“Kraševa se budućnost temelji na očuvanju onog što je najvrjednije u kompaniji, a to su bogato iskustvo naših stručnjaka, kontinuirana ulaganja u razvoj tehnologija i znanja, briga za zaposlenike, inzistiranje na najvišoj kvaliteti te neprestano osluškivanje tržišta“, ističe Mario Müller, direktor Službe prodaje Kraša

Razgovarala: Marija Sedlar

Mario Müller u rodnom je Osijeku diplomirao 1995. godine na smjeru marketinga na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera, a u tom je gradu započeo i svoj poslovni put, u Saponiji u kojoj je radio punih 15 godina. „Nakon toga sam 2011. ušao u konditorsku industriju kao direktor Kandita. Kraš Grupi pridružio sam se 2014. kao prokurist za dvije Kraševe distributerske tvrtke u Srbiji i BiH.“

Sredinom 2016. došao je u Zagreb u Kraš na poziciju direktora izvoza, a godinu dana kasnije postao je direktor Službe prodaje.

„Na čelu sam službe prodaje u suvremenoj kompaniji koja je lider u konditorskoj industriji u našoj regiji i koja se uspješno prilagođava izazovima i zahtjevima tržišta, a svoje poslovanje temelji na najvišim standardima kvalitete, bogatstvu asortimana, prepoznatljivim brendovima i stoljetnoj tradiciji. Kraš zajedno s tvornicama Karolinom iz Osijeka i Mirom iz Prijedora čini Kraš Grupu koja zapošljava gotovo 2.400 radnika i u kojoj svaka druga kuna prihoda dolazi iz izvoza na brojna inozemna tržišta. Moj se tim bavi izradom prodajnih strategija, gradi i razvija odnose s kupcima, provodi prodajne aktivnosti na tržištima, prati trendove na domaćem i inozemnim tržištima, sudjeluje u formiranju cijena i brine o zalihama, a sve u svrhu količinskog i vrijednosnog ostvarenja ciljeva prodaje. Posao je dinamičan i energičan, spaja različita znanja iz financija, marketinga i menadžmenta i zato nijedan dan nije i ne može biti isti, što ga i čini tako zanimljivim.“

OBILJEŽAVANJE 110 GODINA POSLOVANJA

Mario ističe kako se tradicija Kraša zasniva na ulaganju u kvalitetu i razvoj proizvoda te znanju i iskustvu zaposlenika koji nastoje neprestano podizati ljestvicu kad je riječ o prepoznavanju želja i potreba potrošača.

„Ova je godina u znaku obilježavanja 110 godina Kraševog poslovanja i planiramo niz aktivnosti kojima ćemo tu veliku obljetnicu proslaviti s kupcima, potrošačima i zaposlenicima. Godinu smo tako započeli kampanjom ‘Zagrizi, oživi uspomene‘ kojom smo na police trgovina Bonbonnière Kraš i prodavaonica najvećih trgovačkih lanaca vratili neke od najpoznatijih okusa koji bude slatke uspomene.“

Mario otkriva kako je najveći hit očekivano bio jedan od najdražih klasika – Runolist u svojoj tabletnoj i mini varijanti te čokolada Trijumf za što su dobili puno pohvala i čestitki od potrošača. „Trenutno nam je u fokusu lansiranje PreKrašnih kolačića, asortimana kojim ćemo zasigurno oduševiti ljubitelje nekadašnjih Krašotica i Krašuljaka te ih razveseliti i novim kombinacijama okusa. PreKrašni dolaze u osam različitih vrsta i u bogatoj ponudi kolačića svatko će pronaći svoj omiljeni. Odgovor je to na stalno i kontinuirano osluškivanje potreba potrošača na što stavljamo glavno težište poslovanja. Cilj nam je stalno biti tu za njih, svakim se danom trudeći donijeti još bolje okuse koji spajaju generacije“, nastavlja Mario.

Kraš Grupa gotovo polovicu svojih prihoda ostvaruje izvozom u pedesetak država svijeta, a Mario ističe kako su u kompaniji ponosni što su Kraševi proizvodi omiljeni među potrošačima u državama u okruženju, Zapadnoj Europi te prekomorskim tržištima Australije, Kanade i Sjedinjenih Američkih Država, kao i pojedinih azijskih i afričkih zemalja.

„Čak i u protekloj godini koju je obilježio lockdown, nastavili smo s nesmetanim, iako značajno otežanim, izvozom robe na gotovo sve kontinente te smo uspješno zadržali udio izvoza u ukupnim prihodima od prodaje. Dugogodišnje iskustvo Kraša na raznim tržištima na svim kontinentima naučilo nas je da moramo biti inovativni, brzi, prilagodljivi te prije svega sposobni prepoznati specifične želje kupaca koje su nam ključna vodilja u razvoju novih proizvoda te definiranju poslovnih strategija.“

Kad su u pitanju projekti koje valja istaknuti, Mario navodi već spomenutu kampanju „Zagrizi, oživi uspomene“, ali i kampanju „Prelomi“ kojom omiljeni brend čokolada Dorina potrošačima poručuje da je uvijek uz njih kako bi ih inspirirala, potaknula i ohrabrila u svim prijelomnim trenucima, od djetinjstva do odrasle dobi.

