• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Intervju
Ksenija Slovenec, Country Manager Croatia, Drenik d.o.o. PDF Print E-mail
Monday, 20 June 2016 09:49

Od konkurencije se izdvajamo po našoj kreativnosti i brzini realizacije ideje

ksenija-slovenec-1

Kompanija Drenik ND jedan je od najvećih proizvođača papirne konfekcije (toaletni papiri, kuhinjski ručnici, itd.) od sto posto celuloze u jugoistočnoj Europi. Osim proizvodnje i razvoja brenda PERFEX i Boni, tvornica također proizvodi privatnu marku proizvoda za renomirane velike trgovačke lance u jugoistočnoj Europi. Ksenija Slovenec, Country Manager Croatia, otkrila nam je u Intervjuu mjeseca kako Drenik s brendom Perfex planira postati poslovni partner kupcima na području Europske unije te ključni igrač kojeg karakteriziraju kvaliteta, efikasnost i aktivnosti na tržištima srednje i jugoistočne Europe.

Razgovarala: Marija Sedlar

Predstavite nam za početak tvrtku Drenik – kako su izgledali počeci poslovanja?

Početak tvrtke DRENIK ND započeo je 1990. godine, u vrijeme kada je tržište u našoj regiji bilo željno svih brendova iz zapadne Europe. Bila je to klasična priča o uvozu i prodaji. Nakon toga je kupljen prvi stroj i 1996. godine krenula je proizvodnja damskih higijenskih uložaka. Možemo reći da je s tim prvim strojem, koji i danas ima počasno mjesto u tvornici, krenuo pravi posao. Godine 2001. započeta je proizvodnja dječjih pelena, a 2002. proizvodnja toalet papira i kuhinjskih ručnika. Od tada kompanija bilježi konstatan zdravi rast.

DRENIK ND sa sjedištem u Beogradu jedan je od najvećih proizvođača celuloze u jugoistočnoj Europi. Volim naglasiti da mi samo ne sjeckamo role papira - mi od 100% celuloze proizvodimo jumbo role (njem. Mutterrolle) i prodajemo ih onima koji sjeckaju role, pakiraju u svoju foliju i prodaju ih pod nekom svojom markom. Pod DRENIK ND-om su tvornice za proizvodnju - glavna u Beogradu, a druga u mađarskom gradu Szolnoku.

DRENIK Zagreb je tvrtka-kći zadužena za hrvatsko tržište kao i za tržišta u ostalim zemljama Europske Unije. Vlasnici kompanije Nebojša Đorđević i Igor Perić su na pametan, i rekla bih discipliniran način širili kompaniju, sve se reinvestiralo i ulagalo u proizvodnju. Nisu se kupovali Maybachi i helikopteri, vizija je bila i ostala ista, a to je dugoročno poslovanje. Danas DRENIK ND ima oko 100 milijuna eura prometa godišnje i ukupno zapošljava oko 700 djelatnika kojima nikada nije kasnila plaća. Važno je napomenuti da je fluktuacija u kompanijama pod Drenikom vrlo mala što govori o odnosu vlasnika prema zaposlenicima.

Na koja sve tržišta izvozite? Na kojim tržištima najbolje poslujete, a gdje vidite mogućnost rasta?

Izvozimo u Nizozemsku, Njemačku, Češku, Slovačku, Mađarsku, Ukrajinu, Rusiju, Bjelorusiju, Moldaviju, Rumunjsku, Bugarsku, Grčku, Cipar, Albaniju, Kosovo, Makedoniju, Crnu Goru, Bosnu i Hercegovinu, Sloveniju, Hrvatsku i, naravno, tu je Srbija. Lideri smo u Srbiji, Makedoniji i Crnoj Gori gdje imamo najveći market share. Kako smo prije nekoliko mjeseci otvorili Ukrajinu, to tržište je u mom apsolutnom fokusu jer je vrlo zanimljivo. Naravno, tu je i Mađarska gdje ima još puno potencijala, pogotovo jer nam je tamo locirana i druga tvornica. Ima tu još puno posla i, vjerujte mi, bit će i ugodnih iznenađenja. Veoma se tome veselim!

Kakvi su trendovi u proizvodnji papirne industrije? Što je trenutno u fokusu proizvodnje Drenika?

U proizvodnji papira nema nekih velikih pomaka u trendovima. Recimo da nam je cilj što bolja kvaliteta po što nižoj cijeni. U fokusu naše proizvodnje uvijek je toaletni papir, kao i ambalaža u kojoj se on nalazi. I po tom pitanju spremamo iznenađenja za naše kupce. Općenito, cilj nam je širenje poslovanja u Europskoj uniji - kapaciteta za to imamo, kao i ogromnu volju naše prodajne sile i, najvažnije, podršku samih vlasnika.

Kako ocjenjujete trenutačno stanje na hrvatskom tržištu?

Vrlo slično stanju u ostalim europskim zemljama - cijena i kvaliteta prodaju proizvod. 

U kojoj kategoriji papirne industrije u Hrvatskoj ste ‘najjači’ te po kojem ste proizvodu najprepoznatljiviji?

Toaletni papiri su naša najjača karika. Težimo k tome da krajnjim potrošačima pružimo korektnu kvalitetu po pristupačnim cijenama. U Hrvatskoj smo lansirali i premium papir nježne teksture PERFEX COTTON LIKE u kojem rola ima 200 listića, a cjenovno je na policama niža od konkurencije koja se reklamira pod premiumom, a ima puno manji broj listića u roli nego naš Perfex Cotton like.

