• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Profil
Darko Ivančević, direktor marketinga, Zagrebačka pivovara-MolsonCoors BC PDF Print E-mail
Thursday, 28 April 2016 13:20

Jaki brendovi i vrhunski ljudi ključni su za uspjeh

darko-ivancevic"Glavna karakteristika mog posla je dobro razumijevanje potreba potrošača, ali i vlastitih brendova, kreiranje komunikacijskih rješenja, inovacija i svega ostalog što nas čini broj 1 izborom za potrošače i kupce. Međutim, ništa od toga bez izgradnje vrhunskog tima!", naglašava Darko Ivančević, direktor marketinga Zagrebačke pivovare.

Razgovarala: Marija Sedlar

Darko Ivančević, direktor marketinga Zagrebačke pivovare-MolsonCoors Brewing Company, u tu je kompaniju došao prije gotovo devet godina, a na trenutnoj je funkciji od kraja 2013. Na početku razgovora, prisjećajući se obrazovanja koje ga je dovelo do ove pozicije, Darko kaže: „Ako pričamo o službenom školovanju, u punom smislu sam se školovao u Zagrebu gdje sam i rođen. Nakon završetka srednjoškolskog doba u MIOC-u, upisao sam Elektrotehnički fakultet misleći da ću biti inženjer neke nove tehnologije. Međutim, nakon odsluženog, tada obaveznog vojnog roka, shvatio sam da me moji interesi više vuku u tržišnom, poslovnom i marketinškom smjeru te sam upravo taj smjer i završio na Ekonomskom fakultetu. Namjerno sam spomenuo 'službeno školovanje' jer se ustvari svi mi kroz nova iskustva školujemo još uvijek, i čvrsto vjerujem da ćemo to raditi tijekom čitavog života.“

Za vrijeme studija Darko je radio kojekakve studentske poslove kako bi zaradio novac i rasteretio roditeljski novčanik. Danas shvaća da sve što je radio nije bilo samo za džeparac, već i zbog vještine koja ostaje, tako da svim studentima preporučuje da preuzmu neku odgovornost jer time dobivaju životnu školu i izvan redovne nastave. Na tzv. Career dayu organiziranom na Ekonomskom fakultetu sa svrhom da vodeće hrvatske kompanije privuku dobre studente te im omoguće aplikaciju za buduće poslove, Darko se prijavio za Plivu, prošao 'filtere' i po završenom fakultetu tamo se i zaposlio. „Počeo sam kao pripravnik u odjelu nabave, nakon čega počinjem raditi u uredu za strateško planiranje, što je bilo sjajno iskustvo. Naime, Pliva je bila istinska top kompanija, u tom razdoblju valjda i jedina hrvatska kompanija koja je širila poslovanje po cijelom svijetu, tako da mi je niz jedinstvenih procesa od M&A, integracija kompanija i velikih korporativnih reorganizacija dalo novi i široki uvid u business.

Nakon Plive vraćam se prvoj ljubavi - marketingu i postajem izvršni direktor Hendala, jedne od vodećih agencija za istraživanje tržišta. To mi je iskustvo otvorilo vrata 'pravog' marketinga, ali i uvid u kompletno poslovanje neke tvrtke kroz čitav niz različitih poslovnih situacija u marketingu i prodaji te razumijevanje potrošača, i to u raznim kategorijama proizvoda i usluga.“ Godine 2007. Darko se pridružuje timu Zagrebačke pivovare kao Trade Marketing Manager za kanal prodaje prema ključnim kupcima.

„Trade Marketing je u to doba bila još vrlo mlada i nova disciplina na čitavom FMCG tržištu, a kada to radite u vodećoj kompaniji u pivskom segmentu onda je to i jedno sjajno iskustvo koje se, sada s odmakom od 8 godina, pretvorilo u snažan poslovni alat. Iskustvo u prodaji prije ulaska u marketing je nešto što mi dan-danas koristi u svakodnevnom poslu i razumijevanju marketinga. Na kraju dana, ultimativni cilj marketinga u nekoj kompaniji je upravo prodaja, naravno preko jakih brendova i njihove razine povezanosti s potrošačima. Od 2011. godine pridružujem se marketing timu Zagrebačke pivovare gdje od kraja 2013. obnašam trenutnu poziciju."

RAVNOTEŽA ISKUSTVA I MLADOSTI

"Raditi, upravljati ili jednostavno rečeno, biti dio tima koji upravlja jednim od vodećih brendova u Hrvatskoj, je fantastična stvar. Zagrebačka pivovara proizvodi ili distribuira niz brendova kao što su Staropramen, Stella Artois, Beck's, Corona, Tomislav, čitav niz specijalnih uvoznih piva, ali 'the brend' je ipak Ožujsko pivo koje se konzistentnom i kontinuiranom strategijom i aktivnostima čvrsto pozicioniralo kao broj jedan izbor ljubiteljima piva i omiljeni pivski brend u Hrvatskoj. Upravo rečeno je i glavna karakteristika mog posla – dobro razumijevanje potreba potrošača, razumijevanje naših brendova, kreiranje komunikacijskih rješenja za njih, inovacija i svega što je potrebno da krajnji potrošač i kupac budu zadovoljni. S ponosom na svoj uži marketinški tim, cijeli tim Zagrebačke pivovare i naše ključne partnere, gdje moram posebno istaknuti kreativnu agenciju BBDO, uspijevamo to jako dobro raditi što potvrđuju mnogobrojni rezultati brendova. Upravo su jaki brendovi i vrhunski ljudi ključni čimbenik uspjeha u svakom poslu.“

