• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Online kupovina: Ni mali trgovci ne mogu uspješno poslovati bez interneta PDF Print E-mail
Monday, 26 September 2016 14:13

mali-trgovici-onlineZašto lokalna trgovina ne bi imala profil na Facebooku ili Twitteru? Zamislite komunikaciju preko društvenih mreža s prodavaonicom u susjedstvu - možete naručiti namirnice koje su vam neophodne i doći po njih kada vam bude ‘usput’, a uz to će vas dočekati nasmijani susjed.

Piše: Milana Božičić, Marketing Manager, Service Plus Group

Iako sve oko nas upućuje na suprotno, mnogi još uvijek vjeruju kako je upotreba interneta karakteristična isključivo za mlađe generacije iliti milenijalce. To možemo navesti kao prvu pogrešku trgovaca - jer, za internet više ne možemo iskoristiti ni onu čuvenu ‘od sedam do 77’. I sami smo svjedoci da je današnja Z generacija prije naučila koristiti pametne telefone, nego što je naučila čitati i pisati. Isto tako, milenijalce ne možemo kategorizirati prema godinama, nego prema sljedećem: koriste li nove tehnologije ili ne? Ovo pitanje nadovezuje se na pitanje kada ste posljednji put ugledali osobu, a da u ruci nije držala laptop ili mobilni telefon? Sigurno se ne možete sjetiti. Ovo si pitanje moraju postaviti lokalni trgovci i koji moraju prihvatiti realnost - živimo u svijetu modernih tehnologija i s time se treba ‘uhvatiti u koštac’.

KLIK UMJESTO TRKA U KUPOVINU

Htjeli mi to ili ne, e-trgovina će u budućnosti samo uzimati maha. I ne možemo reći da to nismo očekivali. Svakodnevnu komunikaciju sada najčešće obavljamo pisanjem SMS poruka i korištenjem Vibera, WhatsAppa i drugih aplikacija i društvenih mreža. Ne oglašavamo se više samo na tradicionalan način - putem novina, radijskih i televizijskih kanala, nego to također činimo putem društvenih mreža. I što je nakon toga moglo uslijediti nego zamjena odlaska u najbližu trgovinu ili omiljeni butik online kupovinom. Internet je uvelike dominantan medij u očima korisnika i za njih on predstavlja ‘Wonderland’.

Ukoliko smo nekada maštali o Zemlji čuda, danas živimo u toj Zemlji uvijek kada smo online. Sigurna sam da su mnogi od nas 24 sata u svojoj Zemlji čuda. Online kupovina je naročito interesantna jer nam omogućava da u svom ormaru ili frižideru imamo brendove i proizvode koji nisu karakteristični za podneblje iz kojeg potječemo. Štoviše, zar nije uzbudljiv sam trenutak kupovine preko računala ili mobilnog telefona, a tu stvar nismo prethodno dodirnuli ili probali? Mlađe generacije ne boje se tog rizika. A bez rizika nema profita. Ako se mlađe generacije ne boje rizika (a na mladima svijet ostaje), trgovci bi ih trebali slijediti jer možda baš tu leži ključ uspjeha - osluškivanje svojih mušterija.

DRUGA STRANA MEDALJE

Rješenje nikako nije ključ u bravu jer za svakoga postoji mjesto pod suncem, pa tako i za lokalne trgovce. Najveća mana online kupovine je da nema ono što nam mogu pružiti lokalni trgovci - povjerenje. Online kupovinom možemo uštedjeti vrijeme i dobiti na kućnu adresu sve što nam je potrebno, ali tko nam garantira da će naručeni proizvod biti baš kao sa slike ili da će veličina odjeće biti zaista naša odgovarajuća veličina? Lokalni trgovci imaju svoje prednosti i moraju ih biti svjesni i da unapređivati svoje poslovanje kako bi opstali na sve konkurentnijem tržištu.

PRISNOST KAO PREDNOST

Uvijek nasmijano lice koje nas oslovljava sa ‘susjede’ ne možemo očekivati u online svijetu, ali možemo u trgovini koja se nalazi u našem susjedstvu. Nije li lijep osjećaj kada ujutro krenete na posao i u prolazu čujete “Dobro jutro, kako ste danas?” ili nakon večernje šetnje “Dobro večer susjede, nabavio sam onaj cvjetni med, sutra vas čeka u trgovini”. A kako da ih i zaobiđemo kada su nam ‘na dohvat ruke’ i poneki rade nonstop, upravo zbog nas. Jesu li toga svjesni sami trgovci? Ne mogu to tvrditi, ali ako pročitaju ove redove, možda baš danas odluče uvesti nove strategije za bolje pozicioniranje na tržištu i shvate da ipak nije sve izgubljeno, kako se ponekad čini.

