• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Intervju
Mirko Mrakužić, direktor dm-a u Hrvatskoj PDF Print E-mail
Wednesday, 11 January 2017 16:23

Ne radimo ništa neobično, ali to što radimo - neobično je dobro!

mirko-mrakuzic-1Drogerijski lanac dm-drogerie markt dvadesetu godišnjicu poslovanja u Hrvatskoj dočekao je sa 156 prodavaonica i 1.327 zaposlenika. Asortiman dm-a obuhvaća više od 16.700 drogerijskih proizvoda iz područja zdravlja i ljepote, dječje hrane i njege, domaćinstva, foto usluga i dodatnog asortimana te 25 dm marki koje pokrivaju gotovo sve kategorije asortimana. U četrnaest dm prodavaonica kupci mogu pronaći i specijalizirani odjel bezreceptnih lijekova te dermatokozmetičkih i medicinskih proizvoda. O prvih 20 godina dm-a u Hrvatskoj razgovaramo s direktorom Mirkom Mrakužićem.

Razgovarala: Marija Sedlar

Rezultati za poslovnu godinu 2015./2016. potvrdili su vodeću poziciju dm-a na tržištu drogerijskih proizvoda – koliki ste promet ostvarili, tržišni udio, investicije?

U protekloj poslovnoj godini, koja je za nas bila posebna jer smo obilježili dvadeset godina poslovanja dm-a u Hrvatskoj, potvrdili smo vodeću poziciju s 1,992 milijarde kuna ostvarenog prometa. Iznimno sam ponosan što je dm danas mnogim građanima u Hrvatskoj sinonim za drogeriju. Naime, istraživanje Ipsosa iz rujna 2016. pokazalo je kako je dm najprepoznatljivija prodavaonica proizvoda Razgovarala Marija Sedlar za osobnu njegu i higijenu, proizvoda za brigu o kućanstvu te kozmetičkih proizvoda. U protekloj poslovnoj godini dm je nastavio s kvalitativnim širenjem te smo u modernizaciju 26 prodavaonica investirali više od 58 milijuna kuna s ciljem osiguranja još kvalitetnije usluge i ugodnijeg iskustva kupovine našim kupcima.

Ovih je dana dm šesti put proglašen najboljim poslodavcem u Hrvatskoj u kategoriji velikih tvrtki, prema nezavisnom istraživanju portala Moj Posao. Što Vam znači to priznanje? Zašto mislite da su zaposlenici dm-a zadovoljniji od drugih?

Titula Najboljeg poslodavca u Hrvatskoj za nas je jedna od najvažnijih. Iako je to istraživanje portala Moj Posao, tu su titulu dm-u zapravo dodijelili djelatnici. Jako smo ponosni što smo već cijelo desetljeće među top 3 poslodavca u Hrvatskoj i činjenica da u neovisnom istraživanju naši djelatnici potvrđuju svoje zadovoljstvo, mnogo nam znači. Kao direktoru dm-a posebno mi je drago što većina kolega, zahvaljujući povratnim informacijama svojih nadređenih, zna koliko je njihov rad važan za uspjeh tvrtke. Rezultati istraživanja portala Moj Posao pokazali su kako više od 97% kolega razumije dugoročne ciljeve i strategiju tvrtke. Više od 96% kolega izjavilo je da bi bili sretni da ostatak karijere provedu u dm-u, a isti broj uspjehe dm-a prihvaća kao osobni uspjeh. Zadovoljstvo djelatnika dm-a rezultat je posvećenosti tvrtke da uloži sve potrebne napore i resurse kako bi ti postotci svake godine bili što bliži 100%!

dm je na tržište Hrvatske ušao prije 20 godina: prisjetite se početaka poslovanja te kako je tekao put do današnje vodeće pozicije?

dm je na hrvatsko tržište ušao 1994. godine kada to nitko nije očekivao, a naša pozicija na tržištu, 20 godina kasnije, pokazuje kako je to bila dobra odluka. U dvadesetoj godini neke stvari radimo po prvi put: imamo prvu prodavaonicu s dječjim tekstilom dm marki ALANA i PUSBLU u City Centeru one West, a otvorili smo i prvu prodavaonicu dm-a s ugostiteljskom ponudom. Uveli smo značajne promjene u naš program pogodnosti Svijet prednosti koje su naši vjerni kupci prepoznali - čak 94% pozitivno je ocijenilo program u ovogodišnjem Ipsosovom istraživanju. Gotovo petina cjelokupnog asortimana dm-a dio je našeg koncepta Dobre cijene u svako vrijeme kojim jamčimo povoljne cijene najmanje četiri mjeseca. Dva desetljeća poslovanja s fokusom na ljudima i društvenoj odgovornosti potvrdili su kako treba imati hrabrosti biti drugačiji, investirati više i u segmente u kojima ishod nije siguran jer time se pomiču granice i pišu uspješne priče.

