• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Trgovina namirnicama: Top 5 globalnih trendova u 2016. PDF Print E-mail
Thursday, 28 April 2016 16:41

toby-pickardTop trendovi koji će u ovoj godini biti zastupljeni diljem svijeta, kada je riječ o prehrani i FMCG industriji, su: Zdravlje u srcu trgovine, Istok preuzima vodstvo, Moguća misija, Moć glasa i Emocija vs promocija.

Piše: Toby Pickard, Senior Retail Analyst – Multichannel, IGD

1. ZDRAVLJE U SRCU TRGOVINE

Zdravlje i opće blagostanje potrošača postat će još veća briga za vlade, industriju i potrošače diljem svijeta. Vlade će vršiti veći pritisak na industriju kako bi dala svoj doprinos nacionalnim zdravstvenim ciljevima, a za kompanije će ovo biti velika konkurentska prilika što će dovesti do čitavog niza inovacija.

Što ovo znači:

• Raspored i prikaz proizvoda u fizičkim trgovinama će se izmijeniti kako bi se kupci potaknuli na kupnju zdravijih proizvoda.
• Online trgovine će ohrabrivati kupce da se, birajući proizvode, okrenu zdravijim opcijama.
• Trgovci će poticati kupce na kupovanje zdravijih proizvoda pomoću akcija, promocija i/ili nagrada.
• Trgovci će mijenjati asortiman, dajući prednost zdravim proizvodima, što znači da će svoj način poslovanja mijenjati i dobavljači.
• Trgovci i proizvođači će nuditi pomoć, podršku i savjete u objektu, online i na proizvodima kako bi potaknuli potrošače da za sebe kreiraju zdravu izbalansiranu prehranu.

Već primijenjeno:

• Loblaw u Kanadi zapošljava dijabetičare koji pomažu kupcima savjetima kod planiranja obroka i razumijevanja etiketa na proizvodima te daju sate kuhanja na prodajnom mjestu. Oni također surađuju s farmaceutima u objektima kako bi ponudili integrirane zdravstvene programe.
• Robinsons Supermarket’s na Filipinima ima odel za zdravlje i wellness u prostoru okrenutom potrošačima i propagira filozofiju 'Jedi dobro, potroši manje', nudeći svježe i zdrave prehrambene proizvode po pristupačnim cijenama.

2. ISTOK PREUZIMA VODSTVO

U maloprodaji, najbolje prakse su se tradicionalno 'prelijevale' od Zapada ka Istoku. Sada su ekonomije Azije toliko dinamične da se situacija preokreće. Zapadni trgovci moraju uhvatiti korak ukoliko ne žele biti u zaostatku.

Što ovo znači:

• Azijska tržišta su već preuzela vodstvo od zapadnih na mnogim područjima. Ovo će postati još primjetnije kada je riječ o mobilnoj trgovini i digitalnim inovacijama.
• Zapadna tržišta neće lako moći pratiti istočna i inovirati istim tempom jer će ih usporavati naslijeđena infrastruktura i ograničena sredstva za investicije.
• Zapadna tržišta će vjerojatno probati prekopirati i isprobati neke od najvećih azijskih uspjeha, kao što je organiziranje posebnih događaja koji bi pogurali prodaju, kao što je 'Dan samaca' ili novi online modeli.
• Zapadni igrači će kroz partnerstva pokušati iskoristiti prilike koje nude azijska tržišta.

Već primijenjeno:

• U listopadu 2015., Pepper robot humanoid konačno je izašao iz Japana i stigao u Carrefour u Francuskoj. Pepper je u stanju dočekati kupce i pomoći im pri kupovini.
• Mnogi trgovci su krajem 2015. lansirali online ponudu u Kini, osiguravajući potrošačima asortiman odabranih proizvoda robne marke putem 'business-to-consumer' online tržnice.

3. MOGUĆA MISIJA

Trgovci će se sve više baviti načinima na koji mogu kupcima uštedjeti vrijeme. Gradit će lojalnost nudeći kupcima komforna i jednostavna rješenja i opcije za nabavku proizvoda, obroke i hranu za ponijeti, i to na najbrži mogući način.

Što ovo znači:

• Intenzivirat će se natjecanje da se trgovine učine što ugodnijima za kupce.
• Kako veliki formati budu unapređivali svoju convenience ponudu, tradicionalne trgovine također će se morati poboljšati, kako bi ostale aktualne. Bit ćemo svjedoci pojave 'micro-convenient' trgovina i/ili automata koji nude rješenja za obroke.
• Način izlaganja proizvoda i izgled trgovina mijenjat će se kako bi se kupcima ponudio najudobniji i najbrži način kupovine.
• Proizvođači će morati postati fleksibilniji kada se radi o veličini pakiranja.
• Uspješna egzekucija će zahtijevati unaprijeđenu logistiku, mudar odabir asortimana i vještine upravljanja prostorom.

