Iva Ramić Švec: Strast, rast, briga i otvorenost vrijednosti su koje njegujemo kroz naše brendove

“U 2023. smo s brendom Cedevita odlučili uplivati u neke nove vode – one vitaminske. Ulaskom u rastuću kategoriju vitaminskih voda otključavamo nove potencijale i dugoročno ostajemo relevantni starim i novim potrošačima te zadovoljavamo potrebe koje brend do sada nije adresirao”, ističe Iva Ramić Švec, Senior Brand Building Manager u tvrtki Atlantic Grupa.

Razgovarala: Marija Sedlar

Ljubav Ive Ramić Švec prema ekonomskoj struci počela je još u osnovnoj školi, kada je ljeta provodila s djedom koji ima mali računovodstveni servis. „Iako to nije tipično provođenje vremena za adolescenta, pogotovo u vrijeme praznika, djed i ja često bismo popodnevna druženja provodili u njegovom uredu. Kako sam po prirodi znatiželjna, uvijek me zanimalo što to tako bitno radi, a on bi strpljivo odgovarao na sva moja pitanja“, prisjeća se Iva i dodaje kako su ta druženja obilježila njezino daljnje obrazovanje, od odabira srednje ekonomske škole do upisa na Ekonomski fakultet u Zagrebu.

„Premda sam na fakultet krenula s idejom studiranja smjera računovodstva ili međunarodnog poslovanja, spletom okolnosti sam već na prvoj godini započela raditi poslove povezane s marketingom. No moj prvi pravi doticaj s marketingom, odnosno upravljanjem brendovima (tzv. brend menadžmentom), dogodio se kada sam se sredinom školovanja zaposlila u marketingu Henkela. To je bio moj prvi ozbiljan posao i onaj koji mi je postavio odlične temelje za sve što danas radim. Veliki fokus na rezultate i razumijevanje tržišta naučili su me kako napraviti odličnu analizu, jednostavno prikazati kompleksne teme različitom auditoriju te kako organizirati i strukturirati svakodnevno poslovanje.“

DOLAZAK U ATLANTIC GRUPU

Nakon Henkela, Ivu je karijerni put odveo u Keune Adriatic gdje je naučila posebnosti i načine marketinške komunikacije unutar B2B modela poslovanja. Prelaskom u Franck intenzivno je surađivala na inovacijskim projektima, izbrusila znanja o pozicioniranju brendova, komunikacijskim platformama, ali i važnosti marketinga unutar poduzeća i njegove dugoročne strategije, misije i vizije. U srpnju 2023. pridružila se marketinškom timu Strateškog poslovnog područja Pića u Atlantic Grupi na poziciji Senior Brand Building Managera.

„Pozicija Senior Brand Building Managera obuhvaća sve korake izgradnje brenda na određenom tržištu. U praksi to znači da smo zaduženi za svakodnevno operativno funkcioniranje brenda kako bi on mogao živjeti na tržištu, kao i njegovo strateško usmjerenje. To je ono što brendu omogućuje daljnji razvoj u konkretnom prodajnom kanalu ili kod određenog ključnog kupca. Tu su i postavljanje 4P strategije za tržište, suradnja s kolegama u prodaji i distribuciji oko plasiranja noviteta i određivanja distribucije pa sve do izrade POS materijala i potvrde medijskog plana. Brand Building tim brendova Pića sastoji se od osam kolega koji su svakodnevno usmjereni na izgradnju naših brendova: Cedevita, Cedevita Vitamin Water i Cockta na određenom tržištu i kanalu. Svakodnevno surađujemo i s kolegama iz Brand Developmenta, CMI-a, Digital tima te Prodaje i distribucije, a sve s ciljem kako bismo osigurali najbolju egzekuciju za naše brendove te pronašli pobjedničku formulu u lansiranju inovacija. U timu vlada ugodna i vedra atmosfera, a svi vrlo rado razmjenjujemo mišljenja, ne samo o temama naših brendova, već i o trendovima s kojima se susrećemo na tržištu”, otkriva Iva.

SVEVREMENSKI BREND

Jedan od glavnih fokusa poslovanja je ojačati poziciju Cedevite kao svevremenskog brenda, što rade i kroz komunikacijske platforme i ulaskom u nove kategorije. „Prošle godine lansirali smo našu novu komunikacijsku platformu ‘Ono nešto CE’ gdje smo prvi put integrirali sve prilike konzumacije Cedevite. Jasno komuniciramo potrošačima da ćemo im, neovisno hoće li ispiti Cedevitu u kafiću, kod kuće ili u pokretu, isporučiti jednako dobar okus koji vole. U 2023. smo s brendom Cedevita odlučili uplivati u neke nove vode – one vitaminske. Ulaskom u rastuću kategoriju vitaminskih voda otključavamo nove potencijale i dugoročno ostajemo relevantni starim i novim potrošačima te zadovoljavamo potrebe koje brend do sada nije adresirao. Tu je i naša Cockta, kojom se približavamo mlađoj ciljnoj skupiti kroz komunikaciju autentičnosti. Podržavamo projekte koji se dobro naslanjaju na našu platformu ‘Od čega si ti’ te se povezujemo s autentičnim pojedincima koji na zanimljiv način prenose svoju priču na druge“, ističe Iva te napominje kako su strast, rast, briga i otvorenost vrijednosti koje se njeguju u cijeloj Atlantic Grupi, pa tako i u Strateškoj poslovnoj jedinici Pića.

BRIGA O OKOLIŠU I MENTALNOM ZDRAVLJU

„Predani smo prepoznavanju potreba potrošača i inoviranju kako bismo im dali upravo ono što traže, bilo u vidu proizvoda ili aktivnosti na prodajnome mjestu. Osim inoviranja, bitna tema je održivost. Za Atlantic Grupu održivost je proces stvaranja novih mogućnosti za poslovanje i bolje budućnosti za nove generacije. S obzirom na veličinu naših brendova, prepoznajemo važnost uključivanja održivosti u njihov daljnji razvoj i strategije. Prilikom redizajna pakiranja Cedevite vodili smo računa o smanjenju plastike, zamijenili nereciklabilne materijale reciklabilnima te proveli korake kako bismo smanjili trošenje energenata. S druge strane, na našoj ‘Budi dobro. Budi CE.’ platformi aktivno obrađujemo teme vezane uz očuvanje mentalnog zdravlja. S našim timom stručnih psihologa i psihoterapeuta kreiramo sadržaj različitih tema povezanih s metalnim zdravljem, ali uvijek s dozom optimizma i potpore koju daje Cedevita. Atlantic zaista stoji iza vrijednosti koje prenosi na zaposlenike. Strast, rast, briga i otvorenost utkani su u sve projekte i način su na koji se grade pojedinci, timovi, projekti i brendovi.“

Iva otkriva kako slobodno vrijeme najčešće provodi u putovanjima sa suprugom. „Oboje volimo upoznavati nova mjesta i kulture pa obično spojimo ugodno s korisnim – biramo lokacije gdje se možemo odmoriti, ali i naučiti nešto o povijesti i današnjici mjesta koje posjećujemo. Kada nismo na putu, obično provodimo dane u druženju s prijateljima i obitelji. Najbolji način opuštanja su mi knjige te prakticiram svakodnevno čitanje barem jednog poglavlja. Uz stručne knjige koje mi proširuju obzore poslovanja i samog marketinga, strastvena sam ljubiteljica krimića.“