U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2020., kategorija piva zabilježila je pad vrijednosne prodaje dok je količinska prodaja imala manju stagnaciju, najviše uslijed rasta prodaje segmenta “običnog” piva, koje nosi 95% vrijednosne prodaje
Analizira: Berislav Znidarčić, NielsenIQ
Kategorija piva prema Nielsenovoj klasifikaciji obuhvaća alkoholna i bezalkoholna piva, lager piva, tamna piva i ostale vrste specijalnih piva (pšenično, bijelo itd.), alkoholna i bezalkoholna voćna piva (radleri) i voćno vino – cideri.
Ova analiza uključuje samo maloprodaju (ugostiteljstvo, diskonteri, cash and carry i veleprodaja nisu uključeni). Nielsenovim panelom maloprodaje obuhvaćeno je tržište Hrvatske koje uključuje hipermarkete (iznad 2.500 m2), supermarkete (301 – 2.500 m2), trgovine mješovitom robom (ispod 300 m2).
Panel maloprodaje ne uključuje veleprodaju, Cash&Carry, specijalizirane trgovine, online prodaju, diskontere, tržnice, mesnice i ugostiteljstvo.
U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2020. godine, kategorija piva zabilježila je pad vrijednosne prodaje dok je količinska prodaja imala manju stagnaciju, najviše uslijed rasta prodaje segmenta “običnog” piva, koje nosi 95% vrijednosne prodaje.
Promatrajući aspekt mjesta prodaje, tradicionalni formati nose 56% ukupne prodaje kategorije, a moderni 36% dok benziske postaje i kiosci bilježe 8%. U 2020. godini, zaključno s prosincem, promatrajući vrijednosno, vodeća tri brenda zastupala su 54% vrijednosne prodaje kategorije, a oni su abecednim redom: Karlovačko pivo, Ožujsko pivo i Pan.