• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Jesu li mobilne aplikacije budućnost svakog trgovca? PDF Print E-mail
Wednesday, 16 March 2016 12:08

aplikacijeTrend mobilnih aplikacija u trgovini više se ne može ignorirati. Pitanje je samo koje su mobilne funkcije kupcima, odnosno trgovcima, najinteresantnije. Rezultati analize tvrtke Forrester pokazuju da je današnjim kupcima najvažniji skup funkcija grupiranih oko customer loyalty aplikacija.

Piše: Darko Pavić, CEO, Service Plus Group
Twitter: @PavicDarko

U početku se odgovor na pitanje iz naslova ne čini nimalo laganim. Naime, iza njega se krije nekoliko drugih pitanja kao što su: “Što je to što kupci najviše žele?”, “Kako će se trgovina mijenjati u bliskoj budućnosti?”, “Kako će se mijenjati ostale navike kupaca u smislu korištenja novih tehnologija?”... Neke činjenice koje nam mogu pomoći da damo odgovor na sva ova pitanja već su danas vidljive.

VRIJEME PROVEDENO NA INTERNETU

Po rezultatima istraživanja Smart Insightsa, u SAD-u, jasno je da prosječno vrijeme koje provedemo na internetu raste iz godine u godinu. Osim toga, vrijeme provedeno na internetu na mobilnim uređajima prestiglo je još 2014. godine vrijeme provedeno na internetu na desktop ili laptop računalu. U 2015. se razlika još više povećala, a trend nastavio. Vrlo slična situacija je i u Europi, odnosno ostalim zemljama svijeta. Statistike privatnih stranica u Europi pokazuju čak još ekstremniju sliku. Primjer je privatni blog www. aktiv-mit-spass.de (privatna blog stranica autora o prehrani, sportu i putovanjima) koji se s prosječno 800 jedinstvenih posjetitelja na dan ubraja među bolje posjećene privatne stranice u Njemačkoj. Čak 66,6% posjetitelja ove stranice koristi mobilne telefone, 21,88% desktop i laptop računala, a 11,52% tablete. Analiza kanala putem kojih korisnici interneta traže dodatne informacije o artiklima trgovaca pokazuje da su na prvom mjestu još uvijek pretraživači kao što je Google, ali 26% svih pretraga o artiklima vrši se putem brendiranih mobilnih aplikacija. Pod njima se najviše podrazumijevaju mobilne aplikacije proizvođača i trgovaca, s tim da je udio mobilnih aplikacija trgovaca još uvijek daleko manji. Trend je vrlo uočljiv - mobilni uređaji postaju sve važniji.

NAJVAŽNIJE APLIKACIJE

Dosta trgovaca je već primijetilo ovaj trend i implementiralo svoje mobilne aplikacije. Analiza usmjerena budućnosti trgovine dovela nas je do zaključka da su mobilne aplikacije već postale sadašnjost mnogih trgovaca. Trend mobilnih aplikacija u trgovini više se ne može ignorirati, pitanje je samo koje mobilne funkcije su kupcima, odnosno trgovcima, najinteresantnije. Rezultati analize tvrtke Forrester pokazuju da je današnjim kupcima najvažniji skup funkcija grupiranih oko customer loyalty aplikacija, odnosno aplikacija koje potiču vjernost kupaca. Drugi vrlo važan rezultat ovog istraživanja je jasan zaključak da kupci koji koriste mobilne aplikacije trgovaca češće odlaze u prodavaonicu od onih koji nemaju aplikacije. S jedne strane, trgovcu postaje sve važnije da iskoristi mobilnu aplikaciju kao marketinški kanal kako bi doveo što više kupaca u prodavaonicu. S druge strane, trgovac kroz svoju aplikaciju mora ponuditi kupcu jasnu dodatnu vrijednost. Drugim riječima, mobilna aplikacija mora imati smisla. Istraživanje kompanije Applift jasno pokazuje zašto kupci najradije koriste mobilne aplikacije po dolasku u prodavaonicu.

