• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Profil
Koraljka Tomić, Business Development Leader, Orbico d.o.o. PDF Print E-mail
Thursday, 31 March 2016 13:03

Posao u trgovini i distribuciji živite 24 sata na dan

koraljka-tomic-1Pored aktivnosti izvoza, Koraljka Tomić paralelno koordinira upite i razvoj poslovanja s pojedinim globalnim proizvođačima u više zemalja, što spada u razvoj Orbico grupe. Ono što će zasigurno obilježiti ovu godinu aktivno je otvaranje poljskog tržišta za veći broj tvrtki iz regije.

Razgovarala: Marija Sedlar

Koraljka Tomić rođena je u Zagrebu, gdje se i školovala. Nakon pohađanja Obrazovnog centra za jezike u Križanićevoj ulici (danas opet pod imenom XVI gimnazija), upisala je Ekonomski fakultet gdje je diplomirala na smjeru Marketing. Nekoliko godina kasnije, na istom fakultetu završila je i specijalistički poslijediplomski studij, također na Katedri za marketing. „Tijekom cijelog studija radila sam različite poslove koji nisu imali puno veze s mojim studijskim odabirom. Primarni cilj je uglavnom bio pronaći bilo kakav posao da se poboljša studentski džeparac, a zadnje dvije godine dodiplomskog studija imala sam priliku raditi i na fakultetu kao demonstrator na Katedri za marketing. Sva ta prva radna iskustva danas smatram vrlo značajnim. Majka sam dvoje tinejdžera, koje također potičem da za dio svojih potreba trebaju i sami pokušati zaraditi barem simboličan novac. To je neprocjenjivo iskustvo koje smatram da će im pomoći jasnije postaviti i ostvariti životne ciljeve“, ističe Koraljka.

PUT DO ORBICA

Nakon završenog fakulteta vrlo se brzo uspjela zaposliti u prodaji tvrtke Lipa Mill d.d. u Zagrebu, a nakon nekoliko mjeseci ‘prešla’ je u Plivu gdje je završila pripravnički staž i počela graditi svoje iskustvo u marketingu. Tijekom radnog vijeka, vlastitim odabirom ili stjecajem objektivnih okolnosti, Koraljka je promijenila nekoliko kompanija, među kojima dvije multinacionalne i jednu veliku hrvatsku privatnu kompaniju. „Tijekom tih godina, imala sam prigodu surađivati s tadašnjom tvrtkom Orvas Plus koja se kasnije spojila s Orbicom, gdje sam i upoznala današnjeg poslodavca i zavoljela poslovnu kulturu na kojoj tvrtka počiva. Vrijeme nas je na nekoliko godina razdvojilo, ali očito je sudbina htjela da se Orbico i ja ponovno sretnemo“, priča sa smiješkom Koraljka koja je u Orbico došla u rujnu 2014., na mjesto voditelja izvoznih aktivnosti koje je Orbico tada tek počeo razvijati. „Pozicija se od početka formalno zvala Brand Manager – Izvoz. Počela sam rad na jednom eksperimentalnom projektu koji je krenuo s ciljem ostvarenja velike ideje vlasnika Orbica, gospodina Branka Roglića. Kako se poslovanje Orbico grupe u to vrijeme već proširilo na 17 europskih tržišta, ideja je bila da kapitaliziramo snagu kompanije kao vodećeg europskog distributera i kanale u kojima smo prisutni na vanjskim tržištima otvorimo i za proizvode lokalnih proizvođača. Počelo je s apelom proizvođačima iz Hrvatske i Slovenije, a odaziv je bio ogroman. Rezultat su danas već otvoreni projekti i ugovoreni poslovi s mnogim tvrtkama iz cijele regije.“