Već primijenjeno:

• Američki trgovac Kroger koristi tehnologiju za praćenje kako bi proučio kako se kupci kreću kroz trgovinu i koristi ove informacije da poboljša raspored i ubrza kupovinu.
• U Amsterdamu, Albert Heijn testira trgovinu bez blagajni koja se u potpunosti oslanja na skeniranje proizvoda od strane kupaca.

4. MOĆ GLASA

Utjecaj pametnih telefona bio je ograničen naporom potrebnim da se pristupi informacijama. Kako glasovna kontrola postaje sveprisutna, ovo će osloboditi novi val inovacija i unaprijediti rast velikih podataka (big data). Moći ćemo naručivati proizvode, organizirati svoje živote i informirati se pomoću uređaja koji će razgovarati s nama.

Što ovo znači:

• Unapređenja digitalnih asistenata koji se mogu glasovno aktivirati vjerojatno će imati veliki utjecaj na odnos ljudi prema online kupovini jer će se naručivanje proizvoda ili povlačenje narudžbe moći izvršiti u trenutku.
• Bendovi će možda početi plaćati naknade provajderima tehnologije kako bi pomoću njih osigurali prodaju svojih proizvoda. • Brendovi će se naći pred još jednim izazovom: kako dospjeti u potrošačke košarice, s obzirom da će se brendovi vjerojatno natjecati za ekskluzivna prava prodaje i preporuke proizvoda, koji bi ih učinili jedinim dobavljačima.
• Tradicionalni trgovci mogli bi se suočiti s novom konkurencijom, s obzirom da bi pretraživači mogli postati prodavaonice budućnosti. • Sistemi isporuke morat će postati pametniji, fleksibilniji, efikasniji i brži.

Već primijenjeno:

• Već postoje brojni softverski sistemi za prepoznavanje govora koji funkcioniraju na pametnim telefonima i omogućavaju korisnicima upravljanje sistemom pomoću glasovnih komandi. Apple ima Siri, Microsoftov sistem je nazvan Cortana, a Google ima Google Now.
•Amazon je lansirao Alexa softver koji pokreće Echo, koji je 'plug-in speaker', a ne telefon.

5. EMOCIJA VS PROMOCIJA

Izdvojiti se iz gomile teže je nego ikada. Sve više trgovaca bit će u zoni bez rasta. Kompanije će napredovati od 'hrpe promocija' ka novim načinima izgradnje lojalnosti, primjenjujući najnovija saznanja iz potrošačke psihologije.

Što ovo znači:

• Brendovi će se fokusirati na korištenje podrobnih analiza ponašanja potrošača kako bi s njima postigli personaliziranu interakciju.
• Trgovci će naučiti kako osvojiti kupce u svakom trenutku. Bit ćemo svjedoci pojave mikro-momenata u komunikaciji između kupaca, brendova i trgovaca.
• Brendovi će postati još bolji u razumijevanju puta do donošenja odluke o kupovini i važnosti 'digitalno na prvom mjestu' interakcije i potrebe za aktivnim i prilagodljivim sudjelovanjem i u fizičkom i online svijetu.
• Kompanije će se natjecati da potrošačima daju ono što žele, uključujući i povezivanje s njima koje je smisleno i koje će im ostati u sjećanju. Socijalni mediji će postati još značajniji jer pružaju mogućnost stvaranja ovakvih veza.

Već primijenjeno:

• Coca-Cola je u siječnju 2016. najavila da će svi Coke Trademark brendovi biti ujedinjeni u jednoj globalnoj kampanji s novim sloganom 'Okusi osjećaj' ('Taste the Feeling'). Cilj kampanje je oživjeti ideju da je ispijanje Coca-Cole, bilo koje Coca-Cole, jednostavno zadovoljstvo koje čini svakodnevne trenutke posebnima.
• Nekolicina vodećih trgovaca najavila je da će se od jakih promotivnih aktivnosti okrenuti ka osiguravanju nižih cijena i unapređenju svoje ponude potrošačima, uz mnogo bolju uslugu.

 

FMCG Plus - ARHIVA TEKSTOVA:

->Kupcima najvažnije posebne akcije i stjecanje dodatnih pogodnosti prilikom kupovine
->DOP je tradicionalni dio osnovne djelatnosti vodećih europskih trgovaca
->Tržište duhana u Hrvatskoj
->Deklaracije: Potrošači žele 'čiste' etikete
->Roba široke potrošnje na benzinskim postajama
->Lokacija, lokacija i lokacija
->MasterCard: Razvijamo napredna rješenja plaćanja
->Sustavi upravljanja u prehrambenoj industriji
->Izvorni tradicijski proizvodi: Hrvatska hrana - dio tradicije Europe