“Kontinuirano radimo na unaprjeđenju usluga i ponude za naše kupce kao i na poboljšanju samih sebe kako bi organizacija bila još ljepše mjesto za rad te pratimo trendove i nastavljamo fokusirati se na promociju zdravije prehrane”, ističe Dunja Delić, direktorica marketinga Konzuma
Razgovarala: Marija Sedlar
Dunja Delić diplomirala je na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu i sa zadovoljstvom se prisjeća kako je te dane dobro iskoristila za stjecanje novih znanja, širenje poznanstava, druženje s prijateljima te stjecanje prvog radnog iskustva.
“Među prvim poslovima koje bih istaknula svakako je studentski posao u pozivnom centru u Vipnetu. Vještine koje sam tamo stekla korisne su mi i danas jer rad u pozivnom centru uči komunikaciji s različitim karakterima, jača radne navike, trenira strpljenje i priprema na improvizaciju u nepredvidivim situacijama“, ističe Dunja, čiji počeci u maloprodaji sežu u 2007. godinu kad se zaposlila u marketingu Mercatora kao samostalna stručna suradnica za istraživanje tržišta.
“Taj mi je posao odlično odgovarao jer sam uvijek imala smisla za logiku i brojeve, a uz to sam i dobro ‘čitala’ ljude te shvaćala njihova ponašanja. Brzo sam napredovala na mjesto voditelja, a potom i na poziciju direktorice marketinga, na kojoj sam bila gotovo četiri godine. U Konzum sam došla 2014. kad je Agrokor preuzeo Mercator i najprije sam bila na poziciji rukovoditeljice promocija. Pamtim to razdoblje kao prilično izazovno, najviše zbog značajnih razlika u kulturama Mercatora i Konzuma. Mercator je bio poznat kao vrlo strukturirana korporacija dok je Konzum izrastao na snazi i volji zaposlenika koji su davali sve od sebe da ostvare rast na vrlo zahtjevnom tržištu. U Konzumu me, prvenstveno, oduševila ekipa jer nigdje nisam vidjela takav skup stručnih i motiviranih ljudi.“
OMNICHANNEL PRISTUP KUPCIMA
Dunja je na poziciji direktorice marketinga u Konzumu posljednje četiri godine te o svom poslu kaže: “Marketing u maloprodaji izrazito je dinamičan jer su dnevne operacije kao podrška redovnom biznisu jako važne što je zahtjevno u procesnom i upravljačkom smislu. S druge strane, marketing je glavni pokretač razvojnih aktivnosti kojima radimo na poboljšanju atributa brenda kao što su cjenovna percepcija, ponuda, usluga ili društvena odgovornost. Uz to, intenzivno radimo na daljnjem razvoju omnichannel pristupa, kao i na neprestanim unapređenjima izravne komunikacije s kupcima u suradnji s MultiPlusCardom.
“Orijentirani smo i na zaštitu okoliša te smanjenje plastične ambalaže. Tu je i naš Velpro kao sastavni dio Konzuma čije ćemo daljnje marketinške aktivnosti također intenzivirati. Nastavljamo biti odgovorni prema svojim kupcima i svojim zaposlenicima te u prvi plan i dalje stavljamo njihovo zadovoljstvo, zdravlje i sigurnost“
Kao lider u industriji i kompanija koja je dnevno u kontaktu s gotovo pola milijuna ljudi, smatramo da su održivost i odgovornost temeljne odrednice našeg poslovanja. Tako nastojimo dati što veći doprinos u promicanju zdravijeg načina prehrane s ciljem poboljšanja kvalitete života kupaca. U svim poslovnim procesima pokazujemo odgovornost prema okolišu, a humanitarnim djelovanjem pomažemo lokalnim zajednicama.
Neprestano radimo na poboljšanju kvalitete proizvoda, osobito kad je riječ o vlastitim robnim markama, kao i unapređenju ponude na svježim odjelima. Konzum je snažno orijentiran na kontinuiranu suradnju s domaćim dobavljačima čime dajemo doprinos razvoju hrvatske poljoprivrede i gospodarstva u cjelini. Naposljetku, bez zadovoljnih zaposlenika nema ni napretka te nam je stoga velik dio aktivnosti usredotočen na njihovu dobrobit, zdravlje i sigurnost.“
Kada su u pitanju projekti koje je do sada vodila, Dunja izdvaja Zdravoljupce i Zumiće, programe vjernosti koji su oduševili cijelu Hrvatsku, potaknuli na usvajanje zdravijih prehrambenih navika, a ujedno imali i značajnu humanitarnu komponentu.
