• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Intervju
Maria Anargyrou-Nikolić, direktorica Coca-Cole HBC za Hrvatsku, BiH i Sloveniju PDF Print E-mail
Friday, 27 May 2016 13:04

Želimo razvijati sposobnosti i talente zaposlenika kako bi rasli zajedno s tvrtkom

maria-anargyrou-nikolic-1Priča o Coca-Coli započela je u Atlanti 8. 5. 1886. kada je dr. John S. Pemberton pripravio napitak čiji je sastav i danas strogo čuvana tajna. Točenje Coca-Cole u bočicu počelo je osam godina poslije i brzo je osvojila svijet. Danas, 130 godina poslije, Coca-Cola je najprodavanije svjetsko gazirano piće te najprepoznatljivija svjetska marka o kojoj razgovaramo s Mariom Anargyrou-Nikolić, glavnom direktoricom Coca-Cole HBC za Hrvatsku, BiH i Sloveniju.

Razgovarala Marija Sedlar

Trenutno je aktualna svjetska kampanja ‘Taste the feeling’...

‘Taste the Feeling’ slogan je naše nove svjetske kreativne kampanje koja objedinjuje robne marke Coca-Cole pod strategijom ‘One Brand’, odnosno ‘jedna robna marka’. Podsjeća nas na neodoljivost okusa ledeno hladne Coca-Cole te na to da je ispijanje Coca-Cole jednostavan užitak koji čini svakodnevne trenutke posebnima. Taste the Feeling uključuje univerzalnu priču u čijemu je središtu proizvod, kako bi se naglasili i funkcionalni i emocionalni aspekti iskustva ispijanja Coca-Cole. Kampanja je lansirana TV spotom ‘Anthem’ koji uključuje izvornu pjesmu Taste the Feeling i koji je izazvao brojne pozitivne reakcije. Posebno nam je drago da su na njega i na novi moderniji vizualni izričaj odlično reagirale mlađe generacije. Tom kampanjom također dokazujemo da je Coca-Cola, iako joj je već 130 godina, i dalje itekako svježa i moderna robna marka koja prati trendove i uvijek se iznova uspješno prilagava novom vremenu. Svih ovih godina, i za sve generacije, ispijanje Coca-Cole uvijek je poseban trenutak, bez obzira na to uživamo li u njemu sami ili u nečijem društvu, i ova kampanja upravo na to podsjeća. Tijekom godine, kampanja će donijeti brojna iznenađenja i seriju atraktivnih TV spotova.


Što je bio Coca-Colin cilj pri objedinjavanju robnih marki?

Prvi su put sve Coca-Coline robne marke objedinjene u jednoj svjetskoj kreativnoj kampanji pod nazivom Taste the Feeling. Strategija ‘jedna robna marka’ proširuje tržišnu vrijednost i kultnu privlačnost najveće svjetske robne marke pića na proizvode Coca-Cola Light/Diet Coca-Cola, Coca-Cola Zero i Coca-Cola Life. Uz to naglašava predanost tvrtke pružanju izbora nudeći potrošačima Coca-Coline proizvode koji najbolje odgovaraju njihovu ukusu, životnom stilu i prehrani. Naglašavamo kako je Coca-Cola namijenjena svima. Coca-Cola je jedna robna marka s različitim varijantama koje dijele iste vrijednosti i vizualnu ikonografiju. Ljudi žele svoju Coca-Colu u različitim varijantama, ali koju god varijantu željeli, žele Coca-Colin proizvod s izvrsnim okusom i osvježenje.

Koje su specifičnosti pojedinih tržišta za koja ste zaduženi?

Svako je tržište drukčije. Na primjer, hrvatska je maloprodaja znatnije usmjerena na nekoliko manjih igrača i velike lance dok je u Srbiji maloprodaja mnogo fragmentiranija. Što se tiče potrošača, u Hrvatskoj trend ide prema traženju popusta i akcija. Čak 65 posto potrošača, što je više od europskog prosjeka, odgađa kupnju i čeka akcije i popuste, što je velik izazov za naše tržište. Potrošači traže veću vrijednost za novac, a mi tu osluškujemo njihove potrebe kvalitetom naše ponude, ali i ukupnim načinom na koji pridonosimo društvenoj zajednici.

Prati li tržište gaziranih napitaka u regiji svjetske trendove?

