• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Pogled u budućnost kroz pametne naočale PDF Print E-mail
Friday, 27 February 2015 15:58

andrija-frincic-novoOsim pružanja relevantnih informacija, platformu pametnih naočala je moguće iskoristiti i za prikaz prilagođenih preporuka. Sustav može temeljem lokacije kupca unutar trgovine, njegove online prošlosti i prošlih transakcija prikazati relevantnu preporuku i tako skratiti vrijeme utrošeno na kupovinu.

Piše: Andrija Frinčić, CEO, Implementacija snova d.o.o.

Iako je Google već umirovio program koji je razvijao platformu pametnih naočala te je njezina budućnost postala upitna, komercijalna verzija Google naočala (proizvod se službeno zove Google Glass) mogla bi se na policama pojaviti već u ovoj godini (ili, kako je izglednije, u sljedećoj), a na nama ostaje da kroz razvoj programske podrške učinimo ovu igračku korisnim alatom. Hoće li tehnologija zaživjeti ili ne ostaje da vidimo, no s obzirom da se i drugi veliki igrači pridružuju Googleu, tu prvenstveno mislim na Microsoft, mislim da ćemo o pametnim naočalama još dosta pisati i čitati, a jednoga dana ih možda i stavimo na glavu. No krenimo redom...

SKOK PADOBRANOM I PRIZEMLJENJE

Sve je počelo skokom padobranom iznad konferencijskog centra u kojem se održava Google IO konferencija. Ovoga puta padobranci su bili naoružani posebnim naočalama, koje su nama na zemlji u realnom vremenu prikazivale istu onu sliku koju vide i padobranci. Osim toga, naočale su naoružane malim ekranom koji nositelju prikazuje razne korisne informacije. Povezuju se s Android pametnim telefonima i imaju ogroman potencijal. Mislim da je većina ljudi koja prati tehniku tog dana, ne tako davne 2012., rekla - to je to... Ovo će pokrenuti novu revoluciju... I bez obzira na to što smo se tada u to svi kleli, na žalost se nije dogodilo. Google je pokrenuo Explorer program, unutar kojeg je omogućio pojedincima i kompanijama da istražuju mogućnosti platforme, i na tome je sve stalo. U sklopu ovog programa više malih tvrtki razvijalo je različita programska rješenja za pametne naočale, isto tako i veliki igrači iz različitih industrija poigrali su se s ovom igračkom i stali. U isto vrijeme pojavili su se i prvi kritičari platforme, te se sve više postavljalo pitanje narušavanja privatnosti ljudi koje naočale snimaju. Stvari su išle toliko daleko da je na nekim mjestima čak i zabranjeno nošenje ovog gadgeta. Bilo kako bilo, oduševljenje je splasnulo i krajem 2014. godine Explorer program je umirovljen...

A MALOPRODAJA?

Ovakva tehnološka platforma može uvelike promijeniti iskustvo kupaca, ali i trgovaca. U vremenu u kojem živimo pravovremena i relevantna informacija je izuzetno bitna. Kupac, koji nosi pametne naočale u trgovini, može na malom info ekranu u realnom vremenu dobiti relevantne informacije o proizvodu koji gleda. Aplikacija koja stoji iza svega može proizvode razaznati ili na temelju nekog oblika bar koda ili prepoznavanjem slike proizvoda. Osim pružanja relevantnih informacija, platformu je moguće iskoristiti i za prikaz prilagođenih preporuka. Sustav može temeljem lokacije kupca unutar trgovine, njegove online prošlosti i prošlih transakcija prikazati relevantnu preporuku i tako skratiti vrijeme utrošeno na kupovinu. Platforma također može pomoći i djelatnicima u maloprodaji, i to kroz prikaz relevantnih informacija o kupcu koje osoblju olakšavaju komunikaciju s kupcem i prodajni proces čine uspješnijim. Osim same komunikacije, sustav je moguće iskoristiti za klasifikaciju emocija potrošača što djelatnicima u trgovinama također olakšava pristup pojedinom kupcu. Od svih mogućih primjena ove tehnologije u maloprodaji po meni je najveća mogućnost implementacije virtualne trgovine i mogućnost kupovine od doma.

