SPAR hrvatskim proizvođačima omogućio više od 100 milijuna eura izvoza

Unatoč globalnoj pandemiji koja je u 2020. godini utjecala na cjelokupno gospodarstvo, hrvatski proizvođači putem prodajne mreže SPAR-a zabilježili su rekordan izvoz domaćih proizvoda u vrijednosti višoj od 100 milijuna eura, što predstavlja rast od 15 posto u odnosu na godinu prije.

SPAR je iz godine u godinu sve značajniji izvozni kanal za hrvatske tvrtke prema zemljama Europske unije. Najveći porast izvoza u prošloj godini bilježi se u Austriji, i to za 33 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, a slijedi porast izvoza u Italiju za 21 posto te Sloveniju za 16 posto. S ciljem podrške hrvatskim proizvođačima i dodatnog isticanja hrvatskih proizvoda koji su dostupni austrijskim kupcima, SPAR Austria ih također promovira i kroz posebno izdanje letka za SPAR trgovine.

Helmut Fenzl, predsjednik Uprave SPAR Hrvatska

„Mi u SPAR-u Hrvatska smo jako ponosni da su se unatoč brojnim izazovima proizvodi hrvatskih proizvođača u prošloj godini, kroz ponude mreže SPAR trgovina u Austriji, Italiji, Sloveniji i Mađarskoj tako dobro prodavali. Rekordan rast prodaje pokazuje da je kvaliteta domaćih proizvođača sve više prepoznata kod kupaca diljem Europe“, naglasio je Helmut Fenzl, predsjednik Uprave SPAR Hrvatska.

Svoje proizvode putem SPAR-a lani su uspješno nastavili izvoziti veliki proizvođači Atlantic Grupa, Podravka, Kraš, Zvijezda, Ledo i drugi. Među njima je i Vindija čiji mliječni segment kontinuirano raste te su na izvozna tržišta ulistani i novi proizvodi. Poznati proizvođač Žito d.o.o. iz Osijeka ostvario je rast i to na tržištu Slovenije zahvaljujući proizvodima „DOBRO“ čiju su kvalitetu prepoznali brojni kupci na susjednom tržištu. Izvoz je povećala i tvrtka Violeta koja je postigla rast prodaje svojih artikala poput pelena i vlažnih maramica u Sloveniji i Austriji, dok su u Sloveniji ulistana čak nova 92 artikla. Tu je i Gatarić grupa koja, kao lider u proizvodnji i distribuciji kancelarijskog i školskog materijala i opreme, bilježi 16 posto veći izvoz na austrijsko tržište.

I brojni mali domaći proizvođači realizirali su odlične rezultate. Impresivan rast od čak 125 posto u Austriji napravio je Incite Code, hrvatski proizvođač higijenskih štapića za uši i kozmetičkih blazinica.

Značajan porast dosegao je i ALDEN, mali domaći proizvođač bakalara na bijelo, koji za robnu marku SPAR Premium proizvodi klasični bakalar na bijelo i bakalar na bijelo s maslinama. S tim je proizvodima ostvario rast na talijanskom tržištu od čak 73 posto u odnosu godinu prije. Dobrim izvoznim rezultatima može se pohvaliti i EKOS pekarnica koja je na izvoznim tržištima prisutna s 19 proizvoda. Ova varaždinska tvrtka samo je jedan od 20ak hrvatskih dobavljača s kojima SPAR Hrvatska surađuje kroz kampanju „Da, domaće je!“, kontinuirano pružajući partnersku podršku i veću prepoznatljivost domaćih proizvoda.