Biti lider na tržištu je uspjeh, ali i ogromna odgovornost prema potrošačima i kupcima koje u Zagrebačkoj pivovari uvijek stavljaju u prvi plan. „Kada uz to kao lider imate rast od 8 godina za redom u udjelu na tržištu i rastu samih brendova, onda je sve to još jedna druga dimenzija i postavljate sami sebi granice, odnosno ciljeve koji vas motiviraju i tjeraju naprijed. Tržište je sve zahtjevnije, kao i konkurencija i kupci, i to je nešto što ovaj posao u isto vrijeme čini interesantnim i izazovnim. Marketinški planovi naših brendova uvijek su definirani prije početka godine i same sezone. Ožujsko je tu najistaknutije u količini aktivnosti, ali ni drugi brendovi ne zaostaju. Specifičnost same prodaje piva je da je sezonskog karaktera. Uzmite primjer nogometa, gdje je Ožujsko prva asocijacija jer pratimo uspjehe hrvatske nogometne reprezentacije već zadnjih devet svjetskih ili europskih prvenstava na koje smo se plasirali. A potrošači zaslužuju da im prenesemo atmosferu na koju smo svi u Hrvatskoj ponosni“, ističe Darko napominjući kako je njegov idealni pogled na posao raditi odgovorno, kreativno, inovativno uz veliku dozu opuštene atmosfere i, naposljetku, zabave, a ispred svega, respekta prema svakome.

„Mora biti tako i to je nešto što i sama MolsonCoors korporativna kultura cijeni i njeguje. Naravno, iza toga treba stajati tim koji preuzima na sebe odgovornost svakog posla uz njegovanje dobre ljudske i komunikacijske atmosfere. Marketing tim je upravo takav – spoj različitih ljudi, ali uravnotežen iz perspektive mladosti i iskustva, spreman na nove izazove i stvarno mi je užitak s njima ostvarivati nove poslovne pobjede. Kada imaš otvorenu komunikaciju, međusobno poštovanje, a to vrijedi i za interni tim i za odnos prema agencijama, onda su jasno definirani procesi i projekti put do uspjeha bez obzira koliko je industrija piva iznimno dinamična. Kad volite ono što radite i radite ono što volite, i sve to sa sjajnim timom ljudi, onda je jedan veliki uvjet uspjeha poslovanja već ostvaren. Jedna od ljepota našeg posla je što, iako smo dio MolsonCoors korporacije, imamo ogromnu samostalnost upravljanja našim brendovima – kvalitetan uvid u tržište i potrošače: kreiramo strategiju, stvorimo ideju, alociramo sredstva da istu i provedemo i na kraju gledamo rezultat - slavimo pobjede i učimo iz iskustva.“ Tijekom ožujka Zagrebačka pivovara po prvi se puta uključila u javnozdravstvenu kampanju 'Počeši s razlogom' i podizala svijest o važnosti muškog zdravlja, njihovih ciljanih potrošača.

STRAST, SMIJEH I SAMOSVIJEST

O svom slobodnom vremenu Darko kaže: „Uvijek sam težio kvalitetnom vremenu, znajući da je ponekad vrijeme najtraženiji resurs. Obitelj je tu izlaz iz svega. Supruga i ja smo svaki u svom poslu dosta angažirani i trudimo se živjeti aktivno, prije svega, i izvan posla. Klinci su već veliki tinejdžeri tako da smo svi skupa jedna velika klapa. Imamo i psa, i dvorište koje stalno zahtijeva radove po vrtu, što je odlična ravnoteža između mentalnog i fizičkog rada. Moto mi je da uživam u svemu što radim. Često kažem da je moj model 3S – svi moramo imati neku Strast u životu, puno Smijeha i razvijenu razinu Samosvijesti u svemu što i kako radimo. Model vrijedi i u poslu i u privatnom životu. Sport bi trebao najviše opisivati moju strast jer ga obožavam cijeli život, ali kako su mi doktori zabranili većinu sportova, vožnja bicikla mi omogućuje boravak u prirodi i sve ono što puni pluća. Koliko god svi na godišnjem odmoru težimo odmaranju od svega, za mene je jedino aktivni odmor - pravi odmor. Duboko vjerujem u prirodu, sport, nova putovanja, te kako svojoj djeci često kažem, u gledanje u daljinu, jer smo svi nekako generacija s previše ekrana blizu sebe. I naravno, okružen s puno iskrenog smijeha. Kako sam rekao, sve što puni pluća :) !“

 


Page 6 of 40