• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Ruža Vučkovac, direktorica, Anamarija Company d.o.o. PDF Print E-mail
Monday, 26 December 2016 16:09

Moja šalica puna užitka. I tako već 25 godina. Svaki dan.

ruza-vuckovac-1Uz brojne poslovne partnere i poznate osobe iz svijeta glazbe, filma i književnosti, tvrtka Anamarija Company d.o.o. svečano je 14. listopada obilježila veliki jubilej - 25. godišnjicu uspješnog poslovanja. Dugogodišnja prisutnost i jedno od vodećih mjesta na hrvatskom i regionalnom tržištu kave ostvareni su kroz kontinuirani rast i razvoj te širenje na međunarodno tržište. Slavljenički domjenak okupio je oko 200 uzvanika koji su se prisjetili najznačajnijih događanja iz bogate povijesti ove tvrtke, o kojoj u Intervjuu mjeseca razgovaramo s direktoricom Ružom Vučkovac.

Razgovarala: Marija Sedlar

Predstavite nam za početak tvrtku Anamarija Company – kada i gdje je osnovana te kako su izgledali počeci poslovanja?

Tvrtka Anamarija Company osnovana je 1991. godine, i upravo ove godine proslavljamo 25. obljetnicu našeg postojanja. Poslovanje smo započeli kao mala obiteljska pržionica koja je bila locirana u zagrebačkoj Dubravi. Nas nekoliko entuzijasta sami smo nabavljali, pržili, mljeli, transportirali i prodavali kavu. Bili smo mala manufaktura. Rado se sjećam tih vremena. Sada, 25 godina poslije, vlasnici smo jednog od vodećih brendova kave i kavinih napitaka u Hrvatskoj, sa suvremenim tvorničkim postrojenjem, sada lociranim u zagrebačkim Sesvetama. Bio je to trnovit put opstanka, kroz poslijeratna vremena, zatim i ekonomsku krizu koja nije zahvatila samo domaće tržište, već i svjetsko, ali smo uspjeli! Koliko zaposlenih sada broji Vaša tvrtka? Anamarija Company trenutno broji 75 stalno zaposlenih djelatnika s tendencijom povećanja. Većina djelatnika locirana je u matičnoj lokaciji u Sesvetama, no imamo i svoje prodajne centre u Sisku, Rijeci i Vinkovcima. Uistinu se možemo pohvaliti iznimno proaktivnim, motiviranim i profesionalnim timom djelatnika što je svakako jedan od ključeva našeg uspjeha.

Kojim tempom se širio asortiman proizvoda? Čime se vodite kod lansiranja novih proizvoda?

U početku smo proizvodili isključivo prženu mljevenu kavu i prženu kavu u zrnu. Nakon nekoliko godina lansirali smo prvu instant kavu, a potom i instant cappuccino napitak. Kasnije se asortiman instant cappuccino prahova upotpunjavao novim okusima (vanilija, čokolada). Porastom potražnje za coffee mixevima lansirali smo i popularne 3u1 i 2u1 varijante coffee mixeva. U našem asortimanu s vremenom su se našli i instant kakao napitci. U posljednje dvije godine lansirali smo dva nova okusa instant cappuccino napitaka: Irish cream i Rum kokos, koji su do sada ostvarili izvrsne prodajne rezultate i stekli prepoznatljivost na tržištu. Coffee mix liniju 3u1 napitaka obogatili smo s dva nova proizvoda 3u1 Strong i 3u1 Macchiato. Posebno smo ponosni na jedinstveni proizvod na tržištu, Finoccino, instant capuccino koji ne sadrži kavu već je kava supstituirana instant žitaricama te je proizvod stoga pogodan za konzumaciju djeci i osobama koji iz određenog razloga ne smiju ili ne žele konzumirati kofein. Osim samog lansiranja novih proizvoda, ustrajni smo u stalnoj težnji za poboljšanjem postojećih proizvoda. Osim sadržaja u vrećici, bitno nam je da proizvod bude i vizualno prepoznatljiv kao i praktičan za primjenu, stoga ulažemo velika sredstva i trud u vizualno oblikovanje ambalaže te najnovije trendove u pakiranju proizvoda. Kod lansiranja novih proizvoda pažljivo osluškujemo zahtjeve tržišta, pratimo trendove, ali pri tome valja biti vrlo oprezan jer ono što je novo i popularno, ne znači nužno da će se pokazati kao dobro prodavan artikl. Stoga lansiranje svakog novog proizvoda zahtijeva niz predradnji te kvalitetan market research prije nego se naš tim razvoja i istraživanja upusti u razvoj novog proizvoda. Trudimo se biti inovativni i prepoznatljivi, a da se pritom ne izgubimo u slijepom praćenju trendova i konkurencije.

