PIK Rijeka i Euromilk Bedenica.

BIZ Pleternica za trgovački lanac SPAR proizvodi robnu marku svježe SPAR mlijeko i kiselo vrhnje SPAR. Euromilk Bedenica za SPAR proizvodi osam proizvoda robne marke među kojima su svježi sir, maslac, namaz, jogurt i vrhnje. PIK Rijeka prisutan je nacionalno u gotovo svim SPAR trgovinama. SPAR je za robne marke trajnog mlijeka također angažirao hrvatske dobavljače. Tako robnu marku trajnog mlijeka S-Budget proizvodi Dukat odnosno Kim, dok robnu marku SPAR proizvodi Vindija. Hrvatskim je proizvođačima mlijeka pritom otvorena prilika za daljnji rast koje su dodatno povećane nedavnom akvizicijom Bille i povećanjem broja prodajnih mjesta.

 
Ledo postao nositelj Halal certifikata PDF Print E-mail
Thursday, 13 July 2017 12:41

ledo-halal-certifikatDio Ledovog sladolednog asortimana od sada nosi oznaku halal kvalitete. Ledo je tako postao prvi i jedini proizvođač i distributer sladoleda s Halal certifikatom u Hrvatskoj za dio svog sladolednog asortimana. Halal certifikat u ime Leda primila je direktorica Službe upravljanja kvalitetom i okolišem Tanja Dinić, a predsjednik uprave Leda Dario Vrabec tom je prilikom izjavio: „Ponosni smo što je Ledo učinio ovaj značajni iskorak i što su naši sladoledi zadovoljili halal standarde. Implementacija halal standarda provedena je pažljivo i s maksimalnom posvećenošću. Želja nam je da se ovim certifikatom naši proizvodi još bolje plasiraju na regionalnom i svjetskom tržištu te da zadovolje sve zahtjeve naših kupaca.“

Implementacija halal standarda u Ledu trajala je nekoliko mjeseci te je uključivala osiguranje svih preduvjeta za dobivanje certifikata: nabavu sirovine s halal statusom, izradu dokumentacije sustava upravljanja kojom se dokazuje opredijeljenost tvrtke za primjenu halal kvalitete, prilagodbu proizvodnog procesa, skladištenja te prodaje i distribucije. Osigurana je sljedivost svih halal sirovina od ulaza do krajnjeg koraka distribucije što se kontinuirano nadzire.

Kako bi se što bolje pripremili za implementaciju, provedene su edukacije od strane Centra za certificiranje halal kvalitete čime smo proširili svoje znanje iz struke te upoznali viziju halal kulture općenito.

„Dodijelili smo halal certifikat jednom prepoznatljivom brandu u Hrvatskoj i regiji čime smo povećali asortiman dostupnih halal proizvoda za sve zainteresiranije potrošače. Sladoledi poput Macho vanilije i Macho čokolade oznakom halal kvalitete na svojoj ambalaži potvrđuju svoju dodatnu kvalitetu. Očekujemo daljnjim koordiniranim prodajnim i marketinškim aktivnostima poduzeća, kao i ostalih gospodarskih dionika, značajnije iskorake na halal tržištu. Iako se često zemlje Bliskog i Dalekog istoka percipiraju kao halal tržište, želim ovom prigodom istaknuti kako su tržišta Europe i Rusije u velikom porastu te postoji velika zainteresiranost za plasman na ista. Centar za certificiranje halal kvalitete će svojim daljnjim aktivnostima raditi na podizanju kvalitete proizvoda i prepoznatljivosti Republike Hrvatske na halal tržištima“, kazao je Aldin Dugonjić, rukovoditelj Centra za certificiranje halal kvalitete.

Proces implementacije rezultat je zajedničkog rada svih službi i sektora unutar Leda, jer Ledo kontinuirano prati potrebe i zahtjeve svojih potrošača te je ovaj certifikat jedan od mnogobrojnih sustava upravljanja kojim Ledo osigurava kontinuiranu kvalitetu, sigurnost hrane, zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (ISO 9001, ISO 14001, ISO 50001, HACCP, IFS, BRC).

