• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Profil
Alen Jenjić, Voditelj Odjela za istraživanje tržišta, Agrokor PDF Print E-mail

Istraživanje tržišta nije trošak, nego investicija

alen jenjic agrokor 1"Odjel za istraživanje tržišta u Agrokor koncernu kontinuirano i pomno prati vlastite i konkurentske tržišne pozicije, kretanje pojedinih tržišta, ali i globalne trendove. Prava je sreća i zadovoljstvo raditi u kompaniji koja surađuje s renomiranim svjetskim agencijama za istraživanje tržišta i konzultantskim kućama, što nam omogućuje stalni uvid i monitoring aktualnih zbivanja, globalnih i regionalnih trendova u našim industrijama".

Razgovarala: Marija Kosor

Alen Jenjić, Voditelj Odjela za istraživanje tržišta u Agrokor koncernu, rođen je 1976. godine u Splitu. Nakon završene opće gimnazije, 1995. godine seli u Zagreb gdje upisuje, i nakon šest godina završava studij Psihologije na Filozofskom fakultetu. Već tijekom studiranja Alen je imao sklonost prema matematici, naprednim statističkim metodama i psihometriji. "I neki drugi kolegiji bili su mi dobra smjernica za nastavak karijere, a već na trećoj, četvrtoj godini studija radio sam kao vanjski suradnik agencija za istraživanje tržišta Puls i GfK. Za njih sam radio obrade podataka, analize, interpretacije rezultata itd."

ISTRAŽIVAČKI POČECI
Nekoliko mjeseci prije diplome Alen Jenjić zaposlio se u privatnoj agenciji Prizma istraživanja. "To je tada bila mala agencija od četvero ljudi. Jako brzo smo napredovali i stasali u agenciju od 15 stalno zaposlenih. U 5 godina, koliko sam bio tamo, razvili smo se u poznatu agenciju koja je u domaći istraživački svijet uvela mnoge inovacije. Tamo sam praktički prošao sve: od junior do senior istraživača, voditelja odjela, sve do partnera".

Sudjelujući i vodeći na desetine projekata u suradnji sa srednjim i visokim menadžmentom kako naših kompanija, tako i multinacionalki, Alen je dobio uvide u mnoga poslovna područja i razne poslovne probleme. “Između ostalog, radili smo istraživanja kako za naše velike kompanije poput Dukata, Podravke, Kraša, FINA-e, Plive, tako i za multinacionalne kompanije kao što su Reckitt Benckiser, Nestlé, Danone, T-com ili Volkswagen“.

DOLAZAK U LEDO
Surađujući s mladim, ambicioznim timom u agenciji, i s druge strane s istraživačima u velikim kompanijama, Alen je stekao dragocjena znanja i iskustva koja su bila dobar temelj za nastavak karijere. "Cijelo vrijeme jako me zanimalo što se s podacima događa nakon istraživanja, kad ih dobije klijent. To je bio i glavni razlog zašto sam se odlučio napustiti agenciju i prijeći na 'drugu stranu'. Priliku da to i ostvarim dobio sam u Ledu, koji je sastavni dio Agrokor koncerna. U prekrasnih četiri godine, koliko sam tamo proveo, otvorio mi se novi svijet, a rezultati istraživanja dobili su sasvim novu dimenziju. Uz Marketing, tu su bili i sektori Nabave, Prodaje, Izvoza, Financija… i svaki od njih je također imao potrebu za istraživačkim podacima. Radom u Marketingu Leda i surađujući sa svim drugim važnim sektorima, stekao sam jako dobar uvid u to kako se podaci upotrebljavaju u praksi i kako imaju velike implikacije na poslovno odlučivanje. Imao sam veliku sreću raditi u Ledu, jer je Ledo jedan od domaćih istraživačkih pionira. Ledo, koji je nekad bio u sustavu Zagrebačke mljekare zajedno sa današnjim Dukatom, praktički je i dobio svoje ime nakon provedenog istraživanja na Zagrebačkom velesajmu gdje su svojedobno potrošači dali prijedlog za naziv nove tvornice sladoleda".

Prije oformljivanja Odjela za istraživanje tržišta u Agrokoru, svaka kompanija unutar koncerna je to radila samostalno. Još dok je radio u Ledu, Alen je postao koordinator istraživanja unutar Agrokora. "Kako sam imao jako puno iskustva u istraživanju tržišta, dobio sam otvorene ruke i mogućnost 'posložiti' model koordinacije istraživačkih aktivnosti različitih kompanija unutar koncerna. Bilo je jako zanimljivo i izazovno iskoristiti sinergijske efekte i, nakon provedenih kvalitetnih istraživanja, slične modele primjenjivati u više kompanija unutar koncerna. Jer, ako neko dobro istraživanje napravi npr. Jamnica, ne postoji razlog da primjenu tog modela ne napravi i Zvijezda, ili Dijamant u Srbiji ili Makedoniji".

OFORMLJEN ODJEL U AGROKORU
Odjel za istraživanje tržišta oformljen je prije dvije godine, kada je Alen Jenjić iz Leda prešao u Centralni marketing Agrokor koncerna. Troje iskusnih kolega iz Agrokora i on dobili su zaduženje od Uprave da naprave koncept i viziju Odjela. Nakon nekoliko mjeseci pripreme, u Centralni marketing je, osim Alena, zaposleno još dvoje ljudi koji zajedno s istraživačima u kompanijama upravljaju svim istraživačkim aktivnostima i procesima unutar grupe.

