• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Poslovni procesi i marketinške strategije: Svi izazovi rebrandinga PDF Print E-mail
Tuesday, 22 July 2014 15:52

maja-blazevicNiz je razloga zašto tvrtke mogu krenuti u korporativni rebranding ili rebranding jednog segmenta poslovanja. Ponekad ga tvrtke vide kao priliku za svladavanje potencijalnih rizika u budućnosti, dok s druge strane rebranding može biti reakcija na događaj koji je toliko utjecao na poslovanje da trenutni brend mora biti promijenjen.

Piše: Maja Blažević, voditeljica poslovnog razvoja, ljudskih potencijala i marketinga, Crowe Horwath  

Svaku kompaniju definiraju tri stvari: ime, logo i brend identitet. Uspješno provedena promjena u bilo kojem od tih područja može u potpunosti promijeniti lice tvrtke, bilo signalizirati novi smjer ili osvježiti već postojeći brend. Takva promjena može biti prilično očita i vidljiva kao što je novo ime ili logotip, ili suptilnija kao npr. manje promjene u prezentaciji kompanije kako bi se bolje komunicirala poruka brenda. Rebranding je marketinška strategija u kojoj su stvoreni novo ime, pojam, simbol, dizajn ili kombinacija svega toga za etablirani brend s namjerom da razvija drugačiji identitet u svijesti klijenata, investitora i konkurenata.

RAZLOZI ZA REBRANDING

Niz je razloga zašto tvrtke mogu krenuti u korporativni rebranding ili rebranding jednog segmenta poslovanja, kao što je proizvod ili usluga. Ponekad tvrtke vide rebranding kao priliku za svladavanje potencijalnih rizika u budućnosti. S druge strane, rebranding može biti reakcija na događaj koji je toliko utjecao na poslovanje da trenutni brend mora biti promijenjen.

Mogući razlozi za rebranding mogu biti: spajanja i pripajanja, pravna pitanja, utjecaji konkurencije, negativni publicitet, slab rast poslovanja, nova linija poslovanja na tržištu, nova publika, relevantnost, izgubljeni tržišni udio i sl. S obzirom na golem utjecaj koji rebranding i promjena imena može imati, cijelom procesu potrebno je vrlo oprezno pristupiti. Rebranding može biti vrlo težak, posebno za poduzeća s poviješću i utvrđenim identitetom. Ne postoji čarobna formula za uspješan rebranding, to je situacija kojoj kompanije trebaju pristupati s velikom osjetljivošću.

CROWE HORWATH ISKUSTVA

U posljednjih nekoliko mjeseci, tvrtka Crowe Horwath u Hrvatskoj je bila u procesu rebrandinga. Naša situacija se može opisati kao djelomični rebranding zato što smo i dalje dio globalne mreže Crowe Horwath International, samo sada kao nezavisan član iz Hrvatske, umjesto kroz TPA Horwath grupu. U ovom slučaju, zadržali smo vrijednost brenda koji smo razvijali kroz godine, ali smo samo napravili suptilnu promjenu imena preuzimajući globalno prepoznatljiv naziv. Ta globalna komponenta je i zapravo jedan od najvećih razloga za rebranding, jer nam se kao izravnom članu globalne organizacije omogućuje da budemo još učinkovitiji partneri za naše klijente. Mala promjena imena je izvana bila najvidljiviji dio cijelog procesa jer su naši ljudi, logo, usluge i lokacija ureda ostali isti. Ovo iskustvo je imalo pozitivan i osvježavajući utjecaj na našu organizaciju iznutra i izvana.

rebrandingKONKRETNE AKCIJE

Novi brend i identitet kompanije bi trebao biti predstavljen javnosti na vrlo sistematičan način kako bi se izbjeglo nezadovoljstvo starih klijenata, dok se pokušavaju steći potencijalni novi. Rebrandingu bi trebalo pristupati kao metodičnom procesu koji uključuje pažljivu strategiju, osobnu interakciju i lako pamtljive vizuale, koji moraju utjecati na povjerenje klijenata da sa svojim emocijama prihvate preimenovan brend. Iako je vrlo teško znati kakav će biti ishod procesa rebrandinga, važno je da su angažirani svi zaposlenici, čak i neki dugogodišnji klijenti, kako bi bili ambasadori novog brenda.

U sljedećem bi koraktu trebalo pregledati procedure i pravila komapnije kako bi ih se prilagodilo na poruku novog brenda i utvrdilo na koji način bi ih trebalo mijenjati. Uz ovaj korak, potrebno je organizirati uzbudljivu implementaciju što uključuje strastvene i energične zaposlenike koji mogu proizvesti strast na tržištu. Budući da rebranding nije samo marketinška funkcija, svi odjeli u kompaniji bi trebali biti uključeni u proces. Također, uspostava čvrstog integriteta brenda unutar tvrtke dovodi kompaniju na pravi put za potpuni buy-in tržišta, koji mora biti popraćen snažnim marketinškim aktivnostima i vidljivošću. U današnjem svijetu brze globalizacije i na sve konkurentnijem tržištu, mnoge tvrtke uviđaju da je potrebno preoblikovati svoj postojeći brend u smislu njegove relevantnosti za kupce. Konačno, uspješan rebranding može dovesti do boljeg prepoznavanja imena, osvježiti umorni brend ili stvoriti potpuno novi identitet.


 

CROWE HORWATH -> ARHIVA TEKSTOVA: 

->Financijski pokazatelji uspješnosti poslovanja 
->Zakon o zaštiti potrošača: Sniženja postaju 'posebni oblici prodaje'
->Porezna politika: Izvještavanje na JOPPD obrascu
->Porezne promjene obilježile 2013.
->(Ne)plaćanje u roku i kada platiti?
->Sustav oporezivanja: Promet dobara u EU
->Kontrola poslovanja: Obaveza revizije u EU
->Elektronička komunikacija: Kazna za reklamiranje e-poštom?
->Otpis kamata i reprogram duga
->Oprost duga: Dugovi nas 'tjeraju' naprijed
->Koliko iznosi trošak fluktuacije zaposlenika?
->Za porez i javna davanja nema zastare
->Privlačni poticaji za nova ulaganja 
->Transferne cijene: Imate li potrebnu dokumentaciju? 
->Novo na tržištu - jednostavno društvo s ograničenom odgovornošću 
->Fiskalne blagajne: kraj prodaje na crno ili samo skupi pokušaj? 
->Zakon o hrani: Hranimo se kaznama