Kako je dm tijekom 20 godina mijenjao drogerijsko tržište i shvaćanje potrošača o drogerijama?

Od prvog dana dm posluje na jedini način koji smatramo održivim i koji smatramo temeljem za razvoj povjerenja kupaca - s fokusom na ljudima i njihovim potrebama, uz trajno nastojanje da našim poslovanjem pozitivno utječemo na zajednicu. Korektan odnos prema partnerima i dobavljačima, osluškivanje potrebe kupaca i posebna briga o djelatnicima te pozitivan utjecaj na zajednicu utkani su u našu poslovnu strategiju.

Kakve su navike potrošača u ovom segmentu i jesu li se promijenile u posljednjih 20 godina?

Prije dvadeset godina poslovali smo u drugom svijetu. Kad sam postao direktor dm-a, kolegica Roberta i ja radili smo u malom uredu - dijelili smo radni stol. Roberta je donijela telefon koji je imala kod kuće, a kad smo nabavili faks i pisaću mašinu, mislili smo da je to - to što se tehnologije tiče. Mlade generacije ne znaju što je faks, a ako su ikada vidjeli pisaću mašinu to je bilo u muzeju. Mi znamo kako je izgledao svijet prije interneta, a danas imamo generaciju koja ne zna kako je izgledao svijet prije pametnih telefona. Tehnološki napredak i razvoj komunikacijskih tehnologija u dm-u vidimo kao savršen alat za unapređenje našeg poslovanja jer nam upravo tehnologija omogućava daljnje usavršavanje poslovnih načela koja stavljaju čovjeka u središte i koja omogućuju personalizaciju ponude i usluge. Mi u dm-u nove trendove i promjene navika potrošača vidimo kao našu prednost. Primjerice, istraživanja pokazuju kako je millennialsima personalizacija iznimno važna i kako ne teže materijalnom već traže iskustvo. Upravo je prilagodba poslovanja potrebama kupaca i time posljedično cjelokupno iskustvo kupovine nešto što dm razvija već dva desetljeća i radujemo se što ćemo zahvaljujući tehnologiji i mogućnostima izravne komunikacije s kupcima moći dodatno unaprijediti naše poslovanje. Naravno, uz personalizaciju usluge i praćenje trendova i tehnološkog napretka, ključan je asortiman. U proteklih nekoliko godina svijest i važnost zdrave prehrane značajno je utjecala na kupce, a time i na nas trgovce čija je obaveza postala pratiti želje i potrebe naših kupaca te na takav način razvijati asortiman.

Među prvima ste prepoznali trend bio hrane, a to je danas jedan od najviše rastućih segmenata u ponudi dm-a. Koliki je asortiman bio proizvoda i planirate li ga širiti?

Otprilike 10% asortimana dm-a čine ekološki proizvodi u kategorijama osviještene prehrane, proizvoda za domaćinstvo, prirodne kozmetike, dječje hrane i dodataka prehrani. dm je razvio vlastitu robnu marku dmBio u kategoriji hrane koja u ponudi ima prehrambene proizvode i namirnice iz ekološke proizvodnje. Tu bih istaknuo suradnju dm-a s hrvatskim OPG-ovima, trenutačno njih sedam. Prvenstveno se radi o ekološki proizvedenim prehrambenim proizvodima i prirodnoj kozmetici. Proizvodi najboljeg mladog hrvatskog poljoprivrednika Ivana Veselića također su dostupni u prodavaonicama dm-a od siječnja 2016. godine. Zahvaljujući osvojenoj tituli, pekmez od šljive, ajvar i pinđur OPG-a Veselić mogu se kupiti u svih 60 hrvatskih gradova u kojima dm posluje. Uz proizvode OPG-a Veselić, u dm-u se mogu kupiti čaj od lista masline i čaj od kadulje Jurinog dvora, proizvodi od žitarica OPG-a EKO JAZO te gavezova i nevenova mast i ulje gospine trave OPG-a Francetić. dm surađuje i s OPGom Nebojša Božanić (ekološko brašno od rogača), Poljoprivrednom zadrugom Masline i vino (maslinovo ulje), OPGom Željko Borović (eko lješnjak), a od siječnja 2017. surađivat će i s OPG-om Dijana Prpić (eko grah). U planu je daljnje širenje eko asortimana kao i razvoj dmBio marke koja trenutačno broji više od 300 prehrambenih proizvoda, a važnu ulogu u eko asortimanu dm-a i u budućnosti imat će hrvatska obiteljsko poljoprivredna gospodarstva koja se bave ekološkom proizvodnjom.

