• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Davor Dujmović, direktor marketinga, G3 Spirits PDF Print E-mail
Thursday, 10 November 2016 12:57

Izazovi u poslovanju daju čar mom poslu

davor-dujmovic-2„Ogroman je izazov osmišljavati marketinške kampanje i aktivnosti u uvjetima vrlo suženih mogućnosti kao što je to slučaj kod nas. Naravno, u takvim uvjetima potrebna je izuzetna kreativnost kako bi se osmislilo nešto što ima tržišnog efekta, a ne kosi se sa zakonskim propisima, i to vjerojatno i je jedan od najvažnijih razloga zašto sam u tom poslu ostao svih ovih 15 godina“, kaže Davor Dujmović iz G3 Spiritsa.

Razgovarala: Marija Sedlar

Davor Dujmović, direktor marketinga u tvrtci G3 Spirits, rođen je u Pakracu gdje je završio osnovnu i srednju školu, a nakon obveznog vojnog roka upisao je Upravno pravo na Zagrebačkom sveučilištu. „Već tijekom studiranja bilo mi je jasno da se moj poslovni život neće razvijati u tom smjeru. Naime, paralelno sa studiranjem odrađivao sam dosta poslova vezanih za marketing i znao sam da je to moja budućnost. Početkom devedesetih stječem prva iskustva kao asistent u marketingu u tada poznatoj domaćoj agenciji S.R.T. Advertising Agency, radeći na projektima kao što je osmišljavanje kampanja za Franck čajeve ili tada vrlo popularni Plavi oglasnik. Stranih agencija u to doba još nije bilo na tržištu“, prisjeća se Davor, koji je 1994. s dva partnera pokrenuo marketinšku agenciji NB898, koja kasnije prerasta u GREY Zagreb. „Tu sam stekao prva iskustva na većim marketinškim projektima kao što je vrlo uspješna reklamna kampanja za Škodu, koju je tada preuzeo VW koncern. U sklopu projekta glavnina posla odnosila se na adaptaciju već postojećih materijala (postera, billboarda, reklamnih spotova…) koje su pripremali marketinški stručnjaci iz agencije GREY. Jedna od specifičnosti za to doba bilo je i snimanje reklamnog spota za Škodu Feliciu koji je režirao redatelj Lukas Nola.

DOLAZAK U G3 SPIRITS

Polovicom 2001. Davor dolazi u Studio G3, danas G3 Spirits, na poziciju Brand Managera za Jagermeister, koji mu je bio u fokusu tijekom nekoliko narednih godina. Reklamne kampanje radili su po cijeloj Hrvatskoj, a najveći godišnji projekt bio je Jagermeister Adriatic Tour – niz promotivnih aktivnosti koje su se odvijale tijekom ljeta na cijeloj Jadranskoj obali. „Tijekom godina u svojstvu Brand Managera vodim brigu o više brendova iz portfolija tvrtke, a 2006. godine, zbog širenja portfolija i potrebe za novim ljudima, odlazim na poziciju direktora marketinga. Tada u marketing tim dolazi novi Brand Manager, koji se fokusira isključivo na Jagermeister, a ja se nešto više posvećujem drugim brendovima. Tijekom godina, marketinški tim je 'narastao' na dva Brand Managera i jednog Junior Brand Managera koji rade na brendovima kao što su: Jagermeister, Hendrick's gin, Glenfiddich, Tullamore Dew, Roberto Cavalli vodka, Skyy Vodka, Roner Williams, Bottega Prosecco, Thomas Henry premium tonici i mnogi drugi. Radna atmosfera vrlo je dobra i stimulirajuća. Nismo strogo hijerarhijski posloženi i cijeli tim sudjeluje u planiranjima i provođenju svih aktivnosti. Osim toga, svi su dosta mlađi od mene tako da se trudim koristiti njihova znanja i iskustva koja mi možda u ovim godinama ne bi bila u fokusu, a u stvari su izuzetno korisna za cjelokupan posao koji odrađujemo.“

ŠIROKI DJELOKRUG POSLOVANJA

Kao direktor marketinga Davor je odgovoran za vođenje i koordinaciju odjela marketinga koje podrazumijeva niz aktivnosti kao što su priprema i kontrola godišnjih marketing planova, kontrola godišnjih budžeta, svakodnevna komunikacija s brend menadžerima i koordinacija različitih marketinških projekata, redovna komunikacija s principalima, priprema periodičnih izvještaja, analiza i prezentacija za pojedine principale. „Uska povezanost s prodajnim timom je također neizostavni dio dnevnih obveza tako da i u tom smislu ima dosta aktivnosti koje podrazumijevaju svakodnevnu komunikaciju s direktorom prodaje, ali i cjelokupnim prodajnim timom na terenu, sudjelovanje u izradi planova aktivnosti i u on-tradeu i u off-tradeu, obilasci tržišta s prodajnim predstavnicima…

