PepsiCo najavio širenje regenerativne poljoprivredne prakse na više od tri milijuna hektara do 2030.

Foto: PepsiCo

Tvrtka PepsiCo najavila je plan proširenja regenerativne poljoprivredne prakse na više od tri milijuna hektara, što je gotovo jednako ukupnoj poljoprivrednoj površini koju ta tvrtka obrađuje. Najavljeno je i poboljšanje egzistencije za više od 250.000 ljudi koji rade u poljoprivrednom lancu opskrbe, kao i ulaganje u održivost lanca nabave 100% ključnih sirovina, u razdoblju do 2030. godine. Procjenjuje se da će ovakvim aktivnostima biti eliminirano barem tri milijuna tona stakleničkih plinova do kraja desetljeća, a program će biti proširen na nove usjeve i iskorišten kao temelj za partnerstvo s poljoprivrednicima i za prelazak na regenerativnu poljoprivredu.

Ovako postavljeni ciljevi rezultat su činjenice da poljoprivreda predstavlja temelj prehrambenog sustava, kao i da su tijekom prošlog stoljeća konvencionalne poljoprivredne prakse pridonijele značajnom gubitku i degradaciji tla. Osim toga, prehrambeni sustav je izvor oko trećine svih stakleničkih plinova, dok s druge strane poljoprivreda može biti i rješenje za smanjenje emisije Co2. U okviru ovog programa, tvrtka PepsiCo će se fokusirati na:

  1. Širenje regenerativne poljoprivredne prakse na više od 3 milijuna hektara, odnosno na 100% zemljišta koje se koristi za uzgajanje sirovina za proizvode tvrtke diljem svijeta, kroz suradnju s poljoprivrednicima iz 60 zemalja. Na području Zapadnog Balkana, PepsiCo surađuje sa šest dobavljača iz Srbije i Bosne i Hercegovine, koji su dio PepsiCo agende održivosti. Ova agenda uključuje ulaganja u održavanje zemljišta zdravim, implementaciju platformi za upravljanje vodom, program za reciklažu otpada od prerade krumpira, povećavanje udjela alternativnih izvora energije u proizvodnim pogonima, a sve u cilju smanjenja emisije Co2.
  2. Poboljšanje egzistencije za više od 250.000 ljudi u lancu poljoprivrednih dobara i zajednicama globalno, uključujući i ekonomsko osnaživanje žena. PepsiCo koristi najsuvremenije tehnologije koje pomažu poljoprivrednicima da efikasnije uzgajaju hranu, koristeći manju količinu resursa. Na tržištu Srbije i BiH, Marbo Product obrađuje više od 1300 hektara krumpira. Implementiraju se najviši PepsiCo standardi za proizvodnju hrane, ulaže se u edukaciju poljoprivrednika i proizvođača i implementiraju se platforme koje daju mogućnost smanjenja troškova, zdravije zemljište i prostor za veća ulaganje u nove tehnologije.
  3. Održivo nabavljanje 100% ključnih sirovina, tako da uključuju ne samo usjeve iz neposrednog izvora (krumpir, kukuruz, zob), već i sirovine koje se nabavljaju od drugih proizvođača, kao što su biljna ulja i žitarice. U zemljama Europe, PepsiCo radi na selekciji svojih sorti radi unaprjeđenja karakteristika visokog genetskog potencijala, uključujući i Zapadni Balkan, a pokreće i program suradnje s dobavljačima za razvoj inovacija i primjenu globalnih praksi, kao što je pokretanje programa za opskrbu proizvodnje kukuruznim uljem domaćeg podrijetla, koje do sada nije bilo dostupno u Srbiji.

“Poslovanje tvtke PepsiCo zasnovano je na poljoprivredi, a mnogi PepsiCo proizvodi kreću s polja – od zobene kaše Quaker preko tortilja čipsa Doritos, do našeg lokalnog brenda Chipsy. Kao jedna od vodećih svjetskih kompanija za proizvodnju hrane i pića, održivi poljoprivredni sustav je presudan za naše poslovanje, kroz koje imamo priliku i odgovornost potaknuti značajne promjene. U okviru naše agende održive poljoprivrede, ulažemo napore u ostvarivanje tri glavna cilja. Prvi je suradnja s ključnim interesnim javnostima, farmerima i dobavljačima; drugo – moramo ubrzati usvajanje praksi i, treće -moramo transformirati poljoprivredu, tako da nam implementiranje digitalnih tehnologija na poljoprivrednim dobrima pruža kvalitativne uvide kako bi usjevi bili još održiviji. Svi naši ciljevi postavljeni PepsiCo programom regenerativne poljoprivrede bit će implementirani i kroz poslovanje na Zapadnom Balkanu kako bismo i dalje s ponosom proizvodili Chipsy od 100% domaćeg krumpira, i kako bismo smanjili emisiju Co2 za više od 70%“ istaknuo je Nuno Pinto Leite, generalni direktor kompanije Marbo Product, članice PepsiCo grupe.

Lokalno se za potrebe kompanije PepsiCo krumpir proizvodi na 1.039 hektara, a s oko 40.000 tona krumpira godišnje Marbo Product spada u red najvećih industrijskih otkupljivača u Srbiji. Oblast učenja i razmjene znanja o najboljim poljoprivrednim praksama već se sprovodi kroz program edukacije poljoprivrednih dobavljača, kao i kroz program edukacije studenata poljoprivrede kroz projekt “Chipsy Agro akademija“. Također, kada je riječ o otpadu, ostvarena su smanjenja od prerade krumpira za 70%, čime je postignut najbolji učinak u Srednjoj Europi.

Program pozitivne poljoprivrede još je jedan korak na putu PepsiCa i prati nedavnu najavu tvrtke da udvostručuje svoj klimatski cilj, usmjeren na smanjenje apsolutnih emisija stakleničkih plinova u svom lancu vrijednosti za više od 40% do 2030. godine, te obvezivanje tvrtke da će postići nultu emisiju do 2040. godine.