LOVAC NA UŠTEDE

Analizirajući navike i ponašanje kupaca u odnosu na mobilni svijet, neki trgovci su već implementirali vrlo uspješne koncepte. Jedan od najbolji primjera je Walmart i njegova mobilna aplikacija. Ona trenutno spada u aplikacije čiji se broj korisnika konstantno povećava vrtoglavom brzinom. Sredinom prošle godine imala je 22 milijuna korisnika čime je u SAD-u prestigla čak i e-bay i približila se Amazonu koji drži prvo mjesto. Ovakva rasprostranjenost uvjetovana je upravo činjenicom da ova aplikacija pruža kupcima baš ono što oni smatraju korisnim. Aplikacija se zove Savings catcher što bi u prijevodu značilo Lovac na uštede. Helen Vaid, zamjenica direktora odjela za brigu o kupcima pri walmart.comu o aplikaciji kaže: “Kupci su dolazili u prodavaonicu sa 15 različitih brošura od raznih trgovaca i prije kupovine bi listali i uspoređivali cijene. Bilo je očigledno da ovim možemo olakšati život našim kupcima”. Walmartova aplikacija automatski uspoređuje cijene trgovaca širom SAD-a s onima u Walmartovim prodavaonicama. Aplikacija funkcionira tako da kupac nakon kupovine u Walmartu skenira svoj račun, a aplikacija istražuje postoji li kod nekog drugog trgovca jeftinija ponuda za sve artikle s računa. Ukoliko postoji jeftinija ponuda, kupac dobije isplaćenu razliku. Kroz ovakav pristup tržištu, Walmart je ne samo stvorio veću transparentnost, nego i direktnu financijsku korist za svoje kupce.

KONZERVATIVNA EUROPA

Kada se promatraju europska tržišta, može se primijetiti da su ona nešto konzervativnija. Mobilne aplikacije su manje rasprostranjene i najčešće se odnose samo na jednog trgovca i njegovu ponudu. Tako je, na primjer, najviše instalirana aplikacija u Njemačkoj - Lidlova. Funkcije su 100% fokusirane na sam Lidl i pokrivaju aktualne ponude, traženje artikala u asortimanu, identifikaciju najbliže prodavaonice, aktualne brošure i online naručivanje željenog artikla.

ODGOVOR NA PITANJE

Vratimo se još jednom na naše pitanje iz naslova: “Jesu li mobilne aplikacije budućnost svakog trgovca?”. Ukoliko rezimiramo sve prethodno, možemo reći: - mobilni uređaji su kao alat za kretanje internetom već prestigli sve ostale uređaje; - postoji veliki broj korisnika koji ima isključivo mobilne uređaje i nema niti namjerava kupiti bilo koji drugi uređaj; - online trgovina raste vrtoglavom brzinom i sigurno će nastaviti svoj rast; - veliki broj trgovaca svojim kupcima već nudi dodatnu vrijednost kroz svoje mobilne aplikacije. Time je odgovor na naše pitanje vrlo kratak i jasan: Da, budućnost svakog trgovca leži u mobilnim aplikacijama.

Izvori: Statistike o korisnicima mobilnih uređaja: http://www.smartinsights.com/mobile-marketing/mobile-marketing-analytics/ mobile-marketing-statistics/; Forrester analiza trgovačkih mobilnih aplikacija: http://digiday. com/brands/state-retail-mobile-apps-5-charts/; ‘Ko najviše koristi mobilne aplikacije’ - članak AppLifta, 4.9.2015; http://www.applift. com/blog/retail-mobile-apps

 

TEHNOLOGIJA - ARHIVA TEKSTOVA: 

->Kako nosivi gadgeti mijenjaju trgovinu?
->Umrežavanje: Internet pametnih stvari
->Mali trgovci često ne shvaćaju važnost softvera
->Budućnost maloprodaje: Tehnologija za kultiviranje odnosa s kupcima 
->Izazovi za kupca u doba mobilne trgovine
->Online kupovina: Što nam donosi budućnost
->Pogled u budućnost kroz pametne naočale
->Retrospektiva: Godina bez značajnih tehnoloških promjena
->Internet of Things: Kad strojevi pričaju iza naših leđa
->Razvoj i inovacije: 3D ispis - renesansa maloprodaje?  
->Tehnologija u retailu 2013. 
->Trendovi i prognoze: Alati budućnosti u retailu
->Podaci su naše najveće blago 
->Digitalni kanali: Komunikacijom do boljeg odnosa s kupcem
->Podatkovni centri: Trgovina u oblacima
->Kupac u fokusu Business Inteligencea
->Biometrijsko plaćanje: Otiskom prsta do ubrzane kupovine
->Mikrolokacija - zlatna koka modernog retaila
->Forsquare: Komunikacija brendova s korisnicima
->Živjela digitalna tržnica