• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Vještine vođenja nabave: PROAKTIVNOST PDF Print E-mail
Monday, 21 May 2012 15:22

Piše: Antonio Zrilić, član Uprave za strategiju i razvoj

Karakteristika svake krize tj. recesije je pad potražnje. On znači i pad profita uz istu razinu troškova. Stoga, jedini način kako se profiti mogu zadržati je smanjenje troškova uz istu ili nižu potražnju (prodaju). Logičan zaključak svake uprave je krenuti u “rezanje“ troškova, a u tome najveću ulogu igraju profesionalci u nabavi. Pred timovima u nabavi se, dakle, u ovim kriznim vremenima nalaze sve veći izazovi s kojima se moraju uhvatiti u koštac svakoga dana. Za te izazove moraju vladati vještinama kao što su proaktivnost, određivanje pravih ciljeva, određivanje prioriteta i delegiranje, postizanje optimalnih rješenja u poslovanju s partnerima i komuniciranje bez konflikata, a one će im omogućiti da ispune očekivanja koja su stavljena pred njih.

Ovih pet vještina su univerzalno primjenjive vještine i temelje se na osnovnim načelima ljudske i menadžerske djelotvornosti. Dopustimo, dakle, promjenu naših paradigmi kako bi postali uspješniji i djelotvorniji…

PROAKTIVNOST U NABAVI

Vrijedna odlika uspješnih menadžera nabave je da se ne prepuštaju bujici koja ih nosi kamo hoće i poslovnim prilikama da se događaju, već da sami utječu na svoj život i na ono što će se dogoditi. Da bismo znali u svakom trenutku što želimo i kamo idemo, moramo imati čvrst oslonac i jasnu viziju. Proaktivne ljude pokreću vrijednosti i ako imaju postavljen čvrst sustav temeljnih vrijednosti onda je lako u svakom trenutku odgovoriti na pitanje: “U kojem pravcu sada krenuti ili Što je bolje za mene i moje poduzeće?“

SKLAD PRIORITETA

U kompanijama proaktivni menadžeri usklađuju svoje privatne prioritete i prioritete odjela nabave sa prioritetima svog poduzeća. Isto tako proaktivni menadžer može proširiti krug svojeg utjecaja i na taj način može promijeniti stvari. Jedan od načina širenja utjecaja je komuniciranje s okolinom i prezentacija rezultata koje postiže nabava. U tom smislu je posebno važno da profesionalci u nabavi znaju kako komunicirati sa svojim izvršnim rukovodstvom. Komunicirajući učinkovito s izvršnim rukovoditeljima povećavate spoznaju o vrijednosti nabave. Iskoristite, stoga, svaku interakciju kao korak za osvajanje naklonosti rukovodstva i usklađivanje svojih napora s njihovim i na taj način ćete pomoći sebi, svojem rukovodstvu i svojoj kompaniji.

SAVJETI

->Znajte što treba komunicirati upravi - da biste to znali, saznajte njihove strateške ciljeve i inicijative. Pitajte za njihove ciljeve! I samo pitanje upućuje na to da se želite

uskladiti s njima. Uskladite svoje i nabavno poslovanje s njihovim ciljevima.

->Budite spremni – imajte u malom prstu točne i detaljne informacije o vašoj potrošnji, vašim dobavljačima i stanju na tržištima. Nikad ne znate kada ćete dobiti priliku razgovarati s vašim izvršnim direktorom.

->Govorite njihov jezik – uvijek prezentirajte zahtjeve za resursima ili podrškom s jasnom predanošću da donesete određenu vrijednost ("Ako mi omogućite X, ja ću vam vratiti Y.“)

->Razborito iskoristite dobiveno vrijeme – nemojte zaglaviti u detaljima vašeg odjela kada nešto prezentirate izvršnim rukovoditeljima. Umjesto toga, usredotočite se na način kako nabava može dodati vrijednost i stvoriti konkurentnu prednost za tvrtku. Budite koncizni i relevantni.

->Koristite se vizualnim alatima – često je najbrži način slanja poruke preko fotografija, proračunskih tablica kojima prikazujete usporedbe, ili grafikona koji prikazuje trend liniju.

U sljedećoj kolumni ćemo obraditi ostale vještine koje su potrebne voditeljima nabave: Određivanje prioriteta ili upravljanje vremenom u nabavi, Izgradnja odnosa pobjednik-pobjednik, Redoslijed u komunikaciji.