U posljednjih nekoliko godina hrvatsko je tržište bezalkoholnih pića pretrpjelo snažan pad prodajnog opsega, no ipak se počelo oporavljati 2013. i 2014. godine uz povećanje tog opsega. Dok je 2014. godine godišnja potrošnja bezalkoholnih pića po osobi iznosila 167,32 litara, procjenjuje se da je potrošnja povećana na 170 litara i da će se rast nastaviti ove godine. Taj je porast rezultat blagoga gospodarskog oporavka, ali i rezultat rekordno visokog broja turista koji dolaze u zemlju. Hrvatska je zbog svog položaja izazovna za distribuciju te ovisna o sezonalnosti budući da je potrošnja pića najveća u vrijeme turističke sezone. Jedna je specifičnost hrvatskog tržišta i općenito istočnoeuropskih tržišta u odnosu na zapadnoeuropska tržišta konzumiranje negazirane vode. Iako je konzumiranje negazirane vode u porastu u Hrvatskoj, udio negazirane vode na našemu tržištu bezalkoholnih pića iznosi 20% u odnosu na 35% u zapadnoj Europi. Uz bezalkoholna pića, hrvatski potrošači također prednost daju gaziranoj vodi, čiji tržišni udio i prema tvrtki Euromonitor iznosi više od 30%. Hrvatski su potrošači općenito dobro upoznati sa svjetskim trendovima i imaju velika očekivanja. Zahtijevaju najbolje od robnih marki i najvišu vrijednost za svoj novac. Međutim, dugogodišnja je kriza također utjecala na kupovne navike s obzirom na to da su potrošači bili suočeni s padom kupovne moći zbog gospodarske situacije. To je potaknulo neke potrošače da se okrenu jeftinijim proizvodima, što je također bilo vidljivo na maloprodajnome tržištu.

Prilagođava li se Coca-Cola lokalnim navikama potrošača?

Coca-Cola je jedan od vodećih proizvođača bezalkoholnih pića u Hrvatskoj, što je dokaz da vrlo dobro znamo što hrvatski potrošači žele. Istraživanje među kupcima i poslovnim partnerima pokazalo je da smo prepoznati kao najbolji dobavljač u kategoriji bezalkoholnih pića. To osiguravamo stalno ulažući u razvoj naših ljudi te razvoj novih proizvoda, potičući inovacije te investirajući u tržište na kojem poslujemo, a to su ujedno i naše snage. Kupci su posebice prepoznali kvalitetu naših proizvoda i široku ponudu koja odgovara različitim sklonostima naših kupaca i koji može biti dio zdravoga i uravnoteženoga životnog stila. Našu ponudu proizvoda neprestano proširujemo novim proizvodima, novim okusima i novim robnim markama. Robne marke koje potrošačima nude veću vrijednost i dalje su uspješne na tržištu i prvi izbor među potrošačima. Nedavno smo na tržištu predstavili novu Fantu s više naranče jer su hrvatski potrošači to tražili. Uz to, u prodajnom kanalu za ugostiteljstvo upotpunili smo asortiman gaziranom i negaziranom prirodnom mineralnom vodom Römerquelle. Trenutno u ponudi imamo Römerquelle Emotion s okusom limunske trave te kruške i matičnjaka, a od sredine travnja u HoReCi je u ponudi negazirana voda u pakiranjima od 0,33 l i 0,75 l u povratnoj staklenoj boci. Prošla je godina bila iznimno uspješna i zabilježili smo rast u svim kategorijama. Nadamo se rastu i ove godine, ne samo zbog poslovne strategije u koju vjerujemo i planiranih poslovnih investicija, nego i zbog pozitivne gospodarske klime i poboljšanog indeksa optimizma u Hrvatskoj.

Koliko ulažete u zaštitu okoliša?

