• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Kakve radnike trebamo? PDF Print E-mail
Monday, 01 December 2014 15:05

dijana-klekar-nova2Nedvojbeni je zadatak svih radnika da pridonose uspjehu tvrtke bez obzira na kojem radnom mjestu rade, bilo da se radi o menadžeru koji donosi odluke, radniku u servisu koji brine o ispravnosti proizvodnih linija ili prodavaču koji ostavlja prvi dojam na kupce. Govorimo o univerzalnim kompetencijama koje treba imati svaki radnik, a koje su poželjne svakom poslodavcu.

Piše: Dijana Klekar, direktorica društva Tecumviva d.o.o.

Znamo da tvrtka ne može raditi bez radnika. Znamo da su radnici jedini resurs koji s godinama rada ne gube svoju vrijednost već je, naprotiv, povećavaju. Znamo i da je svaki radnik jedinstven i da ima svoju snagu i nedostatke. A znamo i da je kompanija koja ima dobre, zadovoljne i angažirane radnike uspješnija na tržištu od one čiji su radnici nezadovoljni. Znamo i da je nedvojbeni zadatak svih radnika da pridonose uspjehu tvrtke bez obzira na kojem radnom mjestu rade, bilo da se radi o menadžeru koji donosi odluke, radniku u servisu koji brine o ispravnosti proizvodnih linija ili prodavaču koji ostavlja prvi dojam na kupce. Stoga ne možemo, a ne zapitati se: "Postoje li neke univerzalne kompetencije koje treba imati svaki radnik bez obzira na radno mjesto, stručnu spremu, godine života/rada i spol, a koje su poželjne svakom poslodavcu?". Provedena istraživanja govore da poslodavci žele radnike koji su pouzdani, motivirani, dostojni povjerenja i dobri u svom poslu. No što to zapravo znači?

POUZDANOST

Pouzdanost je kompetencija koja podrazumijeva preuzimanje vlasništva i odgovornost nad svim aspektima poslova i radnih zadataka koje radnik obavlja na svom radnom mjestu, a uključuje: obavljanje poslova na vrijeme i na profesionalan način uz visoku dozu predanosti. Biti pouzdan znači da ćemo napraviti ono na što smo se obvezali. Kolege i nadređeni očekuju da ispunimo obaveze vezane uz svoj posao, stoga ako smo se obvezali da ćemo nešto napraviti, npr. unijeti ispravne i točne podatke, obaviti zadatak do isteka roka, predati izvještaj na vrijeme, uslužiti kupca, postići normu u proizvodnji itd., od izuzetne je važnosti da to i napravimo. Osim toga, često posao koji radimo pridonosi uspjehu ili neuspjehu drugih kolega u njihovom radu. Htjeli mi to priznati ili ne, svi volimo raditi s kolegama na koje možemo računati i u koje se možemo pouzdati da će svoj posao napraviti na vrijeme i u skladu s pravilima struke. Radnik na kojeg se šef može osloniti važan je za posao i poslovanje tvrtke i ovakav radnik utječe na konačni rezultat poslovanja, ali jednako tako utječe i na stabilnost i sigurnost svog radnog mjesta.

MOTIVIRANOST

Motiviranost i sposobnost samomotivacije kompetencija je koja podrazumijeva da smo sposobni prepoznati svoje i tuđe pokretače (zahtjeve, potrebe, želje) koji nas potiču na ona ponašanja koja dovode do učinkovitog obavljanja radnih zadaća te ostvarenja postavljenih ciljeva i željenih rezultata. Neke od nas će motivirati vanjski motivatori kao što su novac, priznanje kolega i šefa ili mogućnost napredovanja na novi posao, a neke će motivirati unutarnji motivatori kao što su sadržaj posla, vlastito postignuće ili strast prema poslu koji radimo. Za one koje pokreće strast prema poslu, sama činjenica da rade posao koji vole već je nagrada. Ako nismo motivirani za svoj posao, isti gubi smisao, postajemo bezvoljni, depresivni i nezadovoljni, a situacija postaje još i gora ako nema vanjskih motivatora kao što su novac ili priznanje šefa. U različitim periodima života motivirat će nas različite stvari, no velika je razlika između radnika koji ima unutarnje motivacijske pokretače za ono što radi u odnosu na radnika koji treba stalno vodstvo i potvrdu u svakodnevnom radu. Motiviran radnik pridonosi rezultatima rada ne jedanput, već deset puta više od nemotiviranog.

