• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Istraživanja i analize
Prema lojalnosti u najboljoj su poziciji Konzum, Lidl i Kaufland PDF Print E-mail
Monday, 26 September 2016 13:39

hendal-iztl-rujan-3-2016Istraživanje zadovoljstva trgovačkim lancima, koje agencija Hendal kontinuirano provodi na nacionalno reprezentativnom uzorku, pokazalo je da je posjećenost u zadnja tri mjeseca najveća za Konzum kojeg je u tom razdoblju posjetilo 94% svih ispitanika. Na drugom mjestu je Lidl kojeg je posjetilo 83% ispitanika dok je na trećem mjestu Kaufland kojeg je u posljednja tri mjeseca posjetilo 70% hrvatskih kupaca, rezultati su istraživanja provedenog u rujnu ove godine na ukupnom uzorku od 400 građana starijih od 15 godina. Nešto manji broj kupaca posjetio je Plodine (55%). Interspar i Billu posjećuje 40%, odnosno 36% kupaca.

hendal-iztl-rujan-2016Kod najčešće posjećenog trgovačkog lanca situacija je slična: najveći broj stalnih kupaca imaju Konzum i Lidl, nešto manji broj potrošača posjećuje Kaufland, dok je taj broj kod Bille, Plodina i Interspara znatno manji – za manje od 5% hrvatskih kupaca to su najčešće posjećeni lanci. Analizom indeksa lojalnosti (odnosom svih posjećenih lanaca u posljednja tri mjeseca i najčešće posjećenog trgovačkog lanca) pokazalo se da su i u ovom parametru u najboljoj poziciji Konzum, Lidl i Kaufland. Najmanje lojalne kupce imaju Interspar i Billa.

Gledajući razloge izbora pojedinog trgovačkog lanca može se zamijetiti da je kod većine trgovačkih lanaca - Konzum, Plodine, Interspar i Billa, glavni razlog odabira blizina. Kod Interspara, uz blizinu, podjednako je važan čimbenik izbor robe. S druge strane, kod Lidla i Kuflanda glavni čimbenici njihova izbora su povezani s cijenama, što je i očekivano s obzirom na profil ta dva trgovačka lanca.

hendal-iztl-rujan-2-2016

S druge strane, kod uspoređivanja čimbenika izbora među pojedinim lancima može se uočiti da se trgovački lanac Billa bira najviše zbog blizine, Interspar zbog izbora robe, Lidl zbog akcija, tj. sniženja cijena, ponude svježeg voća i povrća te pekarskih proizvoda te zbog kvalitete robne marke. Kaufland se, više od ostalih lanaca, bira zbog nižih osnovnih cijena proizvoda. Konzum se kao mjesto najčešće kupnje, češće od drugih trgovačkih lanaca, bira zbog loyalty programa, a u podjednakoj mjeri kao i Billa zbog ponude svježeg mesa u mesnici.

Pripremila: Martina Soršak Susović, Business Development Manager, Hendal

 


Studeni 2017.

studeni-2017

progressive arhiva
 
facebook logo
 

Specijalni prilozi

sve za dom-2017

premium-proizvodi-2016

zdrava-hrana-lipanj-2017

KOLUMNE

kultura-prehrane-banner-2017
ljudski-resursi-banner-2017
financije-i-porezi-banner-2017
logistika-banner-2017
fmcg-plus-banner-2017
tehnologija-banner-2017

SURADNICI

igd-logic-n nielsen-logic-n
crowe-horwarh-logic ipsos-puls-logic-n
gfk-logic-n hendal-logic-n
tecumviva-logic-n euromonitor-logicc-n
atkearney-logic-n implementacija-snova-logic-n