Atlantic Grupa je u prvih devet mjeseci ove godine ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 4,7 milijardi kuna, što je rast od 10,8 posto u odnosu na isto razdoblje lani, dok je neto dobit smanjena za 32,1 posto, na 271,3 milijuna kuna, izvijestili su iz te tvrtke.
Pod utjecajem značajnih poskupljenja u ukupnom spektru poslovnih aktivnosti, dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) smanjena je za 20,3 posto u odnosu na prvih devet mjeseci 2021. godine i iznosi 532,2 milijuna kuna, navodi se u priopćenju.
“Atlantic Grupa u prvih devet mjeseci ove godine nastavlja značajan rast prihoda unatoč izazovima s kojima se suočavamo, a rast je ostvaren u svim poslovnim i distribucijskim područjima, zahvaljujući prije svega odličnim prodajnim rezultatima”, izjavio je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.
Tijekom ove godine, kako je istaknuo, došlo je do značajnih poskupljenja velikog dijela njihovih sirovina i pakirnog materijala, logističkih i drugih usluga te energenata, koja su samo djelomično kompenzirali povećanjem prodajnih cijena, jer smatraju primjerenim da u uvjetima visoke inflacije i snažnog udara na životni standard potrošača značajan dio toga sami apsorbiraju.
“Sukladno tome, očekivano bilježimo i niže razine profitabilnosti. I u nastavku godine očekujemo nesmetani tijek proizvodnje i opskrbe naših kupaca i potrošača, ali će nastavak problema u dobavnim lancima, rast kamatnih stopa, rekordna inflacija te globalna neizvjesnost odgoditi očekivani početak oporavka profitnih marži na 2024. godinu”, istaknuo je Tedeschi.
Kako se navodi u obrazloženju financijskog izvješća, Atlantic grupa je u prvih devet mjeseci ostvarila 4,7 milijardi kuna prihoda od prodaje, što je rast od 10,8 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Rast prihoda ostvaren je u svim poslovnim i distribucijskim područjima zahvaljujući izvrsnim rezultatima većine, kako vlastitih, tako i principalskih brendova, ističu iz Atlantica.
Po podacima koje iznose, najveći rast od 19 posto ostvarilo je strateško poslovno područje (SPP) pića, čiji je vodeći brend Cedevita, slijedi SPP Kava, s brendovima Barcaffe i Grand kafa te rastom od 15,9 posto, a dvoznamenkastim rastom od 13,2 posto ističe se i ljekarnički lanac Farmacia.
Među distribucijskim područjima prednjače Srbija s rastom od 15,3 posto i Hrvatska s rastom od 10,3 posto.
Prodaja principalskih brendova ukupno je u prvih devet mjeseci rasla 10,2 posto.
Ukupni operativni troškovi Atlantic grupe u razdoblju siječanj-rujan ove godine iznosili su 4,44 milijarde kuna, što je porast za 16,1 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje.
Troškovi proizvodnih materijala pritom su zabilježili znajačniji rast, za 30,7 posto, na 1,44 milijarde kuna, što iz Atlantica objašnjavaju većom prodajom vlastitih proizvoda i značajno višim nabavnim cijenama skoro svih proizvodnih materijala, a posebno sirove kave, jestivog ulja, šećera, kakaa te svih vrsta pakirnog materijala.
Troškovi energije su u prvih devet mjeseci ove godine iznosili 79,6 milijuna kuna, što je u odnosu na isto lanjsko razdoblje porast za 78,2 posto. Ti su troškovi značajno viši zbog znatno više cijene energije u odnosu na isto razdoblje prošle godine te veće proizvodnje vlastitih proizvoda, navodi se u izvješću.
U priopćenju iz Atlantic grupe ističu nastavak ulaganja u razvoj poslovanja pa je u trećem tromjesečju lansiran novi brend Ziggy’s Coffee, novi koncept lanca coffee shopova, trenutno na području Zagreba. Kvartal je obilježen i stotim jubilejom Atlantic Štarka, jedne od sastavnica Atlantic Grupe.
Od važnijih korporativnih događanja iz Atlantica izdvajaju i da je isplaćena “povijesno najviša dividenda” u iznosu od 50 kuna po dionici te je provedeno cijepanje dionica Atlantic Grupe – jedna dionica pojedinačnog nominalnog iznosa od 40 kuna podijeljena je na četiri nove dionice pojedinačnog nominalnog iznosa od 10 kuna. (Hina)