“O uspjehu tih kampanja najbolje govore rezultati – značajan porast prodaje voća, povrća i proizvoda u kategoriji meda, 1,7 milijuna prodanih plišanaca, 15 milijuna pregleda spotova na YouTubeu, 800.000 kuna donacije. Izdvojila bih i prošlogodišnju kampanju Najbolje iz Hrvatske usmjerenu na male proizvođače kao jednu od najbolje ocijenjenih kampanja ikad prema našem internom standardu mjerenja unutar Fortenova grupe. Svi smo iznimno ponosni na titulu Najdonatora koju smo u Bruxellesu dobili tri godine zaredom za značajne rezultate u području doniranja hrane pred istekom roka trajanja.“
POZITIVNA ATMOSFERA
Svaki je direktor bez tima nula, kaže Dunja te dodaje: “Ja imam najbolju ekipu na svijetu i uživam raditi s članovima svojeg užeg tima koji čine Andreja, Anđa, Maja i Maja, Mia, Samanta, Zvonka, Marko, Šira… Fluktuacija je mala jer je puno zanimljivih projekata te vlada pozitivna atmosfera. Iskreni smo, postoji međusobno povjerenje i svima je jako stalo do posla. Zajedničkim snagama djelujemo i na ostale sektore unutar organizacije i pokretači smo promjena kao i ukazivanja na nove trendove i potrebe koji se javljaju kod naših kupaca. Mislim da smo se dobro prilagodili na udaljen način rada, redovito se čujemo i vidimo na Zoomu pa poslovni procesi u potpunosti funkcioniraju.
“Ja imam najbolju ekipu na svijetu i uživam raditi s članovima svojeg užeg tima koji čine Andreja, Anđa, Maja i Maja, Mia, Samanta, Zvonka, Marko, Šira…”
Međutim, društveni faktor i čavrljanje s kolegama tehnologija ne može zamijeniti. Mislim da će ovo iskustvo rada u budućnosti pozitivno utjecati na bolju ravnotežu poslovnog i privatnog jer znamo da se posao može odraditi s bilo koje lokacije. Što se općenito rada u organizaciji tiče, mi smo oduvijek orijentirani na zaposlenike te su odluke koje smo donosili uvijek bile u njihovu korist i ispred poslovnih ciljeva.
Osvijestili smo i ulogu u društvu kao strateškog poduzeća koje omogućava ljudima hranu na stolu. Nakon potresa smo bili među prvim kompanijama koje su organizirale prijeko potrebne donacije, a i mi zaposlenici iz cijele Hrvatske pomogli smo kolegama u pogođenim područjima kroz internu akciju. Općenito mislim da smo se svi pomalo vratili izvornim vrijednostima te postali bolji i skromniji ljudi. Pokušavam izvući nešto pozitivno iz ove situacije iako, naravno, jedva čekam da pandemija završi.”
BROJNI EDUKATIVNI PROJEKTI
Kada je riječ o njezinoj poziciji direktorice marketinga, Dunja ističe kako se očekivanja mijenjaju s vremenom, stalno se podiže ljestvica tako da nema opuštanja. “Obožavam svoj posao i kolege te kontinuirano radim nešto novo tako da mi nijedan dan, mjesec ni godina nisu isti. Puno je još planova koje tek treba realizirati. O nekima je još prerano govoriti, neke projekte tek krećemo razvijati, ali kontinuirano radimo na unaprjeđenju usluga i ponude za naše kupce kao i na poboljšanju samih sebe kako bi organizacija bila još ljepše mjesto za rad.
“Obožavam svoj posao i kolege te kontinuirano radim nešto novo tako da mi nijedan dan, mjesec ni godina nisu isti. Puno je još planova koje tek treba realizirati”
Nastavljamo i dalje pratiti trendove te se fokusiramo na promociju zdravije prehrane i općenito poboljšanje kvalitete života kupaca. Naime, rezultati istraživanja pokazuju kako je nužno mijenjati prehrambene navike pa ćemo nastojati potaknuti tu promjenu u društvu velikom edukativnom i promotivnom kampanjom pod sloganom ‘Voće i povrće nas pokreće’. Brojnim aktivnostima usmjerenima na odrasle i djecu, posebnim promocijama i akcijama na odjelima svježeg povrća i voća u prodavaonicama diljem Hrvatske, edukativnim i zabavnim sadržajima na svojoj web stranici, Konzum će podsjetiti na blagodati voća i povrća te važnost njihove uloge u piramidi pravilne prehrane.”
Dunja nadalje otkriva kako će nastaviti snažnije razvijati nove prodajne formate, poput samoposlužnih gastroodjela ili gotovo u potpunosti samoposlužnih prodavaonica kao što je nedavno otvoren Konzum Kaptol. U fokusu je i daljnji razvoj online prodavaonice te omnichannel pristupa s ciljem dodatnog unaprjeđenja iskustva kupnje. I dalje će raditi na poboljšanju kvalitete svježih proizvoda i proizvoda Konzumovih robnih marki.
“Orijentirani smo i na zaštitu okoliša te smanjenje plastične ambalaže. Tu je i naš Velpro kao sastavni dio Konzuma čije ćemo daljnje marketinške aktivnosti također intenzivirati. Nastavljamo biti odgovorni prema svojim kupcima i svojim zaposlenicima te u prvi plan i dalje stavljamo njihovo zadovoljstvo, zdravlje i sigurnost.“
U slobodno se vrijeme Dunja najradije druži s obitelji i prijateljima, gleda Netflix te voli hodati i planinariti. “U Konzumu smo osnovali planinarsko društvo čija sam predsjednica pa se veselim proljeću i opuštanju epidemioloških mjera da možemo i ovaj interni projekt realizirati u skladu s očekivanjima. Volim i putovati te mislim da ću biti prva na aerodromu kad se svijet ponovno otvori. Ali volim i ljeta na Visu, jedrenje s ekipom ili skijanja na planinama. Odmor je super na bilo kojem mjestu ako si okružen najdražima!“, zaključuje Dunja.