• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Intervju
Mate Štetić, direktor društva PIK Vrbovec PDF Print E-mail
Saturday, 22 September 2012 18:09

Novim investicijama stali uz bok zapadnoeuropskim zemljama

mate stetic pik vrbovec 1Mjesec rujan obilježile su tri nove investicije PIK Vrbovca kojima je zaokružen dosadašnji investicijski ciklus, započet ulaskom PIK-a u Agrokor koncern 2005. godine. Nove će investicije omogućiti dodatni zamah razvoju kompanije na domaćem i na inozemnim tržištima, a direktor društva PIK Vrbovec Mate Štetić u Intervjuu mjeseca nam je otkrio da je vrhunska tehnologija koja se koristi u novosagrađenim objektima – tvornici trajnih salama, pogonu za narezivanje i skladištu gotovih proizvoda – jedna od najsuvremenijih takve vrste te omogućava maksimalnu standardizaciju i kvalitetu proizvoda.

Razgovarala: Marija Sedlar

  • Početak rujna bio je iznimno važan u povijesti PIK Vrbovca zbog otvaranja novih tvorničkih prostora – o kakvim se prostorima radi?

Najveća nova investicija - nova tvornica za trajne salame - ima tehnologiju kakva je prisutna u još samo tri zapadno europske države te smo posebno ponosni što je upravo Hrvatska, zahvaljujući PIK Vrbovcu, četvrta po redu država koja se može pohvaliti ovakvim pogonom. Najsuvremenija oprema omogućava proizvodnju na zavidnoj razini kvalitete uz visoko kontrolirane uvjete. Pogon za narezivanje i pakiranje mesnih prerađevina jedini je takve vrste u regiji te svojom najmodernijom tehnologijom prati svjetske trendove u mesnoj industriji. Naime, PIK Vrbovec je među prvima prepoznao novi trend i na tržište plasirao program pakiranih narezaka te je istoimenom inovacijom potrošačima pružio nove pogodnosti. Treća investicija je novo skladište gotovih proizvoda ukupnog kapaciteta od 1.000 tona. Povećanje skladišnog kapaciteta prati kretanja prodaje PIK Vrbovca, koja iz godine u godinu bilježi kontinuirani rast.

  • Kolika je vrijednost investicije te što ona donosi PIK-u odnosu na domaće, a što u odnosu na inozemna tržišta?

Ukupna vrijednost ovih triju investicija iznosi preko 250 milijuna kuna te jedna od najvećih investicija privatnog sektora u hrvatskom gospodarstvu ove godine. Površina novootvorenih objekata iznosi 17.500 kvadratnih metara, čime je ukupna površina proizvodnog i skladišnog prostora PIK Vrbovca povećana na 80.000 kvadratnih metara. PIK Vrbovec je najveća mesna industrija u Hrvatskoj s preko 40 posto tržišnog udjela. Povećani kapaciteti PIK Vrbovca utjecat će na jačanje pozicije na postojećim tržištima – domaćem tržištu i tržištu regije, a istovremeno će osnažiti i nastup na konkurentnim inozemnim tržištima te otvoriti nove mogućnosti poslovanja u više sfera istovremeno. Proizvodi PIK Vrbovca mogu se pohvaliti vrhunskom kvalitetom, inovativnim dizajnom i ambalažom, širokim asortimanom i visokim brand awernessom, što će nam zasigurno osigurati dodatne konkurentne prednosti. Jednako tako, veliki broj inozemnih potrošača susreće se s PIK-ovom ponudom za vrijeme turističke sezone u Hrvatskoj, što je jedan od najbolji načina za inicijalnu kvalitetnu prezentaciju našeg asortimana budućim potencijalnim potrošačima na novim tržištima.

Koliki su danas kapaciteti tvornica u Vrbovcu?

Trenutni kapaciteti za proizvodnju svježeg mesa su 100.000 tona godišnje, a za preradu mesa iznose preko 30.000 tona godišnje. Ukupni kapaciteti ovise o strukturi proizvodnje i prodaje, koja opet ovisi o potrebama tržišta. Plan prodaje za 2012. godinu je proizvesti otprilike 27.000 tona mesnih prerađevina i 48.000 tona svježeg mesa.

Sljedeće godine Hrvatska ulazi u EU – je li PIK Vrbovec napravio potrebne pripreme, prilagodio se propisima i zahtjevima europskog tržišta? Što će ulazak donijeti PIK-u?

Mogu ponosno reći kako je PIK Vrbovec spreman za ulazak u Europsku uniju te da smo na vrijeme obavili sve potrebne prilagodbe uvjetovane propisima i zahtjevima Europske unije. Ulazak na tržište Europske unije je prilika za PIK Vrbovec da pronađe nove prodajne kanale, na čemu trenutno intenzivno radimo, kako bi povećali izvoz i prihode od inozemne prodaje. PIK proizvodi široki asortiman proizvoda, među kojima se nalaze i premium delicije za poseban gurmanski užitak, što će nam omogućiti ispunjavanje visokih očekivanja i najzahtjevnijih kupaca.

Kako ocjenjujete trenutno stanje na tržištu mesa i mesnih prerađevina u Hrvatskoj te što mislite kako će na njega utjecati ulazak u EU?