 
Tomislav Smolčec imenovan članom Uprave METRO Cash & Carry Hrvatska PDF Print E-mail
Tuesday, 11 July 2017 11:19

tomislav-smolcec-metroTomislav Smolčec preuzeo je funkciju izvršnog direktora operacija i člana Uprave METRO Cash & Carry Hrvatska. Na novoj će funkciji biti zadužen za osnaživanje prodajne mreže i razvoj usluge dostave METRO-a.

"METRO u Hrvatskoj ima više od 160.000 profesionalnih kupaca, a dostava prehrambenih proizvoda, posebno svježeg i ultra svježeg asortimana, igra ključnu ulogu u osiguranju konkurentnosti njihovog poslovanja. Daljnjim radom na unapređenju prodajne mreže i usluge dostave napravit ćemo još jedan korak u transformaciji METRO-a u partnera prvog izbora za profesionalne kupce, sa snažnim fokusom na HoReCa sektor i nezavisne trgovce", izjavio je Tomislav Smolčec.

Tomislav Smolčec započeo je karijeru u METRO-u Hrvatska u svibnju 2015. godine na poziciji direktora prodaje i pridruženog člana Uprave, a u rujnu 2016. godine postaje direktor operacija zadužen za upravljanje prodajnim kanalima METRO-a.

U METRO je došao s pozicije Izvršnog direktora domaće prodaje i izvoza u Jamnici gdje je bio zadužen za organizaciju prodajnih odjela, implementaciju njihovih strategija, te pregovaranje, definiranje cijena, asortimana i prodajni dio brand strategije za Hrvatsku i regiju.

 
BAT u novom zamahu u RH, raste broj izvoznih tržišta PDF Print E-mail
Tuesday, 11 July 2017 11:01

bat-logo-nNepune dvije godine nakon ulaska u sastav multinacionalne kompanije British American Tobacco (BAT), rovinjski TDR bilježi snažan rast proizvodnje, izvoza i ulaganja, ali što je najvažnije i zapošljavanja. Tvornica u Kanfanaru pokrenula je proces zapošljavanja i trenutno je otvoreno 45 novih natječaja za posao, čime će se broj zaposlenih u proizvodnji približiti brojci 550. Od akvizicije TDR-a BAT je povećao ukupan broj zaposlenih u svim dijelovima poslovanja za 7 posto, pa sada u hrvatskom dijelu BAT-ovog Adria klastera ukupno radi više od 1700 ljudi.

TDR-ova tvornica u Kanfanaru zauzima sve važnije mjesto u BAT-ovom globalnom sustavu, trenutno izvozi u čak 21 europsku zemlju, među kojima su najveća izvozna tržišta Njemačka i Italija. Proizvodnja za Njemačku premašila je količine koje se proizvode za hrvatsko tržište. U idućih šest mjeseci očekuje se širenje na još šest novih tržišta: Belgiju, Cipar, Dansku, Maltu, Irsku i Latviju. U 2017. godini ukupna proizvodnja će dosegnuti 9,2 milijarde cigareta, što je za čitavih 1,7 milijardi cigareta više nego kada je BAT preuzeo kanfanarski pogon. Planovi su još puno ambiciozniji, pa se u 2018. očekuje da će se proizvodnja udvostručiti.

„TDR je jedan od najvećih hrvatskih izvoznika, s udjelom izvoza od 72 posto, a u sljedećoj godini planiramo povećanje na 82 posto. Izvozne potencijale tvornice u Kanfanaru znatno smo ojačali ulaganjima koja dosad iznose 25 milijuna eura, a sljedeće godine će dostići 40 milijuna eura. Sve važnije mjesto koje Kanfanar ima u BAT-ovom sustavu ponajviše je zasluga zaposlenika, čija je stručnost i angažman naša najveća komparativna prednost“, ističe generalni menadžer BAT Adria klastera Ram Addanki.

BAT je do sada u Kanfanaru investirao u šest novih proizvodnih linija, ostali dijelovi tvornice su modernizirani, a uvedeni su i novi sustavi osiguranja kvalitete te sljedivosti proizvoda. Investicije su omogućile povećanje proizvodnje cigareta, ali i poluproizvoda kojih će se iz tvornice u Kanfanaru godišnje izvoziti u količini od čak 8.000 tona. Tvornica u Kanfanaru slijedi nove trendove pa će tako broj brand varijanti u proizvodnji biti povećan sa 170 na 300, a broj blendova povećava se za čak 200 posto.

