• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Stanje tržišta piva u Hrvatskoj PDF Print E-mail
Monday, 20 August 2018 17:00

U Hrvatskoj postoji šest većih industrijskih pivovara, hrvatsko tržište bilježi i rastući trend malih tzv. craft pivovara, kojih je trenutno 40-ak aktivnih s tržišnim udjelom do oko 1,5%. Novi proizvodi podižu imidž i vrijednost cjelokupne kategorije, što jača potencijal malog i srednjeg poduzetništva i konačno rezultira rastom trenda zapošljavanja u prehrambenoj industriji.

Prema podacima HGK, Hrvatska je u potrošnji piva po stanovniku tek 20. u EU, ali s 'učinkom' inozemnih turista zauzima visoko 8. mjesto. Iako se Hrvatska obično ne percipira kao tradicionalna pivarska zemlja, podaci Udruženja pivara pri HGK-u pokazuju da Hrvati, osobito strani turisti, sve više cijene kvalietno pivo.

S godišnjom proizvodnjom od 3,4 milijuna hektolitara piva zauzimamo 22. mjesto u Europskoj uniji. No, kako navodi analiza HGK, ukupna godišnja potrošnja piva na hrvatskom tržištu, u što je uključena i potrošnja inozemnih turista, iznosi oko 80 litara per capita te je Hrvatska zbog toga na osmom mjestu u Uniji.

Bez turističke potrošnje, potrošnja piva bi iznosila oko 64 litre po stanovniku, pri čemu bi Hrvatska bila na 20. mjestu po potrošnji u EU. Najveći pivopije su Česi sa 143 litre, a slijede Austrijanci i Nijemci sa 105 litara. Analiza Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo HGK, pokazuje da Hrvatsku karakterizra sezonalni karakter potrošnje piva. Analiza tržišta piva u Hrvatskoj pokazuje da je pivarska industrija stabilna, jaka i prosperitetna industrija koja pokazuje uzlazne trendove, a time pruža siguran temelj za daljnji rast pivarstva, ali i popratnih mu gospodarskih grana.

Pivarska industrija u Hrvatskoj, izravno i neizravno, zapošljava oko 28.000 osoba. Jedno radno mjesto u industriji otvara dodatnih 13 radnih mjesta u povezanim djelatnostima. Rastućim trendom otvaranja malih pivovara, te značajnim ulaganjima u nove brendove, industrija se prilagođava sve raznolikijim zahtjevima potrošača, što rezultira sve većom ponudom piva u jeku turističke sezone.