Gospodarstvo eurozone poraslo je u ožujku prvi puta u šest mjeseci, potaknuto najsnažnijim skokom aktivnosti u industriji u više od 23 godine, koji je pomogao i uslužnom sektoru, zakočenom epidemiološkim mjerama, izvijestio je Markit.
Indeks menadžera nabave (PMI) u privatnom sektoru eurozone skočio je u ožujku za 3,7 bodova u odnosu na veljaču, na 52,5 bodova, najvišu razinu od kraja 2018. godine, izvijestila je londonska tvrtka za prikupljanje i obradu ekonomskih podataka. Vrijednost indeksa prošli je puta prekoračila vrijednost od 50 bodova, signaliziravši rast aktivnosti, u rujnu prošle godine.
“Gospodarstvo eurozone nadmašilo je očekivanja u ožujku daleko snažnijim rastom no što se predviđalo zahvaljujući uglavnom rekordnom skoku aktivnosti u industriji”, istaknuo je glavni ekonomist Markita Chris Williamson.
Industrija je u mjesecu na izmaku bilježila najsnažniji rast aktivnosti otkada je londonska tvrtka počela objavljivati izvješća 1997. godine, što je povoljno utjecalo i na uslužni sektor. “Uslužni sektor i dalje je slaba točka gospodarstva, ali čak je i on u ožujku bilježi blaži pad jer je na kompanije povoljno utjecao uzlet u proizvodnom sektoru, prilagodba potrošača na život u pandemiji i još uvijek relativno povoljni izgledi”, tumači Williamson.
Ožujak je donio i oporavak potražnje, ističu u Markitu, izdvajajući posebno skok izvoznih narudžbi. Rast aktivnosti pratilo je dodatno jačanje cjenovnih pritisaka, utvrdili su, napominjući da su prosječne cijene robe i usluga porasle najsnažnije od siječnja 2019.
“Skok potražnje za industrijskom robom predstavlja opterećenje bez presedana za lance nabave, što rezutira najsnažnijim rastom troškova u deset godina. Ti će cjenovni troškovi vjerojatno u idućim mjesecima biti pretočeni u više stope inflacije”, upozorova Williamson.
Optimizam poslovnih čelnika za idućih 12 mjeseci prigušio je ipak novi val zaraze covidom 19. “Gospodarstvo će vjerojatno još neko vrijeme voziti u dvije brzine budući da proizvođače podupire oporavak globalne potražnje dok kompanije oslonjene na izravan kontakst s potrošačima i dalje koče ograničenja povezana s održavanjem fizičkog razmaka”, zaključuje Williamson. (Hina)