Koliki je danas asortiman proizvoda Anamarije? Koji su proizvodi lideri u svojim kategorijama te po kojem ste najprepoznatljiviji?

Anamarija danas u svome asortimanu ima nešto više od sto različitih proizvoda. Naš proizvodni lider svakako je i naš prvi proizvod, Anamaria Minas kava, koja dugi niz godina čvrsto drži drugu tržišnu poziciju u kategoriji crne kave. Prepoznatljiva crvena Minasica svojevrsni je sinonim našeg brenda. Danas je njezino spravljanje nezaobilazan dnevni ritual velikog broja kućanstava u Hrvatskoj. Osim mljevene kave, jedan smo od lidera i u kategoriji instant cappuccino napitaka u kojoj prednjače okusi classic, vanilija i čokolada. Vrlo smo zadovoljni prodajnim rezultatima nešto kasnije lansiranih okusa Irish cream te Anamaria Rum Kokos Cappuccina koji nudi jedinstvenu kombinaciju okusa svojstvenu samo za naš brend.

Kako ocjenjujete trenutačno stanje na hrvatskom tržištu kave? Što vas izdvaja od konkurencije?

Hrvatsko tržište kave već dugi niz godina je stabilno. Radi se o 4-5 domaćih proizvođača i nekoliko inozemnih brendova, od kojih svaki ima svoju utvrđenu poziciju, bez velihih promjena u tržišnim udjelima. Rekla bih da se radi o zdravoj konkurenciji. Broj konkurenata svakako nije zanemariv, ali u drugim FMCG kategorijama broj konkurenata može biti i mnogo veći. Iako ulažemo velika sredstva u razvoj i tehnologiju, trudimo se zadržati prepoznatljiv i tradicionalan okus naših proizvoda.

Koji su trendovi u proizvodnji kave danas? Kakve su navike potrošača i jesu li se promijenile od prije 25 godina kada ste krenuli u poslovanje s kavom?

Svakako, prije 25 godina rijetko tko od nas poznavao je neku drugu vrstu kave osim crne kave za domaćinstva i espresso kave u kafićima. Građani Hrvatske veliki su kavopije i konzumiraju oko 5 kg kave po glavi stanovnika na godinu. Još uvijek je najprodavanija mljevena kava za domaćinstva ili tzv. turska kava. Stoga, iako neki predviđaju crnu budućnost crne kave, vjerujem da se te tvrdnje neće obistiniti. No iz godine u godinu bilježi se sve veći rast kategorije instant napitaka na bazi kave koju preferiraju mlađi potrošači. U proteklih 25 godina promijenio se životni tempo, i potrošači sve češće posežu za proizvodima koji ne zahtijevaju složeniju pripremu. Stoga je popularnost instant kave i coffee mixeva u pojedinačnim dozama sve veća.

Što je trenutno u fokusu Vaše tvrtke i kako to komunicirate prema potrošačima?

Ove godine proslavljamo 25. obljetnicu tvrtke te je tim povodom osmišljena i marketinška kampanja koja se provlači kroz medije od rujna. Posebno osmišljen slogan za tu kampanju 'Moja šalica puna užitka. I tako već 25 godina. Svaki dan.' govori dovoljno o našoj viziji u dosadašnjem i daljnjem odnosu prema potrošačima. Imamo dvadesetpetogodišnju tradiciju i na to smo ponosni, jer smo svjesni da u proteklom razdoblju to svakako nije bilo lako održati. Aktivni smo i na društvenim mrežama gdje putem različitih aktivacija dobivamo i direktne povratne informacije i komentare naših potrošača. Mišljenje naših vjernih kupaca uvijek nam je na prvom mjestu. Volimo primati pohvale, ali i svaka kritika nas motivira da budemo još bolji.