Za zaposlenike u Kanfanaru BAT nudi niz mogućnosti za razvoj karijere, ulaže stalno u edukaciju i razvoj njihovih karijera te tvornica u Kanfanaru postaje sve poželjnije mjesto za rad.

 
Otvoren novi supermarket Tommy u Splitu PDF Print E-mail
Saturday, 08 July 2017 17:38

tommy-supermarket-st-2Split je postao bogatiji za još jednu Tommy prodavaonicu. Nasuprot starog Hajdukovog igrališta, na adresi Zoranićeva br. 5, otvoren je supermarket prodajne površine od gotovo 400 m2. Ova 36-ta po redu Tommyjeva prodavaonica u Splitu uistinu je posebna, od uređenja interijera do odabira asortimana. Jedinstven i moderan dizajn, protkan je kroz cijelu prodavaonicu, a brojni kupci koji su pohrlili na otvorenje, nisu krili oduševljenje njenim izgledom.

Prilikom uređenja posebno se vodilo računa o detaljima, od boja, rasvjete, pa sve do rasporeda polica i asortimana, kako bi kupovinu učinili što jednostavnijom i ugodnijom. Novost u ponudi pakirana su gotova topla i hladna jela koja se svakodnevno pripremaju u prodavaonici.

tommy-supermarket-stNa odjelu voća i povrća veći je izbor egzotičnog voća i pakiranih svježih salata. Tradicionalni proizvodi pekarnice Bobis, delikatese, specijalna piva, grickalice, ali i bio prehrambeni proizvodi, samo su dio bogate ponude od preko 8.000 proizvoda prilagođenih navikama prosječnog Tommyjevog kupca koji za sebe bira samo najbolje.

Za sve prve kupce Tommy je pripremio brojne poklone, a posebno do srijede 12. srpnja, svaka kupovina u iznosu većem od 200 kn, nagrađivat će se kuponima s kojima kupci mogu ostvariti popust od 20 do 50 kuna pri prvoj sljedećoj kupovini, najkasnije do nedjelje, 16. srpnja 2017. god.

Novi supermarket u kojem je radno mjesto pronašlo 20 novih zaposlenika, bit će otvoren svaki dan u tjednu od 7 do 22 sata.

 
Roberto Mancuso preuzeo funkciju predsjednika Uprave METRO Cash & Carry Hrvatska PDF Print E-mail
Thursday, 06 July 2017 17:40

Od 1. srpnja 2017., Roberto Mancuso preuzeo je funkciju predsjednika Uprave tvrtke METRO Cash & Carry Hrvatska, nakon više od četiri godine na poziciji predsjednika Uprave METRO Cash & Carry Srbija. Mancuso je karijeru u Metrou započeo 2001. godine u Italiji te je radio u pet zemalja na pet pozicija prije nego što se pridružio tvrtci METRO Cash & Carry Hrvatska.

U novoj ulozi Mancuso će biti na čelu tima zaduženog za transformaciju tvrtke METRO Cash & Carry Hrvatska u partnera prvog izbora za profesionalne kupce, sa snažnim i neupitnim fokusom na HoReCa sektor i nezavisne trgovce kojim će potvrditi vodeću poziciju na hrvatskom veleprodajnom tržištu.

Glavni izazov za novog predsjednika Uprave bit će osigurati kontinuitet ubrzanog dvoznamenkastog rasta koji je METRO Cash & Carry Hrvatska ostvario u HoReCa segmentu tijekom protekle dvije godine. Kao rezultat implementacije novog operativnog modela usmjerenog primarno na B2B partnere, METRO je uložio više od 115 milijuna kuna u otvorenje dvaju novih veleprodajnih centara u Puli i Poreču te u modernizaciju ili preseljenje postojećih centara u Zadru, Rijeci, Varaždinu i Splitu s ciljem da profesionalnim kupcima u cijeloj Hrvatskoj osigura uslugu bez premca.

