• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Istraživanja i analize
Konzum, Lidl i Kaufland predvode po lojalnim kupcima PDF Print E-mail
Monday, 26 December 2016 16:12

iztl-164-2016-3

Agencija Hendal kontinuirano provodi istraživanje zadovoljstva trgovačkim lancima na nacionalno reprezentativnom uzorku. U listopadu 2016. ukupan postignuti uzorak obuhvaća 400 građana starijih od 15 godina. U ovom valu istraživanja osvrnut ćemo se na lojalnost kupaca.

Lojalnost kupaca izražava se indeksom lojalnosti koji u odnos stavlja udio kupaca koji su posjetili neki trgovački lanac u prethodna tri mjeseca i udio kupaca kojima je pojedini trgovački lanac najčešće mjesto kupnje. Vrijednosti indeksa lojalnosti mogu varirati između 0, što označava potpuni izostanak lojalnosti te 1, što označava potpunu lojalnost.

iztl-164-2016Kako rezultati pokazuju, općenito lojalnost za trgovačke lance je na srednjoj razini s najvišim indeksom lojalnosti nižim od 0,4. Dobiveni rezultati pokazuju dvije grupe trgovačkih lanaca prema indeksu: Konzum, Lidl i Kaufland imaju značajno veći indeks lojalnih kupaca nego Plodine, Interspar i Billa.

Nadalje, željeli smo usporediti lojalnost i preporuku pojedinog trgovačkog lanca. Iako bi se moglo pretpostaviti da bi lanac s najvećim brojem preporuka trebao imati i najlojalnije kupce, rezultati nisu u skladu s očekivanjima.

iztl-164-2016-2

Naime, pokazalo se da Lidl ima značajno najveći broj preporuka (preporučuje ga gotovo 70% hrvatskih kupaca) dok Konzum s podjednakom razinom indeksa lojalnosti preporučuje značajno manji broj kupaca – njih 43%.

U ovom valu istraživanja također smo željeli utvrditi percepciju pristupačnosti cijena. Pri tome, u najboljoj poziciji je Lidl za kojega gotovo 60% kupaca smatra da ima povoljne cijene, dok je na drugom mjestu Kaufland s 46% kupaca koji ga smatraju povoljnim mjestom za kupnju.

Na trećem mjestu je Konzum, za kojeg 26% ispitanika smatra da ima povoljne cijene. Ostale trgovačke lance značajno manji broj kupaca percipira kao mjesta s povoljnim cijenama.

Zanimljivo je pogledati i promjenu u percepciji povoljnosti cijena u usporedbi s listopadom 2015. Rezultati pokazuju da se ove godine cijene u Lidlu i Kauflandu percipiraju znatno povoljnije negoli prošle. Cijene ostalih trgovačkih lanaca percipiraju se na podjednakoj razini kao prošle godine.

 
  • «
  •  Start 
  •  Prev 
  •  1 
  •  2 
  •  3 
  •  4 
  •  5 
  •  6 
  •  7 
  •  8 
  •  9 
  •  10 
  •  Next 
  •  End 
  • »


Progressive online

progressive-171

progressive arhiva
 
facebook logo
 

Specijalni prilozi

sve za dom-2017

premium-proizvodi-2016

zdrava-hrana-lipanj-2017

KOLUMNE

kultura-prehrane ljudski-resursi-n
crowe horwath tehnologija
logistika-2 fmcg-plus

SURADNICI

igd-logic-n nielsen-logic-n
crowe-horwarh-logic ipsos-puls-logic-n
gfk-logic-n hendal-logic-n
tecumviva-logic-n euromonitor-logicc-n
atkearney-logic-n implementacija-snova-logic-n

 

HRB online

hrb-ljeto-2017-n

hrb-arhiva-banner-1

facebook logo2