IZTL: Blizina i veliki broj akcija glavni motivi izbora trgovačkog lanca

Nešto je manje važan asortiman, kvaliteta trgovačkih marki, jeftinije osnovne cijene te izbor svježeg voća i povrća, a najmanju važnost ima loylaty program te ponuda svježeg mesa

Analizirala: Martina Soršak Susović, Hendal

Rezultati za posjećenost pojedinog trgovačkog lanca pokazuju da je podjednak broj kupaca u posljednja tri mjeseca posjetio Lidl (71,6%), Konzum (69,3%) i Kaufland (67,2%). Manji broj ispitanika je posjetio Plodine (58,2%) te Interspar (41,9%) i Spar (41,5%). Eurospin je posjetilo nešto više od jedne petine kupaca.

Podjednaku posjećenost imaju KTC (16,9%), NTL (14,9%) i Studenac (12,8%). Najmanje posjećena je Lonia (7,1%). Vezano za mjesto najčešće kupnje, Lidl, Kaufland i Konzum su najčešće posjećeni lanci. Manje od 10% kupaca najčešće posjećuje ostale lance.

Također smo ispitali motive kupnje u najčešće posjećenom trgovačkom lancu. Glavni motiv se odnosi na praktičnost, tj. najčešće posjećen trgovački lanac se u najvećoj mjeri posjećuje radi blizine. Na drugom mjestu je velik broj akcija koje nudi pojedini trgovac. Nešto je manje važan asortiman, kvaliteta trgovačkih marki, jeftinije osnovne cijene te izbor svježeg voća i povrća. Nešto manje važna je ponuda pekarskih proizvoda.

Najmanju važnost ima loylaty program te ponuda svježeg mesa. U usporedbi s 2020. pada važnost blizine i kvalitetnih trgovačkih marki, a raste važnost loyalty programa i ponude svježeg mesa.

U travnju 2022. ukupan postignuti uzorak u istraživanju agencije Hendal obuhvaća 500 građana starijih od 16 godina. Zbog obuhvata cjelokupnog teritorija, podaci o posjećenosti pojedinih lanaca koji nisu prisutni u svim regijama, mogu biti niži.