 
Konzum povećava plaće za 6.000 svojih radnika u maloprodaji i logistici PDF Print E-mail
Thursday, 06 July 2017 16:07

konzum trgovinaNa sastanku Uprave i Radničkog vijeća Konzuma iznesena je informacija o povećanju plaća od prosječno 8 posto za 6.000 radnika s najnižim koeficijentima, koje se primjenjuje od 1. kolovoza. Također, dogovoreno je produženje kolektivnog ugovora do kraja 2017. sa svim pogodnostima uključujući isplate božićnice, uskrsnice i regresa te drugih prava većih od zakonske obveze. Povećanje plaće i zadržavanje pogodnosti bit će omogućeno zahvaljujući rezultatima procesa restrukturiranja Konzuma koje je u tijeku, a čiji je glavni cilj povećanje efikasnosti svakog pojedinog dijela kompanije.

U okviru tog procesa u planu je da se do kraja godine zatvori ukupno 105 prodavaonica na području cijele Hrvatske, od kojih bi 22 trebale biti zatvorene do 30. srpnja. Riječ je o prodavaonicama koje su neprofitabilne duži period te je izgledno da će nastaviti neprofitabilno poslovati te generirati gubitke. Njihovo zatvaranje je nužno kako bi se postigla operativna stabilnost i održivost poslovanja Konzuma i očuvala radna mjesta. U navedenim trgovinama ukupno je zaposleno 870 radnika, od kojih očekujemo da će više od 80 posto biti raspoređeno na radna mjesta u druge, obližnje Konzumove prodavaonice. U drugim dijelovima Hrvatske, s naglaskom na obali i otocima, Konzumu trenutno nedostaje oko 250 radnika što je posljedica problematike sezonskog zapošljavanja, ali i izrazite nemobilnosti radne snage u Hrvatskoj.

Za preostalih oko 20 posto radnika razmatrat će se različita rješenja. Radnici za koje se ne pronađe prihvatljivo rješenje bit će zbrinuti sa svim pravima koja im pripadaju u skladu s kolektivnim ugovorom, koji garantira otpremnine veće od propisanih Zakonom o radu.

Konzum je i dosad svake godine zatvarao dio trgovina u skladu s tržišnim okolnostima te tako optimizirao svoju prodajnu mrežu. Ova zatvaranja imaju za cilj povećanje efikasnosti svakog pojedinog dijela kompanije te su sastavni dio procesa restrukturiranja u kojem je prioritet očuvanje radnih mjesta. Značajno iskustvo iz tog područja Konzum je stekao 2014. i 2015. godine kada je uslijed integracije s Mercatorom zatvoreno 99 prodavaonica uz istovremeno očuvanje radnih mjesta.

„U ovome trenutku najvažnije je da smo uspjeli osigurati sredstva za povećanje plaća više od polovici naših zaposlenika, kao i sredstva za produljenje Kolektivnog ugovora sa svim pravima koja iz njega proizlaze. Istovremeno, Konzum će nastaviti sa započetim procesom restrukturiranja nužnim za ostvarenje dugoročno održivog modela poslovanja od kojeg će profitirati naši zaposlenici, kupci, dobavljači i svi poslovni partneri. Posebnu brigu vodit ćemo o oko 160 zaposlenika za koje u ovom trenutku ne možemo sa sigurnošću reći hoće li moći biti raspoređeni na druge lokacije ili dobiti zaposlenje kod onih koji preuzmu neke od trgovina, odnosno u drugim kompanijama Agrokora. Za ove ćemo zaposlenike svakako osigurati da ostvare sva prava koja proizlaze iz kolektivnog ugovora. Nadam se da će na kraju broj onih koje ćemo tako zbrinuti biti zaista minimalan u odnosu na ukupno devet i pol tisuća zaposlenika u našoj prodajnoj mreži“, istaknuo je Slavko Ledić, predsjednik Uprave Konzuma.

Po donošenju ovih značajnih odluka za budućnost Konzuma Zlatica Štulić, dipl.iur., predsjednica Sindikata trgovine Hrvatske, izjavila je: „Nakon sjednice Glavnog radničkog vijeća Konzuma i sastanka Sindikata trgovine Hrvatske s Upravom Konzuma d.d. te postignutog dogovora o produženju važenja Kolektivnog ugovora za Konzum, do 31.12.2017., mogu reći da sam vrlo zadovoljna postignutim dogovorom. Informacija da će 6000 radnika od kolovoza 2017. ostvarivati veće plaće je također izuzetno važna za radnike Konzuma.