“Odjel za istraživanje tržišta u Agrokor koncernu kontinuirano i pomno prati vlastite i konkurentske tržišne pozicije, kretanje pojedinih tržišta, ali i globalne trendove u industrijama naših kompanija, jer u današnjem globaliziranom svijetu trendovi sa zapada jako brzo dolaze i u našu regiju. Prava je sreća i zadovoljstvo raditi u kompaniji koja surađuje s renomiranim svjetskim agencijama za istraživanje tržišta i konzultantskim kućama, što nam omogućuje stalni uvid i monitoring aktualnih zbivanja, globalnih i regionalnih trendova u našim industrijama. Ako ćemo biti konkretniji, zajedno s timom razrađujemo poslovne probleme i potrebe, te na osnovu toga odabiremo odgovarajuće metodologije i usluge istraživačkih agencija. Neke istraživačke projekte provodimo vlastitim resursima. Nadalje, uključeni smo u sve faze istraživačkog procesa, a posebice u završnoj kada se pripremaju izvještaji rezultata, sažeci i preporuke za daljnje aktivnosti. Izrazito sam ponosan svaki put kada vidim kako naše kompanije donose prave poslovne odluke na osnovu onoga što im kupci/potrošači poručuju! Tu je također i planiranje, odnosno budžetiranje i praćenje troškova, praćenje trendova u istraživačkoj branši i uvođenje inovacija, savjetodavna funkcija i edukacija tima, dijeljenje znanja, iskustva, informacija među članovima našeg istraživačkog tima, brend menadžment timovima, ali i drugim sektorima u našim kompanijama. Istaknuo bih i još jednu važnu funkciju Agrokorova Odjela za istraživanja tržišta: svi podaci, rezultati istraživanja, materijali i novosti se u što kraćoj i informativnijoj formi predstavljaju i komentiraju zajedno s izvršnom direktoricom marketinga Agrokora, gospođom Ivom Balent i njezinim timom, ali i s Upravom, a jako često i s nekim drugim sektorima kao što su Strategija, Razvoj proizvoda i Financije. Multidisciplinarni timski rad, različita mišljenja i viđenja oplemenjuju rezultate istraživanja i daju im dodatnu vrijednost".

DINAMIČAN POSAO
alen jenjic agrokor 2“Radim izazovan, dinamičan i kompleksan posao i niti jedan radni dan mi nije ni približno isti: danas sam recimo okupiran sladoledima i smrznutom hranom, sutra sam u Konzumu u Prijedoru ili Idei u Beogradu, prekosutra u kečapima u Makedoniji, neki drugi dan u izvorskim vodama u BiH… Kao Voditelj Odjela istraživanja ne možeš nikada biti stručan kao kolege koje rade u pojedinim industrijama, ali moraš imati saznanja, iskustva i što bolji uvid u događanja u industriji. Samo tako možeš pridonijeti u zaključcima i preporukama za daljnje aktivnosti koje svako istraživanje donosi. Suradnja je mnogostruka u ovom našem području, kako interno, tako i eksterno".

Odjel izvrsno surađuje s mnogim agencijama za istraživanje tržišta, kako domicilnim, tako i internacionalnim koje pripadaju samom vrhu na svjetskom nivou. "Uz klasične istraživačke projekte, imamo jako dobre uvide i u razne baze podataka, relevantne izvještaje, case studyje i druge korisne materijale. Pravi je izazov, ali i vrijednost sve te informacije obuhvatiti i sažeti, te predstaviti Upravi. Imam sreću raditi u kompaniji koja zaista cijeni istraživanje tržišta i koja ga ne percipira kao trošak nego kao dobru investiciju. Istraživanje tržišta jedno je od ekskluzivnih i povlaštenih odjela unutar neke kompanije jer je u pitanju dvosmjerna komunikacija s potrošačima. Mislim da istraživanje tržišta u Hrvatskoj nije na razini onog na razvijenim zapadnim tržištima, počevši od daleko manjih budžeta, preko daleko rjeđeg korištenja, do prilično lošije pozicije koju ima u našim domicilnim kompanijama. Ali ja radim u kompaniji koja prepoznaje pravu vrijednost istraživanja, i to me ispunjava posebnim zadovoljstvom. Mislim da je san svakog imalo ambicioznijeg istraživača raditi u jednoj velikoj, praktički multinacionalnoj kompaniji kao što je Agrokor, koja izrazito cijeni i daje na važnosti istraživanju tržišta".

OBITELJ, PUTOVANJA I SPORT
Slobodne trenutke Alen ponajviše posvećuje svojoj obitelji – supruzi i dvoje troipolgodišnjih blizanaca. "Volimo planirati i odlaziti na naša obiteljska putovanja, skijanje, ljetovanje, posjećujemo različite krajeve Lijepe naše i susjednih zemalja. Inače sam veliki zaljubljenik u nogomet, koji sam trenirao šest godina. Sad se trudim barem jednom do dva puta tjedno rekreativno u dvorani se istrčati i 'ispuhati'... Kad stignem, tu je i rolanje, badminton, a volim pogledati i neki dobar film".

 


Page 40 of 40