• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Intervju
Zoran Maksić, direktor Imperial Tobacco Zagreb d.o.o. PDF Print E-mail
Thursday, 08 November 2012 20:32

zoran maksic imperial tobacImperial Tobacco Group PLC (ITG) jedna je od četiri vodeće svjetske tvrtke u segmentu proizvodnje, distribucije i prodaje širokog asortimana cigareta, duhana i ostalih duhanskih proizvoda. ITG je multinacionalna tvrtka, prisutna na više od 160 tržišta širom svijeta, među kojima je i Hrvatska. Direktor Imperial Tobacco Zagreb d.o.o. Zoran Maksić u Intervjuu mjeseca otkrio je da ITG bilježi snažne rezultate i rast prodaje prvenstveno zbog jedinstvenog portfelja brendova i proizvoda kojim zauzima vodeće pozicije u svim duhanskim kategorijama uz prihvatljive cijene.

Razgovarala: Marija Sedlar

Predstavite nam za početak Imperial Tobacco Zagreb.

Imperial Tobacco Zagreb se od ostalih duhanskih tvrtki na hrvatskom tržištu izdvaja po sveobuhvatnosti svog portfelja jer na globalnoj razini njeguje specifičan pristup potpunog duhanskog iskustva, tj. uz visokokvalitetne duhanske proizvode posjeduje i bogat popratni duhanski asortiman. Imperial Tobacco u svom portfelju cigareta ima vodeće međunarodne brendove Davidoff, Gauloises i West, kao i cjenovno najprihvatljivije brendove na tržištu: Style i Paramount. Od duhanskog asortimana posebno se ističe najprodavaniji svjetski brend Golden Virginia kao i međunarodno poznati brendovi Van Nelle, Drum i Paramount. Specifičnost portfelja je i raznolik popratni duhanski asortiman koji obuhvaća mašinice za ručno motanje, punjače, filtere i tube s filterom poznatih brendova Columbus i Paramount, a Rizla kao najpoznatiji papir za motanje duhana u svijetu je također dio ponude.

Kakva je za Imperial Tobacco Zagreb d.o.o. bila poslovna godina 2011.?

Kako je zakon o ograničavanju uporabe duhanskih proizvoda utjecao na prodajne rezultate? Godina 2011. za nas je prošla zaista sjajno. Utrostručili smo prodaju u odnosu na 2010. godinu. Što se tiče zakona, Imperial Tobacco, kako globalno tako i u Hrvatskoj, svoje poslovanje obavlja u skladu s važećim zakonima, a tako i Zakonom o ograničavanju uporabe duhanskih proizvoda, u čijim okvirima pronalazimo instrumente za uspješnu suradnju s našim partnerima trgovcima.

Kako do sada ocjenjujete 2012.?

Za sada sve teče prema zacrtanim planovima, ostvarili smo dvostruki rast prodaje i uvjereni smo da ćemo taj trend nastaviti i u 2013.

Koja je pozicija Imperial Tobacca na hrvatskom tržištu? Koji proizvodi su najprodavaniji?

Ovisno o periodu godine, na prodajnim mjestima gdje je prisutan Imperial Tobacco asortiman zauzimamo 8-10% udjela u prodaji. Najprodavaniji proizvod je Paramount (na tržištu trenutno najjeftiniji cigaretni brend – 13,5kn).

Planirate li plasiranje novih brendova?

Upravo smo na hrvatsko tržište lansirali i dva nova proizvoda za koja smo uvjereni da imaju veliki potencijal za uspjeh. U premium segmentu od sada postoji drugačija verzija već postojećeg svjetski poznatog premium brenda Davidoffa - Davidoff iD, čime ulazimo u segment cjenovno prihvatljivijih premium brendova. U slims segmentu lansirali smo Style, brend koji se ističe svojim jedinstvenim ženstvenim dizajnom, a uz to je odlično cjenovno pozicioniran.

Jesu li se hrvatski konzumenti u krizi okrenuli jeftinijim proizvodima? Kako ste vi 'odgovorili' na krizu, prilagodili se gospodarskoj situaciji?