Što se tiče procesa restrukturiranja Konzuma d.d. mogu reći, da ćemo kao socijalni partneri biti uključeni u isti proces. Vezano za odluku o zatvaranju 105 prodavaonica, u tom procesu, kao Sindikat, zalagat ćemo se da se radnicima osiguraju radna mjesta, na način kako je to rečeno od Uprave Konzuma, te ako ipak bude viška radne snage, da radnici u procesu zbrinjavanja, ostvare sva svoja stečena prava, u skladu s Kolektivnim ugovorom.“

 
Više od 20 sudionika u novom Agrokorovom kreditnom aranžmanu PDF Print E-mail
Wednesday, 05 July 2017 16:52

agrokorDanas je održana četvrta sjednica Privremenog vjerovničkog vijeća Agrokora d.d.. Članovi Vijeća su obaviješteni da će do kraja tjedna ukupno 320 milijuna eura novog financiranja sjesti na račun Agrokora, kao i da će 80 milijuna eura kredita sa statusom najstarije tražbine koji je realiziran u travnju ove godine biti u potpunosti refinanciran novim kreditom. Ukupno osigurani iznos, koji uključuje i 1:1 refinanciranje starih dugovanja sudionika kredita, do kraja tjedna iznosit će 800 milijuna eura uz sudjelovanje više od 20 hrvatskih i internacionalnih banaka i fondova. Dodatnih 80 milijuna eura novog novca također je osigurano i dostupno je Agrokoru za povlačenje do 15.listopada 2017. godine.

Podsjećamo, 8. lipnja Privremeno vjerovničko vijeće dalo je suglasnost izvanrednoj upravi Agrokora za potpisivanje ugovora o financijskom aranžmanu u iznosu od 480 milijuna eura, u koje je uključeno 80 milijuna eura kredita koji je Agrokoru odobren od strane domaćih banaka u travnju. Povrh ovog iznosa, tim kreditom je za dobavljače posebno predviđeno i dodatnih 50 milijuna eura robnog kredita s refinanciranjem.

Ukupan kreditni aranžman potpisan s Knighthead Capital Managementom i Zagrebačkom bankom, u kojem će ukupno sudjelovati dvadesetak banaka i drugih financijskih institucija tako iznosi 1,060 milijuna eura, od čega je novo zaduženje ukupno do 530 milijuna eura, a ostatak iznosa je namijenjen refinanciranju starog duga. U proteklih mjesec dana pozvani su svi kvalificirani vjerovnici Agrokora na uključenje u ovaj kreditni aranžman što je na kraju rezultiralo sudjelovanjem više od 20 hrvatskih i internacionalnih banaka i fondova.

Današnjoj sjednici Privremenog vjerovničkog vijeća prisustvovali su gospođa Marica Vidaković kao predstavnica skupine vjerovnika «veliki dobavljači», gospodin Mato Brlošić kao predstavnik skupine vjerovnika «mali dobavljači» te predstavnici Knighthead Capital Management, LLC kao predstavnici skupine vjerovnika «imatelji obveznica», predstavnici Sberbank of Russia kao predstavnici skupine vjerovnika «neosigurani vjerovnici» i predstavnici Zagrebačke banke d.d. kao predstavnika skupine vjerovnika «osigurani vjerovnici», uz Antu Ramljaka, izvanrednog povjerenika Agrokora.

Uz izvještaj o aktivnostima vezanim uz financiranje, na današnjoj sjednici članovima Vijeća podneseni su i redovni izvještaj o aktivnostima izvanredne uprave u Agrokoru d.d. kao i izvještaj o stanju grupe u Bosni i Hercegovini. Privremenom vjerovničkom vijeću prezentirani su kriteriji isplate staroga duga dobavljačima sustava Agrokor, o kojima su članovi na vijeću razgovarali i na temelju kojih će za jednu od sljedećih sjednica biti pripremljen prijedlog isplate staroga duga. Podsjećamo, u ovu svrhu u okviru novog financiranja dogovoren je iznos od 150 milijuna eura.

 


Page 8 of 259