Nizozemski pivar Heineken izvijestio je o snažnom rastu prihoda u trećem tromjesečju zahvaljujući ukidanju pandemijskih ograničenja u Aziji i visokim temperaturama u Europi koje su nadjačale utjecaj inflacije.
Heineken je u razdoblju od srpnja do rujna prodao 8,9 posto više piva nego u istom prošlogodišnjem razdoblju. Prihod mu je skočio za 27,5 posto, na 9,4 milijarde eura.
Kada se isključe izvanredne stavke i amortizacija, uvećan je 19,8 posto, puno snažnije od obujma prodaje, što signalizira da su potrošači prihvatili više cijene ili su prešli na skuplje proizvode.
Kompanija je bila strahovala da bi inflacija mogla ograničiti kupovnu moć potrošača i utjecati na potrošnju piva. Heineken se, kao i druge pivovare, suočava s višim troškovima sirovina i energije, napominje Reuters.
U azijsko-pacifičkog regiji prodaja je u trećem tromjesečju poskočila 68 posto, uz posebno snažan rast u Vijetnamu, što u Heinekenu objašnjavaju slabim prošlogodišnjim rezultatom, povezanim sa strogim mjerama suzbijanja covida 19.
Obujam prodaje porastao je i u Europi, glavnom Heinekenovom tržištu, i to za 1,3 posto, zahvaljujući visokim temperaturama koje su nadmašile utjecaj inflacije.
Kompanija je ipak upozorila na posustajanje potražnje u proteklim tjednima.
„Vidimo sve više razloga za oprez u makroekonomskim prognozama, uključujući i znakove slabljenja osobne potražnje”, rekao je izvršni direktor Dolf van den Brink.
Kompanija je potvrdila da u ovoj godini očekuje operativnu maržu na razini prošlogodišnje ili nešto veću. Nisu spomenuli prognozu za 2023. iz kolovoza prema kojoj bi operativna dobit trebala porasti pet do osam posto. (Hina/Reuters)