Što vas izdvaja od konkurencije?

ksenija-slovenec-2

Od konkurencije se izdvajamo po našoj kreativnosti i brzini realizacije neke ideje. Tako smo u zadnje tri godine razvili Perfex Brazil za svjetsko nogometno prvenstvo, zatim za ljetno razdoblje imamo naš Perfex Holiday, Novu Godinu dočekujemo s Perfex Happy New Yearom, a ove godine smo za veljaču lansirali Perfex Happy Valentine’s day. Također moram naglasiti da smo ove godine za Usrks kod našeg kupca, trgovačkog lanca KTC, u dva njegova centra imali Perfex kućice u kojima su paletno bili izloženi artikli iz tri kategorije po akcijskim cijenama. Kućica je bila vrlo efektna, a rezultat prodaje je bio i više nego odličan i puno veći nego što smo KTC i ja mogli projicirati. Nedavno sam uočila da je jedan naš konkurent napravio nešto slično sa svojim proizvodom.

Meni to ne smeta, dapače, smatram to komplimentom. Evo još jedan primjer: kod našeg kupca, trgovačkog lanca Plodine, krajem svibnja ove godine u četiri smo centra postavili naš kamiončić. Osnova ideje bila je da naša Patkica hoće ići na more. Napravili smo displayje u obliku kamiončića u koje stanu dva paletna mjesta za akcijski artikl Perfex Holiday. Dobivala sam s terena informacije da se majke s djecom slikaju pored našeg displayja. Ovakve stvari mi uljepšavaju dan i kad još dobijete povratnu informaciju od svoga kupca da je sve prodao i da je „akcija bila ooodličnaaa“, tada vam je to dodatna ‘injekcija adrenalina’ i motivira vas za dalje....i za još.... Perfex kamiončić će do kraja ljeta biti postavljen kod još nekih naših kupaca u akcijama na Perfex Holiday toaletnom papiru.

Koliko je u ovom poslu važna inovativnost?

Kreativnost je jako bitna, mogu reći, u svakom poslu. Ideje dobivam stvarno u različitim situacijama ili mjestima. Za Perfex Holiday ideja mi je došla dok sam vozila po autoputu i na radiju slušala Boney M. Ali opet moram naglasiti - možete biti koliko god hoćete kreativni, ako to ne raspoznaju vaši nadređeni ili vlasnici, i ako od njih nemate podršku, tada ništa nećete moći napraviti. Ja uvijek kažem: najveći blagoslov je kada radite posao koji volite, tada to više nije posao, nego igra. Da, ja volim biti zaigrana!

Kada su u pitanju trgovačke robne marke, kakva je situacija s kategorijama u kojima je prisutan Drenik? Proizvodi li i Drenik robne marke?

Koliko se sjećam prošlogodišnje analize o prodaji robnih marki, one bilježe lagani pad. Logično, zato što su akcije na brendovima postale agresivnije i ponekad je vrlo mala razlika u cijeni u akciji između brenda i robne marke, ako uspoređujemo proizvode iste ili vrlo slične kvalitete. I Drenik proizvodi robne marke - oko 10% naše proizvodnje otpada na njih. Robnu marku radimo za velike trgovačke lance u cijeloj regiji te za neke trgovačke lance koji su prisutni na stranim tržištima.

Osim u maloprodaji, prisutni ste i u HoReCa sektoru – koje proizvode nudite i planirate li širiti asortiman?

Ove godine smo tek započeli sa ovim sektorom, lansirali smo PERFEX Ho- ReCa toaletne papire od 150, 200 i 250 listića. Radi se o posebnom papiru sa kojim ciljamo na hotele veće kategorizacije. Razmatramo širenje asortimana i jači ulazak u taj sektor. Kontinuirano pripremamo nove kampanje i aktivnosti s ciljem povećanja prodaje i u maloprodaji i u HoReCi. Mi smo vrlo aktivan i dinamičan tim. Ne mogu vam otkriti sve naše planove, mi volimo iznenaditi naše kupce i tržište (gdje god ono bilo).

S obzirom na otežane ekonomske prilike posljednjih godina, jeste li uspjeli izdvajati sredstva za investicije?

Da, naravno. Zahvaljujući ekonomičnom poslovanju i odlukama naših vlasnika, kompanija DRENIK ND je prošle godine kupila mađarsku tvornicu Higi Papiersoft u Szolnoku te uložila u nove strojeve u proizvodnji. Vrijednost investicije iznosila je 30 milijuna eura.

Koji su daljnji strateški planovi Drenika u idućih nekoliko godina?

Kako naša kompanija sama proizvodi celulozu, tj. jumbo role, imamo veliki proizvodni kapacitet, imamo odlične prodajne rezultate u svakoj zemlji, imamo odlične timove ljudi i, na kraju, imamo i odlične proizvode po odličnim cijenama - bilo bi šteta ne otvoriti još jednu tvornicu. Naravno da je lokacija presudna. Znači, naš strateški plan u idućih nekoliko godina je otvaranje novih proizvodnih lokacija u nekim zemljama Europske unije i proširenje proizvodnog programa u HoReCa segmentu. Kako budemo rasli i razvijali se, zajedno s nama razvijat će se i naši kupci koji uvijek u našem fokusu imaju posebno mjesto. Našim kupcima najviše i zahvaljujemo, a to su svi oni koji su prepoznali mogućnosti PERFEX brenda i s kojima smo razvili zdrave partnerske odnose.

 


Page 6 of 45