S jedne strane, pod utjecajem krize i smanjene kupovne moći, pušači zaista sve više odabiru jeftinije proizvode. Međutim, trendovi na tržištu pokazuju da u tom odabiru prednost daju međunarodnim brendovima visoke kvalitete. Rast tržišnog udjela Westa i Paramounta je dokaz tog trenda. Primjetan je i rast kategorije duhana za tube kao ponude za cjenovno najjosjetljivije potrošače. Prateći taj trend, Imperial Tobacco u ponudi na tržištu ima trenutno najjeftiniji duhan Paramount. S druge strane, pušači su i u krizi spremni platiti za kvalitetne brendove. U našem portfelju najbolji pokazatelj tog trenda je Davidoff, koji je jedan od vodećih brendova u high premium segmentu.

Kao internacionalna kompanija, primjećujete li razliku između hrvatskog i tržišta u regiji?

Kad su u pitanju duhanski proizvodi, potrošači u Hrvatskoj dugi su niz godina imali prilično ograničenu ponudu brendova te je tržište u tom smislu dosta nerazvijeno. Trenutno je u ponudi tek 140 vrsta cigareta. Za usporedbu, u Srbiji ih ima preko 300, a u BiH preko 150. Kao rezultat toga novi, a pogotovo poznati svjetski brendovi, među potrošačima generiraju iznimnu potražnju.

Što su danas najveći poslovni izazovi u duhanskoj industriji u Hrvatskoj?

Naći pravi put do potrošača. No bez obzira na sve poteškoće i specifičnosti tržišta, mi u tome uspijevamo.

Kako ocjenjujete suradnju s trgovcima u Hrvatskoj?

Imperial Tobacco puno pažnje i truda ulaže u izgradnju odnosa s kupcima, koji su na jako dobrom nivou. Samo ove godine ostvarili smo suradnju sa stotinama malih i pojedinačnih kupaca te desetinama ključnih kupaca, nacionalnih i regionalnih. Kupci su u Hrvatskoj sve otvoreniji za suradnju te vjerujemo da ćemo i u sljedećoj godini ostvariti uspješnu suradnju s novim ključnim kupcima, na obostrano zadovoljstvo.

Kako će ulazak Hrvatske u Europsku Uniju utjecati na tržište duhana u Hrvatskoj? Kako će utjecati na proizvođače?

Kao i sve zemlje koje su do sad pristupile EU, i tržište u Hrvatskoj bit će regulirano na isti način. To u pravilu znači da će se tržište dalje liberalizirati te da će potrošači imati puno veći izbor proizvoda nego što ga sad imaju. Za proizvođače to znači još veću konkurenciju, ali i poticaj da potrošačima ponudimo što bolje proizvode po što prihvatljivijim cijenama.

Koje je vaše mišljenje o najavljenom povećanju trošarina na duhanske proizvode u Hrvatskoj, što je obveza prema EU? Smatrate li da Vlada treba povisiti trošarine u jednom koraku ili to treba činiti postupno?

Očekujemo da će praksa prilikom ulaska u EU za sve nove članice biti primijenjena i na Hrvatsku. Tu prije svega mislim na visinu trošarina. Naš je stav da se u interesu potrošača provede postupno povećanje trošarina, kako ne bi došlo to prevelikih skokova cijena, koji mogu destabilizirati tržište. To ne bi bilo dobro ni za državu ni za proizvođače cigareta jer bi se povećao udio crnog tržišta.

Kakvi su poslovni planovi IT-a u Hrvatskoj?

Imperial Tobacco nastavlja sa zacrtanim planovima rasta, kao i u prethodne dvije godine. No tržišna kretanja će u konačnici odrediti potrošači. Ipak, vjerujemo da se marljivim radom, poštenim odnosom prema trgovcima i potrošačima te kvalitetom svojih proizvoda uz prihvatljive cijene možemo nametnuti kao značajan faktor na hrvatskom tržištu.

 


Page 45 of 46