Tvrtka Gebrüder Weiss testira svoj prvi kamion na vodik

Kamion na vodik konstruiran je za prijevoz oko 25 tona robe i ima doseg od oko 600 kilometara. (Izvor: Gebrüder Weiss / Stefan Peter)

Vozni park tvrtke Gebrüder Weiss od 25. siječnja ima pojačanje, kamion na vodik. Model Hyundai XCIENT Fuel Cell isporučen poslovnici u Altenrheinu u Švicarskoj, umjesto dizela pokreće takozvani zeleni vodik, što znači da to gospodarsko vozilo može uštedjeti oko 80 tona emisija CO2 godišnje.

“Pandemija koronavirusa donekle je preusmjerila pažnju s problema klimatskih promjena, ali sektor logistike i dalje surađuje s proizvođačima na pronalaženju alternativnih načina pogona vozila. Svojim je prvim kamionom na vodik tvrtka Gebrüder Weiss ponovno pokazala da je predvodnik po pitanju održivih rješenja. Cilj nam je steći iskustvo u upotrebi takve tehnologije kako bismo se pripremili za situaciju kada će biti u široj upotrebi”, izjavio je Wolfram Senger-Weiss, predsjednik Uprave tvrtke Gebrüder Weiss.  

Wolfram Senger-Weiss, predsjednik Uprave tvrtke Gebrüder Weiss. (Izvor: Gebrüder Weiss / Göran Gnaudschun).

Model Hyundai XCIENT Fuel Cell je kamion od 36 tona konstruiran za prijevoz oko 25 tona robe i ima doseg oko 600 kilometara. Kamion ima električni motor od 350 kilovata koji električnu energiju dobiva iz kemijske reakcije vode i kisika. Umjesto zagađivača, sve što izlazi iz ispušne cijevi je vodena para. Švicarska mreža punionica vodika još je uvijek u izgradnji ali je trenutno dovoljno rasprostranjena da omogući upotrebu takvih vozila u čitavom području istočne Švicarske. U tvrtki Gebrüder Weiss, kamion na vodik prvenstveno će biti u upotrebi za klijente u sektoru obnovljive energije. 

Prema izjavi proizvođača, do kraja 2021. godine trebalo bi biti proizvedeno i isporučeno 2.000 kamiona na vodik. “Ponosni smo što smo među prvima u svijetu dobili takva vozila. Tehnologija koju ima H2 kamion za nas predstavlja prihvatljivu alternativu ostalim pogonskim tehnologijama koje danas postoje, a s razvojem odgovarajuće infrastrukture, planiramo je upotrebljavati u Austriji i u južnoj Njemačkoj“, istaknuo je Wolfram Senger-Weiss.

Primopredaja kamiona na vodik u Rothenburgu u Švicarskoj (s lijeva): Marc Freymüller, predsjednik Uprave tvrtke Hyundai Hydrogen Mobility AG; Peter Waldenberger, voditelj odjela administrativne podrške, i Oskar Kramer, direktor za Švicarsku (oba iz tvrtke Gebrüder Weiss). (Izvor: Gebrüder Weiss / Stefan Peter)

Za tvrtku Gebrüder Weiss upotreba kamiona na vodik predstavlja još jedan korak prema iskušavanju pogonskih tehnologija prihvatljivih za okoliš u svakodnevnoj upotrebi. Ta logistička tvrtka već ima nekoliko kamiona na plin u Austriji, Njemačkoj i Srbiji, te potpuno električnih kamiona u širem području Beča i Graza. Nadalje, tvrtka Gebrüder Weiss član je švicarske udruge H2 Mobility koja je projektirala i stavila u upotrebu prvi svjetski ekosustav za praktičnu upotrebu vodika za pogon vozila.