• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Deklaracije: Potrošači žele 'čiste etikete' PDF Print E-mail

jim-lucas-2Ako vaš proizvod sadrži i sastojke koji nisu toliko dobri za zdravlje, kao što je dodani šećer, obavezno navedite i taj sastojak na pakiranju i objasnite zbog čega je prisutan u proizvodu. Ukoliko ovo napravite na pravi način, zadobit ćete povjerenje potrošača.

Piše: Jim Lucas, Director, Global Insights and Strategy, SGK

Neovisno o generaciji ili demografskim karakteristikama, potrošače sve više privlače proizvodi koji im osiguravaju ono što je potrebno kako bi živjeli zdravijim, ispunjenijim i duljim životom. Ali proizvodi bivaju povučeni s tržišta, alergije izazivaju strah, a štetni aditivi su prisutni u mnogim namirnicama na policama današnjih trgovina i sve ovo ozbiljno brine potrošače.

POTROŠAČI ŽELE: ČISTO!

Kada biraju prehrambene proizvode, potrošači sve više i više gledaju etikete na njima i žele da one odgovaraju samo jednom opisu: čisto. Čak bi 22% kupaca prehrambenih namirnica u SAD-u voljelo da etikete na pakiranjima budu unaprijeđene na način koji bi im omogućio lakše identificiranje zdravijih proizvoda, pri čemu manje od 38% vjeruje u ono što piše na etiketama, prema globalnim potrošačkim trendovima za 2015., internacionalne agencije za istraživanje tržišta Mintel.

NEMA SLUŽBENE DEFINICIJE

Tu na scenu stupaju 'čiste etikete'. Koncept 'čistog označavanja' dobio je na značaju posljednjih godina, usporedo s rastućim zahtjevima potrošača za većom transparentnošću u označavanju koji, reklo bi se, neće postati manje izraženi. Za razliku od termina 'organsko', ne postoji službena definicija za termin 'čista etiketa'. Značenje ovog termina u velikoj mjeri odredili su sami potrošači. Ono se odnosi na želju potrošača za iskrenim označavanjem hrane, gdje je na etiketi precizno navedeno kojih sastojaka u tom proizvodu ima, a kojih nema, kao i na kompletan i točan prikaz proizvoda koji razmišljaju kupiti.

Ovakav prikaz je važan, uzimajući u obzir da većina potrošača smatra da su informacije o sastojcima na pakiranjima važne, više od 1/3 (37%) je zbunjeno navodima na pakiranjima hrane koju kupuju, istaknuli su Lynn Dornblaser i David Jago iz Mintela, u 'Clean Label Is the New Natural' prezentaciji na IFT godišnjem okupljanju u New Orleansu prošle godine. Ali što taj termin 'čisto' zaista znači? I kako će 'čiste etikete' pomoći pri izgradnji dubljeg odnosa s potrošačima, osnovanog na povjerenju? 'Čista etiketa' pruža potrošačima jasan, kompletan i točan prikaz proizvoda čiju kupovinu razmatraju. Ona podrazumijeva dostupnost, transparentnost, jednostavnost i manje 'loših' sastojaka.

DOSTUPNOST

Potrošači pokušavaju shvatiti što jedu, ali brendovi i trgovci im uglavnom ne osiguravaju informacije koje je lako razumjeti, ili one baš nisu dostupne. Zbog toga bi 'čistu etiketu' trebalo lako pronaći i pročitati i nije poželjno da kupcima treba dodatna oprema kako bi je dešifrirali. Na primjer, Wegmans Food Markets sa sjedištem u New Yorku dobrovoljno sudjeluje 'Facts Up Front inicijativi ('Činjenice naprijed') i na svojim trgovačkim markama prezentira informacije o kalorijama, zasićenim mastima, natriju, šećeru itd, na prednjoj strani pakiranja, u većem formatu, koji je lagan za čitanje. I neke druge vrlo poznate kompanije također su primijenile 'Činjenice naprijed' sistem na svojim proizvodima, nacionalnim brendovima ili trgovačkim robnim markama.

TRANSPARENTNOST

Ovdje se radi o stavljanju odnosa s vašim kupcima i potrošačima na prvo mjesto i o tome da se toga držite, i u dobru i u zlu. Ovo je prilika da, osiguravajući potrošačima potrebne informacije, napravite nešto osvježavajuće i drugačije. Ako vaš proizvod sadrži i sastojke koji nisu toliko dobri za zdravlje, kao što je dodani šećer, obavezno navedite i taj sastojak na pakiranju i objasnite zbog čega je prisutan u proizvodu. Ukoliko ovo napravite na pravi način, zadobit ćete povjerenje potrošača i prednost u odnosu na konkurenciju. Napravite ovo ne zato što morate, jer vas zakon ili neka odredba obavezuje, već zato što je tako najbolje za vaše potrošače.

JEDNOSTAVNOST

Potrošači žude za jednostavnošću. Skloni su tome da kupuju proizvode koji sadrže 100% prirodne, tradicionalne i poznate sastojke. Sudionici na tržištu mogu očekivati da će potrošači kupovati ne samo na osnovu onoga čega nema u proizvodu, već na osnovu toga čega u proizvodu - ima. U tom smislu, Naked Juice je prije nekoliko godina imao odlične etikete s porukama kao što su '5 borovnica, 4 maline, ½ banane', uz jednostavne grafikone sastojaka. Pritom, lista sastojaka ovog brenda ni na koji način ne narušava poruke prikazane na proizvodu. U ovom primjeru, korištenje poznatih, tradicionalnih sastojaka bilo je u skladu s potrebom potrošača za jednostavnošću, kada se radi o hrani koju kupuju.

MANJE 'LOŠIH' SASTOJAKA

Naravno da potrošači žele hranu koja je jednostavna, prirodna, organska - što manje štetnih, 'loših' sastojaka u vašem proizvodu - to bolje. Neki trgovci su preuzeli ključnu ulogu na ovom polju, posebno kada je riječ o njihovoj smrznutoj ili rashlađenoj hrani. Odličan primjer je 'Jednostavna istina' (Simple Truth) i Krogerova 'Jednostavna istina Organic bez 101' od Krogera, Sinsinati. Svi proizvodi obilježeni oznakom 'bez 101' su doslovno bez 101 sastojka za koje su potrošači rekli Krogeru da ih ne žele u svojoj hrani. Druge privatne robne marke su razvile logo znakove koji naglašavaju dobre aspekte hrane koja možda nije poznata kao hrana sa savršenim nutricionističkim profilom.

NEMA JEDNOG RJEŠENJA

Dok kompanije eksperimentiraju s novim i angažiranim načinima uvođenja 'čistog označavanja' na etiketama svojih proizvoda, postaje evidentno da ne postoji jedno rješenje koje odgovara svima. Ne morate biti savršeni kako biste ostavili trajan dojam na kupce i potrošače, ali morate im jasno staviti do znanja da imate na umu njihove interese i da koristite ovu priliku da se 'pomirite' s njima i da se fokusirate na bolji međusobni odnos.


FMCG Plus - ARHIVA TEKSTOVA:

->Roba široke potrošnje na benzinskim postajama
->Lokacija, lokacija i lokacija
->MasterCard: Razvijamo napredna rješenja plaćanja
->Sustavi upravljanja u prehrambenoj industriji
->Izvorni tradicijski proizvodi: Hrvatska hrana - dio tradicije Europe