U okviru naših poslovnih aktivnosti vodimo računa o vodnim bogatstvima te uz vlastite aktivnosti odgovornog korištenja vodom i njezina pročišćivanja provodimo čitav niz aktivnosti koje uključuju suradnju s lokalnim zajednicama i udrugama na području zaštite izvora vode, očuvanja bioraznolikosti, produktivnog korištenja vodom, podizanja svijesti o važnosti pažljivog korištenja vodnim bogatstvom. Primjer toga je projekt ‘Lijepa naša Sava’, koji je pokrenut još 2008. godine te ima za cilj, između ostaloga, podizati svijest o vodnome bogatstvu Hrvatske, potrebi zaštite voda, važnosti očuvanja okoliša, naročito savskoga kraja, i njegove bioraznolikosti. Coca-Cola je u sklopu svog društveno odgovornoga poslovanja izrazito usmjerena zaštiti okoliša i dosta ulaže u nju. Skupina Coca-Cola Hellenic, čiji smo dio, u rujnu prošle godine drugi je put zaredom proglašena vodećim svjetskim proizvođačem pića po provođenju načela održivog poslovanja prema Dow-Jonesovu svjetskom i europskom indeksu održivosti. Također, Coca-Cola Hellenic na osmome je mjestu od sto tvrtki uvrštenih u Financial Times Stock Exchange Index (FTSE 100) na temelju izvješćivanja o ugljičnom otisku, a prema ocjeni organizacije Carbon Clear. Pritom je najviše rangirani proizvođač pića. Uz to, početkom studenog tvrtka je objavila nove i još ambicioznije ciljeve na području očuvanja vodnoga bogatstva i smanjivanja ispuštanja ugljikova dioksida. Do 2020. godine smanjit ćemo potrošnju vode za 30% u odnosu na 2010. dok će izravno ispuštanje ugljikova dioksida u istome razdoblju biti smanjeno za 50%. U Coca-Coli HBC Hrvatska u proteklih smo deset godina potrošnju energije za litru proizvedenoga pića smanjili za 24%, potrošnju vode za 28%, a ispuštanje ugljikova dioksida za 33%. U istom vremenskom razdoblju količina otpada smanjena je za 55%, a količina oporabljenog otpada uvećana za 30%.

Coca-Cola je redovno u skupini Top 5 poslodavaca partnera u Hrvatskoj.

To priznanje potvrđuje kontinuitet naših nastojanja da kao poslodavac svojim zaposlenicima osiguramo kvalitetne uvjete za rad i poticajnu okolinu za njihov profesionalni razvoj te istodobno omogućimo ravnotežu između privatnog i poslovnog života. Priznanje također dokazuje da smo u tome itekako uspješni. Ono je i poticaj da neprestano tražimo načine kako da dodatno poboljšamo svoje programe razvoja ljudskih potencijala. Svi su ponosni na činjenicu da su mnogi zaposlenici hrvatske Coca-Cole danas na odgovornim položajima u Coca-Colinim tvrtkama na drugim tržištima. I činjenica da je naša tvrtka već dugi niz godina prepoznata kao rasadnik vrlo kvalitetnog kadra govori o našim uspjesima na tome području. Ulaganje u ljude i zadovoljstvo ljudi jedna je od naših najvećih prednosti u odnosu na druge tvrtke.

Imate i pripravnički program za fakultetski obrazovane mlade osobe...

maria-anargyrou-nikolic-2Naša tvrtka jedan je od najpoželjnijih poslodavaca na tržištu jer cijenimo svoje zaposlenike i predani smo razvoju talenata. Coca-Cola duboko vjeruje u poštovanje različitosti, a ono podrazumijeva i dobnu različitost naših zaposlenika. Različiti ljudi, s različitim iskustvima i perspektivama te iz različitih kulturnih sredina čine nas bogatijima i pridonose našoj uspješnosti. Zato u svoje timove redovito uvodimo mlade ljude. Protekle smo godine raspisali natječaj za pripravnike kojim mladim ljudima otvaramo mogućnost za razvoj karijere unutar Coca-Coline poslovne jedinice, dakle na sva tri tržišta na kojima poslujemo. Odaziv je bio iznad naših očekivanja – na natječaj se javilo preko 360 kandidata. U nekoliko selekcijskih krugova odabrali smo njih 6, a svi su vrlo talentirani i, što je osobito važno za mlade ljude, motivirani za daljnje učenje i razvoj. Svjesni smo velike nezaposlenosti mladih, koja je problem u čitavoj Europi. Natječajem smo željeli ohrabriti mlade ljude i pokazati im da se i za njih ipak otvaraju prilike. Naravno, sa snažnijim ekonomskim oporavkom, kojem se svi nadamo, bit će ih još više.

Što je Event management Contest?

Natjecanje Event Management Contest organizirano je u suradnji sa studentskom udrugom eSTUDENT. Među 120 timova odabrali smo u završnom natjecanju osam najboljih timova, koji su nam predstavili svoje ideje za promociju poznatog viskija The Famous Grouse. Veliko nam je zadovoljstvo surađivati s mladim i ambicioznim osobama, pružiti im priliku za rad na takvim praktičnim primjerima i podijeliti naše znanje i iskustvo. Također je to prilika da prepoznamo potencijalne talente i buduće lidere koji bi jednoga dana mogli postati dio našeg uspješnog tima, a isto tako i prilika da nas studenti prepoznaju kao jednog od najpoželjnijih poslodavca na tržištu, što potvrđuju brojne nagrade za uspješno upravljanje ljudskim potencijalima.

