• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
MasterCard: Razvijamo napredna rješenja plaćanja PDF Print E-mail
Friday, 24 April 2015 18:56

sanja-zigic-mastercardElektronička plaćanja sve su aktualnija i u Hrvatskoj. Svjetska platna i tehnološka kompanija MasterCard, najbrža platna mreža na svijetu koja povezuje vlasnike kartica, financijske institucije, prodavače, javne uprave i poslovne subjekte u više od 210 zemalja, nudi rješenja koja čine jednostavnijim svakodnevne trgovačke aktivnosti kao što su kupnja, putovanja, poslovanje i rukovođenje financijama. O novostima vezanim za projekte kompanije MasterCard u Hrvatskoj razgovaramo sa Sanjom Žigić, MasterCard Country menadžericom za Hrvatsku.

Razgovarala: Marija Kosor 

Koliko je u posljednjih godinu dana u Hrvatskoj porastao broj lokacija koje prihvaćaju beskontaktna plaćanja? Tko su klijenti kompanije MasterCard?

Na globalnoj i lokalnoj razini poslujemo s financijskim institucijama, trgovcima, vladama i kompanijama iz cijelog svijeta kako bismo omogućili elektronička plaćanja i pružili posebne pogodnosti svim sudionicima platnog procesa. Mi nismo izdavatelji kartica, nego radimo na razvijanju naprednih rješenja plaćanja i godišnje neprimjetno procesuiramo milijarde transakcija iz cijelog svijeta. Na hrvatskom tržištu surađujemo s brojnim trgovcima i bankama koje samostalno odlučuju koje će proizvode i dodatne usluge ponuditi svojim korisnicima. Beskontaktna plaćanja jedan su od glavnih trendova u platnoj industriji na području centralne i istočne Europe, uključujući i Hrvatsku.

Na širem području Europe, beskontaknta plaćanja sve su popularnija, a broj transakcija porastao je za 174% u odnosu na prethodnu godinu, dok je broj transakcija po korisniku porastao za više od 20%. Važan čimbenik rasta beskontaktnih i općenito elektroničkih plaćanja je razvoj prihvatne mreže, što je kontinuirani proces. Zbog politike kompanije ne smijem iznositi broj trgovačkih lokacija koje prihvaćaju ovu inovativnu metodu plaćanja, ali MasterCard beskontaktne transakcije već su moguće u supermarketima, kinima, restoranima, ljekarnama i drugim lokacijama u Hrvatskoj. Trenutno postoji pet banaka izdavatelja beskontaktnih kartica, a beskontaktne kartice izdane u zemlji mogu se koristiti na više od 3 milijuna lokacija u 68 zemalja svijeta.

Također, rezultati MasterIndex istraživanja provedenog u Hrvatskoj u razdoblju od svibnja do listopada 2014. godine, pokazali su kako je za 22% porastao broj korisnika kartica koji su upoznati s beskontaktnim plaćanjima, a korištenje beskontaktnih kartica poraslo je za 7%. Ovi podaci pokazuju kako su korisnici kartica prepoznali sigurnost, jednostavnost i pogodnosti beskontaktnih plaćanja te se sve više uključuju u svoju svakodnevnu kupovinu. Vjerujem da će buduća edukacija trgovaca i korisnika o pogodnostima beskontaktne tehnologije prilikom svakodnevnih plaćanja dovesti do porasta i masovne upotrebe beskontaktnih plaćanja u Hrvatskoj, što u konačnici i predstavlja naš cilj kad govorimo o ovoj tehnologiji.

Koje su prednosti digitalne trgovine u odnosu na standardne načine plaćanja?

Elektronička plaćanja – plaćanja karticama i internetske transakcije, već su značajno unaprijedila proces plaćanja, budući da predstavljaju jednostavnu zamjenu za gotovinu. Ona pružaju veću vrijednost svim dionicima platnog tržišta, zato što su transparentna i može ih se lako pratiti, čime predstavljaju najbolji način za suzbijanje sive ekonomije i smanjenja neovlaštenih aktivnosti često povezanih s gotovinom. Postoje i druge prednosti poput brzine plaćanja, jednostavnosti i sigurnosti korištenja. Metode digitalnih plaćanja poput naprednog m-payment rješenja i digitalnih novčanika, omogućuju provedbu transakcija s bilo kojeg mjesta u bilo koje vrijeme i s uređaja koji korisnik preferira.

