Tvrtka Gebrüder Weiss dokazala snagu u krizi

Međunarodno logističko poduzeće ostvarilo je u protekloj poslovnoj godini neto promet od 1,77 milijardi eura / Presudne prekretnice u digitalizaciji, održivosti i širenju poslovnica diljem svijeta

Međunarodno transportno i logističko poduzeće Gebrüder Weiss ostvarilo je u poslovnoj 2020. godini neto promet od 1,77 milijardi eura. To odgovara rastu prometa od 3,7 posto u usporedbi s prethodnom godinom (2019: 1,71 milijardi eura). Time je tvrtka održala smjer rasta iz proteklih godina.

„Presudno za pozitivnu bilancu je bilo što smo i tijekom korona krize ostali fleksibilni i potpuno spremni za rad – i to na svim lokacijama diljem svijeta. Unatoč opetovanim fazama „lockdowna“ i globalnom nedostatku skladišnog prostora uspjeli smo našim kupcima ponuditi uvijek prikladna transportna rješenja. Naši zaposlenici su u teškim uvjetima pokazali izvrstan rad“, izjavio je Wolfram Senger-Weiss, predsjednik uprave tvrtke Gebrüder Weiss.

Best of Both Worlds: Strategija digitalizacije se dokazala

Prekretnicu u procesu digitalizacije tvrtka je u 2020. napravila s uvođenjem novog portala za kupce myGW. Online platforma omogućuje jednostavan, brz i izravan pristup svim uslugama tvrtke Gebrüder Weiss i pruža informacije o transportnim i logističkim nalozima u stvarnom vremenu.

Gebrüder Weiss

„Naša strategija digitalizacije ‚Best of Both Worlds‘, tj. povezivanje fizičke i digitalne kompetencije – uspješnom se dokazala upravo sada u krizi. Pokazali smo da smo jednako pouzdan kao i inovativan logistički partner. Pozitivne povratne informacije kupaca osnažuju nas u našem strateškom usmjerenju“, kaže Wolfram Senger-Weiss. Portal za kupce trenutačno se koristi u Austriji, Njemačkoj, Švicarskoj, Češkoj, Mađarskoj i Slovačkoj. Širenje na ostale zemlje planirano je u ovoj godini.

Širenje poslovnica diljem svijeta

Kad je riječ o internacionalizaciji Gebrüder Weiss nastavlja dosljedno svoj put 2020.: U području zračnog i pomorskog prijevoza je tvrtka Gebrüder Weiss osnažila svoju strukturu poslovnica u Njemačkoj te stupila na tržište u Poljskoj, Južnoj Koreji, Maleziji, Australiji i Novom Zelandu.

„Širenja su zbog smanjenih mogućnosti putovanja realizirana gotovo posvuda na daljinu. To je bio poseban izazov za timove koji su pomoću digitalnih sredstava komunikacije mogli uspješno riješiti”, kaže Senger-Weiss. Međunarodna mreža obuhvaća time 170 poslovnica u 35 zemalja kao i 7.400 zaposlenih (ekvivalent punog radnog vremena). Logističar je sveukupno investirao više od 70 milijuna eura u širenje poslovnica i IT infrastrukturu kao i u akvizicije. Kvota vlastitog kapitala ostaje stabilnom na preko 60%, važan temelj za snagu tvrtke u krizi kao i sposobnost za daljnji razvoj unatoč teškim okvirnim uvjetima.

Održivost na oku: CO2 neutralnost do 2030.

Gebrüder Weiss slijedi jasne ciljeve u strategiji održivosti: Emisija CO2 treba biti godišnje smanjena za deset posto, do 2030. tvrtka želi biti CO2 neutralna. To se treba ostvariti između ostalog s još više fotonaponskih postrojenja na vlastitim logističkim terminalima kao i većoj uporabi alternativnih pogona za kamione kao su električni, plinski ili vodikovi. Uz ove mjere Gebrüder Weiss nudi svojim kupcima od prošle godine i mogućnost kompenzacije emisija putem certificiranih projekata za zaštitu klime.

Nestabilna gospodarska situacija u prošloj godini odražava se i u razvoju prometa pojedinih područja poslovanja: Zbog ograničenja i nekih zatvaranja pogona na strani kupaca, posebice u drugom tromjesečju, područje cestovnog prometa bilježi s 1,10 milijardi eura minus od 4,3 posto (2019.: 1,15 milijardi eura).

Povećana potražnja u online trgovini osigurala je u segmentu Home Delivery porast pošiljaka od 29 posto (1,37 milijuna pošiljki u 2020.); time je Gebrüder Weiss u Austriji i više zemalja istočne Europe vodeća na tržištu. U zračnom i pomorskom prijevozu je s 470 milijuna eura ostvaren rast prometa od 23,7 posto (2019.: 380 milijuna eura). Uz dobar razvoj poslovanja, posebice u zračnom prijevozu, ovdje se pozitivnim odrazilo preuzimanje tvrtke Ipsen Logistics.

U okruženju najvećih izazova tvrtka DPD Austria, čiji je član društva Gebrüder Weiss paketna služba (GWP), transportirala je više od 57 milijuna paketa. To je rast veći od dva posto koji je uspješno iznesen u korona krizi.