Što Coca-Cola nudi tehnološki naprednim potrošačima?

Coca-Cola je prisutna na digitalnim platformama i putem njih svakodnevno komuniciramo s našim potrošačima. Društvene mreže koristimo kao dodatan kanal komunikacije da se približimo našoj ciljnoj skupini, ali i neprestano pronalazimo nove načine komunikacije kako bismo ostali relevantni potrošačima. Primjerice, u suradnji s promocijskim partnerom Vipnetom predstavili smo novu promocijsku akciju u kojoj se ispod svakog čepa bočice Coca-Cole od 0,5 l nalazi kod za aktivaciju dodatnog podatkovnog prometa, preuzimanje igrica ili narudžbu besplatne SIM kartice. Također, s pomoću kodova korisnici mogu u dnevnim izvlačenjima osvojiti i različite vrijedne nagrade poput mobitela, tableta, slušalica itd. U okviru našeg društveno odgovornog projekta 'Pokret za radost' ove godine pokrenuli smo projekt izgradnje vježbališta na otvorenome u Hrvatskoj. Kod ovoga projekta koristimo društvene mreže te mrežnu stranicu kao ključne komunikacijske kanale, ali i kao način na koji građane direktno uključujemo u projekt, dajući im priliku da sami odlučuju za gradove u kojima će biti postavljene aktivne zone glasujući na mrežnoj stranici projekta www.pokretzaradost.hr.

Na internetskim stranicama nudimo pregršt informacija o našim poslovnim aktivnostima i proizvodima, ali i korisne informacije kao što su zanimljivi recepti ili preporuke za vježbanje. Nedavno smo predstavili ‘SimplyTastly’, novu aplikaciju za mobilne telefone koja olakšava i ubrzava proces planiranja i pripreme jela. Riječ je o aplikaciji koja donosi više od 700 jednostavnih recepata i dodatnih naprednih mogućnosti, a namijenjena je svima koji se još upoznaju sa svijetom kuhanja, ali i onima koji su te vještine već odavno savladali. Recepte u aplikaciji osmislila je naša veleposlanica i gastroblogerica Sandra Gašparić i oni omogućuju jednostavnu i brzu pripremu brojnih ukusnih predjela, glavnih jela i slastica s namirnicama koje su svima dostupne. Ovisno o broju osoba za koje se obrok priprema, aplikacija sama računa potrebne količine sastojaka, a usto je za svaki odabrani recept moguće samo jednim klikom sastaviti popis namirnica te tako olakšati i ubrzati kupovinu. Aplikaciju SimplyTastly razvili smo u okviru naše platforme ‘Coca-Cola i hrana’ u želji da olakšamo mamama njihovu svakodnevnu zadaću pripremanja obroka te da im ona bude jednostavnija, zabavnija i ugodnija.

Planovi Coca-Cole HBC Hrvatska u nadolazećem razdoblju?

Moj prvi cilj je postizanje sinergije i osnivanje zajedničke unutrašnje poslovne jedinice koja obuhvaća Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu i Sloveniju. Spajamo ta tri tržišta i stvaramo objedinjenu poslovnu jedinicu pod zajedničkim unutrašnjim imenom – Coca-Cola Hellenic Adria. Tražimo sličnosti, ali i zajedničke mogućnosti kako bismo dobili najbolje od tih triju sjajnih tržišta. Zatim planiramo osigurati profitabilan rast tih triju tržišta i uspjeh tvrtke, istovremeno potičući inovacije u okviru svih naših poslovnih aktivnosti. Zatim planiramo osigurati profitabilan rast tih triju tržišta i uspjeh tvrtke. Kao treće, i možda najvažnije, želimo izgraditi ljude i razviti njihove sposobnosti i talente kako bi naši zaposlenici rasli zajedno s tvrtkom i kako bi unutar Coca-Colina sustava mogli prijeći granice Hrvatske, BiH i Slovenije. Početak ove godine bio je sjajan i radujem se onomu što nas još čeka. Veliko mi je zadovoljstvo gledati svoj tim kako svakodnevno pomiče granice, ali i vlastite standarde, bez obzira na to čime se bavi.

 


Page 7 of 45