Naravno, tu bih mogao nabrajati još jako puno poslova koji spadaju u moj djelokrug, ali zbog ograničenog prostora nabrojao sam samo neke od najbitnijih. Kako smo dio tvrtke koja posluje na regionalnom planu i u pravilu imamo vrlo sličan portfolio, dosta aktivnosti vezano je uz komunikaciju s marketinškim timovima iz ostalih zemalja i to iz razloga kako bismo što efikasnije koristili marketinška sredstva koja su nam na raspolaganju. Tu prvenstveno mislim na 'rezanje' troškova nabave POS materijala, ali i razmjene promotivnih mehanika koje su se na pojedinim područjima pokazale uspješnima i financijski opravdanima/efikasnima.“ Trenutni fokus kompanije je održati neke od brendova na vrlo uspješnim pozicijama na kojima se nalaze, ali i stvoriti neke nove 'zvijezde' na domaćem tržištu, otkriva Davor.

„Kada govorim o uspješnim brendovima, tu u prvom redu mislim na brend Jagermeister koji je već godinama na prvom mjestu, kako po pitanju prodaje, tako i u smislu imidža. Ono što rijetki možda ne znaju je činjenica da je Jagermeister već više od 10 godina najprodavaniji uvozni alkoholni brend u Hrvatskoj, a ta je pozicija, u svjetlu novorastućih trendova, uistinu vrlo zahtjevna. Kada spominjem trendove, tu prvenstveno mislim na rastući trend konzumacije ginova, a naročito premium kategorije u kojoj, siguran sam, imamo buduću zvijezdu portfolija - Hendrick's gin koji je već u ovom trenutku vodeći premium gin na našem tržištu. Uz Hendrick's, tu je i paleta premium tonica Thomas Henry, koji izvrsno nadopunjuje kombinaciju za najbolji Gin&Tonic na tržištu. Naravno, tu su ostali brendovi s kojima već radimo značajne iskorake, a već sam ih spomenuo.“

SUŽENE MOGUĆNOSTI MARKETINGA

davor-dujmovic-1Najveći izazov tijekom svih ovih godina rada u marketingu, uglavnom alkoholnih pića, za Davora je bio i ostao način na koji mora promišljati, planirati i provoditi marketinške aktivnosti u okruženju u kojem je reklama alkoholnih pića zabranjena. „Ogroman je izazov osmišljavati marketinške kampanje i aktivnosti u uvjetima vrlo suženih mogućnosti kao što je to slučaj kod nas. Naravno, u takvim uvjetima potrebna je izuzetna kreativnost kako bi se osmislilo nešto što ima tržišnog efekta, a ne kosi se sa zakonskim propisima, i to vjerojatno i je jedan od najvažnijih razloga zašto sam u tom poslu ostao svih ovih 15 godina. Kao što se vidi iz svega što sam rekao, ali i činjenice da sam već 15 godina u istoj tvrtki, jasno je da su sva moja očekivanja ispunjena. Naravno, to ne znači da s vremena na vrijeme ne nailazim na izazove koji se ponekad čine nepremostivima, ali i to je dio čari koji mi ovaj posao pruža.“

S rastom tržišta, Davor očekuje i rast prodaje svih brendova iz portfolija, ali i jačanje konkurencije u tom segmentu. Hrvatska, kao turistička destinacija koja iz godine u godinu raste, pruža izuzetne mogućnosti za nove brendove koji su možda već etablirani na stranim tržištima, ali i za neke potpuno nove koji su tek u nastajanju, smatra direktor marketinga G3 Spiritsa. „Ako pogledamo zadnjih 4-5 godina, kultura ispijanja alkoholnih pića došla je na puno višu razinu, ali još uvijek postoji ogroman prostor za napredak. Konzumenti su sve zahtjevniji u smislu kvalitete proizvoda, načina prezentacije istoga, ali su još uvijek dosta cjenovno osjetljivi. Iz tog ćemo se razloga u narednom razdoblju više fokusirati na edukaciju, kako konzumenata naših brendova, tako i osoba koje su u direktnoj komunikaciji s njima, a to su barmeni, konobari, vlasnici lokala i sl.“

Za kraj razgovora, Davor nam je otkrio da slobodno vrijeme najradije provodi uz bicikl, košarku, plivanje i sviranje bubnjeva… sve amaterski, naravno, jer za nešto ozbiljnije, kaže, nema vremena ni godina. „Idealan odmor za mene je kombinacija obitelji i uskog kruga prijatelja. Volim more, ali i odmor na kontinentu. Odmor vrlo često provodim u rodnom Pakracu.“