„U otežanim uvjetima koje je pred nas stavila prošla godina, tom se kampanjom napravio zaista velik posao koji je uključivao razvoj novog proizvoda te opsežne marketinške i prodajne aktivnosti cijelog tima, a sve na zadovoljstvo potrošača.“

TIM STRUČNJAKA DOPRINOSI DUHU ZAJEDNIŠTVA

Mario ne skriva ponos što svakodnevno ima priliku raditi i razmjenjivati mišljenja i iskustva s kolegama koji su stručnjaci u različitim područjima. Smatra da su međusobno poštovanje, razumijevanje i povjerenje ključni za uspješnu suradnju između različitih službi – od razvoja i proizvodnje do marketinga, prodaje, pratećih službi i ostalih dijelova Grupe.

„Samo na taj način možemo biti uspješni u onom što radimo, unatoč svim izazovima s kojima smo se suočili i koji nas očekuju. Istaknuo bih i kako smo se s prošlom godinom prilagodili novonastalim uvjetima takozvanog novog normalnog. Mnogi se sastanci održavaju online i slično, a svi su kolege maksimalno predani i posvećeni tome da posao ni na koji način ne pati.“

Trenutno su u Krašu u tijeku brojne investicije kojima je cilj modernizacija proizvodnje i povećanje njezinih kapaciteta čime se stvaraju preduvjeti za daljnji napredak

Prošlu će godinu Mario pamtiti kao jednu od najzahtjevnijih u povijesti Kraša. „Morali smo se izuzetno brzo prilagoditi nastaloj situaciji, stavljajući pritom zdravlje i sigurnost zaposlenika i potrošača u prvi plan. Unatoč svim izazovima, brza reakcija cijelog našeg tima rezultirala je rastom vrijednosnih udjela u svim kategorijama, a godinu su obilježila i lansiranja novih proizvoda i pakiranja. Na potrebe potrošača koji su u pandemiji podržali domaću proizvodnju te se okrenuli većim pakiranjima odgovorili smo širokim asortimanom XXL Dorina i akcijama na obiteljskim pakiranjima, a uspostavili smo i suradnju s Glovom i Žutim klikom. I u 2021. godini spremni smo dočekati sve izazove koje nam nosi pandemija koronavirusa, no isto tako vjerujemo da će se situacija smiriti i da će krenuti gospodarski oporavak.“

KRAŠ – ČUVAR TRADICIJE

Mario komentira i planove za nadolazeće razdoblje. „Kraševa se budućnost temelji na očuvanju onog što je najvrjednije u kompaniji, a to su bogato iskustvo naših stručnjaka, kontinuirana ulaganja u razvoj tehnologija i znanja, briga za zaposlenike, inzistiranje na najvišoj kvaliteti te neprestano osluškivanje tržišta. Naš je dugoročan cilj učvrstiti lidersku poziciju Kraša u konditorskoj industriji u široj regiji, a to ćemo ostvariti slijedeći strategiju razvoja koja se temelji na razvoju svih postojećih potencijala i prepoznavanju novih prilika.“

Trenutno su u Krašu u tijeku brojne investicije kojima je cilj modernizacija proizvodnje i povećanje njezinih kapaciteta čime se stvaraju preduvjeti za daljnji napredak. U Krašu je tako uvedena nova moderna linija za Životinjsko carstvo, u Karolini je investirano oko 5 milijuna eura u linije za proizvodnju keksa, a u Miri je također uloženo oko 1,6 milijuna eura u proizvodnju i pakiranje.

„S ulaganjima nastavljamo jer smatramo da samo tako možemo ostvariti daljnji rast i napredak. Jači naglasak stavljamo i na širenje na tržištima u regiji i s tim smo ciljem krenuli u suradnju s novim distributerom koji će nas još snažnije pozicionirati“, pojašnjava Mario.

Mario otkriva kako je, kao i mnoga djeca, odrastao na Životinjskom carstvu i Ki-Ki bombonima, a u starijoj je dobi nastavio uživati u Domaćici, Bajaderi i čokoladnim Napolitankama. „Živim svoj posao i upravo ga zbog toga radim dobro, on ispunjava moja očekivanja i nerijetko ih nadmašuje.“

Slobodno vrijeme Mario provodi prateći dječje nastupe na e-sports natjecanjima s obzirom na to da su oba njegova sina poprilično dobri igrači igre League of Legends. „Svaki je dan ispunjen različitim obavezama kao i željom da vrijeme provodim s obitelji pa kad mi i pođe za rukom uhvatiti koji trenutak za sebe, najradije se opuštam trčanjem“, zaključuje za kraj.