Naš MasterPass digitalni novčanik dobar je primjer digitalnog trgovinskog rješenja budući da su na njemu spremljeni podaci o kartici, osobni podaci, podaci o zdravstvenoj kartici i karticama lojalnosti, detalji o adresama itd. Ukratko, svi oni podaci koji bi mogli biti potrebni korisnicima, uz pomoć MasterPass usluge dostupni su bilo kada i gdje god se nalazili. Istovremeno, u doba umreženih uređaja, trgovci mogu ostvariti promet na svim platformama te primiti uplate u stvarnom i digitalnom svijetu. Iz tog razloga možemo reći kako je glavna prednost digitalnih plaćanja to što ispunjavaju stvarne potrebe korisnika uključenih u platni ekosistem, uz istovremeno pružanje dodatne vrijednosti iskustva kupovine, što nije bilo moguće u pred-digitalno doba.

Nedavno je MasterCard izvijestio o projektima koje provodi u više od 15 zemalja, a koji korisnicima nude više opcija plaćanja na njihovim Android uređajima. O kakvim je projektima riječ i koji od njih se provode u Hrvatskoj?

sanja-zigic-mastercard-2Projekti o kojima govorite pospješuju korištenje HCE (Host Card Emulation) tehnologije i usluga baziranih u oblaku u svrhu ostvarenja sigurnih beskontaktnih transakcija i transakcija na daljinu. Naša je vizija stvaranje i isporuka odličnih iskustava digitalnih plaćanja kod korisnika svih kanala i uređaja, a HCE i usluge koje se nalazi u oblaku predstavljaju još jedan korak naprijed u ostvarenju te vizije. Radi se o alternativi 'Secure Element' pristupa kod kojeg postoji fizički dio mobilnog uređaja na kojem su pohranjene sve informacije o plaćanjima i platnim karticama. Sad su ti podaci pohranjeni u oblaku, što ih čini dostupnima u bilo koje doba i na širokoj paleti uređaja koje korisnici mogu koristiti. To pojednostavljuje i ubrzava implementaciju rješenja beskontaktnih i mobilnih plaćanja.

Nedavno najavljeni projekti pružaju korisnicima više opcija plaćanja na njihovim Android uređajima od verzije Kit.Kat 4.4. Ova podrška trenutačno je dostupna u zemljama poput Australije, Kanade, Francuske, Njemačke, Italije, Rusije, Španjolske, Ujedinjenog Kraljevstva i Sjedinjenih Američkih Država, a cilj nam je implementirati ovu dobru praksu i na drugim tržištima, uključujući i Hrvatsku, jednom kada se ispune svi infrastrukturni zahtjevi. Najpoznatiji primjeri HCE platnog rješenja na android uređajima svakako je nedavno najavljen Samsung Pay, mobilna platna usluga koja omogućuje korisnicima MasterCard kartica da svoje svakodnevne kupnje obavljaju pomoću njihovog Samsung Galaxy S6 pametnog telefona.

Kakvi su daljnji planovi Vaše kompanije na lokalnoj razini?

Već smo godinama prisutni na Hrvatskom tržištu i s vremenom smo ojačali našu poziciju među partnerima, bankama, trgovcima i drugim dionicima, što nam je i prioritet za budućnost. Cilj nam je nastaviti sa širenjem ponude tehnologija i rješenja sukladno sa stvarnim potrebama i životnim stilovima hrvatskih korisnika te ostati na granici inovacija. Tijekom tog procesa, važno je da korisnici kartica razumiju tehnologije koje su dostupne, budući da je to temelj njihove implementacije u svakodnevni život. Mi ćemo i dalje nastaviti s našim partnerima - bankama, telekomunikacijskim kompanijama i trgovcima, raditi na financijskoj edukaciji korisnika naših kartica.