Ove je godine dm 'zakoračio' i u ugostiteljstvo – o čemu se radi, kako ste se odlučili na to i kako ste zadovoljni poslovanjem nakon prvih pola godine?

Tijekom dvadeset godina poslovanja u Hrvatskoj uvijek smo nastojali biti inovativni. Dio tih nastojanja je i prva prodavaonica u kojoj se kupci mogu opustiti uz kavu, zdrave napitke i zalogaje. Cilj našeg zdravog kutka u prodavaonici u Medulićevoj ulici je prije svega kupcima proizvode iz ekološke proizvodnje učiniti još dostupnijima, potaknuti ih da otkriju eko čajeve, kavu, kolače s prirodnim voćnim šećerima i sladilima. Kupce želimo osvijestiti o svim proizvodima koji im stoje na raspolaganju, a koji mogu doprinijeti kvaliteti njihovog života. Vjerujem da smo sa zdravim kutkom to i uspjeli.

mirko-mrakuzic-2Novost je i ponuda dječje odjeće u dm-u…

Važnu ulogu u pozicioniranju dm-a na tržištu imaju proizvodi dm robne marke. Oni čine više od petine našeg ukupnog asortimana s udjelom nešto ispod 30% u ukupnom prometu dm-a. Pozicija dm marke na hrvatskom tržištu od prvog dana je ponešto drugačija jer su linije dm marke prihvaćene kao ravnopravne proizvođačkim markama na što smo iznimno ponosni. Robna marka dm-a zastupljena je u svim kategorijama asortimana - od proizvoda za njegu tijela Balea do asortimana za brigu o kućanstvu Denkmit, a odnedavno i u kategoriji dječjeg tekstila Alana i Pusblu. Uskoro ćemo uvesti i nove kategorije u segmentu kose i dekorativne kozmetike.

U povodu 20. obljetnice poslovanja u Hrvatskoj, dm je pokrenuo inicijativu "Jer sve smo to MI" – o kakvoj se inicijativi radi?

dm-ova filozofija je da poslovanje treba odražavati posvećenost društvenoj odgovornosti i pružati realnu, opipljivu korist zajednici u kojoj poslujemo. Upravo zato smo povodom 20. obljetnice poslovanja u Hrvatskoj odabrali 40 društveno korisnih projekata čiju smo realizaciju podržali s više od 1,5 milijuna kuna. Partnerstvo s 40 ustanova i organizacija civilnog društva u realizaciji projekata dm-ov je način da zahvali građanima na vjernosti i podršci koje su nam pružili tijekom prvih dvadeset godina poslovanja.

Planovi dm-a za iduću poslovnu godinu?

U poslovnoj godini 2016./2017. planirana razina investicija je 97 milijuna kuna. Otvorit ćemo pet novih i modernizirati 50 postojećih prodavaonica. Kako bi naša distribucija pratila kvalitativno širenje, investirat ćemo u širenje i modernizaciju logističkog centra dm-a. Investicije dm-a u Hrvatskoj nastavit ćemo usmjeravati ka osiguranju veće dostupnosti proizvoda i usluga te na razvoj cjelokupnog iskustva kupovine u našim prodavaonicama. Radit ćemo i na daljnjem razvoju asortimana ekoloških proizvoda suradnjom s hrvatskim dobavljačima te širenjem ponude dm marki.

Nakon 20 godina konstantnog rasta, što je prema Vašem mišljenju tajna uspješnog poslovanja?

Nije tajna kako u dm-u vjerujemo da su ljudi ključ uspješnog poslovanja. Na prvom mjestu, to su zadovoljni djelatnici koji kontinuiranim usavršavanjem i predanošću doprinose uspjehu te pomažu da naše vrijednosti približimo kupcima. Partnerski odnosi s dobavljačima podržavaju naša nastojanja da proizvode i usluge dm-a učinimo što dostupnijima našim kupcima. Sve su to važne pretpostavke za povjerenje kupaca, što dm-u osigurava lidersku poziciju na drogerijskom tržištu u Hrvatskoj već 20 godina. Isto vrijedi i za ubuduće - nećemo raditi ništa neobično, ali to što ćemo raditi bit će NEOBIČNO dobro.

 
  • «
  •  Start 
  •  Prev 
  •  1 
  •  2 
  •  3 
  •  4 
  •  5 
  •  6 
  •  7 
  •  8 
  •  9 
  •  10 
  •  Next 
  •  End 
  • »


Page 1 of 45