• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Kakav imidž imaju pojedini trgovački lanci PDF Print E-mail
Thursday, 10 November 2016 17:30

hendal-iztl-listopad-2016

Posjećenost trgovačkih lanaca u posljednja tri mjeseca najveća je za Konzum, kojega je u tom razdoblju posjetilo 87% svih ispitanika. Na drugome mjestu je Lidl, kojega je posjetilo tri četvrtine ispitanika dok je na treći Kaufland kojega je u posljednja tri mjeseca posjetilo 60% hrvatskih kupaca. Nešto manji broj kupaca posjetio je Plodine (48%). Interspar i Billu posjećuje 42%, odnosno 36% kupaca. Kod najčešće posjećenog trgovačkog lanca situacija je slična: najveći broj stalnih kupaca imaju Konzum i Lidl, nešto manji broj potrošača posjećuje Kaufland dok je taj broj kod Bille i Interspara znatno manji – za manje od 5% hrvatskih kupaca to su najčešće posjećeni lanci.

U ovom valu istraživanja željeli smo istražiti imidž trgovačkih lanaca, odnosno sliku koju o pojedinom trgovačkom lancu imaju potrošači. Pri mjerenju imidža potrošači izabiru, među ponuđenima, one tvrdnje koje se odnose na pojedini trgovački lanac. Rezultati se prikazuju u imidž mapi, koja omogućuje uočavanje zajedničkih, ali i razlikovnih karakteristika među pojedinim trgovačkim lancima. Pri tome, lanci koji su bliže sredini mape imaju lošije diferenciran imidž, dok su oni koji su bliže rubovima mape percipirani kao bolje izgrađenog imidža. Nadalje, na krajnjim vrijednostima mape istaknute su karakteristike koje najviše razlikuju trgovačke lance.

Dobiveni rezultati pokazuju da hrvatski kupci uz trgovački lanac Konzum povezuju tvrdnju „Urednost prodajnog mjesta“ dok Billu, uz tu tvrdnju, povezuju i s tvrdnjom „Pristupačnost lokacije“. Lidl i Kaufland su percipirani kao trgovački lanci s povoljnim cijenama, no Kaufland je percipiran kao lanac sa širim asortimanom, tj. izborom robe u usporedbi s Lidlom. Upravo široki asortiman je glavna karakteristika koja se povezuje s Intersparom. Rezultati također pokazuju da trgovački lanac Plodine nema dobro diferenciran imidž prema percepciji kupaca.

Pripremila: Martina Soršak Susović, Business Development Manager, Hendal

 

Progressive online

progressive-171

progressive arhiva
 
facebook logo
 

Specijalni prilozi

sve za dom-2017

premium-proizvodi-2016

zdrava-hrana-lipanj-2017

KOLUMNE

kultura-prehrane ljudski-resursi-n
crowe horwath tehnologija
logistika-2 fmcg-plus

SURADNICI

igd-logic-n nielsen-logic-n
crowe-horwarh-logic ipsos-puls-logic-n
gfk-logic-n hendal-logic-n
tecumviva-logic-n euromonitor-logicc-n
atkearney-logic-n implementacija-snova-logic-n

 

HRB online

hrb-ljeto-2017-n

hrb-arhiva-banner-1

facebook logo2