koraljka-tomic-2IZVOZNE AKTIVNOSTI

Na izvoznim aktivnostima Koraljka formalno još uvijek radi sama, ali u tijesnoj suradnji sa svim Orbico članicama u 18 europskih zemalja i pod direktnom supervizijom vlasnika Orbico grupe. Posao se širi pa nastoji redovno obilaziti tržišta gdje imaju otvorene projekte, ali i sastajati se sa zainteresiranim tvrtkama u Zagrebu gdje svima širom otvaraju svoja vrata. Tvrtke iz različitih proizvodnih djelatnosti, sa željom da preko Orbica plasiraju svoje proizvode na vanjska tržišta, kontinuirano im pristupaju. „Sada, nakon više od godinu dana razvoja izvoznih aktivnosti, više nam nije toliko važan sam broj kontakata i potpisanih ugovora. Kroz ove aktivnosti Orbico se već profilirao kao partner za suradnju, posrednik u otvaranju stranih tržišta, ali i adresa za savjetovanje, jer kroz aktivne razgovore i angažman naših timova po zemljama pružamo pregršt informacija o uvjetima rada na pojedinom tržištu iz prve ruke. S nekim tvrtkama vrlo brzo pokrećemo projekte iznalaženja daljnjih mogućnosti na konkretnom tržištu dok druge informiramo i privremeno se s njima razilazimo, do sljedećeg momenta njihove spremnosti za izlazak na vanjsko tržište. Sa svima ostajemo u aktivnom kontaktu, odgovaramo na njihova pitanja, pokušavamo riješiti dvojbe u daljnjim pripremama ili ih umrežavamo da se međusobno pomažu gdje postoje kompatibilne veze. Svi kontakti za nas su vrlo važni jer smatramo da dugoročno donose korist hrvatskim subjektima u snalaženju u kompleksnoj izvoznoj administraciji, a tada i na vanjskim tržištima“, pojašnjava Koraljka te dodaje da kao rezultat svih navedenih aktivnosti, preko Orbica već aktivno izvoze Hrvatska, Slovenija, Bosna i Hercegovina te Makedonija.

ISPUNJENA OČEKIVANJA

Pored aktivnosti izvoza, Koraljka paralelno koordinira upite i razvoj poslovanja s pojedinim globalnim proizvođačima u više zemalja, što spada u razvoj Orbico grupe. Ono što će zasigurno obilježiti ovu godinu aktivno je otvaranje poljskog tržišta za veći broj tvrtki iz regije. Završetkom akvizicije poljske tvrtke Distribev, čijih je 80% vlasništva Orbico otkupio od grupe Zywiec, koja je dio Heinekena, Orbico aktivira prodajne kanale za određen broj tvrtki koje su dosad kroz razgovore iskazale potrebnu spremnost za izlaz na poljsko tržište. U Orbicu vjeruju da će kod naših prijatelja Poljaka, koji rado posjećuju Jadransko more, naići na dobar odaziv i zadovoljstvo povećanom ponudom proizvoda iz ovih krajeva. „Dosadašnje pozicije u potpunosti su ispunile moja očekivanja“, kaže Koraljka te napominje: „Znala sam da neće biti jednostavno pokrenuti aktivnosti s kojima tvrtka još nema većih iskustava. Započeli smo smjelo, ali dosad se pokazalo da smo kombinacijom mojeg dosadašnjeg iskustva, znanja i upornosti s jedne i snage Orbico sustava, te nadasve visokog ukazanog povjerenja od strane vlasnika Orbico grupe s druge strane, postavili dobre temelje na kojima ove godine želimo graditi velike poslovne rezultate.“

SLOBODNO VRIJEME

„Koliko slobodnog vremena danas može imati žena koja je radno aktivna i ima obitelj?!“, pita se naša sugovornica te pojašnjava: „Mislim da je to pitanje na koje nikad nećemo moći naći jedinstven odgovor. Posao u trgovini i distribuciji nema radno vrijeme. Morate ga voljeti jer ga živite 24 sata na dan. S time živi moja obitelj - s obavezama, putovanjima, svakodnevnim izazovima. Navikli smo dijeliti poslovne, školske i ostale obiteljske izazove, sve se to stalno isprepliće. Imam dva tinejdžera koji sa suprugom i sa mnom djeluju kao mala tvrtka. Svi sve rade, svi sve žive i podnose i svi imaju svoje dužnosti. To je jedini način na koji možemo funkcionirati, ali zato imamo i zajednička zadovoljstva. Slobodno vrijeme svih nas tada je dosta isprogramirano i vodi se uglavnom rasporedom slobodnih aktivnosti djece. Kako rastu, suprugu i meni ipak se otvara sve više vremena za zajedničku vožnju biciklom ili šetnju sa psom koji je također ravnopravan član obitelji.“ Obitelj Tomić Renu je udomila iz azila za napuštene životinje prije nekoliko godina i od tada aktivno podržava rad takvih udruga na različite načine. Koraljka priznaje da ih to ispunjava i da na taj način odgajaju i svoju djecu - da budu osviješteni i senzibilizirani za takav tip problema u društvu.

 


Page 7 of 40