POVJERENJE

Povjerenje je sljedeća važna kompetencija koja podrazumijeva da radnik pozitivno predstavlja sebe, kompaniju i brendove u vlasništvu kompanije. Radnik treba biti dostojan povjerenja, solidne reputacije i dobre radne etike kako bi na radnom mjestu i izvan njega znao koja su ponašanja primjerena, a koja ne. Povjerenje proizlazi iz dobrog rada u kombinaciji s pozitivnim stavom prema radu. Jedan od najboljih načina za izgradnju povjerenja je da poznajemo svoje snage i pronađemo najbolji način da ih integriramo u svakodnevne zadatke i poslove. Kada koristimo svoje snage, angažirani smo i samouvjereni, a to je kombinacija koju cijeni svaki poslodavac. Ako, pak, postoje slabosti koje utječu na samopouzdanje, važno je napraviti i izvršiti plan za njihovo smanjenje i eliminaciju jer samo strpljivim i marljivim radom na rješavanju svojih slabosti potaknut ćete povjerenje drugih u svoje sposobnosti. Za razvoj povjerenja važno je i fokusiranje na rješenja, bez trošenja mnogo vremena raspravljajući o problemima. Svi znamo što su problemi, ali imamo povjerenje samo u one radnike, kolege i šefove koji nude dobra i kvalitetna rješenja.

radnici-zaposljavanje-cestitanjePOZITIVAN STAV

Pozitivan stav utječe na odnose koje imamo s kolegama i šefovima. To je način na koji se odnosimo prema poslovima koje radimo, kao i način na koji pokazujemo koliko smo zadovoljni poslom koji radimo. Imati pozitivan stav u poslu znači da smo u potrazi za najboljim kvalitetama onih s kojima radimo, da prihvaćamo sve izazove posla s voljom te pronalazimo načine kako bismo ostvarili sve pa i najteže i najnapornije zadatke bez prigovora. Pozitivan stav je stanje uma i uzrok uspjeha i sreće. Osobe s pozitivnim stavom razmišljaju optimistično i očekuju da se dogodi najbolje. Pozitivan stav manifestira se kroz pozitivno, konstruktivno i kreativno razmišljanje te motivaciju za izvršenjem i ostvarenjem ciljeva. Pozitivan stav znači da očekujemo uspjeh, a ne neuspjeh, da ne odustajemo kad naiđemo na prepreke, da imamo samopoštovanje i samopouzdanje, da tražimo rješenja te prepoznajemo mogućnosti, a ne samo da tražimo probleme i krivce koji su do njih doveli.

Radnik koji pokazuje negativan stav i očekuje neuspjeh i poteškoće i komunicira što se NE može napraviti, umjesto onoga što se može napraviti i postići, ne pridonosi uspjehu posla koji obavlja niti tvrtki u kojoj radi. Radnik koji neće, ne zna ili ne može, nije dobitna kombinacija za poslodavca i uspjeh tvrtke. Osim ovih, postoji još cijeli niz stručnih i osobnih kompetencija koje su više ili manje poželjne prilikom zapošljavanja u određenoj kompaniji ili djelatnosti, no svaki poslodavac svjesno ili nesvjesno traži upravo ove četiri kvalitete u svim svojim zaposlenicima kao i u svim kandidatima koje želi zaposliti. Ove kvalitete radnika, osim što osiguravaju kontinuirano obavljanje poslova bez zastoja i poteškoća, omogućavaju poslodavcu da razvija svoje poslovanje, razvija nove proizvode i usluge, unaprjeđuje svoju konkurentnost na tržištu i u konačnici ostvaruje željeni prihod.

 

TECUMVIVA - ARHIVA TEKSTOVA:  

->Rat za talente je počeo!
->Rad na crno - neisplativ svima 
->Uvođenje mentorskih programa
->Aktivno traženje posla - posao sam po sebi
->Kako nagraditi angažman zaposlenika
->Proaktivnost i poduzetnost: Jeste li sanjar ili činitelj?
->Zbrinjavanje viška radnika - izbor ili obaveza?
->Poslovna politika: Kako do veće plaće?
->Razgovor za posao: Kako odabrati novog zaposlenika
->Razgovor za posao: Zaposlite me(ne)!
->Kritika u tuđim cipelama
->Uštedite novac bontonom!
->Organizacijskom kulturom do pozitivne klime 
->Zakon o radu: Kako poslovati u moru propisa
->Zašto trebamo opise radnih mjesta