• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Konzumu više kupaca, Kauflandu veća lojalnost PDF Print E-mail
Monday, 25 July 2016 12:51

hendal-srpanj-2016-1U ovomjesečnom pregledu Indeksa zadovoljstva trgovačkim lancima agencije Hendal osvrnut ćemo se na lojalnost kupaca i razloge za to. Grafikon 'Lojalnost trgovačkim lancima' predstavlja mapu lojalnosti koja daje dobar uvid u lojalnost, ali i u poziciju lanca na tržištu. Kupci trgovačkih lanaca koji se nalaze bliže dijagonali pokazuju veću lojalnost, a oni koji se nalaze bliže lijevom rubu mape imaju veći broj posjeta.

Navedena mapa pokazuje da najbolju poziciju imaju Konzum i Kaufland, pri čemu Konzum ima veći broj kupaca, a kupci u Kauflandu imaju veću lojalnost. Nadalje, željeli smo usporediti lojalnost i preporuku pojedinog trgovačkog lanca. Na Grafikonu 1 lojalnost je prikazana indeksom (minimalna vrijednost 0, maksimalna vrijednost 1) koji je omjer broja kupaca u posljednja tri mjeseca i broja kupaca kojima je lanac mjesto najčešće kupnje.

Iako bi se moglo pretpostaviti da bi lanac s najvećim brojem preporuka trebao imati i najlojalnije kupce, rezultati nisu u skladu s očekivanjima. Naime pokazalo se da Lidl ima značajno najveći broj preporuka (preporučuje ga gotovo 70% hrvatskih kupaca), no istovremeno ima nizak indeks lojalnosti. S druge strane, Kaufland i Konzum, koji imaju najviše indekse lojalnosti, imaju znatno manje preporuka. Kako bi se i bolje uočila razlika, indeks lojalnosti je prebačen u skalu od 100 te je na Grafikonu 3 prikazana razlika između udjela preporuka i rekalkuliranog indeksa.

hendal-srpanj-2016-3

Rezultati pokazuju da najmanji disbalans između preporuke i lojalnosti ima Konzum dok većina ostalih trgovačkih lanaca ima podjednaku razliku (oko 20%). Suprotno tome, rezultati za Lidl pokazuju veliki disbalans između preporuke i lojalnosti- razlika između dva navedena parametra je više od 50%.

Razlog neskladu lojalnosti i preporuke za Lidl možemo naći u razlozima najčešće kupnje u tom lancu. Kako se može vidjeti iz tablice na desnoj stranici, blizina prodajnog mjesta kao razlog posjete navodi se značajno manje nego li za druge trgovačke lance te se može pretpostaviti da potrošači, upravo zbog pozicija na kojima se nalaze Lidlova prodajna mjesta, ne mogu pokazati veću lojalnost, iako preporučuju taj trgovački lanac.

Pripremila: Martina Soršak Susović, Business Development Manager, Hendal

 

NOVO IZDANJE!

progressive-172-rujan-2017

progressive arhiva
 
facebook logo
 

Specijalni prilozi

sve za dom-2017

premium-proizvodi-2016

zdrava-hrana-lipanj-2017

KOLUMNE

kultura-prehrane ljudski-resursi-n
crowe horwath tehnologija
logistika-2 fmcg-plus

SURADNICI

igd-logic-n nielsen-logic-n
crowe-horwarh-logic ipsos-puls-logic-n
gfk-logic-n hendal-logic-n
tecumviva-logic-n euromonitor-logicc-n
atkearney-logic-n implementacija-snova-logic-n

 

HRB online

hrb-ljeto-2017-n

hrb-arhiva-banner-1

facebook logo2