LOKALNA TRGOVINA NA FACEBOOKU

Mali trgovci svoj opstanak vide u udruživanju s velikim trgovcima i na ovaj proces gledaju kao na najefikasniji način borbe protiv krize i ekonomskog kraha. U svijetu ovaj koncept pokazuje dobre rezultate, ali isto se ne može reći kada je riječ o domaćem tržištu. Međutim, trgovci sebi ne smiju dozvoliti da budu lijeni, već moraju ići u korak s vremenom i izaći iz takozvane zone komfora jer upravo izvan te zone nalazi se zona uspjeha. Zona uspjeha u sadašnjosti se ogleda u modernim tehnologijama i tako će biti i u budućnosti. Kako lokalni trgovci mogu biti u skladu s modernim vremenom, a da istovremeno unaprijede svoje poslovanje?

Možemo krenuti od društvenih mreža. Zašto lokalna trgovina ne bi imala profil na Facebooku ili Twitteru? Zamislite komunikaciju preko društvenih mreža s prodavaonicom u susjedstvu - možete naručiti namirnice koje su vam neophodne i doći po njih kada vam bude ‘usput’, a uz to će vas dočekati nasmijani susjed. Svaka trgovina danas ima računalo, tako da otvaranje korisničkog računa na društvenim mrežama ne može škoditi, ali može koristiti. Kako smo već spomenuli da su povjerenje i prisnost prednost lokalnih trgovaca, to se posebno U lokalnim trgovinama teško se danas možemo susresti s modernim softverom koji posjeduje promocije, loyalty programe, aplikacije za skladišno poslovanje može istaknuti kroz razne programe lojalnosti.

Činjenica je da nas ovi programi očekuju u hipermarketima, ali nas u susjedstvu može očekivati posebna usluga gdje nam prodavač u potpunosti posvećuje pažnju, pa čak i kada je za blagajnom. U lokalnim trgovinama teško se danas možemo susresti s modernim softverom koji posjeduje promocije, loyalty programe, aplikacije za skladišno poslovanje. Ako želimo poslovati u skladu s trendovima, nećemo se naći u čuvenoj Hamletovoj nedoumici ‘biti ili ne biti’.

ZADOVOLJAN KUPAC JE DOBAR KUPAC

Tehnologija je osnovni alat za unapređenje poslovanja i poboljšanje odnosa sa kupcima jer dobar kupac je zadovoljan kupac. Kada jednom bude zadovoljan kupovinom, da li u virtualnom ili realnom svijetu, uvijek će se vratiti po još. Ključno je pružiti mu ono što želi, a uvijek treba biti korak ispred njih i svakodnevno ih osluškivati. Bili prisutni online ili ne.

 

TEHNOLOGIJA - ARHIVA TEKSTOVA: 

->Moderna trgovina: Nove tehnologije su preduvjet za opstanak na konkurentnom tržištu
->Komunikacijski kanali: Nova era marketinške strategije
->Online softverska fiskalizacija je budućnost svakog poreznog sustava
->Jesu li mobilne aplikacije budućnost svakog trgovca
->Kako nosivi gadgeti mijenjaju trgovinu?
->Umrežavanje: Internet pametnih stvari
->Mali trgovci često ne shvaćaju važnost softvera
->Budućnost maloprodaje: Tehnologija za kultiviranje odnosa s kupcima 
->Izazovi za kupca u doba mobilne trgovine
->Online kupovina: Što nam donosi budućnost
->Pogled u budućnost kroz pametne naočale
->Retrospektiva: Godina bez značajnih tehnoloških promjena
->Internet of Things: Kad strojevi pričaju iza naših leđa
->Razvoj i inovacije: 3D ispis - renesansa maloprodaje?  
->Tehnologija u retailu 2013. 
->Trendovi i prognoze: Alati budućnosti u retailu
->Podaci su naše najveće blago 
->Digitalni kanali: Komunikacijom do boljeg odnosa s kupcem
->Podatkovni centri: Trgovina u oblacima
->Kupac u fokusu Business Inteligencea
->Biometrijsko plaćanje: Otiskom prsta do ubrzane kupovine
->Mikrolokacija - zlatna koka modernog retaila
->Forsquare: Komunikacija brendova s korisnicima
->Živjela digitalna tržnica