Na koja tržišta izvozite? Gdje poslujete najbolje te gdje vidite mogućnost rasta?

Za sada najviše izvozimo u zemlje regije (Slovenija, BiH, Crna Gora, Srbija), no unazad zadnjih nekoliko godina uspjeli smo ostvariti izvoz i prema Rusiji, Kazahstanu, SAD-u. Jedan od naših planova je rast izvoza jer i za taj segment poslovanja svakako imamo potencijala. Nedavno smo oformili i odjel koji će se u budućnosti baviti isključivo pronalaskom novih tržišta i plasiranjem naših proizvoda na iste. S obzirom da su naši proizvodi certificirani i znakom Halal kvalitete, trenutno smo fokusirani na plasman naših proizvoda u zemlje Bliskog istoka i jugoistočne Azije. Svaki izvoznik zna koliko je teško uopće dospjeti na strano tržište, a još teže opstati na stranom tržištu u moru inozemnih brendova.

Osim u maloprodaji, prisutni ste i u HoReCa sektoru – s kojim asortimanom?

U našem asortimanu nalaze se svi proizvodi koje zahtijeva HoReCa. Za manje ugostiteljske objekte poput cafe barova nudimo različite mješavine espresso kave u zrnu, naravno različitih receptura i cjenovnih razreda, zatim instant cappuccino prahove u pojedinačnim sachetima, kao i kakao i vruću čokoladu. Za hotele imamo cijelu liniju za samoposlužne aparate pod nazivom „Vending Plus“, a u kojoj se nalazi espresso kava, instant kava, capuccino, mlijeko u prahu i instant čajevi u više okusa.

S obzirom na otežane ekonomske prilike posljednjih godina, jeste li uspjeli izdvajati sredstva za investicije i širenje pogona?

Da, iz godine u godinu proširujemo naš proizvodni pogon, kako u tehnološkom, tako i u infrastrukturnom smislu. Proširenje asortimana i rast prodaje nužno iziskuju i nabavku novih strojeva. Kako bi se povećala efikasnost same proizvodnje nužna je neprestana optimizacija tehnoloških procesa. Također, česte su i promjene u trendovima pakiranja, gdje je također uvijek nužno biti 'up to date'. Mogla bih reći da imamo stalna ulaganja u unaprjeđenja naših proizvodnih procesa.

Koji su daljnji strateški planovi Anamarija Company u idućih nekoliko godina?

Cilj nam je zadržati našu drugu tržišnu poziciju u segmentu kave i proizvoda na bazi kave te ustrajati na daljnjem povećanju lojalnosti našem brendu. Svakako uz to ide i plan ostvarenja porasta prodaje, što je cilj svakog proizvođača i trgovca. Iako smo vrlo zadovoljni dosadašnjim razvojem situacije po pitanju izvoza, imamo velike planove usmjerene ka inozemnim tržištima. Također planiramo širenje i u HoReCa kanalu. Pripremamo i neke novitete u našem asortimanu, ali o tome ćemo kada za to dođe vrijeme.

I za kraj, s obzirom na dugi niz godina provedenih u 'svijetu kave', prema Vašem mišljenju – koja je zapravo najveća vrijednost kave?

Kavu nazivaju crnim zlatom. Kava ima cijelu svoju filozofiju. Od uzgoja, prerade, pripreme. Vrhunsku kavu moguće je pokvariti neadekvatnom preradom ili pripremom. S druge strane, kava je burzovna roba te je njena cijena uvjetovana nizom faktora. Stoga je pri samoj nabavci kave potrebno pomno promišljanje pri kupovini jer je cijena kave na polici uvijek ista, a nabavne cijene znaju itekako varirati. Kava je specifična jer nas povezuje. Uz kavu se družimo, uz kavu nastaju nove ljubavi, ljudi će uvijek odvojiti zadnje minute vremena da bi popili kavu. Možda imamo i sreće što smo nacija koja ima tradiciju ispijanja kave!