• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Augmented reality oživljava brendove PDF Print E-mail
Monday, 26 December 2016 16:12

augmented-realityUz proširenu stvarnost sve djeluje zabavno i uzbudljivo. Za potrošače, to je pun pogodak. Za trgovce, AR tehnologija predstavlja pravo blago kada je riječ o prilagođavanju kupovine 21. stoljeću jer ovakav se način šoping iskustva do sada nije mogao ni zamisliti, a sada čini našu proširenu stvarnost.

Piše: Milana Božičić, Marketing Manager, Service Plus Group

Viđenje svijeta je individualno. Stvarnost je, pak, objektivno gledanje svakog pojedinca. A jeste li čuli za termin 'proširena stvarnost'? Proširena stvarnost je kada prethodno spomenutu stvarnost povežemo s informacijskim tehnologijama. Bilo je samo pitanje vremena kada će se realni svijet povezati s tehnologijama i napraviti pravi informacijski bum. Spoj realnog svijeta s kompjuterskim aplikacijama predstavlja proširenu stvarnost ili 'augmented reality'. Uz augmented reality, korisnikovo viđenje svijeta je prošireno kompjuterski generiranim zvukom, tekstom, slikom ili GPS podacima.

PROŠIRENA STVARNOST ≠ VIRTUALNA STVARNOST

Prirodno je težiti poboljšanju percepcije stvarnosti, ali to nužno ne znači da je nerealno i nedostižno. Poboljšanje percepcije stvarnosti ne može se izjednačiti s pojmom virtualna stvarnost. Virtualna stvarnost odnosi se na potpunu zamjenu stvarnog svijeta virtualnim. S druge strane, znak jednakosti zasigurno može stajati između poboljšanja percepcije stvarnosti i pojma augmented reality.

PROŠIRENA STVARNOST U TRGOVINI

Nove tehnologije mijenjaju osobnu iskaznicu trgovine tako brzim tempom da prije doživimo novo šoping iskustvo nego što se 'okrenemo oko vlastite osi'. U posljednjih nekoliko godina, u stvari otkako su se susreli, augmented reality i svijet maloprodaje ne razdvajaju se jedno od drugoga. Ovaj koncept uvelike mijenja svijet trgovine koji je ponovno privukao potrošače, ne samo da zastanu ispred svoje omiljene trgovine ili šoping centra, nego da dožive spoj realnosti s kompjuterskim aplikacijama. U lavini upotrebe pametnih telefona i laptopa, kada su aplikacije naša 'šalica čaja', je li se moglo doći na bolju ideju?

PRETVARANJE ZAMISLI U STVARNOST

Augmented reality ima mogućnost oživjeti svaku etiketu, brend ili izlog prodavaonice u potpunosti oživjeti i dati im novu dimenziju. Dimenziju realnosti koja u potpunosti pomuti razum. I nije ni čudo - kreativna je, inovativna i, što je najznačajnije trgovcima - zaista djeluje. Kupovina preko interneta ne dozvoljava nam diranje proizvoda koji stavljamo u svoju online potrošačku košaricu. AR tehnologija prevladava ovaj kamen spoticanja tako što maštu pretvara u stvarnost.

RJEŠENJE ZA SVAKO PODRUČJE TRGOVINE

Ikea, najpoznatiji švedski proizvođač namještaja, augmented reality je upotrijebila kao aplikaciju koja pomaže njihovim potrošačima u uređenju stana, i to na vrlo jednostavan način. Uz ovu aplikaciju, svi koji žele kupiti Ikein namještaj imaju priliku svaki komad namještaja smjestiti u svoj dom i vidjeti je li to pravi izbor za njih. Prednost ovakvog načina primjene proširene stvarnosti ogleda se u uštedi vremena i zaista jednom nevjerojatnom iskustvu. Sigurna sam da su ovu aplikaciju iz znatiželje isprobali i oni koji imaju potpuno uređen dom, a isto tako sam sigurna da su se odlučili i na kupovinu, iako nije bila neophodna. Proširena stvarnost omogućuje i mijenjanje boje proizvoda.

I ne samo to. Primjerice, želite kupiti novi frižider. Uz AR tehnologiju možete ga otvoriti kako biste se uvjerili ima li dovoljno prostora za namirnice koje konzumirate. Uz proširenu stvarnost sve djeluje zabavno i uzbudljivo. Za potrošače, to je pun pogodak. Za trgovce, AR tehnologija predstavlja pravo blago kada je riječ o prilagođavanju kupovine 21. stoljeću jer ovakav način šoping iskustva do sada se nije mogao ni zamisliti. A sada čini našu proširenu stvarnost. Lego, na primjer, koristi AR tehnologije preko kioska - kada kupac drži kutiju u ruci na kiosku mu se pojavi sve ono što se nalazi unutra. Briljantno, zar ne?

POVEĆANJE PRODAJE

Najveća primjena proširene stvarnosti je u GPS uređajima u automobilima, naročito ako se koriste preko pametnih telefona. Gdje god da se krećete, dobivate informacije o objektima pored kojih prolazite. Ovaj sistem najbolje je iskoristila Stella Artois tako što njeni ljubitelji, čim zamahnu telefonom po zraku, dobivaju podatke kako doći do mjesta gdje se toči njihovo pivo. Da, zaista je tako.

ODLUKU O KUPOVINI DONOSI AR TEHNOLOGIJA

Hoće li netko zakoračiti u vašu trgovinu u budućnosti ili ne ovisi o tome hoće li se okrenuti proširenoj stvarnosti. Jer ova stvarnost će utjecati na život kako potrošača tako i trgovaca. A ako je u fokusu svakog trgovca njegov kupac, je li potrebno još nešto dodati? Dragi trgovci, ukoliko danas razmišljate o dugoročnim planovima, ne izostavite proširenu stvarnost jer AR tehnologija je Apsolutno Realni napredak vaše trgovine!


TEHNOLOGIJA - ARHIVA TEKSTOVA:

->Glazba u trgovini: Nije svaka vrsta glazbe za svaku trgovinu
->Online trgovina: Ni mali trgovci ne mogu uspješno poslovati bez interneta
->Moderna trgovina: Nove tehnologije su preduvjet za opstanak na konkurentnom tržištu
->Komunikacijski kanali: Nova era marketinške strategije
->Online softverska fiskalizacija je budućnost svakog poreznog sustava
->Jesu li mobilne aplikacije budućnost svakog trgovca
->Kako nosivi gadgeti mijenjaju trgovinu?
->Umrežavanje: Internet pametnih stvari
->Mali trgovci često ne shvaćaju važnost softvera
->Budućnost maloprodaje: Tehnologija za kultiviranje odnosa s kupcima 
->Izazovi za kupca u doba mobilne trgovine
->Online kupovina: Što nam donosi budućnost
->Pogled u budućnost kroz pametne naočale
->Retrospektiva: Godina bez značajnih tehnoloških promjena
->Internet of Things: Kad strojevi pričaju iza naših leđa
->Razvoj i inovacije: 3D ispis - renesansa maloprodaje?  
->Tehnologija u retailu 2013. 
->Trendovi i prognoze: Alati budućnosti u retailu
->Podaci su naše najveće blago 
->Digitalni kanali: Komunikacijom do boljeg odnosa s kupcem
->Podatkovni centri: Trgovina u oblacima
->Kupac u fokusu Business Inteligencea
->Biometrijsko plaćanje: Otiskom prsta do ubrzane kupovine
->Mikrolokacija - zlatna koka modernog retaila
->Forsquare: Komunikacija brendova s korisnicima
->Živjela digitalna tržnica