Beskompromisna kvaliteta, odvažnost… i malo magije. I u okusu i u izgledu!
Zmajska pivovara, prva hrvatska craft pivovara, nakon otkrivanja novoga logotipa u srpnju, predstavlja ostatak novoga vizualnoga identiteta kojim vizualni aspekt usklađuje s kvalitetom proizvoda. Ideja nije novim vizualnim identitetom objaviti promjene u poslovanju već, upravo suprotno – pronaći vizualni identitet koji točnije pogađa bit Zmajske pivovare.
Novi vizualni identitet hrabriji je, moderniji i čišći, logo i dalje prepoznatljiv, a okus, kvaliteta i ljubav prema craftu ostaju nepromijenjeni.
Novi dizajn vizualno komunicira glavne vrijednosti brenda: neovisnost, neposrednost, beskompromisnost, inspirativnost, odvažnost, majstorstvo, stav… i malo magije koja se, osim u pivima, sada pojavljuje i u detaljima poput zmajevih ljuski (koje izgledaju kao hmelj) ili trodimenzionalnosti dobivenoj kombinacijom lakova na tiskanim materijalima.
Zmajevo novo ruho
Novi vizualni identitet predstavljen je 5.9.2021. u Zmajskoj pivovari na događanju Zmajevo novo ruho. Riječ je o opuštenu kolaž-programu koji posjetiteljima nudi druženje, zabavu, ali i priliku da nauče nešto novo. Program čine:
Rasprodaja kod Zmaja (jer treba napraviti mjesta za novo): merch i mnoge druge očekivane i neočekivane zmajske memorabilije po simboličnim cijenama;
Zmaj je Zmaj – kušanje piva sa starom i s novom etiketom, uz nagrade (a da oba piva imaju potpuno jednak vrhunski okus u sljedeća dva tjedna mogu se uvjeriti i kupci prigodnog tasting-paketa u zmajskom webshopu);
ture po pivovari uz vodstvo majstora-pivara, na kojima posjetitelji mogu upoznati pogon, sirovine i čitav proces nastajanja piva te osobitosti craft pivovare;
izložba dosadašnjih vizuala koji možda najplastičnije svjedoče o razvoju i napretku jedne mikropivovare i obogaćivanju hrvatske ponude piva.
Kako je hrvatska craft beer scena odrastala uz Zmaja
Datum događanja nije izabran slučajno: 5.9.2014. predstavljena su prva dva zmajska piva, Pale Ale i Porter. U to su se vrijeme u trgovinama mogli naći uglavnom lageri velikih proizvođača, a u kafićima se izbor piva svodio na veliko i malo, tamno i svijetlo. Spominjanje pivskih stilova ili craft pivarstva zvučalo je kao buncanje. Pale Ale i Porter, izašli ranu jesen 2014., nisu slučajno bili prvi. Od osnutka Zmajske pivovare, zadatak je bio isti: dostojno predstaviti osnovne pivske stilove i postepeno odgojiti nepca za kušanje i uživanje u pivu, pa je logično bilo početi sa – svijetlim i tamnim.
Iste godine, 2014., na portalu Ratebeer Zmajska pivovara uvrštena je među 10 najboljih svjetskih novootvorenih pivovara (u konkurenciji od 3800), a Porter je proglašen jednim od 15 najboljih svjetskih portera. Tada se već nešto i u Hrvatskoj pokrenulo, otvorile su se i druge craft pivovare, broj strastvenih kušača je rastao, zrak je mirisao na revoluciju.
Na zmajskoj stilskoj polici Paleu i Porteru pridružili su se Hoppy Wheat, RIS, RIS BA (prvo domaće barrel aged pivo), Pozoj (izašao kao specijal, a od 2017. uvršten u core range), Maris Bitter, prva kolaboracija… S preseljenjem u novi pogon u Jankomiru (2017.) i uz bezbroj mogućnosti koje je novi prostor ponudio, sve se nekontrolirano ubrzalo.
Godine 2018. u sastavu nove pivovare otvoren je Taproom, kušaonica na samom izvoru. Iste godine Zmajska pivovara pokrenula je vlastiti festival Zmajevo – festival craft piva i muzike. Nastala je i serija Brewers Concoction, “igralište za pivare”, u kojoj nema pravila i gdje je sve dopušteno. Na istome tragu, s istom idejom i iste godine pokrenuta je i školica Kako kušati pivo, edukativni videoserijal Zmajska posla koji objašnjava sve tajne sastojaka i samog procesa kuhanja piva te Homebrew Lab koji je usmjeren na davanje podrške i prenošenje znanja i iskustva današnjim homebrewerima (kućnim pivarima).
Broj malih nezavisnih pivovara danas je debelo premašio stotku.
A iz jankomirskog dimnjaka ne prestaje se dimiti.
U novi pogon Zmajska pivovara prešla je s četiri vlastita piva, u sljedeće dvije godine predstavila ih je još 10. Do danas ih je izbacila 45. I ne namjerava stati.