ZANIMLJIVI DOMAĆI STURTUPOVI

U proteklih nekoliko godina hrvatska startup scena bilježi svojevrstan procvat. U moru startupova izdvojio bih dva stvarno interesantna i oba su fokusirana na maloprodaju i oba žele promijeniti način na koji kupujemo... Trillenium platforma želi fizičke trgovine pretvoriti u njihove virtualne 3D ekvivalente, a koji će nam omogućavati da kupujemo iz naslonjača putem računala, tableta ili pametnog telefona. Osim što iza projekta stoji jaka ekipa na čelu s Hrvojem Prpićem, već su osigurali i suradnju kroz suvlasništvo s ASOS-om (najvećom online trgovinom odjećom). Uz ovakvog partnera i tehnologiju koju je Microsoft upravo ovih dana predstavio, Trillenium doista ima potencijala promijeniti način na koji kupujemo. Drugi interesantni startup koji svoju ideju temelji isključivo na pametnim naočalama je Rent A Shopper.

Ekipa koja stoji iza ovog projekta želi stvoriti platformu koja će nama 'trosjed kupcima' omogućiti unajmljivanje agenta opremljenog pametnim naočalama koji će za nas obaviti kupovinu bilo gdje na svijetu. I ne samo to, nego ćemo mi biti dio cijelog tog događaja kroz video koji će do nas dolaziti iz agentovih naočala. Luda ideja i kvalitetan tim vođen Željkom Rihom obećavaju. Ono što me veseli je da i kod nas mlade firme, bez obzira na to koliko je neka tehnologija riskantna, žele eksperimentirati i imaju energije i hrabrosti promijeniti nešto tradicionalno poput maloprodaje. Tehnologija očito postoji, zainteresirane strane su također tu, a i razne firme počinju predstavljati svoju viziju kupovine. Prirodno se postavlja pitanje što nam donosi budućnost. Uvid u dio budućnosti ovih nam je dana omogućio Microsoft predstavljanjem pametnih naočala na steroidima. HoloLens je Microsoftova vizija pametnih naočala i mogu sa sigurnošću reći da one predstavlja ono što nam budućnost stvarno donosi.

BACK TO THE FUTURE

Google je sa svojim naočalama otvorio vrata novog tehnološkog područja, no Microsoft nam je omogućio da zakoračimo u budućnost. Za razliku od Google Glassa koji ima mali ekran na kojem se prikazuje mala količina informacija, Microsoft HoloLens prekriva u potpunosti oba oka (kao naočale za sunčanje). Zahvaljujući tome HoloLens može kombinirati pravu 3D sliku s onim što stvarno vidimo. Ovo pak znači da platforma može smjestiti bilo koji virtualni 3D predmet u prostor koji promatramo i da mi zapravo ne možemo vidjeti razliku između stvarnog predmeta i projiciranog 3D modela. Hologram je tu, sada nam samo fali komandant Data. :-)

E, sada, zašto sam spominjao Trillenium. Trillenium nam omogućava da izradimo virtualnu 3D trgovinu, s druge pak strane HoloLens nam omogućava da vidimo virtualni 3D prostor i da on bude superponiran na sliku prostora u kojem boravimo. Kombinacija ove dvije tehnologije predstavlja budućnost trgovine. Zamislite samo, stojite u svojoj kupaonici obučeni u ofucanu trenirku, na glavi HoloLens, gledate se u ogledalu i vidite svoju sliku obučenu u najnovije odijelo vaše omiljene marke.. Potrebno je samo potvrdno kimnuti glavom i računalo će naručiti za nas, platiti, bit će nam dostavljeno na adresu. Nema više odlazaka u garderobu i isprobavanja beskonačnog broja odjevnih predmeta dok ne nađem onaj koji mi odgovara. Meni se ova budućnost sviđa, a vama?

 

ANDRIJA FRINČIĆ -> ARHIVA TEKSTOVA:

->Retrospektiva: Godina bez značajnih tehnoloških promjena
->Internet of Things: Kad strojevi pričaju iza naših leđa
->Razvoj i inovacije: 3D ispis - renesansa maloprodaje?  
->Tehnologija u retailu 2013. 
->Trendovi i prognoze: Alati budućnosti u retailu
->Podaci su naše najveće blago 
->Digitalni kanali: Komunikacijom do boljeg odnosa s kupcem
->Podatkovni centri: Trgovina u oblacima
->Kupac u fokusu Business Inteligencea
->Biometrijsko plaćanje: Otiskom prsta do ubrzane kupovine
->Mikrolokacija - zlatna koka modernog retaila
->Forsquare: Komunikacija brendova s korisnicima
->Živjela digitalna tržnica