Nizozemski pivar Heineken izvijestio je o snažnom padu dobiti i prihoda u 2020. godini, najavljujući spori oporavak od posljedica pandemije koronavirusa u 2021. i ukidanje oko 8.000 radnih mjesta radi smanjenja troškova.
Neto prihodi drugog proizvođača piva u svijetu pali su u pandemijskoj godini 12 posto, na 19,7 milijardi eura. Operativna dobit potonula je 35,6 posto, na 2,4 milijarde eura. Neto dobit gotovo je prepolovljena, na 1,1 milijardu eura. Konsolidirani obujam prodaje piva pao je 8,1 posto, uz negativan utjecaj obnovljenih koronaograničenja na rezultate u četvrtom tromjesečju, posebno u Europi, gdje su zatvoreni ugostiteljski objekti.
Tvrtka želi do 2023. godine uštedjeti dvije milijarde eura reorganizacijom, smanjenjem asortimana i učinkovitijom potrošnjom.
Pregledom poslovanja utvrđeno je da Heineken trebao ukinuti oko 8.000 radnih mjesta ili 9% radne snage na kraju 2019., što će značiti 420 milijuna troškova. Troškovi zaposlenih trebali bi se otkazima smanjiti oko 350 milijuna eura.
Tvrtka se namjerava fokusirati na jačanje premium marki, poput Heinekena i bezalkoholnog lagera. Cilj joj je također postati najbolji digitalno povezani pivar koji će potrošačima nuditi pivo putem interneta.
Očekuju da će se uvjeti na tržištu postupno poboljšati ove i, nešto izraženije, iduće godine, nakon oporavka barova i restorana u Europi. U Heinekenu očekuju da će im prihodi, operativna dobit i marža ove godine biti niži nego u 2019.