Trenutno stanje u mesnoj industriji pokazuje kako poslujemo na relativno stabilnom tržištu. Najveće promjene se događaju u strukturi potrošnje jer dolazi do promjena preferencija potrošača. U PIK-u ulažemo značajna sredstva u istraživanje tržišta, pratimo potrebe i želje naših potrošača i prilagođavamo se promjenama. U našem proizvodnom asortimanu imamo uistinu velik i raznolik spektar proizvoda, spremni smo zadovoljiti sve potrebe postojećih, ali i potencijalnih budućih kupaca. Ulazak na tržište Europske unije donijet će, naravno, domaćim proizvođačima veću konkurenciju, što je u osnovi dobro za potrošače jer će se svi subjekti natjecati u efikasnosti poslovanja, inovativnosti proizvoda i zadovoljavanju želja kupaca. PIK Vrbovec ne boji se konkurencije, već će novu situaciju prihvatiti kao izazov. Mi smo danas konkurentni i spremni za budućnost upravo zahvaljujući velikim ulaganjima u nove tehnologije, kvalitetu, razvoj novih proizvoda, marketing i ljudske potencijale.

Prijelomna godina za PIK je 2005. kada ga kupuje Agrokor koncern – kako je to utjecalo na poslovanje i razvoj PIK Vrbovca?

Od 2005. godine kreće veliki investicijski ciklus koji traje još i danas. Od ulaska PIK Vrbovca u Agrokor koncern uloženo je preko jedne milijarde kuna u infrastrukturu, proizvodnju, opremu, tehnologiju, logistiku, zaštitu okoliša i, naravno, u ljude, kao najvažniju kariku u uspješnom poslovanju. Kontinuirana edukacija svih naših zaposlenika vrlo je važna radi praćenja najnovijih svjetskih trendova te implementacije istih u proizvodne procese PIK Vrbovca. Osim toga, posebno bih naglasio da velika sredstva već godinama ulažemo u marketing, tj. u istraživanje potreba potrošača i u izgradnju naših brendova. PIK Vrbovec je 2005. godine ostvarivao 220 milijuna kuna prihoda i prodavao 8.000 tona proizvoda godišnje. Danas PIK prodaje gotovo deset puta više - 75.000 tona proizvoda godišnje – odnosno ostvaruje prihod od oko 2 milijarde kuna.

Je li ciklus investicija u PIK Vrbovcu završen otvaranjem novih postrojenja ili su u planu nove investicije? Može li se uopće uspješno poslovati i biti lider bez konstantnih ulaganja?

Bez kontinuiranih ulaganja ne bi bio moguć rast i razvoj kompanije. Investicije su stoga nužne i s njima nećemo stati. Naša je strateška odrednica da i dalje moderniziramo proizvodnju, povećavamo kvalitetu proizvoda i radimo na poboljšanju efikasnosti poslovanja. Naravno, i dalje ćemo ulagati i u jačanje naših brendova i u razvoj novih proizvoda. Želimo dodatno ojačati poziciju lidera na domaćem tržištu, ali i etablirati PIK Vrbovec na stranim tržištima.

Uz investicije, ključ uspjeha su i inovacije. Koliko u PIK-u držite do inovacija – pratite li svjetske trendove, stvarate nove? Koji su trenutno trendovi u pakiranju svježeg mesa i trajnih salama?

mate stetic pik vrbovec 2Pažljivo pratimo svjetske trendove, znamo što se događa na svim tržištima u regiji, a mnoge od tih trendova i sami uvodimo na hrvatsko tržište. Mogli bi reći kako je PIK na hrvatskom tržištu benchmark za inovacije u mesnoj industriji. Mogu navesti nekoliko primjera. Kod svježeg mesa, PIK je prvi na tržište plasirao široku lepezu pakiranog svježeg mesa i tako se prilagodio tržištu. Možemo slobodno reći kako smo s pakiranim svježim mesom pokrenuli promjenu ponašanju potrošača, koji su vrlo brzo prepoznali našu kvalitetu i prednosti pakiranja te prihvatili proizvode. Drugi je trend isticanje porijekla sirovine i sljedivosti sirovine. PIK je jedina velika mesna industrija koja ima osiguranu domaću sirovinu, a to smo potvrdili i ulaskom u projekt „Meso hrvatskih farmi“. Upravo će nam to biti velika konkurentska prednost u budućnosti. Kod prerađevina najznačajniji je trend porasta segmenta unaprijed narezanih i zapakiranih narezaka: trajnih salama, šunki, mortadele, itd. Upravo je PIK među prvima otkrio promjene u ponašanju potrošača i želju za novim proizvodom te lansirao na tržište širok asortiman PIK narezaka. Potez se pokazao odličnim jer prodaja u segmentu narezanih proizvoda svakim danom pokazuje sve bolje rezultate. Treći primjer je razvoj tržišta kobasica za kuhanje i pečenje. Ove smo godine na tržište plasirali nekoliko novih proizvoda: Kranjsku kobasicu sa sirom, Roštiljsku kobasicu, Bavarsku kobasicu i Pivsku kobasicu koju smo na tržište plasirali u cobrandingu sa Zagrebačkom pivovarom. Tim smo potezom obogatili do sada relativno slabu ponudu proizvoda u segmentu polutrajnih kobasica te kreirali nove navike kod potrošača, koji su s veseljem dočekali nove gurmanske delicije, naših „7 veličanstvenih“. Osim u inovacijama, pri razvoju novih proizvoda, PIK Vrbovec je prvi uveo i novu flow pack ambalažu za trajne salame. Prednosti su bolje očuvanje svježine i okusa proizvoda, ali i bolja prezentacija na prodajnom mjestu. To je prepoznala i naša konkurencija, koja je nakon nas počela koristiti slična pakiranja.

 


Page 45 of 45